abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37131034
Na ongeveer 3 weken geleden de sleutel gekregen te hebben (en hier nog wat langer dan dat gelurkt te hebben), toch maar op aanraden van Oblivion een topique over mijn 'eigen 1e huisje'

Aangezien ik dus al 2 van die 3 weken druk aan het slopen ben geweest zullen er in de startpost in ieder geval een flink aantal foto's staan, als het er te veel zijn hoor ik het wel (maar hey, ze zijn klein... mag wel toch ).

Maar goed, laten we beginnen met een rondleiding door de woning 'zoals hij was'... (dan praten we over 3 april, dat ik de sleutel kreeg). Dus bereid je voor op een fout ingericht krot!

En ohwjah! gaat om appartementje in a'dam van zeg rond de 67/68m2

De gang bij binnenkomst, niet heel spannend, maar tis te doen

De 1e slaapkamer (een kleintje) meteen als je binnenkomt links

De keuken, vrij klein, maar voor in je eentje genoeg zou ik denken

De 2e slaapkamer (wordt ook echt slaapkamer), iets groter (zeg 3,40 bij 2,70 ofzo)

Badkamer en toilet, allebei niet heel groot, maar wel netjes, dus die laten we maar zo

En dan... de woonkamert! 3 foto's van, is echt vre-ze-lijk ingericht, en alles is er ondertussen godzijdank uit -D (ja, ook de schouw... lelijk ding )

Nog meer woonkamer

En... nog meer woonkamer :-)

Dag 1
Het slopen!
Uiteraard noodzakelijk kwaad... de 1e dag dus maar in de hele woonkamer die schroten (en de schroten daaronder) van de muren gerukt... en wat wekt mijn verbazing... behang! dus wordt nog leuke. Ik zal hieronder in ieder geval 'alleen' even het resultaat laten zien, de stapjes zijn niet zo boeiend nu

Dag 2 & 3
Zoals je ziet op de foto's hierboven zit er dus op de muur met de schouw nog aardig wat metselwerk... Dat mag er dus vanaf (en de schouw niet te vergeten). Was dus 2 dagen beulen, maar heb je uiteindelijk ook wat, zie foto's voor resultaat

Ook op dag 2 nog even de gasleiding van die schouw eruit gehaalt en afgedopt... gelukkig geen lekjes, yiger flambe is toch nie zo lekker denk

En dan voor nu het eindresultaat van 2 dagen hard slopen, lijkt niet zo heel veel, maar tis een goed begin

Dag 4

Nou dag 4 was eehm.... ZWAAR
vrijwel alles wat tot nu toe eruit gesloopt is mocht dus naar beneden toe (7 trappen), was dus helemaal gebroken Maar goed, niet zeuren! laat maar zien wat je dan daadwerkelijk versleept hebt (of... hoe schoon 't nu lijkt )

Dit dus: zeg 15 zakken vol met puint

En het resultaat na een dag beulen... Lijkt toch bijna netjes he

Dag 5 (de schouw)
Nou... de 5e dag was dus voor het 'verwijderen' van de schouw :-D Niet heel spannend (wel veel werk), dus hou 't bij een voor en een na foto

Voor:

En na :

Dag 6

Behangkrabben (enzo)

Nou... Was kort dagje (eerst iemand uitgezwaaid die emigreerde), maar lieftallige zus was meer dan bereid om even dagje mee te beulen! dus halelujah en dank voor haar

En terwijl zij behang aan 't krabben was, dacht ik... ach, keukenmuur mag gestript worden

MAar goed, niet zo slim bezig geweest... eerst al 't hout eraf (was sim-pel), hierna enthausiast begonnen aan het tegelwerk. Klinkt goed toch? NEE! als de aarsch die ik was dacht ik later pas.. houten platen... Dus daarna de platen eruit gerost

Na strippen hout

Na strippen 2e laag hout

Maar goed... Tegen 't eind van dag 6 mocht ik een noodgedwongen langdurige pauze inlossen Ik was zo slim om tijdens het weer vastzetten van de verwarming dubbel te klappen.

Zeg schouder + muur = AUW. Oftewel, een week lang bijna niks kunnen doen

Het monster:

Maar zus ging nog even ijverig door en het resultaat mocht er zijn na ongeveer halve dag hard krabben was de 1e kamer zo goed als 'kaal'

Vorige week
Nou.. Dag 7 was weer rustig aan beginnen (ik sla even een week met 'nietsnutten' over hoor )
De grote slaapkamer had per slot van rekening ook nog behang!

Op zich niet heel boeiend (op een rotte muur na), dus gewoon weer voor en na picjes van wat ik gedaan heb

Voor:

Na:

Vanaf nu op datum!

