Volgens mij is het dan gewoon weg, en wordt het niet bijgeschreven op de rekening van de voorgaande gebruiker.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:37 schreef Falco het volgende:
Wat een vuile actie.
Als je even gewacht had, had het pinautomaat die 40 euro ingeslikt en het weer bijgeschreven bij degene die net voor je gepind had.
Euhm.. er staat altijd ook een nummer om te bellen op zo'n automaat.. had je toch ook even kunnen bellen om een medling te maken... of ff contact op nemen met die betreffende bank.. dat ze er in iedergeval dan hun best voor kunnen doen dat de rechtmatige eigenaar zijn geld krijgt.quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:35 schreef EsDe het volgende:
okay, is er een mogelijkheid dat ik hier een poll krijg ofzo? gewoon:
Als je 40 euro uit een automaat ziet steken, zonder iemand in de buurt, wat zou je dan doen?
A: Meenemen.
B: Laten zitten.
Omstandigheden: Niet bij een bank, gewoon een pinautomaat op straat. Je kan dus niet naar binnen toe lopen om het netjes terug te brengen...
kan een mod ofzo hier een pol van maken? mijn dank is groot![]()
Ik zat al te wachten totdat iemand met het woord "moraalridder" op de proppen kwam.quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:30 schreef aaipod het volgende:
Lees me post ervoor ff over rondjes geve e.d. Natuurlijk drink je ze zelf niet allemaal op.. Naja wel veel moraalridders hier ineens hoor opeens..
Hoe zou jij het dan vinden als je net jouw laatste 40 euro in een flappentap zou laten zitten? Voor jou betekend dat, dat je nog langer niets te eten hebt. Krijg je overigens te weinig salaris of heb je alles iets te snel uitgegeven deze maand?quote:Op zondag 23 april 2006 03:23 schreef Keiichi het volgende:
40 euro voor mij zou nu donders handig uit komen. Kan ik weer eten kopen voordat m'n geld binnen is.
Als ik beter bedeeld qua geld zou zijn, zou ik het weer wel hebben laten zitten.
Dat is ook zo'n redenering om je geweten te sussen. Ten eerste weet je dat niet en ten tweede is het nog steeds niet jouw geld.quote:Op zondag 23 april 2006 10:09 schreef Scalle-- het volgende:
Had er nog nooit van gehoord dat een automaat je geld terug kon inslikken... Maar zelfs dan zou ik het nog meenemen, als ze 40¤ laten liggen hebben ze duidelijk geld genoeg...
Dus als jij jouw fiets even twee minuten zonder slot laat staat geeft dit ook het recht aan een ander om deze zomaar mee te nemen. Als ze een fiets zomaar buiten laten staan, zonder slot, dan hebben ze die fiets waarschijnlijk niet nodigquote:Op zondag 23 april 2006 10:09 schreef Scalle-- het volgende:
..., als ze 40¤ laten liggen hebben ze duidelijk geld genoeg...
Zo denk ik er eigenlijk ook overquote:Op zondag 23 april 2006 12:23 schreef dahei het volgende:
Iedereen moet zelf maar weten wat hij doet. Ik wil de wereld niet verbeteren. Het geeft mij een rotgevoel om iets te nemen wat niet van mij is. Daarintegen geeft het me een euforisch gevoel als ik iemand zijn eigendom terug kan geven.
Misschien is het juist wel een goede daad om die 40 euro mee te nemen. Als je het had laten inslikken door dat apparaat dan leert die persoon het nooit en verliest degene misschien wel veel meer de volgende keer!quote:Op zondag 23 april 2006 12:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik voel me veel lekkerder als ik iemand zijn/haar 40 euro terug kan geven dan dat ik van die 40 extra euro's in mijn portemonnaie zou genieten.
Dat ben ik niet met je eens. Het heeft namelijk niets met moraal of het verbeteren van de wereld te maken. Iedere inwoner in Nederland heeft zich te houden aan de wet, en in de wet is precies vastgelegd hoe men in het gegeven geval dient te handelen. Als iedereen het standpunt inneemt dat men zelf moet weten wat men doet, dan kunnen we de wetgeving en dus de rechtstaat wel opheffen.quote:Op zondag 23 april 2006 12:23 schreef dahei het volgende:
Iedereen moet zelf maar weten wat hij doet. Ik wil de wereld niet verbeteren.
Zoals ik al zei, ik wil de wereld niet verbeteren, dus ook één persoon niet. En ik heb erg mijn twijfels of ik dit persoon iets leer als ik zijn geld meeneem. Als ik het teruggeef dan heeft hij net zo veel geleerd. Want dan denk hij vast van "Wat heb ik een mazzel!, volgende keer toch maar wat beter opletten".quote:Op zondag 23 april 2006 12:43 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Misschien is het juist wel een goede daad om die 40 euro mee te nemen. Als je het had laten inslikken door dat apparaat dan leert die persoon het nooit en verliest degene misschien wel veel meer de volgende keer!![]()
Ik heb in dit topic al genoeg discussie en opmerkingen gemaakt om mensen te overtuigen. Sommige mensen kiezen gewoon voor een iets crimineler leven dan ikzelf.quote:Op zondag 23 april 2006 13:06 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Het heeft namelijk niets met moraal of het verbeteren van de wereld te maken. Iedere inwoner in Nederland heeft zich te houden aan de wet, en in de wet is precies vastgelegd hoe men in het gegeven geval dient te handelen. Als iedereen het standpunt inneemt dat men zelf moet weten wat men doet, dan kunnen we de wetgeving en dus de rechtstaat wel opheffen.
Soulmatesquote:Op zondag 23 april 2006 12:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo denk ik er eigenlijk ook over
Ik voel me veel lekkerder als ik iemand zijn/haar 40 euro terug kan geven dan dat ik van die 40 extra euro's in mijn portemonnaie zou genieten.
zo sowieso een uitstekend plan zijn, hele rechtssysteem in Nederland lijkt totaal nergens op.quote:Op zondag 23 april 2006 13:06 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Het heeft namelijk niets met moraal of het verbeteren van de wereld te maken. Iedere inwoner in Nederland heeft zich te houden aan de wet, en in de wet is precies vastgelegd hoe men in het gegeven geval dient te handelen. Als iedereen het standpunt inneemt dat men zelf moet weten wat men doet, dan kunnen we de wetgeving en dus de rechtstaat wel opheffen.
Anders reageer je even op iets waar je totaal geen verstand van hebt.quote:Op zondag 23 april 2006 13:59 schreef EsDe het volgende:
zo sowieso een uitstekend plan zijn, hele rechtssysteem in Nederland lijkt totaal nergens op.![]()
zeer waarschijnlijk meer dan jijquote:Op zondag 23 april 2006 14:12 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Anders reageer je even op iets waar je totaal geen verstand van hebt.
Alsof een meisje dat maanden heeft zitten sparen vergeet het geld eruit te halenquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:29 schreef dahei het volgende:
[..]
Misschien is het wel een klein meisje geweest dat na 3 maanden sparen eindelijk haar spaargeld kon besteden... En nu heeft ze niets meer...![]()
Kerel, ik mag hopen dat het je zelf een keer gebeurd...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |