abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 april 2006 @ 23:58:36 #226
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_37200455
Ik had een keer 2x achter elkaar geld laten zitten, ik vertrok gewoon nadat ik m'n pinpas terugkreeg. Dat heb ik mezelf erg snel afgeleerd.
Zyggie.
pi_37202866
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:37 schreef Falco het volgende:
Wat een vuile actie.
Als je even gewacht had, had het pinautomaat die 40 euro ingeslikt en het weer bijgeschreven bij degene die net voor je gepind had.
Volgens mij is het dan gewoon weg, en wordt het niet bijgeschreven op de rekening van de voorgaande gebruiker.
pi_37203233
snel verdient

ofc neem je die shit mee, moet die ander maar opletten.

ook een keer in een sportzaak gehad, ging der een voetbal shirt kopen. ding was 65 euro oid, typt die muts (zo "zucht nog maar 1 uurtje te werken" type) achter de balie op het pin automaat 6euro50 in. goedkoop shirt dus
hardcoholic
  zondag 23 april 2006 @ 02:58:41 #229
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_37203426
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 15:35 schreef EsDe het volgende:
okay, is er een mogelijkheid dat ik hier een poll krijg ofzo? gewoon:
Als je 40 euro uit een automaat ziet steken, zonder iemand in de buurt, wat zou je dan doen?
A: Meenemen.
B: Laten zitten.

Omstandigheden: Niet bij een bank, gewoon een pinautomaat op straat. Je kan dus niet naar binnen toe lopen om het netjes terug te brengen...

kan een mod ofzo hier een pol van maken? mijn dank is groot
Euhm.. er staat altijd ook een nummer om te bellen op zo'n automaat.. had je toch ook even kunnen bellen om een medling te maken... of ff contact op nemen met die betreffende bank.. dat ze er in iedergeval dan hun best voor kunnen doen dat de rechtmatige eigenaar zijn geld krijgt.
En dan had je netjes het geld terug kunnen geven.
Zoiets zou ik gedaan hebben... sterker nog ik had weggelopen met het geld in die automaat en er niets mee te maken willen hebben.. voordat je het weet zit je in een nare positie.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 23 april 2006 @ 03:23:39 #230
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_37203683
40 euro voor mij zou nu donders handig uit komen. Kan ik weer eten kopen voordat m'n geld binnen is.

Als ik beter bedeeld qua geld zou zijn, zou ik het weer wel hebben laten zitten.
pi_37205308
Had er nog nooit van gehoord dat een automaat je geld terug kon inslikken... Maar zelfs dan zou ik het nog meenemen, als ze 40¤ laten liggen hebben ze duidelijk geld genoeg...
pi_37207438
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:30 schreef aaipod het volgende:
Lees me post ervoor ff over rondjes geve e.d. Natuurlijk drink je ze zelf niet allemaal op.. Naja wel veel moraalridders hier ineens hoor opeens..
Ik zat al te wachten totdat iemand met het woord "moraalridder" op de proppen kwam.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_37207496
quote:
Op zondag 23 april 2006 03:23 schreef Keiichi het volgende:
40 euro voor mij zou nu donders handig uit komen. Kan ik weer eten kopen voordat m'n geld binnen is.

Als ik beter bedeeld qua geld zou zijn, zou ik het weer wel hebben laten zitten.
Hoe zou jij het dan vinden als je net jouw laatste 40 euro in een flappentap zou laten zitten? Voor jou betekend dat, dat je nog langer niets te eten hebt. Krijg je overigens te weinig salaris of heb je alles iets te snel uitgegeven deze maand?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_37207498
quote:
Op zondag 23 april 2006 10:09 schreef Scalle-- het volgende:
Had er nog nooit van gehoord dat een automaat je geld terug kon inslikken... Maar zelfs dan zou ik het nog meenemen, als ze 40¤ laten liggen hebben ze duidelijk geld genoeg...
Dat is ook zo'n redenering om je geweten te sussen. Ten eerste weet je dat niet en ten tweede is het nog steeds niet jouw geld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37207551
quote:
Op zondag 23 april 2006 10:09 schreef Scalle-- het volgende:
..., als ze 40¤ laten liggen hebben ze duidelijk geld genoeg...
Dus als jij jouw fiets even twee minuten zonder slot laat staat geeft dit ook het recht aan een ander om deze zomaar mee te nemen. Als ze een fiets zomaar buiten laten staan, zonder slot, dan hebben ze die fiets waarschijnlijk niet nodig
pi_37207650
Een bank mag je met een gerust hart overvallen. Ze hebben er duidelijk geld genoeg!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_37207793
Iedereen moet zelf maar weten wat hij doet. Ik wil de wereld niet verbeteren. Het geeft mij een rotgevoel om iets te nemen wat niet van mij is. Daarintegen geeft het me een euforisch gevoel als ik iemand zijn eigendom terug kan geven.

Inmiddels zit ik in een financiele situatie dat ik geen extra geld nodig heb, maar vroeger werkte ik in de winkel en had ook maar 600 euro per maand. Het grappige is dat ik toen, net als nu het geld gewoon terug zou geven (en dat heb ik ook wel eens gedaan).