Nou vanaf nu dus op datum (duh), wat ik afgelopen week zoals uitgevreten heb

Om te beginnen:

17,18 & 19 april

De woonkamermuur! jaja was er nog 1 die gestript moest worden ('maar 8 lagen behang hoor ik je denken? ja MAAR 8 )

En... was zo slim om 2e paasdag te shoppen voor een vloer... GEVONDEN precies wat ik zocht dus jippie (EN met dikke korting )
Hiernaast ook voor de te rotte muren wat gipsplaten (zeg zo'n 40)

Die zijn dus de 18e bezorgd en mochten naar boven toe

De eerste 20 platen (slechte foto, vergeef me!)

De vloer (mooij he, kersen )

De 7 duivelsche trappen

Hiernaast heb ik ook de rotte muur 'gefixt', dus dat was ook wel goed

En.. onder 't kopje toch druk bezig, nog ff laatste foto van de woonkamermuur

20 April

(vandaag dus )
Vandaag mocht ik nog ff dat muurtje enigsinds overnieuw doen (zat 1 plaat niet helemaal lekker), dus zo gezegd zo gedaan:

Hierna nog zo aardig geweest om alvast de gaten te gaan vullen:

Ik weet het, ze lijken niet zo groot, maar waren er VEEEL en groter dan verwacht, dus was ff lekker bezig, hierna ook de muur nog opgeschuurt.

Alleen helaas geen vulmiddel meer, dus noodgedwongen gestopt, ook wel zo slim na dat sjouwen van gisteren

En warempel.... een prachtig uitzicht van iets wat op lente lijkt joh... kan toch niet

En aangezien ik toch moest wachten tot het vulmiddel droogwas (voor ik kon opshuren), toch maar even mijn aller aller 1e aankoop voor in het nieuwe huis gedaan een prachtig glimmende combimangetron (of hoe je 't noemt)

De plannen

Muren in woonkamer en slaapkamers zoveel mogelijk mooi maken (vullen, schuren etc.)

Plafonds in alle ruimtes vlak schuren (struktuurverf ) en schilderen.

Alles afwerken (opvullen, naden netjes maken enzovoorts)

Het Leggen van den vloer

Het opknappen van de gang

Het slopen en opknappen (of vervangen) van de keuken

Eventueel het maken van de meubels (heb een ERG lastige smaak qua wat ik wil, dus hopen dat ik geld over hou en handig ben )

Hoe het moet worden

Door de hele woning komt de kersen vloer te liggen. Hiernaast zal het merendeel van de woning wit worden (makkelijk kleuren veranderen op die manier )

Verder waarschijnlijk in de kleine slaapkamer 1 felle muur.

De keuken als ik er uit kan komen lime groen met wit en een antraciet blad

De 'slaapkamer' In ieder geval in rustige kleuren. Als het kan met een aziatisch smaakje eraan

Dat was het in ieder geval tot nu toe. Lijkt niet zo heel veel, maar tot op heden probeer ik het zelf te doen (ja ik weet 't STOM STOM STOM, IDIOOOOT etc. maar vind het leuk! ) Als alles in ieder geval naar verwachting blijft lopen zal ik tussen de 3 en 7x per week een update kunnen geven en hooop ik tegen eind mei erin te kunnen. Maar blijft natuurlijk afwachten hoe hard het gaat. Ben in ieder geval tot nu toe geen 'rotdingen' tegen gekomen
pi_37131163
w00t! Lekker ding..

Voor de rest niets te melden..
Ik háát kabouters!!
pi_37131207
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:31 schreef Camickaeze het volgende:
w00t! Lekker ding..

Nice work! alleen denk ik dat je meer reacts over je zus gaat krijgen dan over je verbouwwerk
  donderdag 20 april 2006 @ 16:34:00 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37131277
Je boft maar met zo een zus. Jij bent kreupel en zij gaat maar door!

Ze mag mij ook wel komen helpen trouwens
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37131415
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:32 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Nice work! alleen denk ik dat je meer reacts over je zus gaat krijgen dan over je verbouwwerk
Hehe, wat kan ik zeggen Als 't verbouwen niet boeit kijk je iig niet voor niets
pi_37131481
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:34 schreef sanger het volgende:
Je boft maar met zo een zus. Jij bent kreupel en zij gaat maar door!

Ze mag mij ook wel komen helpen trouwens
Haha zusje is liev hoor

Maar ze ging nog half uurtje door laatste beetje afkrabben, dus viel gelukkig voor haar nog wel mee

kleine kans trouwens
pi_37131532
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:37 schreef yiger het volgende:

[..]

Hehe, wat kan ik zeggen Als 't verbouwen niet boeit kijk je iig niet voor niets
Damn, je moeder mag er ook wezen
pi_37131539
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:31 schreef Camickaeze het volgende:
w00t! Lekker ding..

Ik weet 't, dank je

of had je 't over m'n zus
pi_37131599
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:39 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Damn, je moeder mag er ook wezen
M'n moeder staat er nie tussen hoor

vriendinnetje staat er wel ergens verstopt... als je haar bedoelt? FOEI
pi_37131642
ik wil je zus ook wel helpen met behang afsteken
suck my asshole taco bender
pi_37131660
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:41 schreef yiger het volgende:

[..]

M'n moeder staat er nie tussen hoor

vriendinnetje staat er wel ergens verstopt... als je haar bedoelt? FOEI
is dat je vriendinnetje?
pi_37131731
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:43 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

[afbeelding] is dat je vriendinnetje?
Jup

niet de meest charmante foto ooit gemaakt, maar toch, ze is en blijft geweldig
pi_37131787
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:42 schreef Remco_h het volgende:
ik wil je zus ook wel helpen met behang afsteken
whehe laten we nou net helemaal klaar zijn

M'n broer daarentegen gaat dit weekend wel aan de slag, misschien is dat wat voor je?
pi_37131796
Leuk op dit fanTastische Verbouwings Product te mogen aanschouwen. Ook leuk te lezen zo, duidelijke foto's. Erg leuk en niet voor niets aan het werk. De woonkamr kon alleen maar opknappen.

Dit is wat ik dus zo vaak zeg, laag over laag, het zou verboden moeten worden. Het huis komt zowat omhoog, zoveel puin heb je eruit gehaald!
pi_37131801
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:44 schreef yiger het volgende:

[..]

Jup

niet de meest charmante foto ooit gemaakt, maar toch, ze is en blijft geweldig
Ze lijkt zo wel 50!

maar het zal de foto zijn ja

Veel succes met je huissie!
pi_37131828
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:46 schreef yiger het volgende:

[..]

whehe laten we nou net helemaal klaar zijn

M'n broer daarentegen gaat dit weekend wel aan de slag, misschien is dat wat voor je?
als je zus daar ook helpt
suck my asshole taco bender
pi_37131926
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:46 schreef Marsepein het volgende:
Leuk op dit fanTastische Verbouwings Product te mogen aanschouwen. Ook leuk te lezen zo, duidelijke foto's. Erg leuk en niet voor niets aan het werk. De woonkamr kon alleen maar opknappen.

Dit is wat ik dus zo vaak zeg, laag over laag, het zou verboden moeten worden. Het huis komt zowat omhoog, zoveel puin heb je eruit gehaald!
Haha helemaal mee eens dat laag over laag, maaja 2 lagen hout en 8 lagen behang verder... Eeehm, gok ik dat er tot nu toe zo'n 500Kg puin in m'n box staat

En dank voor de duidelijke foto's reactie ze zijn wat klein... maar te groot is ook weer zo... nja te groot

En inderdaad. Moet zeggen dat 't nu wel de goede kant uit gaat (slopen is klaar, enkel nog wat puin ruimen en opknappen), dus zal uiteindelijk wel prachtig worden.

Zit alleen nog te twijvelen over inrichting...

70's of 'rustig' (oosters achtig)... Voor de woonkamer dan
pi_37131966
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:46 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Ze lijkt zo wel 50!

maar het zal de foto zijn ja

Veel succes met je huissie!
Haha laat 't haar maar niet horen ze is weliswaar niet jonger dan mij, maar nog geen 30 hoor (en ja, wel over de helft van de 50 )

Maar thx, gaat nodig zijn en zeker lukken
pi_37132027
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:47 schreef Remco_h het volgende:

[..]

als je zus daar ook helpt
Haha nope die heeft een verjaardag
  donderdag 20 april 2006 @ 17:48:52 #20
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_37133885
Ziet er al goed uit zeg!! ik heb t over de woning he!!
Heb alleen een beetje medelijden met je met al die trappen!!!!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_37135104
quote:
Op donderdag 20 april 2006 17:48 schreef B.A.Trix het volgende:
Ziet er al goed uit zeg!! ik heb t over de woning he!!
Heb alleen een beetje medelijden met je met al die trappen!!!!
Haha dank u dank u (de woning idd ) en eeeh, 't schiet ook aardig op tot nu toe, 2 weekjes vrij gehad wat helpt natuurlijk

Vanaf nu enkel nog de avonden en weekenden, dus tempo zal wel wat lager komen te liggen (3 uurtjes per dag max ipv 8-12 ) maar het komt goed

En die trappen? is gezond joh zeker voor zo'n luie **** als ik
  donderdag 20 april 2006 @ 18:44:36 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37135336
Wow! Wat een ongelofelijk afbraakhok! En wat een werk heb je al verzet!
Echt super!
Ik ben zo benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden!

Mijn nummer 1 van erg is nog niet eens de schouw, maar die schrootjes met van die glimmende latjes ertussen!
  donderdag 20 april 2006 @ 18:45:07 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37135351
Oh, en photoshop de volgende keer maar een bhurka over je zus heen. Scheelt hier een berg reacties.
pi_37135886
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:27 schreef yiger het volgende:

<knip>

En dan... de woonkamert! 3 foto's van, is echt vre-ze-lijk ingericht, en alles is er ondertussen godzijdank uit -D (ja, ook de schouw... lelijk ding )

<knip>
Da's wel een OMFG waard! , !
  donderdag 20 april 2006 @ 19:06:16 #25
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37135955
Zusjes topic
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')