abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37157674
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik zou tussendoor ook nog even een theedoek proberen
Been there done that

Trouwens bij die foto, heb je ook een uitleg over hoe je de doek over je hoofd heen vouwt? Ik wil niet afgaan als die Duitse man die trots zijn in duitsland gezette Maoritattoo in Nieuw zeeland liet zien en er toen achter kwam dat de tattoo betekende dat hij drie gezonde kinderen had gebaard. De Maori's hadden wel lol.
  vrijdag 21 april 2006 @ 12:46:20 #127
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_37157768
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:21 schreef scubaboy het volgende:

[..]

Aanpassen aan de meerderheid? Dat heet democratie.
Waarom zou de minderheid van nederland zich moeten aanpassen aan de sexuele gefrustreerdheid van een paar moslims die het nodig vinden hun vrouwen te indoctrineren en onderdrukken
Is democratie altijd de juiste oplossing? En is er sprake van onderdrukking als de overgrote meerderheid van de hoofddoekdragende moslima's zélf voor het dragen van een hoofddoek kiest? Indoctrinatie, laat me niet lachen. De Nederlanders zijn degenen die zich laten indoctrineren door islamofobe politici en gekleurde media.
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_37157794
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:46 schreef Arendt het volgende:

[..]

Is democratie altijd de juiste oplossing? En is er sprake van onderdrukking als de overgrote meerderheid van de hoofddoekdragende moslima's zélf voor het dragen van een hoofddoek kiest? Indoctrinatie, laat me niet lachen. De Nederlanders zijn degenen die zich laten indoctrineren door islamofobe politici en gekleurde media.
Nou moet je niet gaan generaliseren he!
  vrijdag 21 april 2006 @ 12:49:27 #129
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_37157842
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:47 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Nou moet je niet gaan generaliseren he!
Je hebt gelijk. Vervang "Nederlanders" dan maar door "veel Nederlanders".
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
  vrijdag 21 april 2006 @ 12:53:59 #130
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37157962
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:22 schreef Astrix het volgende:

[..]

En de nonnetjes dan?
Die vind je toch ook niet in dat soort functies ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:10:47 #131
146580 scubaboy
Als ik nat ben kan het niet di
pi_37158418
Ook nog meegedaan aan die peiling
Hoofddoekjes, tulbanden keppeltjes hebben geen plaats in 99% van de werkplekken.
Die horen thuis in een moskee synagoge, tempel etc
Een kettinkje met een davidsster kruisje ed moet kunnen dat is namelijk makkelijk in een shirt blouse te stoppen.
Piercings tatouages hanekammen hebben ook geen plaats achter de kassa bij de suppermarkt.

Ik vertik het dus ook bij mijn locale AH met de twee hoofddoekjes af te rekenen.
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:15:02 #132
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37158539
Wat mensen met teveel tijd al allemaal niet belangrijk vinden :'0 .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_37158598
Neutraal houdt ook in dat men zich mag kleden zoals men wenst
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:17:09 #134
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37158599
Vooral dat gedoe over die hoofddoeken in openbare functies als gemeentehuizen en dergelijke is echt hilarisch.

Ik zit me daar al dermate veel te ergeren aan niets-wetende, volledig apathische bureaucratische idioten die je het bloed onder de nagels uithalen dat zo'n hoofddoekje wel het minste is waar ik een probleem van zou maken. Maar ja, ieder zijn eigen sores, of zo.
pi_37158734
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:10 schreef scubaboy het volgende:

Piercings tatouages hanekammen hebben ook geen plaats achter de kassa bij de suppermarkt.

Ik vertik het dus ook bij mijn locale AH met de twee hoofddoekjes af te rekenen.
Beetje bekrompen, niet?
Hier in de Appie zitten mensen met hanekammen én mensen met hoofddoeken. Doen beiden prima hun werk.
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:25:39 #136
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37158839
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:46 schreef Arendt het volgende:

[..]

Is democratie altijd de juiste oplossing?
Nee, maar daarom bestaan er ook uitzonderingsconcepten zoals positieve discriminatie.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:26:11 #137
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37158856
Ik ben het er helemaal mee eens. Moslim-mannen kunnen zich alles permiteren, mogen alles en als ze willen doen ze ook alles, maar dat recht ontnemen ze hun vrouwen. Het grootste symbool van deze onderdrukking is de hoofdoek.

Wat mij betreft zijn er twee opties..

1) Alle moslim-mannen moeten een hoofdoek gaan dragen;
2) Of de hoofddoek wordt in zijn geheel afgeschaft in Nederland/ EU.

Ik weiger geholpen te worden door iemand die zich afkeert van de samenleving.
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:30:35 #138
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37158980
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:26 schreef Martijn_fijn het volgende:
Het grootste symbool van deze onderdrukking is de hoofdoek.
Bron?
pi_37159144

Schokkend?

de Konining van Engeland met hoofddoek.
X
pi_37159191
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:26 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik ben het er helemaal mee eens. Moslim-mannen kunnen zich alles permiteren, mogen alles en als ze willen doen ze ook alles, maar dat recht ontnemen ze hun vrouwen. Het grootste symbool van deze onderdrukking is de hoofdoek.

Wat mij betreft zijn er twee opties..

1) Alle moslim-mannen moeten een hoofdoek gaan dragen;
2) Of de hoofddoek wordt in zijn geheel afgeschaft in Nederland/ EU.

Ik weiger geholpen te worden door iemand die zich afkeert van de samenleving.
Ik ben het eigeblijk wel met je eens. Ik wil wel nog een stapje verder gaan. Kijk eens goed naar al die terroristen. Behalve dat hun vrouwen worden verhuld, zie ik nog twee duidelijke kenmerken aan deze lui. Juist baarden en jurken. Ik zeg dat als je je in deze tolerante menserende maatschappij op een fatsoenlijke en constructieve manier wilt bewegen je afstand moet doen van alle autoritaire en dwingende uitingen. Dus niet alleen een algeheel verbod op hoofddoekjes, maar ook op baarden en jurken. Bivakmutsen zijn toch ook verboden! Je past je maar aan en waarom zou je je druk maken als je niets te verbergen hebt. Regels zijn regels!

pi_37159198
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:17 schreef Posdnous het volgende:
Vooral dat gedoe over die hoofddoeken in openbare functies als gemeentehuizen en dergelijke is echt hilarisch.

Ik zit me daar al dermate veel te ergeren aan niets-wetende, volledig apathische bureaucratische idioten die je het bloed onder de nagels uithalen dat zo'n hoofddoekje wel het minste is waar ik een probleem van zou maken. Maar ja, ieder zijn eigen sores, of zo.
Maar áls ze een hoofddoekje draagt, dan ligt het daaraan!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:42:54 #142
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37159330
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:30 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Bron?
Geselecteerd quoten Op de rest van mijn bericht heb je niets toe te voegen?

Vertel eens waarom mogen moslim-mannen zich bijna alles permiteren en waarom mogen hun vrouwen dat niet? En waarom hoeven moslim-mannen geen hoofddoek te dragen en verplichten ze dat wel hun vrouwen?

Waarom worden moslima's vuil en bespottelijk aangekeken door moslim-mannen als ze hier in Nederland (!) er voor kiezen om geen hoofddoek te dragen?
pi_37159388
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:42 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Vertel eens waarom mogen moslim-mannen zich bijna alles permiteren en waarom mogen hun vrouwen dat niet? En waarom hoeven moslim-mannen geen hoofddoek te dragen en verplichten ze dat wel hun vrouwen?

Waarom worden moslima's vuil en bespottelijk aangekeken als ze hier in Nederland (!) er voor kiezen om geen hoofddoek te dragen?
Waarom worden moslima's vuil en bespottelijk aangekeken als ze hier in Nederland (!) er voor kiezen om geen hoofddoek te dragen?
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:46:59 #144
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37159431
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:45 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Waarom worden moslima's vuil en bespottelijk aangekeken door moslim-mannen als ze hier in Nederland (!) er voor kiezen om geen hoofddoek te dragen?
Al aangepast
pi_37159639
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:46 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Al aangepast
Ik denk dat we best mogen eisen dat mensen (dus ook moslim-mannen) anderen met respect moeten behandelen. Het vervelende is dat vuil en bespottelijk kijken, niet bij de kassa geholpen willen worden door iemand met/zonder hoofddoek, een opzettelijk slechte bediening in een horecagelegenheid zo moeilijk te bestraffen is. Verder wil ik altijd dat mensen op individuele basis bestraft worden. Dus geen wetjes maken voor een groep omdat in die groep overtredingen zo vaak voorkomen. Hoofddoekjes vormen geen belemmering voor welke functie dan ook, verder hoeft het helemaal geen teken van onderdrukking te zijn. Dus zie ik in het verbieden ook helemaal geen oplossing.
Als we de onderdrukking van de moslima dor de moslim willen aanpakken (in hoeverre die dan ook aanwezig is), dan zullen we dat ten eerste moeten doen op individuele basis en ten tweede het accent op de onderdrukker leggen en niet op de onderdrukte. Als iemand geslagen wordt met een stok, dan heeft het weinig zin om de stok af te pakken en te denken dat het dan wel opgelost is. Er wordt vast wel een ander voorwerp gevonden om mee te slaan. Beter is het om degene die slaat aan te pakken.
pi_37159645
quote:

1) Niemand zegt dat dat mag, die mannen zijn gewoon fout bezig. De moslim-man draagt trouwens bij voorkeur een baard.

2) En waarom maak jij je zo druk om geloofskwesties tússen moslims? Wat heb jij daar nou mee te maken. Die vrouwen kleden zich volgens hun maatstaven netjes, en als die mannen zich misdragen, laat de community daar zelf wat aan doen of zo. Wat jij nu zegt is: De mannen gedragen zich niet, dan moeten de vrouwen dat dus ook maar niet doen.
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:55:47 #147
146580 scubaboy
pi_37159666
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:21 schreef Toeps het volgende:

[..]

Beetje bekrompen, niet?
Hier in de Appie zitten mensen met hanekammen én mensen met hoofddoeken. Doen beiden prima hun werk.
Zal best ik vind het alleen niet hygienisch en nog altijd mijn keuze om ergens anders mijn booschappies te doen. Nog niet zo gek lang geleden mocht je tijden openingstijden als vakkenvuller niet eens piercings in. Pech gehad, verzorgd uiterlijk is gewenst
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:57:03 #148
146580 scubaboy
pi_37159715
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:55 schreef Toeps het volgende:

[..]

2) En waarom maak jij je zo druk om geloofskwesties tússen moslims? Wat heb jij daar nou mee te maken. Die vrouwen kleden zich volgens hun maatstaven netjes, en als die mannen zich misdragen, laat de community daar zelf wat aan doen of zo. Wat jij nu zegt is: De mannen gedragen zich niet, dan moeten de vrouwen dat dus ook maar niet doen.
Tijd om de maatstaven aan te passen. (en helaas niet allen maatstaven als je het nieuws zo mag geloven)
Lands wijs lands eer
pi_37159727
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:55 schreef scubaboy het volgende:

[..]

Zal best ik vind het alleen niet hygienisch
Ja gatver! Zo'n doek, daar snuiten ze vast hun neus in!

Zeg, waarschlijk is zo'n doek nog wel schoner, dan vallen er geen haren bij je spul.
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:58:01 #150
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37159746
quote:

[..]

[quote]
Weet ik veel, dat zijn mijn zaken niet.

Net alsof Nederlandse vrouwen zich van hun echtgenoten allemaal zo mogen kleden als ze willen en de media die heeft bereikt dat alle 16-jarige meisjes zich als sloerie moeten kleden als ze uitgaan 'omdat ze dat zelf willen'

Maar het belangrijkste: het overgrote deel van de moslima's kiest zelf voor die hoofddoek en heeft er veel minder problemen mee dan de jeugd op internetforumpjes dat heeft, dus nogal nutteloos geouwehoer allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')