Als je dit wilt heb ik hier niks op tegen in principe.quote:Op donderdag 11 mei 2006 01:52 schreef diertjuh het volgende:
[..]
Zullen we het maar niet over jou hebben?
Dankquote:Op donderdag 11 mei 2006 01:54 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Als je dit wilt heb ik hier niks op tegen in principe.
Maar gek, waarom een boek lezen dat je 20 uur kost terwijl een film maar 1.5 uur duurt ?
Ik neem aan dat je een boek leest om hem uit te lezen ?quote:Op donderdag 11 mei 2006 02:00 schreef diertjuh het volgende:
[..]
Dank.
20 uur? Vind je dat niet een beetje overdreven? En wie zegt dat je dat hele boek moet uitlezen? Misschien valt diegene wel halverwege inslaap.. daar gaat het ook om.
Nu nog op!quote:Op donderdag 11 mei 2006 02:05 schreef mien-moeke het volgende:
Slapen is voor paupers en mietjes.![]()
Wakker blijven!!!![]()
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ik ga ook zo pitten. Alvast weltrusten.
Ja je leest een boek om hem uit te lezen. Maar moet dat in 1x? Het gaat erom dat diegene niet kan slapen. Dan ga je een boek lezen totdat je moe bent. En dan ga je slapen. Volgende keer als je weer niet kunt slapen dan lees je verder in het boek.quote:Op donderdag 11 mei 2006 02:06 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een boek leest om hem uit te lezen ?
Ik heb het over een boek he met 500 bladzijders ofzo dusjeh dat duurt wel een flinke tijd !
Graag gedaanquote:Op donderdag 11 mei 2006 08:18 schreef m0ridin het volgende:
@sander170:
Van die andere dingen drink ik eigenlijk nooit (cola, sinas, energiedrankjes, etc). Thee eigenlijk ook niet... Dus koffie is het enige wat ik binnen krijg. Ik zal anders inderdaad eens proberen om helemaal te kappen, of caffeinevrije te proberen. Warme melk (met of zonder anijs), tja... heb het wel geprobeerd maar niet echt succesvol.
@diertjuh:
Boek lezen doe ik ook wel regelmatig, en ja... daar val je makkelijker van in slaap ja. Maar mijn probleem is dus meer het in slaap blijven, niet het in slaap komen.
Bedankt voor de reacties en tips weer
Dat huis-tuin-en-keuken middeltje kan i.d.d. werken.quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:01 schreef Sander170 het volgende:
En lekkere warme melk met daarin 4 klontjes Anijs ???
Dit wil meestal goed helpen !
Anders kun je er een stuk of 5 a 6 in je warme melk doen.
Nou verders weet ik het ook niet, ik hoop dat het je goed vergaat,
met name met dit hieronder > > >
![]()
![]()
Volgens mij werken we voor hetzelfde bedrijfquote:Op woensdag 10 mei 2006 23:31 schreef m0ridin het volgende:
[..]
I second that
Maar inderdaad, ik was wel redelijk koffieverslaafd. Het was meer een gewoonte dan echte trek (de koffie op mijn werk is nou niet bepaald lekker)
Ik vrees dat geheel onthouding voor enkele weken de enige optie is.quote:en meer een manier om even op te staan zeg maar. Nu zijn we van thuis uit echte koffieleuten dus ik ben er wel mee opgegroeid ook, maar ik minder dus echt op het moment. Alleen had ik niet verwacht dat dit nu nog (3 weken na het beginnen met minderen) een oorzaak van problemen zou kunnen zijn. Ik blijf het minderen in ieder geval nog volhouden, helemaal stoppen... vraag me af of dat lukt maar dit terugbrengen met een bak of 10 is ook al een hele stap.
Het is i.d.d. een irritante cirkel, het heeft lang door mijn hoofd gespookt zonder dat ik wist wat ik er mee moest doen.quote:Al met al moet ik in ieder geval eens wat dingen voor mezelf op een rijtje gaan zetten, wat ik wil, wat ik moet doen... Maar het is ook zo'n irritante cirkel. Je slaapt om een bepaalde reden niet goed, je voelt je beroerd en duf doordat je slecht slaapt, daardoor gaan andere dingen ook minder goed, wat weer zorgen oplevert, etc...
