Zwollequote:Op zaterdag 22 april 2006 14:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ze woonde vorig jaar nog bij haar ouders (brabant), is naar Zwolle verhuist, en sliep nu bij mij (Leusden). Ik denk niet dat de rijles instructeur even 100 km omrijdt..
Berkhof Ambassadors:quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Svn houdt een beetje zijn eigen tijden aan.
In den beginne was het helemaal erg; bussen die te laat waren( niet 10 min, maar ruim 20 min. te laat), chauffeurs die de weg niet wisten(!), kapotte bussen (waren net nieuw).
Maar al met al is het wel iets beter geworden.
Jah dat had ik ook meegemaakt, moet je vanuit je zitplaats roepen dat je er uit wilt.quote:Op zondag 23 april 2006 11:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat in het begin wel mooi was, was dat de stop knoppen bleven steken, en daardoor of niet meer uit, of niet meer aan gingen![]()
quote:Geachte heer Wisse, van,
We hebben uw klacht met referentie 12-22952 onderzocht.
Dit zijn onze bevindingen: Het spijt ons te vernemen dat u klachten heeft ten aanzien van onze dienstverlening. De chauffeuse van lijn 70 (vertrek vanaf halte Beekridder om 06.25 uur) had zich verslapen, waardoor zij een kwartier te laat met haar dienst is begonnen. Wij vinden het erg vervelend dat u hierdoor uw trein hebt gemist. Wij bieden u, ook namens de chauffeuse, onze excuses hiervoor aan.
We hopen hiermee uw klacht naar wens te hebben beantwoord. Indien u zich niet met de klachtenafhandeling kunt verenigen, dan kunt u dit binnen 3 maanden schriftelijk kenbaar maken bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer, Postbus 90600, 2509 LP DEN HAAG
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Stadsvervoer Nederland
quote:Geachte heer Wisse, van,
We hebben uw klacht met referentie 12-22954 onderzocht.
Dit zijn onze bevindingen: Het spijt ons dat u klachten heeft over onze dienstverlening. Uit de gegevens van het dagrapport van 21 april 2006 kunnen wij zien dat de bus van 07.54 (vertrek halte Beekridder richting Amersfoort) defect was en hierdoor de rit is uitgevallen. Omdat de rit hierna extra veel passagiers moet meenemen, heeft deze bus een vertraging opgelopen. Wij bieden u onze welgemeende excuses aan voor het ongemak dat u hiervan hebt ondervonden. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor gemaakte kosten die hieruit voortvloeien.
We hopen hiermee uw klacht naar wens te hebben beantwoord. Indien u zich niet met de klachtenafhandeling kunt verenigen, dan kunt u dit binnen 3 maanden schriftelijk kenbaar maken bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer, Postbus 90600, 2509 LP DEN HAAG
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Stadsvervoer Nederland
quote:Beste lezenden,
Hierbij mijn response voor de klachten 12-22952 en 12-22954. Het lijkt mij onnodig dat wanneer 1 bus defect is of 1 chauffeur afwezig (vanwege welke reden dan ook), gelijk de hele dienstregeling op de schop gaat. Het lijkt me dat daarvoor altijd overbezetting aanwezig is.
Daarbij komt ook nog is dat het hier absoluut niet om incidenten gaat. Ik heb enkele toetsen gemist door jullie gestuntel, te laat geweest voor project besprekingen op school etc etc. Ook heb ik een keer een kwartier te vroeg in de laatste bus gezeten, ik stapte aan de stadsring op. Lijkt me erg lullig voor mensen die met de trein vanuit Rotterdam/Den haag/Utrecht/Amsterdam/Schiphol komen, die zo précies de laatste bus missen.
Maar omdat ik het nu echt zat ben, en het hier of 3 (of eigenlijk 4; volgens een meisje bij mijn vriendin in het bushokje, kwam de buslijn dáárvoor ook niet) voorvallen op 1 dag gaat, heb ik besloten over te gaan op een klacht. Ik verwacht dan ook zeker dat er meer gebeurt dan alleen een response (welke de visie op het bedrijf niet veel beter maakt).
Beide emails die ik van U ontving (en deze response) zijn inmiddels op internet gepubliceerd, om andere mensen ook wat inzicht te geven in uw manier van handelen.
Met vriendelijke groet,
Jeroen van Wisse
quote:Vorige lijn 70 niet vertrokken (Werd ineens, nadat iedereen ingestapt was een 80), ca. 12 mensen wachtende.
Buschauffeur uit bus 78 van *aankomst* (dus niet de gene die vertrok met die bus) had een vrij aggressieve en niet meewerkende houding toen wij vroegen of hij na kon gaan waar de 70 bleef.
Bij een woordenwisseling heeft deze meneer mij uitgemaakt voor 'mongool' en 'achterlijke vieroog'. (ik ben bril dragend).
Meneer dimde pas in toen mijn vriendin richting de politie liep aanwezig op dit station.
Het lijkt mij niet wenselijk dat ik dergelijke mensen, passagiers laat staan personeel! op uw bussen tegen kom.
quote:Bus is netjes op komen dagen, maar nadat iedereen ingestapt (en afgestempeld) was, kwam er een nieuwe chauffeur met de "fijne" mededeling dat de bus een lijn 80 zou worden. Iedereen moest weer uitstappen.
quote:Buschauffeur stempelt strip teveel af. Als ik hem hier op wijs, zegt hij dat hij dit deed omdat het niet mogelijk is dat ik de vorige keer 2 strippen achter elkaar had gestempeld.
Dit is echter wel mogelijk, want mijn vorige strippenkaart kwam 1 strip te kort, vandaar dat ik strip 9 én 10 op mijn strippenkaart gestempeld had.
Uw chauffeur bleef erbij dat hij voor Leusden-Amersfoort strip 14, dus 4 strippen, moest stempelen, omdat wat ik had niet kon, of ik moest hem de strippenkaart laten zien.
Die ligt hier voor mij, hij kan hem komen ophalen.
Overigens waren de eerder door mij ingestuurde klachten op DINSDAG 8 januari, ik heb daar echter per ongeluk 11 januari gekozen.
Dit incident was wel op de 11e!!!!!
quote:Vandaag van af 12:50 tot nu (14 januari 13:25) geen bus geweest bij halte Beekridder.
Vriendin heeft hierdoor oproepwerk gemist, 40 euro misgelopen. Dit mag Connexxion vergoeden.
Kleine noot voor vorige klacht (strippenkaart): dit was bij deze zelfde instaphalte in Leusden, en dus niet bij Amersfoort. Ik was vergeten het veld te veranderen.
Liever een verpauperde bus, dan geen ("rijden als een kerkhof, made by berkhof") busquote:Op maandag 14 januari 2008 13:37 schreef GANZENBORD het volgende:
Connexxion, Arriva; de naam lijkt weinig uit te maken, ze bieden allemaal dezelfde walgelijke slechte service en houden zich nooit aan de afspraken.
RET doet het daarentegen vrij goed, hoewel de bussen zelf wat verpauperder zijn rijden ze wel vaak op tijd.
Chauffeurs aanspreken helpt niet, ze denken er net zo over als wij (=reizigers) dat doen, die schema's zitten veels te krap in elkaar om het nog goed te laten lopen.quote:Op maandag 14 januari 2008 13:51 schreef Willy84 het volgende:
Serieus. GVB Amsterdam is veel beter. Bussen en trams rijden meestal iedere 10 minuten. Vaak ook vaker.
Als een bus zoveel later komt dan passen de mensen er gewoon niet meer in. Als er 4 bussen uitvallen dan staan er gewoon serieus een paar 100 man te wachten.
Dat mensen het in Leusden pikken. Werkt het niet om die chauffeur is even serieus toe te spreken.
Hoe vaak rijden die bussen daar eigenlijk? Als er 4 bussen in de ochtend spits uitvallen dan kan de volgende bus alle mensen niet aan lijkt me.
Als de drgl bij GVB niet te halen is dan gaan chaufeeurs gewoon staken. Lijkt me zo slecht nog niet als ik dit hoor.
Nou, het is nu wéér Connexion, en het gezeik begint weer vrolijk van voor af aan. Stuk geschrapt uit de dienstregeling (tot 15:00 maar 2 bussen per uur). Savonds is nogsteeds wel op het niveau van de afgelopen 2 jaar, 4 bussen per uur tot een redelijke tijd en iets van half een of een uur laatste bus.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:38 schreef Drommelsch85 het volgende:
Nog steeds last van die slappe dienstregeling daar Jeroen? Gelukkig is hier Connexxion, zal wel ff zo blijven ook. Heb in ieder geval zelden problemen, wel komt het eens voor dat de bus +/- 2 minuten te vroeg is.
In noodgevallen heb ik altijd nog het roze papiertje![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |