abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37194254
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:38 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een resolutie van de Veiligheidsraad geweest. Er is geen sprake van een 'straf'. De Veiligheidsraad heeft besloten dat de leden van de VN moeten voorkomen dat terroristen zich kunnen financieren of gebruik kunnen maken van financiele diensten. De persoon of instelling die geld of financiële diensten ter beschikking stelt is strafbaar.

Het gaat om resolutie 1373 (2001) van de Veiligheidsraad. In het internationale recht geldt een dergelijke resolutie als formele wetgeving.

De lijst is overigens gewoon een openbare lijst, te vinden op de website van de EU. Wie op de lijst komt staat hier.
Ik weet wel hoe het zit, Hiz, al wist ik niet dat de lijst openbaar is. Maar ik vind het onrecht, zij het wettig, dat een persoon zonder ertoe veroordeeld te zijn door een rechter, gewone normale rechten ontnomen kunnen worden.

Het is een grof schandaal . Gewettigd en al.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 22 april 2006 @ 20:33:33 #152
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_37194334
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:52 schreef Arendt het volgende:
Dit maakt een succesvolle terugkeer in de maatschappij vrijwel onmogelijk, nogal een domme actie dus.

Het streven van justitie is- neem ik aan- niet dat mensen paria's worden, maar dat ze na hun straf zo normaal mogelijk deel kunnen nemen aan de maatschappij... dat gaat zeer moeilijk zonder salaris en verzekering.
Men wenst geen terugkeer van dat genetisch afval in de maatschappij. Daarom deze maatregelen.
Of het slim is natuurlijk maar de vraag. Radicaal zijn ze tot op het bot. Dit geeft de leden van het gezelligheidsclubje nog meer reden om zich af te zetten tegen de maatschappij, niet dat ze dat in het verleden ook al deden.

Maar er is natuurlijk ook wel voor deze maatregelen te zeggen:
Wijs je alles en iedereen af dan moet je niet vreemd staan te kijken als men hetzelfde met je doet.
Qui habet aures audiendi audiat
  zaterdag 22 april 2006 @ 20:41:10 #153
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37194562
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:33 schreef tisauch het volgende:

[..]

Men wenst geen terugkeer van dat genetisch afval in de maatschappij. Daarom deze maatregelen.
Of het slim is natuurlijk maar de vraag. Radicaal zijn ze tot op het bot. Dit geeft de leden van het gezelligheidsclubje nog meer reden om zich af te zetten tegen de maatschappij, niet dat ze dat in het verleden ook al deden.

Maar er is natuurlijk ook wel voor deze maatregelen te zeggen:
Wijs je alles en iedereen af dan moet je niet vreemd staan te kijken als men hetzelfde met je doet.
Tja, altijd lastig. Ze kunnen nu niet meer op een eerlijke manier rondkomen. Aan de andere kant wilden ze dat eigenlijk ook al niet en maakt het in die zin dus weinig verschil. Het lijkt een beetje op "je gaat die mogelijkheden toch niet voor goede dingen gebruiken en nu kun je ze tenminste ook niet voor foute dingen gebruiken.
Vampire Romance O+
  zaterdag 22 april 2006 @ 20:42:20 #154
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37194600
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:27 schreef Ronaldsen het volgende:
Waar komt trouwens de naam hofstadgroep vandaan? Ik vraag me dit al een tijdje af
"uit de stad van het (koninklijk) hof"
Vampire Romance O+
pi_37194962
Als die persoon geen terrorist was geweest had ie niet op die lijst gestaan en had ie nergens last van gehad
pi_37195058
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:41 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Tja, altijd lastig. Ze kunnen nu niet meer op een eerlijke manier rondkomen. Aan de andere kant wilden ze dat eigenlijk ook al niet en maakt het in die zin dus weinig verschil. Het lijkt een beetje op "je gaat die mogelijkheden toch niet voor goede dingen gebruiken en nu kun je ze tenminste ook niet voor foute dingen gebruiken.
Precies, terroristje spelen is zonder geld een stuk moeilijker. En met die criminaliteit zal het ook wel meevallen gelet op het feit dat ze onder intensief toezicht staan.
  zaterdag 22 april 2006 @ 20:58:03 #157
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_37195091
Dit topic is samengevoegd met het topic "Geen geld en loon voor Hofstadgroep".

De openingspost van dat topic was:
quote:
TerrorismeDe sancties die genomen zijn tegen veroordeelde leden van de Hofstadgroep zijn zwaarder dan eerst werd aangenomen. Werd van de week al bekend dat ze een bank- en verzekeringsverbod hadden gekregen, nu blijkt dat ze óók al hun rechten op sociale uitkeringen kwijt raken en dat eventuele werkgevers hun geen salaris mogen betalen.

De sanctiemaatregel, die begin deze maand inging, heeft tot gevolg dat géén van de negen veroordeelde Hofstadgroepleden aanspraak kan maken op een uitkering na uitzitten van de straf. Een baan zoeken heeft ook geen zin, omdat het werkgevers verboden is om de leden een salaris te betalen. Verder mogen ze geen vermogen bezitten en geen verzekering afsluiten. De maatregel is gebaseerd op een resolutie van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties. Daarin staat omschreven dat alle landen maatregelen moeten nemen om te verbieden dat financiële middelen ter beschikking worden gesteld aan personen die terroristische daden plegen.

beroep
Voor ten minste één lid van de Hofstadgroep betekent dit nu al een financiële strop: hij is inmiddels vrijgelaten en leeft van een uitkering. De rest zit nog vast of bevindt zich in vreemdelingenbewaring in afwachting van een uitzettingsprocedure.

De advocaten van de Hofstadgroep zullen komende week een kort geding tegen de staat aanspannen, om de sancties voor hun cliënten van tafel te krijgen. Volgens een van de raadslieden worden met de maatregelen de Hofstadgroepleden regelrecht de criminaliteit ingedrukt. Het ministerie van Buitenlandse Zaken zegt dat het de betrokkenen vrij staat in beroep te gaan tegen de maatregel bij een bestuursrechter. De uitkeringsinstantie van Amsterdam, waar het vrijgelaten Hofstadlid woont, zei gisteren niet te weten of de sanctiemaatregel ook daadwerkelijk zal worden uitgevoerd.
We gaan hier verder onder één topic.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_37195666
De Sociale Dienst maakt zich schuldig aan overtreding van de wet als ze een uitkering verstrekken. En met die criminaliteit zal het ook wel meevallen als de pakkans 100% is.

Ik geef ze trouwens weinig kans voor hun procedure; er zijn namelijk geen sancties opgelegd aan hun cliënten. De personen en instellingen die geld danwel diensten verstrekken maken zich strafbaar. Voorzover het hun cliënten betreft kunnen zij alleen eisen dat die niet als terrorist worden aangeduid. Maar dan moeten ze de rechter ervan overtuigen dat de veroordeling onterecht was. En dat zal wel niet lukken nu die zaak onder de beroepsrechter ligt.
pi_37196086
quote:
bron
EU-Hof: Geen controle rechters terreurlijst

21 september 2005

LUXEMBURG (ANP) - De terroristenlijst van de EU mag blijven bestaan en er is bijna geen rechterlijke controle op mogelijk. Met dat vonnis heeft het Europees Hof in Luxemburg woensdag de omstreden lijst van personen en organisaties die verdacht worden van banden met terroristen goedgekeurd.

Enkele personen en organisaties die op de lijst staan, waren met bezwaren naar Luxemburg gestapt. Maar het hof stelt dat de lijst een uitvloeisel is van de besluiten van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties. Het hof is tot de conclusie gekomen dat VN-resoluties zwaarder wegen dan het Europees recht. Daarom mag het hoogste rechtscollege ze niet toetsen aan het verdrag van de Europese Unie, vindt het Hof.

Hooguit vinden de rechters in Luxemburg dat ze de VN-besluiten mogen toetsen aan ,,de hogere normen van het algemeen volkenrecht'', zoals de fundamentele rechten van de mens. Maar volgens het hof worden de personen op de terreurlijst niet mensonwaardig behandeld doordat hun bankrekening is bevroren. Hun recht op eigendom is al evenmin aangetast, omdat er geen sprake van van verbeurdverklaring, stelt het hof verder.

De klagers hadden gesteld dat ook zij recht hebben op controle door de rechtbank. Maar het hof ziet dat anders, in het licht van de terreurdreiging. ,,Verzoekers' belang dat hun zaak ten gronde door een rechter wordt onderzocht, is niet zo groot dat het zwaarder weegt dan het wezenlijke algemene belang bij de handhaving van de internationale vrede en veiligheid'', aldus het vonnis.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_37196398
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:35 schreef sigme het volgende:
Nou, dat is duidelijk. Al dat geblaat van die advocaten over het 'onwettige' karakter is volgens de hoogste rechters in Europa onjuist.
pi_37197062
Volgens mij ligt het niet zo simpel, Hiz.
quote:
Geen terrorist, toch op VN-lijst

Drie jaar geleden belandde een Vlaams echtpaar op de terreurlijst van de Verenigde Naties. De Belgische justitie heeft ze van alle blaam gezuiverd, maar ze staan nog steeds op de zwarte lijst.

Drie jaar geleden vernamen Patricia Vinck (41) en haar man Nabil Sayadi (42) dat ze op de terreurlijst stonden van de Verenigde Naties. 'Mijn naam stond twee plaatsen onder die van Osama bin Laden', zegt Vinck, een Antwerpse die zich twintig jaar geleden tot de islam bekeerde. 'Ik kon het niet geloven.'

Inmiddels heeft de Belgische justitie het onderzoek naar het echtpaar uit Putte (nabij Mechelen) gestaakt. Er werd geen snippertje bewijs gevonden. Op 11 februari 2005 bepaalde de rechtbank in Brussel dat België de twee weer van de VN-terreurlijst moet laten schrappen. Dat vonnis werd herbevestigd op 19 december.

Maar er is nog niets veranderd. De computer is nog niet teruggebracht en de bankrekeningen zijn nog altijd geblokkeerd. De huur en de elektriciteitsrekening moet het echtpaar contant bij de bank betalen. 'Dat kost per overschrijving 2,50 euro en we hebben het met vier kinderen toch al niet breed', zegt Vinck. Op de geblokkeerde rekeningen van hun Stichting Wereldhulp staat 3000 euro. 'Als je daar een terreurnetwerk mee wil financieren, dan moeten de aanslagen toch met waterpistolen zijn.'

In 2003 werden Vinck en Sayadi via de Belgische regering op de VN-terreurlijst gezet omdat hun Stichting Wereldhulp banden had met de Global Relief Foundation (GRF) in de Verenigde Staten. De GRF heeft volgens de Amerikaanse autoriteiten fondsen geworven voor Al Qa'ida, maar dat is nooit bewezen.

Vinck: 'Onze stichting was vooral actief in de Balkan. We brachten er voedselpakketten, kleding en medicijnen. We hebben een schooltje in Sarajevo helpen opknappen en in Kosovo een centrum opgezet waar vrouwen naai- en computerles konden krijgen. Er waren ook koranlessen, voor wie dat wilde.' Sayadi, Libanees van geboorte, benadrukt dat de hulp niet enkel voor moslims was bestemd. 'Dat stond nergens in onze statuten en we hielpen ook mensen met een ander geloof.'

De projecten en de boekhouding werden streng gecontroleerd door het Belgische ministerie van Financiën. Wereldhulp was een erkende hulporganisatie. Dat maakte giften fiscaal aftrekbaar. Maar begin 2002 merkte het echtpaar op dat ze telkens werden gevolgd.

'Een halfjaar werden we geschaduwd door een stuk of zes auto's. Pas nadat we een klacht indienden, hield dat op. Ook hoorden we dat bij een van de buren, een demente mevrouw, een camera was opgehangen om ons in de gaten te houden. We zouden mensen smokkelen, werd die mevrouw verteld. Maar die aanklacht hebben wij nooit vernomen.'

In oktober 2002 volgde een huiszoeking. Vinck: 'Eigenlijk waren we blij. We werden achter onze rug geschaduwd en beschuldigd, zonder dat de kans ons te verdedigen.' Sayadi werd verhoord. 'De politie heeft mij altijd beleefd behandeld. Met geen woord hadden ze het over Al Qa'ida, of over de verzinsels in de pers dat ik nucleaire, biologische of chemische wapens zou hebben verhandeld, of duizenden paspoorten zou hebben vervalst. Gelukkig geloofden ook de buren en familie er niets van. Ze zeiden: als dat een terrorist is, waarom loopt die man dan nog steeds vrij rond?'

The New York Times bracht Sayadi in verband met Wadih el Hage, een Libanees die in de VS levenslang heeft gekregen voor de Al Qai'da-aanslag in Nairobi. 'Ik heb nota bene zelf gemeld dat ik hem ooit had ontmoet in Pakistan, waar ik drie jaar als fotograaf werkte', zegt Sayadi. 'Later in België heeft hij me nog eens gebeld over een malariaproject in Afrika. Dat heb ik afgewimpeld.

'We waren stomverbaasd toen we hoorden dat hij achter die aanslagen zat. Mijn ontmoeting in Pakistan en twee telefoontjes zijn al genoeg om ook mij te brandmerken als terrorist.'

Hoewel justitie het stel van alle blaam heeft gezuiverd, worden het niet automatisch van de VN-lijst geschrapt. 'Als ook maar één land in de VN-Veiligheidsraad wil dat we op de lijst blijven, hebben we geen poot om op te staan.'
Volkskrant, 16 januari 2006
pi_37198617
Ik zie niet hoe dit ook maar iets verandert.
pi_37199434
Ik snap niet hoe Bot kan zeggen dat dit 'bankverbod' wordt goedgekeurd door de resolutie van de VN veiligheidsraad. Namelijk, naar mijn weten verwijst deze resolutie naar de International Convention for the Suppression of the Financing of Terrorism. Deze conventie gaat echter specifiek over internationaal terrorisme, vandaar ook artikel 3:
quote:
This Convention shall not apply where the offence is committed within a single State, the alleged offender is a national of that State and is present in the territory of that State and no other State has a basis under article 7, paragraph 1, or article 7, paragraph 2, to exercise jurisdiction, except that the provisions of articles 12 to 18 shall, as appropriate, apply in those cases.
Naar mijn weten zijn de leden van de Hofstadgroep Nederlands staatsburger en is er hier dus geen sprake van internationaal terrorisme. Dus kan deze resolutie hier niet van toepassing zijn.
pi_37199663
Wat een walgelijk plan, weer een goed voorbeeld van de schandalige manier waarop de Nederlandse regering bijna structureel de digniteit van personen met de grond gelijk maakt.
pi_37199712
De resolutie verwijst niet naar die Conventie en hoeft dat ook niet. De wetgevende bevoegdheid van de Veiligheidsraad volgt namelijk uit het Handvest en niet uit de besluiten van de GA. En zelfs als de resolutie had verwezen naar die conventie, dan was bij strijdigheid toch de resolutie voorgegaan. (De besluiten van de GA zijn nooit bindend, die besluiten van de VR wel).
pi_37199733
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 23:29 schreef Croupouque het volgende:
Wat een walgelijk plan, weer een goed voorbeeld van de schandalige manier waarop de Nederlandse regering bijna structureel de digniteit van personen met de grond gelijk maakt.
Jij vindt dat de Nederlandse regering de internationale rechtsorde met de voeten moet treden?
pi_37200182
ah, never mind, de moeite van reageren niet waard, door de plee met die gasten
  zaterdag 22 april 2006 @ 23:52:18 #168
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_37200289
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 23:21 schreef Wicha het volgende:
Naar mijn weten zijn de leden van de Hofstadgroep Nederlands staatsburger en is er hier dus geen sprake van internationaal terrorisme. Dus kan deze resolutie hier niet van toepassing zijn.
Dat ze nederlands staatsburger zijn doet niks af aan de "missie" die ze schijnbaar hadden en hebben.

Ik vind het een prima plan, gewoon de hoek in drukken tot ze zelf weg gaan.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zaterdag 22 april 2006 @ 23:53:00 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37200314
Deze mensen hebben hun straf uitgezeten. Het is een fundamentele schending van onze rechtsstaat dat een andere poot van de Trias Politica dan de rechterlijke macht hun een extra straf oplegt.

Triest om te zien dat mensen hier zo bang zijn voor een paar wannebe terroristen dat ze daarvoor de rechtsstaat om zeep willen helpen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_37200409
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 23:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Deze mensen hebben hun straf uitgezeten. Het is een fundamentele schending van onze rechtsstaat dat een andere poot van de Trias Politica dan de rechterlijke macht hun een extra straf oplegt.

Triest om te zien dat mensen hier zo bang zijn voor een paar wannebe terroristen dat ze daarvoor de rechtsstaat om zeep willen helpen.
Dat gebeurt dan ook niet. De straf treft degenen die ze voorzien van financiële middelen of diensten. Er is geen sprake van een straf. En al helemaal geen 'extra' straf. Tenslotte is het niet de Nederlandse regering die deze 'wet' heeft geschreven, maar de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties. De hoogste wetgever die wij op deze wereld kennen.
pi_37200456
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 23:52 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Dat ze nederlands staatsburger zijn doet niks af aan de "missie" die ze schijnbaar hadden en hebben.

Ik vind het een prima plan, gewoon de hoek in drukken tot ze zelf weg gaan.
Die hele conventie is irrelevant voor deze discussie. Net zo goed als het idee dat 'ze dan weggaan'. Terroristen moeten niet 'weggaan', maar ze moeten zich afkeren van terrorisme.
  zaterdag 22 april 2006 @ 23:59:02 #172
17709 hollander172
pi_37200468
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 23:53 schreef Pietverdriet het volgende:

Bied ze een kamer aan zodat ze in ieder geval onderdak hebben.

De intenties van deze groep zeggen mij genoeg, ze horen hier gewoon niet thuis en sterker nog, ze willen hier niet eens thuis horen. De maatregelen die er blijkbaar nu liggen sluiten hier prachtig bij aan dus ik zou niet weten wat hier op tegen is?
  zaterdag 22 april 2006 @ 23:59:42 #173
45206 Pietverdriet
pi_37200488
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 23:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat gebeurt dan ook niet. De straf treft degenen die ze voorzien van financiële middelen of diensten. Er is geen sprake van een straf. En al helemaal geen 'extra' straf. Tenslotte is het niet de Nederlandse regering die deze 'wet' heeft geschreven, maar de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties. De hoogste wetgever die wij op deze wereld kennen.
Het is geen straf mensen de mogelijkheid te ontnemen in hun levensonderhoud te voorzien?

En een wetgever legt geen straffen op, dat doet de rechter.
Daarom hebben wij in een beschaafd land de scheiding der machten.
  zondag 23 april 2006 @ 00:01:23 #174
45206 Pietverdriet
pi_37200535
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 23:59 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Bied ze een kamer aan zodat ze in ieder geval onderdak hebben.

De intenties van deze groep zeggen mij genoeg, ze horen hier gewoon niet thuis en sterker nog, ze willen hier niet eens thuis horen. De maatregelen die er blijkbaar nu liggen sluiten hier prachtig bij aan dus ik zou niet weten wat hier op tegen is?
je mist het punt, blaaskaak, straffen worden opgelegt door de rechter, niet door de wetgever.
Dit is de scheiding van machten.
pi_37200556
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 23:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is geen straf mensen de mogelijkheid te ontnemen in hun levensonderhoud te voorzien?
Hoezo? Als ze zich afkeren van terrorisme hebben ze nergens meer last van. Terroristen voorzien niet in hun levensonderhoud, die voorzien alleen in het terroriseren van de maatschappij. En dat is iets dat niet beschermd wordt door welk juridisch principe dan ook.
  zondag 23 april 2006 @ 00:02:31 #176
17709 hollander172
pi_37200562
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 23:58 schreef HiZ het volgende:
maar ze moeten zich afkeren van terrorisme.
Hoe wil je dat dan voor elkaar krijgen? Praatgroepjes oid?
pi_37200589
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

je mist het punt, blaaskaak, straffen worden opgelegt door de rechter, niet door de wetgever.
Er wordt dan ook geen straf opgelegd, tenzij een bank ze diensten zou verlenen natuurlijk. Dan kan die bank door de rechter een straf opgelegd krijgen.
  zondag 23 april 2006 @ 00:03:44 #178
45206 Pietverdriet
pi_37200602
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:02 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hoezo? Als ze zich afkeren van terrorisme hebben ze nergens meer last van. Terroristen voorzien niet in hun levensonderhoud, die voorzien alleen in het terroriseren van de maatschappij. En dat is iets dat niet beschermd wordt door welk juridisch principe dan ook.
Als deze mensen nog steeds met terreur bezig zijn is dat een zaak van het openbaar ministerie ofwel de officier van justitie daar een zaak van te maken.
pi_37200619
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:02 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Hoe wil je dat dan voor elkaar krijgen? Praatgroepjes oid?
Dat is niet mijn probleem. Het lijkt mij persoonlijk voor de hand liggen dta ze niet meer omgaan met hun oude vriendjes, duidelijk afstand nemen van terrorisme en zich heel netjes aan de wet houden. Om te beginnen.
  zondag 23 april 2006 @ 00:04:48 #180
17709 hollander172
pi_37200629
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik mis volgens mij geen enkel punt hoor?

Straffen worden opgelegd door een rechter, een wetgever bepaald de ruimte waarbinnen een rechter kan (ver)oordelen.
pi_37200658
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Als deze mensen nog steeds met terreur bezig zijn is dat een zaak van het openbaar ministerie ofwel de officier van justitie daar een zaak van te maken.
Jij ontkent dat de Veiligheidsraad eist dat staten de financiering en facilitering van terroristen en terroristische organisaties afzonderlijk strafbaar heeft gesteld?
  zondag 23 april 2006 @ 00:05:46 #182
45206 Pietverdriet
pi_37200660
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:03 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er wordt dan ook geen straf opgelegd, tenzij een bank ze diensten zou verlenen natuurlijk. Dan kan die bank door de rechter een straf opgelegd krijgen.
Het onmogelijk maken van het in je levensonderhoud te voorzien is een straf, een tamelijk middeleeuwse.
pi_37200677
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het onmogelijk maken van het in je levensonderhoud te voorzien is een straf, een tamelijk middeleeuwse.
Kletsika, de maatregel richt zich tegen de financiers en facilteiten-verschaffers.
  zondag 23 april 2006 @ 00:06:41 #184
45206 Pietverdriet
pi_37200678
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Jij ontkent dat de Veiligheidsraad eist dat staten de financiering en facilitering van terroristen en terroristische organisaties afzonderlijk strafbaar heeft gesteld?
Nee, ik zeg dat het opleggen van een straf aan een rechter is, niet aan een minister.
  zondag 23 april 2006 @ 00:06:58 #185
17709 hollander172
pi_37200688
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:04 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is niet mijn probleem. Het lijkt mij persoonlijk voor de hand liggen dta ze niet meer omgaan met hun oude vriendjes, duidelijk afstand nemen van terrorisme en zich heel netjes aan de wet houden. Om te beginnen.
Tsja, als de zaken zo simpel lagen waren ze wel binnenskamers opgelost.

In fundamentele zin is er iets mis met deze groep mensen, als we het nou eens vanaf deze kant bekijken komen we een heel eind.
pi_37200705
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, ik zeg dat het opleggen van een straf aan een rechter is, niet aan een minister.
En dat gebeurt ook; als een bank ze diensten verleent, dan wordt die bank vervolgd wegens het verlenen van financiële diensten aan een terroristische persoon.
  zondag 23 april 2006 @ 00:08:48 #187
45206 Pietverdriet
pi_37200726
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:06 schreef HiZ het volgende:

[..]

Kletsika, de maatregel richt zich tegen de financiers en facilteiten-verschaffers.
na, spuiit elf, het word deze mensen onmogelijk gemaakt in hun levensonderhoud te voorzien.
Ik heb geen enkele moeite met strenge straffen, drugssmokkelaars en terroristen mogen van mij zelfs de doodstraf krijgen, maar dat moet door een rechter worden opgelegt, niet door een minister
  zondag 23 april 2006 @ 00:10:15 #188
45206 Pietverdriet
pi_37200757
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

En dat gebeurt ook; als een bank ze diensten verleent, dan wordt die bank vervolgd wegens het verlenen van financiële diensten aan een terroristische persoon.
Als deze mensen nog steeds terroristen zijn, waarom lopen ze dan vrij rond?
  zondag 23 april 2006 @ 00:11:58 #189
17709 hollander172
pi_37200797
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:08 schreef Pietverdriet het volgende:
maar dat moet door een rechter worden opgelegt, niet door een minister
Wat is dan je punt? Ministers bepalen de regelgeving en een rechter nuanceert daarin.

Er is nog geen uitspraak geweest dus ik snap het punt niet helemaal. Vergeet niet dat ze nog steeds in beroep kunnen gaan hiertegen.
pi_37200803
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:06 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Tsja, als de zaken zo simpel lagen waren ze wel binnenskamers opgelost.

In fundamentele zin is er iets mis met deze groep mensen, als we het nou eens vanaf deze kant bekijken komen we een heel eind.
Daarom kan het ook geen kwaad om ze heel kort te houden zolang dat nodig lijkt bijvoorbeeld door banken e.d. niet toe te staan ze te helpen mogelijk door te gaan met het nastreven van hun terroristische doelen.
  zondag 23 april 2006 @ 00:13:15 #191
45206 Pietverdriet
pi_37200822
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:11 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Wat is dan je punt? Ministers bepalen de regelgeving en een rechter nuanceert daarin.

Er is nog geen uitspraak geweest dus ik snap het punt niet helemaal. Vergeet niet dat ze nog steeds in beroep kunnen gaan hiertegen.
Ik denk dat jij je eens moet verdiepen in hoe rechtsstaten horen te functioneren.
pi_37200825
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als deze mensen nog steeds terroristen zijn, waarom lopen ze dan vrij rond?
Omdat de straf voor het simpelweg hebben van terroristische doelen voorlopig nog niet levenslang is in dit land.
pi_37200845
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat jij je eens moet verdiepen in hoe rechtsstaten horen te functioneren.
En ga jij je dan maar eens verdiepen in wat een straf is. De rechter heeft gezegd dat deze mensen terroristen zijn, en minister Bot heeft die rechterlijke opinie doorgegeven aan de bevoegde instanties.
  zondag 23 april 2006 @ 00:15:28 #194
45206 Pietverdriet
pi_37200874
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Daarom kan het ook geen kwaad om ze heel kort te houden zolang dat nodig lijkt bijvoorbeeld door banken e.d. niet toe te staan ze te helpen mogelijk door te gaan met het nastreven van hun terroristische doelen.
dan zal een officier van justitie dat maar eens moeten bewijzen, maar de tonino´s zijn meer bezig met andere zaken dan hun werk goed doen.
  zondag 23 april 2006 @ 00:15:55 #195
17709 hollander172
pi_37200883
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wat heeft een krediet bijv. dan te maken met een overtuiging?

Het ideaal staat los van geld maar om het ideaal te bereiken is geld nodig.
pi_37200906
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:15 schreef Pietverdriet het volgende:
dan zal een officier van justitie dat maar eens moeten bewijzen, maar de tonino´s zijn meer bezig met andere zaken dan hun werk goed doen.
Gelet op de veroordelingen hoeft er niks meer te worden bewezen. De rechter heeft vastgesteld dat deze mensen terroristen zijn.
  zondag 23 april 2006 @ 00:17:19 #197
45206 Pietverdriet
pi_37200914
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:14 schreef HiZ het volgende:

[..]

En ga jij je dan maar eens verdiepen in wat een straf is. De rechter heeft gezegd dat deze mensen terroristen zijn, en minister Bot heeft die rechterlijke opinie doorgegeven aan de bevoegde instanties.
Het onmogelijk maken van het voorzien in het levensonderhoud is een straf.
pi_37200923
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:15 schreef hollander172 het volgende:
Wat heeft een krediet bijv. dan te maken met een overtuiging?

Het ideaal staat los van geld maar om het ideaal te bereiken is geld nodig.
Zonder geld is het erg lastig om je terroristische gedachtengoed om te zetten in feitelijk terrorisme.
  zondag 23 april 2006 @ 00:18:14 #199
45206 Pietverdriet
pi_37200931
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:16 schreef HiZ het volgende:

[..]

Gelet op de veroordelingen hoeft er niks meer te worden bewezen. De rechter heeft vastgesteld dat deze mensen terroristen zijn.
en in verhouding tot hun daden straffen opgelegt, die ze hebben uitgezeten.
  zondag 23 april 2006 @ 00:18:53 #200
17709 hollander172
pi_37200946
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat heb ik al voldoende gedaan en het is zelfs (deel) van mijn werk.

Een minister geeft gewoon aan wat buitenspel is en een rechter fluit als je buitenspel loopt, zo moeilijk is het toch niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')