Ik hoop dat ik, door het "goede" voorbeeld te geven iemand anders ook eens kan overtuigen het ook "goed" te doen. Als iemand mij ooit eens mijn portefeulle terug zou geven zou hij/zij een goede beloning krijgen!

[ Bericht 0% gewijzigd door dahei op 23-04-2006 12:24:23 (spelfoud.) ]
pi_37207892
quote:
Op zondag 23 april 2006 12:23 schreef dahei het volgende:
Iedereen moet zelf maar weten wat hij doet. Ik wil de wereld niet verbeteren. Het geeft mij een rotgevoel om iets te nemen wat niet van mij is. Daarintegen geeft het me een euforisch gevoel als ik iemand zijn eigendom terug kan geven.
Zo denk ik er eigenlijk ook over

Ik voel me veel lekkerder als ik iemand zijn/haar 40 euro terug kan geven dan dat ik van die 40 extra euro's in mijn portemonnaie zou genieten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 23 april 2006 @ 12:43:49 #239
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_37208385
quote:
Op zondag 23 april 2006 12:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik voel me veel lekkerder als ik iemand zijn/haar 40 euro terug kan geven dan dat ik van die 40 extra euro's in mijn portemonnaie zou genieten.
Misschien is het juist wel een goede daad om die 40 euro mee te nemen. Als je het had laten inslikken door dat apparaat dan leert die persoon het nooit en verliest degene misschien wel veel meer de volgende keer!
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_37209016
  zondag 23 april 2006 @ 13:06:28 #241
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_37209161
quote:
Op zondag 23 april 2006 12:23 schreef dahei het volgende:
Iedereen moet zelf maar weten wat hij doet. Ik wil de wereld niet verbeteren.
Dat ben ik niet met je eens. Het heeft namelijk niets met moraal of het verbeteren van de wereld te maken. Iedere inwoner in Nederland heeft zich te houden aan de wet, en in de wet is precies vastgelegd hoe men in het gegeven geval dient te handelen. Als iedereen het standpunt inneemt dat men zelf moet weten wat men doet, dan kunnen we de wetgeving en dus de rechtstaat wel opheffen.
pi_37209713
quote:
Op zondag 23 april 2006 12:43 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Misschien is het juist wel een goede daad om die 40 euro mee te nemen. Als je het had laten inslikken door dat apparaat dan leert die persoon het nooit en verliest degene misschien wel veel meer de volgende keer!
Zoals ik al zei, ik wil de wereld niet verbeteren, dus ook één persoon niet. En ik heb erg mijn twijfels of ik dit persoon iets leer als ik zijn geld meeneem. Als ik het teruggeef dan heeft hij net zo veel geleerd. Want dan denk hij vast van "Wat heb ik een mazzel!, volgende keer toch maar wat beter opletten".
pi_37209838
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:06 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Het heeft namelijk niets met moraal of het verbeteren van de wereld te maken. Iedere inwoner in Nederland heeft zich te houden aan de wet, en in de wet is precies vastgelegd hoe men in het gegeven geval dient te handelen. Als iedereen het standpunt inneemt dat men zelf moet weten wat men doet, dan kunnen we de wetgeving en dus de rechtstaat wel opheffen.
Ik heb in dit topic al genoeg discussie en opmerkingen gemaakt om mensen te overtuigen. Sommige mensen kiezen gewoon voor een iets crimineler leven dan ikzelf.
Als ik zoiets zou zien, dan zou ik de persoon er overigens wel op aanspreken.
pi_37209872
quote:
Op zondag 23 april 2006 12:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zo denk ik er eigenlijk ook over

Soulmates
  zondag 23 april 2006 @ 13:59:24 #245
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_37211471
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:06 schreef NewOrder het volgende:

[..]

zo sowieso een uitstekend plan zijn, hele rechtssysteem in Nederland lijkt totaal nergens op.
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_37212052
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:59 schreef EsDe het volgende:
zo sowieso een uitstekend plan zijn, hele rechtssysteem in Nederland lijkt totaal nergens op.
Anders reageer je even op iets waar je totaal geen verstand van hebt.
  zondag 23 april 2006 @ 14:30:01 #247
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_37212752
quote:
Op zondag 23 april 2006 14:12 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Anders reageer je even op iets waar je totaal geen verstand van hebt.
zeer waarschijnlijk meer dan jij
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_37212819
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:29 schreef dahei het volgende:

[..]

Misschien is het wel een klein meisje geweest dat na 3 maanden sparen eindelijk haar spaargeld kon besteden... En nu heeft ze niets meer...

Kerel, ik mag hopen dat het je zelf een keer gebeurd...
Alsof een meisje dat maanden heeft zitten sparen vergeet het geld eruit te halen
Dat is meer iets voor een of andere rijke stinkerd die er toch genoeg van heeft.
  zondag 23 april 2006 @ 14:36:18 #249
84341 alsem
ja toch
pi_37212950
Ik zou het aan de politie geven, nadat ze hebben gezien dat ik geen id bij me heb en me achterlichtje is gejat..
pi_37213639
Triest van de TS, beetje geld jatten ik hoop dat je de gevangenis ingaat !!!!!!!!!! , NU HEEFT BOOMaars geen eten voor zijn kinderen !!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')