SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
10 euro voor 2 lepels ?quote:Op donderdag 20 april 2006 22:30 schreef PsyCha het volgende:
koop het gewoon
zover was ik ook ondertussen..quote:Op donderdag 20 april 2006 22:33 schreef PsyCha het volgende:
BTW eerst een mal maken van gips. En dan dun laagje rubberspul erin gieten.
Als het niet makelijk na te maken is koop ik hem welquote:Op donderdag 20 april 2006 22:35 schreef woeeiiii het volgende:
Die hebben wij ook, we gebruiken m niet! Je mag hem overnemen voor 5 euro incl verzendkosten.
Interesse? Mail staat in profiel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 april 2006 22:31 schreef Sebasser het volgende:
[..]
10 euro voor 2 lepels ?
dan ben je al snel 40 euro kwijt(2~3 uur voor 2 lepels duurt nogal lang
)
ja of je hebt even meer lepels nodigquote:Op donderdag 20 april 2006 22:50 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Of je haalt de bevroren lepels uit de mal, legt ze in de vriezer en je gebruikt die mallen gewoon nóg een keer!![]()
TS behoort tot de categorie centenknijpers die 100 euro uit wil geven om 2,50 te besparen.quote:Op donderdag 20 april 2006 22:44 schreef PsyCha het volgende:
ik denk dat het goedkoper is om hem gewoon te kopen.
Nadenken is moeilijk he?quote:Op donderdag 20 april 2006 22:50 schreef Sebasser het volgende:
[..]
ja of je hebt even meer lepels nodig
En? Snap je het dan echt niet? Mijn Godquote:Op donderdag 20 april 2006 22:50 schreef Sebasser het volgende:
[..]
ja of je hebt even meer lepels nodig
TS is denk ik van plan om geen 10 euro uit te geven wat ook voor minder gedaan kan wordenquote:Op donderdag 20 april 2006 22:51 schreef gronk het volgende:
[..]
TS behoort tot de categorie centenknijpers die 100 euro uit wil geven om 2,50 te besparen.![]()
ik vind het handig als vorm voor ijsblokjes enzo..quote:Op donderdag 20 april 2006 22:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Oké.
Vraag.
Ik zie die dingen dus overal liggen hè?
Maar laat iemand me eens uitleggen: Daar krijg je toch onnoemlijk kouwe klauwen van als je ermee eet? En het glibbert toch je vingers uit als het smelt?? Kortom: wat héb je eraan??
Verder wel geinige dingen natuurlijk.
Dat dacht ik ook ja...ik zou me doodergeren...quote:Op donderdag 20 april 2006 22:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Oké.
Vraag.
Maar laat iemand me eens uitleggen: Daar krijg je toch onnoemlijk kouwe klauwen van als je ermee eet? En het glibbert toch je vingers uit als het smelt?? Kortom: wat héb je eraan??
Wat snap je niet aan categorie?quote:Op donderdag 20 april 2006 22:53 schreef Sebasser het volgende:
[..]
TS is denk ik van plan om geen 10 euro uit te geven wat ook voor minder gedaan kan worden
en hoezo 100 euro uitgeven om 2,50 te besparen ?
die vormpjes kosten 10 euro
ca·te·go·rie (de ~ (v.), ~ën)quote:
Ja! Schandalig! Dat iemand zomaar geld durft te vragen voor een hip ding wat jij graag wil hebben! Kankerlijers!quote:
Ik heb het gedeelte waar het over gaat even bold gemaakt.quote:Op donderdag 20 april 2006 22:56 schreef Sebasser het volgende:
[..]
ca·te·go·rie (de ~ (v.), ~ën)
1 onderdeel van een classificatie => groep
2 [fil.] grondbegrip voor een zaak
niks wat hier mee te maken zal kunnen hebben
Bakje heb je zo..quote:Op donderdag 20 april 2006 22:56 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja! Schandalig! Dat iemand zomaar geld durft te vragen voor een hip ding wat jij graag wil hebben! Kankerlijers!![]()
Terwijl een bus tempex van 2 euro zoveel en een bakje wat je speciaal moet kopen om dat tempex in te spuiten, en twee lepels als mal voor de mal natuurlijk niets kosten.![]()
Ja, maar het idee is geloof ik dat je het als ijs in een drankje zet, ipv een ijsklont.quote:Op donderdag 20 april 2006 22:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Oké.
Vraag.
Volgens mij is het gewicht te zwaar om te kunnen drijvenquote:Op donderdag 20 april 2006 22:59 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ja, maar het idee is geloof ik dat je het als ijs in een drankje zet, ipv een ijsklont.
Toch vraag ik me af of dat goed gaat. Ijs drijft, dus wat gebeurt er als je zo'n ijslepel in je spa rood zet? Dis staat als een dobber op en neer te deinen in je glas![]()
Bij allerlei hippe winkels. En de Bijenkorf en zoquote:Op donderdag 20 april 2006 22:54 schreef Sebasser het volgende:
[..]
ik vind het handig als vorm voor ijsblokjes enzo..
maar waar heb je dat zien liggen dan
ik kom dit voor het eerst tegen
Wat zei ik?quote:Op donderdag 20 april 2006 22:58 schreef Sebasser het volgende:
Bakje heb je zo..
tempex zal ik zo even bekijken..
en lepels heb ik in overvloed..
je eerste zinnige post in dit topic
Ha! die weet ik! Eergisteren op discovery gezien dat als je ijsklontjes maakt van zwaar water (D2O ipv H2O), dat ze dan naar de bodem zakken!quote:Op donderdag 20 april 2006 23:02 schreef Marsepein het volgende:
Hoe kan het nu te zwaar zijn om te drijven? Ijs is bevroren water, en als 1 van de weinige vloeistoffen zet water uit als het bevriest. Het soortelijk gewicht wordt dus kleiner/lager als dat van water.
quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:00 schreef Bartjebart het volgende:
Wil hij niet gewoon zelf een mal maken waarmee je niet 2 maar bijvoorbeeld 10 van dat soort lepels kunt maken?!
Ja, maar, de èchte K&W klusser geeft niet zo zeer om de kosten maar zoekt naar bevrediging die hij of zij put uit het klaren van een klus op eigen kracht.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:08 schreef Bartjebart het volgende:
kijk dat is best logisch inderdaad...
alleen vraag ik me wel af of je het qua kosten er wel uit haalt... Want je weet nooit zeker of het maken van zo'n mal gelijk de eerste keer helemaal goed lukt...
Wat anderen hier reeds aangaven lijkt mee meer een aanrader... Als je ze op tijd haalt kun je er twee maken, die haal je uit de mal en bewaar je in een bakje in de vriezer terwijl je de volgende twee maakt... dat zou mijn handelswijze zijn... Maar het knutselen van zo'n mal kan ook de uitdaging zijn...
Ja, maar je kunt ook tever gaan. Ik bedoel: als je nog nooit heb gestucd, en je wilt je halve woning gaan stuccen, maar je vind een stucadoor te duur, en je hebt ook geen zin om 't juiste gereedschap te kopen (want te duur), en je hebt nog wat modelbouwgips liggen 'en daar moet het ook mee kunnen'..quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:21 schreef ArtyShock het volgende:
Ja, maar, de èchte K&W klusser geeft niet zo zeer om de kosten maar zoekt naar bevrediging die hij of zij put uit het klaren van een klus op eigen kracht.
't lijkt mij, dat als je elke dag tien stuks van dat soort dingen nodig hebt, dat je dan meer in bedrijfsmatige contexten terecht komt. En restauranteigenaars die denken slim te zijn door op dit soort dingen te gaan bezuinigen...quote:En tja, je kunt ze toch per vier maken en de rest bewaren in de vriezer net zolang totdat je een voorraadje hebt? Of heb je èlke dag een stuk of tien nodig? Want het lijkt me typisch zo'n gimmick voor op feestjes of voor de incidentele visite.
Ijs frezenquote:Op vrijdag 21 april 2006 09:00 schreef TimC het volgende:
Naar een freesbedrijf, met een cnc machine is dat zo gepiept...
Die ijsblokbakjes die je standaard bij je ijskast krijgt zijn toch ook van hard plastic...quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:21 schreef gronk het volgende:
[..]
Ijs frezen
De truc is volgens mij dat die mallen echt van rubber of een soortgelijk materiaal moeten zijn. Als je mal te stijf is, dan heb je een hoog risico dat je lepels afbreken als je ze uit de mal wilt halen. Kortom, d'r zit dus nog een stukje research in.
Ja. Bij de knutselwinkelquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:09 schreef TimC het volgende:
Is er niet zoiets als een soort rubber dat je vloeibaar aanmaakt dat in een mal giet uit laat harden en voila. Er zullen best wel geschikte middelen bestaan die dat mogelijk kunnen maken. Beetje zoiets al silliconen kit.
Ijsblokjes zijn wat anders als lange lepels..quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:10 schreef TimC het volgende:
[..]
Die ijsblokbakjes die je standaard bij je ijskast krijgt zijn toch ook van hard plastic...
in een vorm van tussen de 2~10 lepelsquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:24 schreef gronk het volgende:
[..]
Ijsblokjes zijn wat anders als lange lepels..
Overigens vind ik wel dat TS wel eens wat meer info mag geven over wat-ie nou precies wil.
Weet je ook ongeveer de kosten ?quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:32 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, hup! naar een hobbywinkel om gips en gietrubber te halen. Leg daar uit wat je wil en zeker weten dat ze je daar precies kunnen geven wat je nodig hebt.
En dan kan je dus gips gieten, lepetjes erin leggen en dan laten drogen.
probleem is alleen dat grote lepels zal moeten gebruiken en een mooie gelijkmatige laag van het rubber zal moeten gieten anders krijg je ze namelijk precies verkeerdom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |