Na ongeveer 3 weken geleden de sleutel gekregen te hebben (en hier nog wat langer dan dat gelurkt te hebben), toch maar op aanraden van Oblivion een topique over mijn 'eigen 1e huisje'
Aangezien ik dus al 2 van die 3 weken druk aan het slopen ben geweest zullen er in de startpost in ieder geval een
flink aantal foto's staan, als het er te veel zijn hoor ik het wel (maar hey, ze zijn klein... mag wel toch
![]()
).
Maar goed, laten we beginnen met een rondleiding door de woning 'zoals hij was'... (dan praten we over 3 april, dat ik de sleutel kreeg). Dus bereid je voor op een fout ingericht krot!
En ohwjah! gaat om appartementje in a'dam van zeg rond de 67/68m2
De gang bij binnenkomst, niet heel spannend, maar tis te doen
![]()
![]()
De 1e slaapkamer (een kleintje) meteen als je binnenkomt links
![]()
De keuken, vrij klein, maar voor in je eentje genoeg zou ik denken
![]()
De 2e slaapkamer (wordt ook echt slaapkamer), iets groter (zeg 3,40 bij 2,70 ofzo)
![]()
Badkamer en toilet, allebei niet heel groot, maar wel netjes, dus die laten we maar zo
![]()
![]()
En dan... de
woonkamert! 3 foto's van, is echt vre-ze-lijk ingericht, en alles is er ondertussen godzijdank uit -D (ja, ook de schouw... lelijk ding
![]()
)
![]()
Nog meer woonkamer
![]()
![]()
En... nog meer woonkamer :-)
Dag 1Het slopen!
Uiteraard noodzakelijk kwaad... de 1e dag dus maar in de hele woonkamer die schroten (en de schroten daaronder) van de muren gerukt... en wat wekt mijn verbazing... behang! dus wordt nog leuke. Ik zal hieronder in ieder geval 'alleen' even het resultaat laten zien, de stapjes zijn niet zo boeiend nu
![]()
![]()
![]()
Dag 2 & 3Zoals je ziet op de foto's hierboven zit er dus op de muur met de schouw nog aardig wat metselwerk... Dat mag er dus vanaf (en de schouw niet te vergeten). Was dus 2 dagen beulen, maar heb je uiteindelijk ook wat, zie foto's voor resultaat
![]()
![]()
![]()
![]()
Ook op dag 2 nog even de gasleiding van die schouw eruit gehaalt en afgedopt... gelukkig geen lekjes, yiger flambe is toch nie zo lekker denk
![]()
![]()
En dan voor nu het eindresultaat van 2 dagen hard slopen, lijkt niet zo heel veel, maar tis een goed begin
![]()
Dag 4 ![]()
Nou dag 4 was eehm.... ZWAAR
vrijwel alles wat tot nu toe eruit gesloopt is mocht dus naar beneden toe (7 trappen), was dus helemaal gebroken
![]()
Maar goed, niet zeuren! laat maar zien wat je dan daadwerkelijk versleept hebt
![]()
(of... hoe schoon 't nu lijkt
![]()
)
Dit dus: zeg 15 zakken vol met puint
![]()
![]()
En het resultaat na een dag beulen... Lijkt toch bijna netjes he
![]()
![]()
![]()
Dag 5 (de schouw)Nou... de 5e dag was dus voor het 'verwijderen' van de schouw :-D Niet heel spannend (wel veel werk), dus hou 't bij een voor en een na foto
![]()
Voor:
![]()
En na
![]()
:
Dag 6Behangkrabben (enzo)
![]()
Nou... Was kort dagje (eerst iemand uitgezwaaid die emigreerde), maar lieftallige zus was meer dan bereid om even dagje mee te beulen! dus halelujah en dank voor haar
![]()
En terwijl zij behang aan 't krabben was, dacht ik... ach, keukenmuur mag gestript worden
![]()
MAar goed, niet zo slim bezig geweest... eerst al 't hout eraf (was sim-pel), hierna enthausiast begonnen aan het tegelwerk. Klinkt goed toch? NEE! als de aarsch die ik was dacht ik later pas.. houten platen... Dus daarna de platen eruit gerost
![]()
Na strippen hout
![]()
![]()
Na strippen 2e laag hout
![]()
![]()
Maar goed... Tegen 't eind van dag 6 mocht ik een noodgedwongen langdurige pauze inlossen
![]()
Ik was zo slim om tijdens het weer vastzetten van de verwarming dubbel te klappen.
Zeg schouder + muur = AUW. Oftewel, een week lang bijna niks kunnen doen
Het monster:
![]()
Maar zus ging nog even ijverig door en het resultaat mocht er zijn
![]()
na ongeveer halve dag hard krabben was de 1e kamer zo goed als 'kaal'
![]()
Vorige weekNou.. Dag 7 was weer rustig aan beginnen (ik sla even een week met 'nietsnutten' over hoor
![]()
)
De grote slaapkamer had per slot van rekening ook nog behang!
Op zich niet heel boeiend (op een rotte muur na), dus gewoon weer voor en na picjes van wat ik gedaan heb
Voor:
![]()
![]()
Na:
![]()
Vanaf nu op datum!Nou vanaf nu dus op datum (duh), wat ik afgelopen week zoals uitgevreten heb
![]()
Om te beginnen:
17,18 & 19 aprilDe woonkamermuur! jaja was er nog 1 die gestript moest worden ('maar 8 lagen behang hoor ik je denken? ja MAAR 8
![]()
)
![]()
![]()
En... was zo slim om 2e paasdag te shoppen voor een vloer... GEVONDEN
![]()
precies wat ik zocht dus jippie (EN met dikke korting
![]()
)
Hiernaast ook voor de te rotte muren wat gipsplaten (zeg zo'n 40)
Die zijn dus de 18e bezorgd en mochten naar boven toe
![]()
De eerste 20 platen (slechte foto, vergeef me!)
![]()
De vloer (mooij he, kersen
![]()
)
![]()
De 7 duivelsche trappen
![]()
Hiernaast heb ik ook de rotte muur 'gefixt', dus dat was ook wel goed
![]()
![]()
En.. onder 't kopje toch druk bezig, nog ff laatste foto van de woonkamermuur
![]()
20 April(vandaag dus
![]()
)
Vandaag mocht ik nog ff dat muurtje enigsinds overnieuw doen (zat 1 plaat niet helemaal lekker), dus zo gezegd zo gedaan:
![]()
Hierna nog zo aardig geweest om alvast de gaten te gaan vullen:
![]()
![]()
Ik weet het, ze lijken niet zo groot, maar waren er VEEEL en groter dan verwacht, dus was ff lekker bezig, hierna ook de muur nog opgeschuurt.
Alleen helaas geen vulmiddel meer, dus noodgedwongen gestopt, ook wel zo slim na dat sjouwen van gisteren
En warempel.... een prachtig uitzicht van iets wat op lente lijkt joh... kan toch niet
![]()
En aangezien ik toch moest wachten tot het vulmiddel droogwas (voor ik kon opshuren), toch maar even mijn aller aller 1e aankoop voor in het nieuwe huis gedaan
![]()
een prachtig glimmende combimangetron (of hoe je 't noemt)
De plannenMuren in woonkamer en slaapkamers zoveel mogelijk mooi maken (vullen, schuren etc.)
Plafonds in alle ruimtes vlak schuren (struktuurverf
![]()
) en schilderen.
Alles afwerken
![]()
(opvullen, naden netjes maken enzovoorts)
Het Leggen van den vloer
![]()
Het opknappen van de gang
Het slopen en opknappen (of vervangen) van de keuken
Eventueel het maken van de meubels (heb een ERG lastige smaak qua wat ik wil, dus hopen dat ik geld over hou en handig ben
![]()
)
Hoe het moet worden Door de hele woning komt de kersen vloer te liggen. Hiernaast zal het merendeel van de woning wit worden (makkelijk kleuren veranderen op die manier
![]()
)
Verder waarschijnlijk in de kleine slaapkamer 1 felle muur.
De keuken als ik er uit kan komen lime groen met wit en een antraciet blad
![]()
De 'slaapkamer' In ieder geval in rustige kleuren. Als het kan met een aziatisch smaakje eraan
Dat was het in ieder geval tot nu toe. Lijkt niet zo heel veel, maar tot op heden probeer ik het zelf te doen (ja ik weet 't STOM STOM STOM, IDIOOOOT etc. maar vind het leuk!
![]()
) Als alles in ieder geval naar verwachting blijft lopen zal ik tussen de 3 en 7x per week een update kunnen geven en hooop ik tegen eind mei erin te kunnen. Maar blijft natuurlijk afwachten hoe hard het gaat. Ben in ieder geval tot nu toe geen 'rotdingen' tegen gekomen