abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37151616
Ik vind een hoofddoek een symbool van agressie. Het straalt uit dat de betreffende drager onze samenleving, onze manier van leven en onze cultuur verafschuwt en zich daarvan wil afzonderen door een hoofddoek te dragen. Het is minachting voor de (in hun ogen) ongelovige medemens.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:02:32 #27
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37151632
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:00 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind een hoofddoek een symbool van agressie. Het straalt uit dat de betreffende drager onze samenleving, onze manier van leven en onze cultuur verafschuwt en zich daarvan wil afzonderen door een hoofddoek te dragen. Het is minachting voor de (in hun ogen) ongelovige medemens.
En die mensen met een rode stip op hun voorhoofd? Precies hetzelfde, toch?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_37151677
Weet je wat me opvalt als ik door de stad loop? Moslima's met hoofddoek lopen hier vaker rond met vriendinnen die er geen dragen dan niet, ik zie vaak genoeg moeders met hoofddoek met een dochter van een jaar of 20 die er geen heeft, etc.

Kan iemand mij uitleggen waarom, als die hoofddoek zo'n symbool van onderdrukking en haat is, ik dit dan zoveel zie?
pi_37151687
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:02 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En die mensen met een rode stip op hun voorhoofd? Precies hetzelfde, toch?
Dat vind ik niet hetzelfde. In de Hindoecultuur en religie komt geen overheersende anti-Westerse haat naar voren. Laat staan dat ik een rode stip op hun voorhoofd ervaar als agressief en bedreigend. Ook zie ik het niet als een middel om zich af te zonderen van de rest van de samenleving. Het werpt bij mij geen gevoelsmatige barrière op om contact met deze mensen te maken wat bij een hoofddoek wel het geval is.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:19:55 #30
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37151749
Over de hoofddoek, niet de burka.
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:10 schreef kipknots het volgende:
Weet je wat me opvalt als ik door de stad loop? Moslima's met hoofddoek lopen hier vaker rond met vriendinnen die er geen dragen dan niet, ik zie vaak genoeg moeders met hoofddoek met een dochter van een jaar of 20 die er geen heeft, etc.

Kan iemand mij uitleggen waarom, als die hoofddoek zo'n symbool van onderdrukking en haat is, ik dit dan zoveel zie?
Omdat, appel.
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:11 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat vind ik niet hetzelfde.
Ja, dat vind jij.
quote:
In de Hindoecultuur en religie komt geen overheersende anti-Westerse haat naar voren.
Nou, wat zijn alle hoofddoekdragers toch anti-westers. De hele tijd, ik heb er echt last van.
quote:
Laat staan dat ik een rode stip op hun voorhoofd ervaar als agressief en bedreigend.
Waarom een hoofddoek dan wel?
quote:
Ook zie ik het niet als een middel om zich af te zonderen van de rest van de samenleving.
Hebben ze zich niet aan te passen aan de samenleving in Nederland? Aan de meerderheid?, want dat schijnt democratie te zijn..
quote:
Het werpt bij mij geen gevoelsmatige barrière op om contact met deze mensen te maken wat bij een hoofddoek wel het geval is.
Goed, het is er dus uit, jij vind dat je met mensen met een hoofddoek niet kan communiceren, en dat het daarom eigenlijk verboden moet worden. Wie zegt dat iemand dat niet kan ervaren bij een rode stip?
pi_37151752
quote:
Op donderdag 20 april 2006 07:43 schreef Pappie_Culo het volgende:

Jouw persoonlijke mening is net zo min relevant, tot het moment dat je er op enige wijze hinder van ondervindt die niet het gevolg is van bekrompenheid of (extreem) rechtse sympathieen.
Idd. Als we het straatbeeld aan moesten passen aan wat andere mensen wel en niet willen zien...kom nou toch.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:22:09 #32
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37151762
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Idd. Als we het straatbeeld aan moesten passen aan wat andere mensen wel en niet willen zien...kom nou toch.
Allemaal hetzelfde uniform, iedereen krijgt er 4, en als ze er 1 beschadigen naar de galg.
O wee als iemand het uniform verkeerd durft te dragen. Dat zou een toonbeeld van disrespect naar de samenleving zijn.
Tevens hebben mensen zich aan te passen aan de rest in het uniform, dat heet democratie, schijnbaar.
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:22:53 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_37151767
In de vrije ruimte moeten mensen dragen wat ze willen, in functie mogen de werkgevers gewoon eisen stellen. Als je geen baseball pet op mag, dan ook geen hoofddoek.
Overigens ben ik ook voor een verbod op scholen, maar dat komt omdat ik voorstander van de Franse laicite ben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_37151771
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Als we het straatbeeld aan moesten passen aan wat andere mensen wel en niet willen zien...kom nou toch.
Zeg je dat ook als morgen iemand met een groot hakenkruis op zijn trui wil rondlopen in de stad?
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:24:39 #35
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37151776
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:23 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Zeg je dat ook als morgen iemand met een groot hakenkruis op zijn trui wil rondlopen in de stad?
Ik wel ja. Het toont tenminste wel direct het niveau van de drager aan.
Als men de volledige vrijheid heeft om zich te uitten, weet je direct wat je er aan hebt. En zo weet de gemiddelde persoon met een minimale opvoeding echt wel waar een hakenkruis voor staat.
pi_37151786
Volgens sommige mensen betekent een hoofddoek:

1) Dat je westerlingen haat en homo's van flats wil gooien
en
2) Dat je onderdrukt wordt

Maar misschien moet men het allemaal niet zo hoog opnemen. Misschien willen de vrouwen met hoofddoek helemaal geen statement maken, maar voelen zij zich gewoon prettiger met een hoofddoek.

Als ik naar een Afrikaans land zou gaan, waar men in lendedoekjes rondloopt, zou ik ook de voorkeur geven aan mijn eigen kleren. Gewoon omdat ik me niet prettig voel zonder.

Als je gewend bent aan een hoofddoek als onderdeel van je outfit, voel je je misschien naakt zonder.

Aan alle hoofddoek-haters:
Laat mensen toch lekker in hun waarde, en voel je aub niet zo aangevallen. Niet de hele wereld draait om jou, en niet de hele wereld is actief jou aan het provoceren.

Ik moet toegeven, een aantal jaar geleden dacht ik anders over dit onderwerp, maar ik ben toleranter geworden. Ik woon nu een aantal jaar in Den Haag, en zie hoofddoekjes genoeg. Zitten hele aardige meiden bij. En ook van die arrogante trutten. Maar die heb je overal, doekie of niet.
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:26:12 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_37151791
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:19 schreef Yildiz het volgende:
Nou, wat zijn alle hoofddoekdragers toch anti-westers. De hele tijd, ik heb er echt last van.
Last van of niet, het dragen van een hoofddoek is voor de meeste jonge meisjes weldegelijk een statement. Er heeft inderdaad weinig met een dwingende godsdienst te maken, maar alles met confirmatie binnen de moslimgroep. En dat begint schrikbarende vormen aan te nemen (de dochter van een Turkse collega is acht en wordt al door buurtkinderen uitgescholden omdat ze geen hoofddoek draagt en dus een Nederlandse kafir is).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_37151801
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:24 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik wel ja. Het toont tenminste wel direct het niveau van de drager aan.
Dus met de stelling: "Ik zie liever geen mensen met hakenkruisen op hun kleren" ben jij het oneens?
pi_37151810
quote:

[..]

Nee, dan bel ik de politie wegens openlijk verboden racistisch gedrag. Daar is geen enkele andere uitleg voor. Voor een hoofddoek wel. Draagt ze hem uit gewoonte, overtuiging, onderdrukking, moedwillige minachting voor de ongelovige honden? Weet jij veel.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37151814
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:26 schreef speknek het volgende:

[..]

En dat begint schrikbarende vormen aan te nemen (de dochter van een Turkse collega is acht en wordt al door buurtkinderen uitgescholden omdat ze geen hoofddoek draagt en dus een Nederlandse kafir is).
Ja boehoehoe. Wij scholden vroeger kinderen uit voor brilliejood, pestten negers dat ze in de poep waren gevallen, we lachten kinderen uit die uit een afwijkend gezin kwamen... Kinderen doen dat. Ze verzinnen gewoon een afwijkende uiterlijkheid, en gaan daarmee pesten.
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:30:03 #41
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37151824
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:27 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dus met de stelling: "Ik zie liever geen mensen met hakenkruisen op hun kleren" ben jij het oneens?
Jup. Simpel hé?
Och, kennen we deze nog? Wist je ook gelijk wat je eraan had.
pi_37151827
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:27 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik zie ze liever niet. Want dat toont aan dat het niveau te wensen overlaat. Maar als iemand zich openlijk voor idioot wil onderscheiden, mij best.
pi_37151830
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:29 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ja boehoehoe. Wij scholden vroeger kinderen uit voor brilliejood, pestten negers dat ze in de poep waren gevallen, we lachten kinderen uit die uit een afwijkend gezin kwamen... Kinderen doen dat. Ze verzinnen gewoon een afwijkende uiterlijkheid, en gaan daarmee pesten.
Schattig die naïeviteit...
pi_37151831
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:29 schreef Toeps het volgende:

[..]

Maar deze afwijking van de norm is geconditioneerd door de opvoeding. Als ik vroeger een kind uitgescholden zou hebben voor poepneger, dan had mijn kop nu nog achterstevoren gestaan. Ik vind dat toch iets anders (en een andere discussie ook).
pi_37151833
Maar het is wat iemand al zei: ik zie ook steeds vaker op straat het beeld van moeders mét hoofddoek met dochters zonder hoofddoek, of meisjes met hoofddoek die in groepjes lopen met meiden zonder hoofddoek. Denk dat dit een goed teken is.

Maar in bepaalde functie's hoef ik geen hoofddoekjes te zien, net als dat ik daarin ook liever geen orthodox geklede Joden zie enz. Gewoon geen rare dingen, dus ook geen groen haar of piercings.
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:32:09 #46
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_37151842
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 07:53 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En wat als de burka nou verboden is hé, ga je dan zeiken over die rode stip die sommige gelovigen op hun voorhoofd hebben? Dat dat niet normaal is, dat het een toonbeeld is van disrespect naar de joods-christelijke nederlandse samenleving? Laat ik er ook nog democratie tegenaan gooien. Dat ze door hun geloof geforceerd worden om die stip te dragen?

Nee?

Ja?

mooi, dan weet ik genoeg.
Nee want Hindu's zijn vredelievende mensen. In Nederland hebben wij van hen geen last.
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:32:47 #47
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37151849
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:30 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Schattig die naïeviteit...
Ik vind dit wel een artikeltje voor je: http://nl.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Nietzsche
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:32 schreef Ippon het volgende:

[..]

Nee want Hindu's zijn vredelievende mensen. In Nederland hebben wij van hen geen last.
En diegene die met een hoofddoek op, haar best doet om voor mij werk te vinden, bij het uitzendbureau, is in jouw ogen zeker de uitzondering?
pi_37151854
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:32 schreef Ippon het volgende:

[..]

Die meiden met die hoofddoeken daarentegen! Steken hele gebouwen in de fik! Gooien bommen!

Oh nee, wacht, ze werken gewoon in het stadhuis of zo.
pi_37151864
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar het is wat iemand al zei: ik zie ook steeds vaker op straat het beeld van moeders mét hoofddoek met dochters zonder hoofddoek, of meisjes met hoofddoek die in groepjes lopen met meiden zonder hoofddoek. Denk dat dit een goed teken is.
Ja, een teken dat het dus daadwerkelijk een vrije keuze is, die geaccepteerd wordt. En dus niet een teken van: "Ik haat alle mensen zonder hoofddoek!"
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:35:56 #50
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37151877
quote:

[..]

Ah, de nazi-vergelijking. Het duurde even, maar dan is ie er ook weer.

Laat ik het dan even uitleggen:
Een hakenkruis staat voor haat jegens Joden en 'minderwaardige rassen'.
Een hoofddoek niet.

Dat JIJ het als kwetsend, beledigend of bedreigend ervaart ligt alleen maar aan jouw lange tenen. Je doet me denken aan radicale moslims, ironisch niet?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')