abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 april 2006 @ 15:16:41 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37214331
quote:
Op zondag 23 april 2006 15:11 schreef EvilMistress het volgende:

[..]

*kucht*
Wij doen dat hier toch echt zelf!
Onder mijn balkon ligt een enorme moestuin. En ik heb zelfs een aantal buurvrouwen die hun eigen kleding maken. En nee, geen bijstandbuurvrouwen, maar mensen met echte banen.
Het opmerkelijke is dat juist mensen die wél werken, ook nog de gelegenheid vinden om dat soort dingen te doen.
Fiets maar eens door een wijk waar veel zogenaamde "bijstandsgerechtigden" wonen. De voortuintjes daar zien er het slechts onderhouden uit. Terwijl die mensen er toch tijd genoeg voor zouden moeten hebben.
Mijn medeleven gaat overigens nog steeds uit naar de steuntrekkers. Hun levens zijn eigenlijk vergooid, hebben tot niets geleid. Door halfzachte linkse politici.
The End Times are wild
pi_37214558
quote:
Op zondag 23 april 2006 15:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]
En je zit niet in een of andere sekte of zo?
Sommige mensen vinden van wel. Maar het is gewoon een vereniging voor centraal wonen.
De meeste mensen hier zijn wat meer op het milieu gericht. Ik ben toevallig consuminderaar, ik ken genoeg mensen die zelf groenten verbouwen en kleding naaien. Mijn kleding werd vroeger ook voor me gemaakt!

O, de reden dat ze tijd hebben daarvoor, is omdat bijna geen van allen fulltime werken.

Dat de voortuintjes van sommige mensen met uitkering er moet goed uitzien kan natuurlijk ook komen omdat ze de hele dag op pad zijn werk te vinden. En besides, waarom zou je zoveel tijd in je tuintje steken, wat geld kost wat je niet hebt, als die kutkinderen van de buurman daarna de boel weer slopen? Zo kun je over alles wel kritiek leveren, en kunnen anderen weer op alles een antwoord geven. Misschien moeten we gewoon eens minder kritiek leveren en meer inleven en de ander proberen te begrijpen? Want ook op wel fulltime werkende mensen is een boel aan te merken natuurlijk. Kijk niet naar altijd een ander, kijk eens naar jezelf en wees niet zo beperkt.
If those who are wiser always step down, we'd be ruled by the dumb... Why do the smart always step down?
  zondag 23 april 2006 @ 15:30:37 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37214725
Het gaat mij niet eens zozeer om het kritiek leveren op deze mensen.
Waar ik echter wel van overtuigd ben is dat deze mensen uiteindelijk zélf het meest de dupe zijn. Want zeg nu zelf, een leven van iedere dag tot elf uur in bed liggen, vervolgens in badjas voor de televisie een buil shag oproken, een diepvriespizza eten en tenslotte, na nóg meer televisie om twee uur 's nachts moe maar onvoldaan weer gaan slapen, om de volgende dag en alle afzienbare volgende dagen hetzelfde ritueel wederom te herhalen, zonder uitzicht en zonder de energie om een verandering te bewerkstelligen, dat is toch een weggegooid leven?
The End Times are wild
  zondag 23 april 2006 @ 15:31:16 #204
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37214743
Wat een lange zin was dat!
The End Times are wild
pi_37215880
quote:
Op zondag 23 april 2006 15:30 schreef LXIV het volgende:
Want zeg nu zelf, een leven van iedere dag tot elf uur in bed liggen, vervolgens in badjas voor de televisie een buil shag oproken, een diepvriespizza eten en tenslotte, na nóg meer televisie om twee uur 's nachts moe maar onvoldaan weer gaan slapen, om de volgende dag en alle afzienbare volgende dagen hetzelfde ritueel wederom te herhalen, zonder uitzicht en zonder de energie om een verandering te bewerkstelligen, dat is toch een weggegooid leven?
En hier ben je dus toch aan het generaliseren. Want de mensen met uitkering die ik ken, die zijn absoluut niet zo! Die zijn sociaal heel actief, doen veel vrijwilligerswerk. Zijn ondertussen op zoek naar werk of bezig met therapien/reintegratie. Diegene die niet kunnen werken om een of andere reden doen ook genoeg om zichzelf nuttig te maken voor de maatschappij.
Dat is dus wat ik bedoel met kijk eens wat verder dan je neus lang is en ga je eens echt interesseren in de mensen ipv maar kritiek te leveren. Want wat jij daar zegt en er door heel erg veel mensen gezegd wordt is gewoon een standaardverhaaltje wat iedereen zegt die er geen verstand van heeft. Natuurlijk zijn er een paar mensen die zo leven. Maar omdat er een moslim is die een bom plaatst zijn niet alle moslims terroristen. En het is gewoon bekrompen om wel zo te denken!
If those who are wiser always step down, we'd be ruled by the dumb... Why do the smart always step down?
  zondag 23 april 2006 @ 16:15:14 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37216086
Ik ben het met je eens dat je niet moet generaliseren.
Maar ondanks dat de mensen die jij kent misschien ontzettend actief zijn, is het grootste deel van de zogenaamde uitkeringsgerechtigden juist passief. Het is ook echt niet zo dat ik me al te druk maak over al dat "belastinggeld" wat zij kosten. Het grootste deel komt toch binnen acht maanden weer terug in de staatskas.
Maar ik geloof oprecht dat het voor die mensen zelf een verschrikking is. Al kunnen zij er zich niet meer toe zetten om hier verandering in te brengen.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')