abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37130295
Elke gemeente heeft er last van: hangjongeren. Het begint met overlast en eindigt met criminaliteit. Een hele generatie kansloze jongeren gaat naar de verdommenis. Wat kan de overheid doen? Speciaal voor hen gemaakte hangplekken worden vernield; agressie en intimidatie zijn aan de orde van de dag; mensen durven de straat niet meer op. Waarom willen jongeren hangen? En waarom moet dat altijd met overlast gepaard gaan (ook al ontkennen ze dat zelf)?
pi_37130531
Hard straffen bij vernielingen.
pi_37130595
Euh, waarom ze willen 'hangen'...

Omdat ze te lui zijn om echt iets te doen, maar niet bij iemand thuis willen zitten, want dat is niet stoer. Dan maar ergens buiten...
Zoiets? denkik?
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_37130630
Ze willen gewoon buiten in het zonnetje, een beetje met vrienden praten.
pi_37130640
Een groepje jongeren samen die niet voor een ander onder willen doen en zo elkaar uitdagen om steeds extremere dingen te doen en een laks politiebeleid, die gasten staan eerder op straat als een eventuele aangever die dan ook bang moet zijn voor wraakakties.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_37130696
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:16 schreef Borkydude het volgende:
Ze willen gewoon buiten in het zonnetje, een beetje met vrienden praten.
Daar zou ik geen enkel probleem mee hebben. Maar de praktijk is helaas anders. Ze veroorzaken veel overlast en vernielen dat het een lieve lust is.
pi_37130698
Om te beginnen zijn het vooral hangjongeren van een bepaalde afkomst. Laten we elkaar geen mietje noemen. Ten tweede is het bij die groep heel normaal om met een volle nicht/neef te trouwen waardoor er relatief veel inteelt voorkomt. Dat verklaart de gedragsafwijkingen. Het is dus een genetisch probleem. En wat kunnen wij er aan doen? Het is heel simpel: op Geert Wilders stemmen. Dan zijn ze binnen de kortste keren weg
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_37130927
veel jongere willen gewoon met hin vrienden zijn en kunnen niet met ze 10e bij iemand tuis zitten... buiten worden ze van hot naar her gestuurd.... Een plek aanwijzen zal zeker helpen.. zet ergens van mij apart een ijzere afdak neer... dan weten ze tenminste waar ze heen kunnen en kan je mensen die ergens anders hangen ook makkelijk bekeuren omdat ze een alternatief hebben...
Zelf val ik wel in dit groepje tuis maar ik ben gewoon een normale gozah en ik val egt niemand lastig, in tegendeel. En me vrienden zijn net zo.. En hiermee zijn we geen (blanke) uitzondering..
  donderdag 20 april 2006 @ 16:25:38 #9
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_37130966
Bij ons is het een "trend" om als neo-nazi door het leven te gaan..
Allemaal kansloze kale luitjes met (wit-grijze)legebroeken en kistjes en een bomberjack..
En maar stoer rondhangen, herrieschoppen en kansloos wezen..

Te triest voor woorden imo
  donderdag 20 april 2006 @ 16:30:23 #10
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_37131124
Wat een rechtse reactie's weer zeg.

Die jongens willen gewoon een plek hebben om zich te kunnen uiten en vermaken. De gemeentes dienen meer geld uit te trekken voor die hangplekken die nu meer weg hebben van een paar domme bankjes om een boom heen of een skate-ramp met een prullebak ernaast. En (openbare) gedragsproblemen worden veroorzaakt door te weinig aandacht thuis en op school. Meer geld naar onderwijs en sociale werkers dus.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 20 april 2006 @ 16:33:23 #11
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_37131246
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:30 schreef _Flash_ het volgende:
Wat een rechtse reactie's weer zeg.

Die jongens willen gewoon een plek hebben om zich te kunnen uiten en vermaken. De gemeentes dienen meer geld uit te trekken voor die hangplekken die nu meer weg hebben van een paar domme bankjes om een boom heen of een skate-ramp met een prullebak ernaast. En (openbare) gedragsproblemen worden veroorzaakt door te weinig aandacht thuis en op school. Meer geld naar onderwijs en sociale werkers dus.
Wat had je dan in gedachte? Mooiere dingen die ze kunnen slopen?
quote:
Speciaal voor hen gemaakte hangplekken worden vernield; agressie en intimidatie zijn aan de orde van de dag
Bij ons hangen ze overal behalve bij de zogeheten "hangplekken".. Bijvoorbeld speelplaatsjes waar ze met steek en vuurwapens rond lopen te zwaaien.. Ja die mensen verdienen het om verwend te worden met extra luxe hangplekken.. Een bankje en een dakkie is meer dan genoeg
pi_37131327
Preventieve maatregelen ipv recessieve lijkt me. Maar hier zijn al zoveel onderzoeken naar gedaan, ik denk dat daar wel wetenschappelijk onderbouwde antwoorden voor zijn gevonden, maar in ieder geval niet door mij.
pi_37132111
sorry ik had geen zin dit topic door te lezen, maar ik zou even willen zeggen: we moeten de diemaco's maar weer eens uit het vet halen.
pi_37132252
Aan TS,

voor welk maatschappijleer is dit opdracht? Op VWO of toch op HAVO?
pi_37133373
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:57 schreef Scepsis het volgende:
Aan TS,

voor welk maatschappijleer is dit opdracht? Op VWO of toch op HAVO?
Nee ik woon zelf boven een winkelcentrum en heb dagelijks met overlast en vernielingen van hangjongeren te maken. De politie stuurt ze wel regelmatig weg, maar het is net een kankergezwel dat steeds weer terug komt.
pi_37133842
Alternatieven voor "hangen" zijn er toch genoeg?

Sporten
Hobby
Bijbaantje
Film
Dierentuin
Pretpark

Te veel om op te noemen.
Ik verveelde me vroeger nooit. Wij kwamen bij elkaar en dan was het: wat gaan we DOEN...
Niet alleen maar hangen, dan verveel je je en ga je alleen maar etteren.

Luie varkens zijn het.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_37164966
De hangjongeren zijn thuis verwaarloosd en proberen nu op straat respect te krijgen door een pet op te zetten en een oorbel in te doen.
pi_37172296
Die lui moeten gewoon vaste baan in een fabriek ofzo krijgen. van 8 tot 5 savonds.
stelletje junkies.
  vrijdag 21 april 2006 @ 22:20:46 #19
147273 Rusnoff
It's Just Me
pi_37172728
Hangjongeren zijn niet direct jongeren die crimineel zijn.
Maar een klein gedeelte van die hangjongeren is echt crimineel. En vernielt dingen.

En die jongeren bederven het voor de anderen. Hangjongeren zijn er omdat het gezellig is met z'n allen bij te kletsen, en waar kom je elkaar tegen? Precies, buiten ergens. En zo ontstaan er vaste plaatsen

En, ik ben geen hangjongere.
Just be yourself
pi_37172814
quote:
Op donderdag 20 april 2006 17:47 schreef Balthar het volgende:
Alternatieven voor "hangen" zijn er toch genoeg?

Sporten
Hobby
Bijbaantje
Film
Dierentuin
Pretpark

Te veel om op te noemen.
Ik verveelde me vroeger nooit. Wij kwamen bij elkaar en dan was het: wat gaan we DOEN...
Niet alleen maar hangen, dan verveel je je en ga je alleen maar etteren.

Luie varkens zijn het.
Weet je allemaal wat dat kost? Je betaald bij een discotheek al fucking 10 euro om binnen te komen.
pi_37178746
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 22:24 schreef XiChico het volgende:

[..]

Weet je allemaal wat dat kost? Je betaald bij een discotheek al fucking 10 euro om binnen te komen.
Gratis:

Sporten:
Hardlopen
Opdrukken
Sit Ups

Koop voor 3,50 een bal en ga op een trapveldje voetballen.

Neem een krantenwijk, dan kun je naar de disco.

Oftewel, je kunt vaak veel meer doen dan je denkt. Bepaalde dingen kosten geld je, daar hebben ze WERK voor uitgevonden.
Mag best een bijbaantje zijn toch?

Sommige lui hebben de instelling dat alles maar op een presenteerblaadje moet worden aangeboden.
De maatschappij zit nu eenmaal zo in elkaar dat als je iets wilt, je er iets voor moet doen.

Trouwens weet je wat het kost als de hangertjes lekker de vandaal uithangen?

Allemaal uitvluchten.
Gebruik je fantasie, verdien op een eerlijke manier een beetje geld en geniet er dan van.
pi_37715750
Hangjongeren behoren tot een specifieke groep in onze samenleving. Ze durven een meisje niet aan te spreken. Kijken mensen niet recht in de ogen als ze praten. Pissen in hun broek van angst als ze een spreekbeurt moeten houden. Hebben nooit een eigen mening. Maaaar. Zet ze in een groep en het worden ineens lefgozers. Stoer man! Overlast veroorzaken en snel in de groep verdwijnen. Een raam stukgooien en snel terug de groep in. Wat een lef !!! Heb daar echt bewondering voor.....NOT ! Vuile lafaards.
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:37:53 #23
148645 berber-mocro
Lijpe mocro Flavour
pi_37715991
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:25 schreef MuRKie het volgende:
Bij ons is het een "trend" om als neo-nazi door het leven te gaan..
Allemaal kansloze kale luitjes met (wit-grijze)legebroeken en kistjes en een bomberjack..
En maar stoer rondhangen, herrieschoppen en kansloos wezen..

Te triest voor woorden imo
Het meest trieste is dat die gasten niks tegen ons durven te zeggen, als wij ze tegenkomen kijken ze naar beneden
Op vrijdag 2 juni 2006 12:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Negert komt van samson en gert, als gertje vraagt "samson wil je brokjes" zegt samson: "negert"
pi_37716740
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:37 schreef berber-mocro het volgende:

[..]

Het meest trieste is dat die gasten niks tegen ons durven te zeggen, als wij ze tegenkomen kijken ze naar beneden
Stoer, de ene hangjongere groep is bang voor de andere. Wauw cool hoor.....
pi_37716742
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:37 schreef berber-mocro het volgende:

[..]

Ons?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')