abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 april 2006 @ 20:17:46 #1
111528 Viajero
Who dares wins
pi_37138225
nav een gesprek met Erwin_Rommel over belastingen in Brazilie herinnerde ik me dat het federale leger daar ooit in de jaren 20 Sao Paulo heeft aangevallen. Nou is er daar wel meer intern oorlog gevoerd, maar helaas weet ik er niet echt het fijne van.

Wie helpt? Erwin?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_37192514
Mijn naam is geen Erwin maar hoop je hiermee op de goede weg te helpen.
quote:
Na het succes van de bolsjewistische revolutie zochten progressieve jonge officieren hun inspiratie in het marxisme-leninisme. In 1924 ontketenden zij een opstand die echter spoedig neergeslagen werd. In plaats van zich over te geven, trokken ongeveer 1500 versla­gen rebellen onder leiding van Luis Carlos Prestes de Braziliaanse binnenlanden in. Deze Braziliaanse Lange Mars, die plaats vond tussen april 1925 en februari 1927 en waarbij een tra­ject van 24.000 km afgelegd werd, ontpopte zich tot een soort natio­nale ont­dekkings­tocht door het eigen land.
Bovenstaand is een quote uit onderstaande link.
Interessant leesvoer en het beantwoord je vraag

http://www.athene.antenna(...)%20-%20Brazilie.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Clairvaux op 23-04-2006 00:18:48 ]
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  maandag 24 april 2006 @ 15:31:35 #3
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_37246263
In de jaren 20 en 30 waren er verschillende gewapende conflicten in dit land.
Zo had men de:
Copacabana Revolt in Brazil 1922
Prestes Column: Brazil 1924-27
Brazilian "Tenentes" Revolt 1930
Paulist Revolt in Brazil 1932
Brazilian Communist Revolt 1935

De revolte van Luis Carlos Prestes staat oa beschreven in deze link: http://www.onwar.com/aced/nation/bat/brazil/fbrazil1924.htm

Eigenlijk nog interessanter is de revolte van de scheiding van staten door het zuiden onafhankelijk te verklaren. Dwz de staten Rio Grande do Sul, Santa Catarina, Parana en São Paulo. Deze revolte mislukte echter.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')