Dat is bij mij ook een vrij langdurig proces geweest.quote:Maar bedankt voor de uitgebreide antwoorden Dr_GonzoSuper! Enne... wat betreft die radicale switch, heb je het idee dat je nu wel goed zit? Hoe ben je daar op uit gekomen? Ik denk namelijk dat dat er voor mij ook nog wel eens inzit... hoewel ik nu nog niet zou weten waarheen ik switchen wil en moet.
quote:Hoe dan ook, tijd om weer eens naar bed te gaanSlaap lekker allemaal... hopelijk.
Heb ik ook eens 4 weken geprobeerd,quote:Op donderdag 11 mei 2006 23:57 schreef m0ridin het volgende:
Und bonjour,
Vandaag maar 2 koppen op en vanaf nu alleen maar decaf en water, eens zien of dat een beetje te doen is (en helpt) hehe. Maar ja, het kost natuurlijk ook allemaal tijd dus ook een kwestie van wat geduld hebben.
[knip]
Ik durfde de gok niet te nemen, en ben maar wakker gebleven...quote:
Ja bij mij vooral, ik slaap in een dakcappel !quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:53 schreef diertjuh het volgende:![]()
In de zomer wordt het ook wel slapeloze nachten.
Mogelijk een andere oorzaak van slaapproblemen, of niet lang genoeg volgehouden met onthouding.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:30 schreef MDKme2 het volgende:
[..]
Heb ik ook eens 4 weken geprobeerd,helaas geen effect.
Even volhouden, komt wel weer goedquote:Op donderdag 11 mei 2006 23:57 schreef m0ridin het volgende:
Und bonjour,
Vandaag maar 2 koppen op en vanaf nu alleen maar decaf en water, eens zien of dat een beetje te doen is (en helpt) hehe. Maar ja, het kost natuurlijk ook allemaal tijd dus ook een kwestie van wat geduld hebben.
Ik dacht ook dat het eerst een kwestie was van wat dingen op orde krijgen, eigen woning, werk, etcetera. Dat dat juist rust zou geven... Maar dat regelmatige werkleven is het inderdaad ook niet echt. Ik wil gewoon werken zodat ik goed rond kan komen en genoeg tijd overhoud om leuke dingen te doen, werken om te leven en niet leven om te werken.
Maar goed om te horen dat het met jou wel goed gaat! Het kan dus welGa ik nu weer kijken of ik nu ook een nachtje lekker kan slapen. Trusten en tot laters
Cafeine en THC zijn ook geen stoffen die je kan vergelijken met elkaar,quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:53 schreef Dr_Gonzo het volgende:
[..]
Mogelijk een andere oorzaak van slaapproblemen, of niet lang genoeg volgehouden met onthouding.
Ik weet van blowers, die lang roken, dat het soms wel drie maanden kan duren eer echt alles uit hun lijf is.
Zeker, Doe mij maar een lekker koele(winter) dag, slaap ik toch iets(niet veel) beter op.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:37 schreef tralalala het volgende:
Zou nog wat worden met jullie in de zomer, als het ECHT warm wordt![]()
Dan is er nog de factor dat wanneer de oorzaak van een slaapprobleem is opgelost, dat het slaapprobleem een probleem op zich is geworden.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 01:27 schreef MDKme2 het volgende:
[..]
Cafeine en THC zijn ook geen stoffen die je kan vergelijken met elkaar,
1 week was voldoende volgens de huisarts.
Dat hoor ik idd wel vaker van ex-lotgenoten, het is dan ook zo dat dit probleem niet meer een probleem is. Aangezien de oorzaak bekend is en er alleen nog maar een ontwennings fase nodig is om er vanaf te komen.quote:Op zondag 14 mei 2006 14:38 schreef Dr_Gonzo het volgende:
[..]
Dan is er nog de factor dat wanneer de oorzaak van een slaapprobleem is opgelost, dat het slaapprobleem een probleem op zich is geworden.
Alsof je lichaam geprogrammeerd is geworden een bepaald slaappatroon aan te houden naar aanleiding van de orriginele oorzaak van het slaapprobleem.
Wie bedoel jequote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:28 schreef Quiestisia het volgende:
hmm...heb ik ook vaak last van, is zooo irritant
Ik heb t over niet kunnen slapen, daar gaat t hier toch over?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:33 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Wie bedoel je![]()
Zet er even een naam bij![]()
O zeg dat danquote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:37 schreef Quiestisia het volgende:
[..]
Ik heb t over niet kunnen slapen, daar gaat t hier toch over?![]()
Dat is boffenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:00 schreef The6thgate het volgende:
had gister nog steeds n beetje problemen met in slaap komen. gelukkig lag k na 3 kwartier ofzo wel te pitten
Kan helpen jah maar niet bij iedereenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:30 schreef arnold-d het volgende:
als ik niet kan slapen doe ik me shirt uit..
of de deken wegschuiven zodat je afkoelt![]()
Mischien is het wel een erfelijke afwijkingquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:32 schreef m0ridin het volgende:
Even weer een reactietje van mij...
Ondertussen zo goed als compleet gestopt met koffie, van een bakje of 10 a 15 per dag naar maximaal 1 per dag nu... (en soms dagen zonder). Helaas heb ik nog niet echt het idee dat het met mijn slaap helpt. Nog steeds word ik te vroeg wakker enzo, maar aan de andere kant vind ik het ook wel prima dat ik nu zo weinig koffie drink dus dat is soweiso al een gewin.
Ik heb ook een paar keer Melatonine geprobeerd, maar ook daarbij heb ik niet echt het idee dat het werkt, nog niet in ieder geval. Verder merk ik dat ik de laatste dagen echt te moe ben, weinig kan concentreren en dergelijke... gelukkig donderdag en vrijdag vrij... eens zien of ik in dat lange weekend bij kan komen.
Neh, geloof het niet echt... mijn ouders zijn ook echt wel nachtmensen, nooit voor 12 of 1 uur naar bed. Dat heb ik dus overgenomen maar misschien dat ik juist eerder mn bed in moet duiken. Ik kan gewoon niet uitslapen, dus komende dagen proberen vroeger mn bed in te duiken en op die manier mn uurtjes te pakken.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:21 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Mischien is het wel een erfelijke afwijking![]()
I dont know![]()
Trustequote:Op woensdag 24 mei 2006 00:40 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Neh, geloof het niet echt... mijn ouders zijn ook echt wel nachtmensen, nooit voor 12 of 1 uur naar bed. Dat heb ik dus overgenomen maar misschien dat ik juist eerder mn bed in moet duiken. Ik kan gewoon niet uitslapen, dus komende dagen proberen vroeger mn bed in te duiken en op die manier mn uurtjes te pakken.
Nu is het alweer te laat dus ik kap er maar mee... trusten en den mazzels
Dan geef je toe aan je slapeloosheid. Dan zijn we verloren.quote:Op woensdag 24 mei 2006 02:09 schreef XiChico het volgende:
Ga 's nachts werken/
Weltrusten,quote:Op woensdag 24 mei 2006 02:11 schreef UncleJB het volgende:
Ik kan wel slapen en ik zal het bewijzen ook![]()
Hard doen die vogels dat he !!!quote:Op woensdag 24 mei 2006 02:05 schreef Reinigung het volgende:
5 nachten achter elkaar naar bed wanneer de zon op komt en ik zie een 6de nacht aankomen. Rond een uurtje of 4 beginnen die klote vogels weer te fluiten.
![]()
Ik word meestal wel rustig van die vogels. Alleen dat licht.quote:Op woensdag 24 mei 2006 02:20 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Hard doen die vogels dat he !!!
Bij mij zitten ze altijd op de dakgoot precies onder mijn raam + ze gillen op mijn dak (Dakcapelle)
Vogels![]()
ik heb een mooi plat dakquote:Op woensdag 24 mei 2006 04:20 schreef Nosh het volgende:
Ik zit er nu serieus aan te denken om gewoon een stukkie te lopen. Zul je alleen net zien dat iedereen volledig in de stress schiet als ze de deur om half 5 dicht horen slaan.
Slapeloosheid
Groot probleem zie ik alquote:Op woensdag 24 mei 2006 04:22 schreef Sebasser het volgende:
[..]
ik heb een mooi plat dak
ik hoor de kikkers kwaken en de volgens fluiten en ik zie het lichter worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |