abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:54:12 #101
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_37487572
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:02 schreef Five_Aces het volgende:
Yeps... alles er uit strippen set slicks er onder en gaan Laag gewicht en slicks kan een helehoop tekort aan PK's goedmaken
slicks, whehhe, maar dat wordt te duur. Het wordt mega-low budget. De auto kost nog geen 100 euro, vandaar. Strippen is inderdaad een goed idee, maar wordt de auto echt veel lichter als je de passagiers stoel en de achterbank eruit haalt?
Drugs are good mkay?
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:59:13 #102
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_37487702
Compleet interieur kan aardig wat kg's schelen. Als je ook nog je reservewiel enz weglaat helemaal.

Slicks kan je ook tweedehands zoeken evt
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_37487740
Die volvo 360 is een hele leuke circuit auto, alles eruit wat niet nodig is en gaan ! Er is een hele klasse van in Nederland, de Volvo 360 geen modena cup. Erg gaaf om te zien ook. Kijk maar eens hier :

http://www.dnrt.nl/algemeen/v360.php
  dinsdag 2 mei 2006 @ 16:07:35 #104
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_37487919
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 14:27 schreef Party_P het volgende:
Ik kan heel goedkoop aan een oude Volvo 360 2.0L komen.
112pk icm achterwielaandrijving moet dit wel een leuke circuit auto zijn, toch?

Verder punten waar ik op moet letten bij de aankoop. De accu is niet goed meer, verder schijnt die volgens de verkoper wel goed te zijn, maar tuurlijk eerst een proefritje erin.
Kerel, je moest eens weten! We hebben in Nederland zelfs een heuse cup met die auto's!

Volvo 360 cup!!!

Een rondetijd van rond de 2.20 rijden en je hoort er gewoon bij!

De Taxi reed 19 april jl. overigens een lage 2.18.....


Tommeh, je was mij nét 1 tel voor...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_37488313


Ik lekker aan het genieten op de Clubspecials, in juni met Viva Italia weer op Assen
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 2 mei 2006 @ 18:55:02 #106
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_37491596
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 16:00 schreef Tommeh het volgende:
Die volvo 360 is een hele leuke circuit auto, alles eruit wat niet nodig is en gaan ! Er is een hele klasse van in Nederland, de Volvo 360 geen modena cup. Erg gaaf om te zien ook. Kijk maar eens hier :

http://www.dnrt.nl/algemeen/v360.php
ja, ik heb het gelezen, maar dan heb je sponsors nodig en je moet er veel tijd aan besteden. Dat gaat ons weer wat te ver.

Ik lees o.a. bij circuitdag.nl dat je niemand mag meenemen tenzij je een rolkooi hebt. Nu zie ik in dit topic dan PNG, Johnwoo en ConQuestador allemaal passagiers meehadden terwijl ze geen rolkooi hebben. Hoe zit dat?
Drugs are good mkay?
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:36:54 #107
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_37492574
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:55 schreef Party_P het volgende:

[..]

ja, ik heb het gelezen, maar dan heb je sponsors nodig en je moet er veel tijd aan besteden. Dat gaat ons weer wat te ver.

Ik lees o.a. bij circuitdag.nl dat je niemand mag meenemen tenzij je een rolkooi hebt. Nu zie ik in dit topic dan PNG, Johnwoo en ConQuestador allemaal passagiers meehadden terwijl ze geen rolkooi hebben. Hoe zit dat?
Deze heren reden iig niet bij Circuitdag.nl, maar bij Vijverberg (denk ik?)

Vroeger mocht het nog wel bij Circuitdag.nl, maar daar zijn ze afgestapt. Toch uit veiligheidsoogpunt. Als je de foto's van mijn Taxi bekijkt, dan snap je wel waarom...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:43:18 #108
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_37492735
Vijverberg reed ik zondag maar daar mag je gewoon iemand meenemen.

Hun reden op de clubspecials. Wat ik daar al maf vind is dat ze niet eens een helm verplicht stellen of bijvoorbeeld de cabrio's (zoals die Porsche 356'en) open laten rijden. Bij bijvoorbeeld de BDC kom je met een cabrio de baan niet op zonder rolbeugel, en ook niet met je dak open.

RSZ vrijrijden hoef je ook geen helm mee bij mijn weten. Dat is van het weekend, de 6e weer, 20 euro voor 20 minuten, van 13:00 tot 17:00 volgens mij.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:09:53 #109
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_37498094
Dat is ook wel leuk, vooral voor de beginner (ik dus). Uiteindelijk wel duurder dan circuitdag.nl maar dat is vaak meteen 4 of 8 uur, wat wel weer redelijk lang is.
Drugs are good mkay?
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:25:11 #110
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_37498446
Mja voordeel van een hele dag is denk ik wel dat je er wat meer van opsteekt. Die duurdere dagen zijn ook wat rustiger over het algemeen. Plus dat er met een verdeling gereden word in groepen. Bij RSZ in februari reed alles letterlijk door elkaar.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_37499000
Idd Clubspecials. Recreatief mag met passagier, Race is alleen en helm. In de praktijk maken die klasses (zo leerde ik die dag) niet echt uit. Er werd eigenlijk niet echt "recreatief" gereden, en door sommigen aan beide kanten ingehaald. (Race zou beide kanten zijn, recreatief alleen links meen ik plus rechte stukken). (kHad op gegeven moment nog iemand in me hol die de helft van de tijd mij niet bij hield en dan weer op 1 meter in me kont zat, voor de chicane naar links gegaan, knipper aan (je kan daar helemaal niet inhalen als je niet op je lijn zit) en WAP, achterstevoren. Waren iig er wel vanaf.

Wat ik wel weer vrij aardig geregeld vond in de praktijk was dat ze min of meer "competing" clubs bij mekaar hadden gestopt, bv DonTom met zijn 356 zat in een sessie met meer oldtimers, bv wij hadden te maken met wat sneller Alfa werk, SZ en GTV, de 206 club, en nog wat spul. En bv de heat met de F40 en Lambo's die zaten iig ook bij elkaar. Idd zo'n Supra valt dan bv uit de boot, maar echt "recreatief" kon je het iig niet echt noemen.

Enige verplichte waar op werd gecontroleerd is alle ramen dicht (ivm kooi van je auto). Bv losliggende spullen wat je uiteraard zelf weet, en gordels strak aansnoeren, etc, werd eigenlijk niet eens gecontroleerd.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:26:21 #112
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_37499870
Was volgens mij rechts, links zou wel maf zijn, op de rechte stukken word overwegend links gereden
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_37502276
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:26 schreef Five_Aces het volgende:
Was volgens mij rechts, links zou wel maf zijn, op de rechte stukken word overwegend links gereden
Klopt, je mocht alleen rechts inhalen op de rechte stukken, de Supra zat niet bij de Supraclub ofzo maar in een gemêleerd gezelschap, waar ik zelf ook bij zat
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:20:48 #114
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_37502834
Het enige nadeel van de recreatieve klasse is dat 90% van de mensen totaal geen benul heeft waar ze mee bezig zijn. Ik heb zelf vorig jaar een 1daagse introductie in circuitrijden gehad, en toen hebben we echt iedere bocht van zandvoort geoefend. Het nadeel is dat je dus wel heel mooi de tarzan kan insnijden, maar als iemand anders denkt slim te zijn door de binnenbocht te pakken, dan kan je die mooie lijn al niet meer rijden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_37502993
Psies. Die trage bak was een stuk eerder en veiliger aan de finish dan jij.

Dus degene die over zijn grenzen gaan hebben geen benul, is nu zo, is altijd zo. Race, recreatief, dagelijks verkeer en op een circuit. En met onderstuur had het niks te maken, gewoon vierkant rechtdoor, geen lijn en niet remmen en op de Mazda letten en je op laten fokken door de camera "voor de mooie actie". Dus ga nooit over je grens, je auto is toch altijd sneller dan jij.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_37503716
Ben het wel met PNG eens. Ook al snap ik best dat je je kan ergeren aan een tragere bestuurder, het is de recreatieve klasse. Mensen die daar rijden, doen het voor hun plezier, niet om snel te gaan (of iig niet zo snel mogelijk). Als je echt voor de snelheid gaat, kan je beter de sportieve sessie pakken.

Voor mij was het de eerste keer dat ik met m'n auto over een circuit ging; ik reed ook niet echt snel, vooral het eerste kwartier niet. Ben ook een aantal keer ingehaald, no problem. Idem bij zelf inhalen; ik ga me bij een recreatieve sessie echt niet op zitten fokken dat ik er niet direct voorbij kom. Gewoon ff wachten tot het volgende rechte stuk en dan kom je er zo voorbij.

Het leukst vond ik de rustige stukjes waarbij ik zelf de lijnen kon zoeken en rijden, zonder verkeer in de buurt. Een rondje goede lijnen voelt veel beter dan een sneller maar geragd rondje. Tip: als je net in de drukte zit, gewoon een keertje rustig door de pits rijden zodat de groep een halve ronde verder is. Dan heb je weer een poosje het rijk voor je alleen
pi_37511590
PNG heeft inderdaad wel gelijk. Je moet altijd kalm blijven en niks overhaast doen, ondanks de snelheden en drukte bij de clubspecials heb je ruim voldoende tijd om te kijken wat er kan en te bedenken wat je wil. Veel mensen zie je zo hard mogelijk de bocht IN willen gaan, terwijl dat er juist voor zorgt dat je er soms niet meer uit komt. Langzamer er in gaan levert een snellere bocht op, doordat je eerder hebt geremd kan je eerder op het gas en ben je dus sneller. (mijn tactiek om met mn redelijk langzame auto toch snel te rijden, ook geleerd op een cursusdag).
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zaterdag 6 mei 2006 @ 17:20:47 #118
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_37606136
aankoop van de volvo 360 ging niet door is al verkocht
Drugs are good mkay?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 10:02:29 #119
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_37683186
Filmpjes van zandvoort 6 mei rsz dag.
Sessie 2
http://video.google.com/videoplay?docid=-3982930680537527646
Sessie 4
http://video.google.com/videoplay?docid=-4983545659202584985
Zit in sessie 4 op 10:20 ongeveer een overstuur momentje audi s in.
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 11:21:54 #120
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_37685515
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 10:02 schreef pr0f het volgende:
Filmpjes van zandvoort 6 mei rsz dag.
Sessie 2
http://video.google.com/videoplay?docid=-3982930680537527646
Sessie 4
http://video.google.com/videoplay?docid=-4983545659202584985
Zit in sessie 4 op 10:20 ongeveer een overstuur momentje audi s in.
Met een Renault 5 Turbo op straatbanden (zo te horen) een 2.22 rijden. Da's niet gek op zich. Je kan zien dat je meer ronden hebt gereden aldaar.

RSZ-dag... Gokje: Rensportschool Zandvoort-dag? Kun je daar iets meer over vertellen? Kosten, dagindeling, mogen het alleen straatauto's zijn, worden slicks getolereerd, hoe lang mag je rijden enz.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_37685697
ik moest ook maar eens 'n dag gaan sturen... zowel met dit blok, als me b16 er in ligt...

kijken of ik bij de 2:59 kan komen lol
  dinsdag 9 mei 2006 @ 11:43:57 #122
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_37686200
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 11:21 schreef Taxi het volgende:

[..]

Met een Renault 5 Turbo op straatbanden (zo te horen) een 2.22 rijden. Da's niet gek op zich. Je kan zien dat je meer ronden hebt gereden aldaar.

RSZ-dag... Gokje: Rensportschool Zandvoort-dag? Kun je daar iets meer over vertellen? Kosten, dagindeling, mogen het alleen straatauto's zijn, worden slicks getolereerd, hoe lang mag je rijden enz.
Inderdaad straatbanden, en zelfs in die klasse zijn het slechte
20 euro per sessie a 20 minuten.
van de site
quote:
TOER klasse: voor de toerrijders met standaard straatauto’s en weinig tot geen circuitervaring. Instructie is mogelijk, een tweede passagier is toegestaan.
• SPORT klasse: voor rijders met enige ervaring en/of snelle auto’s Auto’s met rolkooi zijn niet toegestaan. Een tweede passagier mag meerijden.
• RACE klasse: voor licentiehouders met race- of cursusauto’s. 1 persoon in de auto, helm dragen verplicht. Licentie tonen bij inschrijving.
Het was deze keer erg rustig, ik schat zo'n 30 autos per sessie de baan op. In februari waren dit er denk ik 80.
Ben er nu in totaal 3 keer geweest, 11 februari met rsz, 23 april clubspecials, en deze keer. Heb vooral de laatste keer het meest kunnen leren en lijnen kunnen rijden omdat het vrij rustig was.
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:25:30 #123
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_37687389
Zo! Ff weer het een en ander updaten.

Inmiddels is er een poging tot het maken van mijn eerste weblog een feit. Ik zou zo zeggen: check het maar eens een keertje en als je nog tips of links (van bijvoorbeeld jouw eigen website of weblog) hebt, hoor lees ik het graag!

Daar kun je tevens lezen dat er inmiddels een nieuw portier is gevonden!

Nu nog mijn avatar eens een keertje op peil krijgen, want zo ziet het er niet uit...

*edit: zo dan maar.

[ Bericht 8% gewijzigd door Taxi op 09-05-2006 14:07:32 ]
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_37690324
Leuke weblog taxi, heb m gebookmarked !

Afgelopen weekend naar Spa geweest. Waren erg mooie dagen met mooi weer. Goed kunnen rijden met relatief weinig problemen. Volgende keer is de bmwdriversclubdag op zandvoort, 26 mei.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 18:17:40 #125
129820 Goingin
Rot voor je
pi_37695535
Dan ga ik bij deze onze BMW website nog eens promoten

AF BMW Project

Nu met gastenboek.... jaja
(O ja, logboek is ook weer eens geupdate )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')