quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:20 schreef cythers het volgende:Ben van 16 juli t/m 30 juli gegaan. Ik zat in het appartementencomplex brava V. Het is een gloednieuw appartementencomplex. De stoelen zaten nog in de verpakking toen we aankwamen. De kamer viel ons 100% mee. 2 airco units die voldoende capaciteit hebben, en een ruime keuken met koelkast, wasmachine, magnetron en een redelijk grote tv.
De mensen die er werken zijn niet super vriendelijk. We kregen geen inventarislijst mee toen we aankwamen en er zat een kutkind van de bewaking de hele tijd proberen geinig te zijn met een stungun bij gasten. En de vader (de kansloze beveiliger) zat er gewoon naar te kijken.
Het eten is overal zeer goedkoop zolang je maar niet OP de boulevard zelf gaat eten, want daar kennen ze de prijzen wel. Djanny, ik hoor daar hier iedereen over praten. Ik ben er zelf 1 keer wezen eten. Er stond gewoon een wachtrij van, zonder te overdrijven, een mannetje of 40. Je gaat toch niet in de wachtrij staan voor een restaurant?!
Met zes man daar wezen eten, één of andere vleesschotel. Alle 6 hadden we direct daarna last van onze buik en iedereen moest naar de wc. NIET GAAN ETEN DUS!
Je kunt beter een stukje verder doorlopen (van de boulevard af) Daar is een houten restaurant, die nog goedkoper is, en veel betere kwaliteit geeft. Een kop kippensoep kost daar bijvoorbeeld 1 lev, wat 0,50 euro cent is!
Het uitgaan viel wel mee. Er zijn 3 grote discotheken in zonnestrand. De Orange, Xl, en de lazur.
De orange draait bijna alleen maar R&B, niets voor mij dus. De Xl draait R&B, commerciele muziek en wat commerciele dance. De lazur draait vooral club. Het is de grootste discotheek met ook de meeste mensen. Een baco kost hier 4,5 lev, wat omgerekend ongeveer 2,25 euro is. Geen geld dus!
Er zijn daar ook veel stripclubs. De 2 bekendste zijn: De Relax en Gogogirls. We zijn 1 keer binnengeweest bij Gogogirls. Het is een armzalige tent. Gewoon niet doen dus.
Heel veel tenten zijn in zonnestrand trouwens van de mafia. Alle Striptenten bijvoorbeeld, maar ook meerdere clubs en restaurants.
Toen we weer naar nederland vertrokken moesten we uiteraard eerst uitchecken bij ons hotel. Let hier op bij Brava V. Ze proberen je hier op te lichten! Je moet 20 borg betalen bij aankomst. Bij het uitchecken loopt iemand van het management met je mee om alles in je kamer te controleren. Volgens hun waren we bestek, glazen, pannen en andere zaken kwijt waarvan wij zeker waren dat dit totaal niet klopte. Je moet bijvoorbeeld voor een verloren glas 5 lev (2,5 euro) betalen. Daarnaast kregen wij de schuld van een kapotgegooide deur waarbij wij totaal niets te maken hadden. We zijn zeer kwaad geworden en zijn gewoon weggelopen bij dat appartement de bus in.
Achteraf gezien: Zeer goed weer gehad, lekker gegeten, goedkoop en veel gezopen (een liter vodka kost 5 euro) en een goede tijd gehad. Zeker voor herhaling vatbaar!
Ik zat samen met 5 vrienden eveneens in Bravo V van 2 tot 14 augustus. Alles zag er inderdaad van de buitenkant vrij netjes en mooi uit. Echter in gebruik viel het tegen, even een korte opsomming: Ongelijke traptreden (zeker geen waterpas gebruikt
![]()
), een losse kraan in de keuken, een douchebak die lekt waardoor binnen no-time de hele badkamer blank stond, een deurplint die eraf flikkerde toen de deur iets te hard opengedaan werd, de deurklink van de badkamer die niet meer naar binnen kon (1 van ons was bekant opgesloten daar, we hebben de deur zowat moeten forceren open te gaan. Verholpen met plakband op de klink zodat ie altijd naar binnen stond
![]()
). En dat irritante mannetje kan ik me ook nog goed herinneren met z'n bijdehante opmerkingen en security die telkens om bier en sigaretten vroegen (hebben ze uiteindelijk never van ons gekregen
![]()
). Verder geen slechte ervaringen gehad met borg oid (hebben we niet hoeven betalen
![]()
). En ook over de inventarisatie oid: niks van gemerkt, we zijn er gewoon vandoor gegaan en het zal allemaal wel in orde zijn geweest
![]()
.
Verder is de Trabant Rally een aanrader voor als je graag van dodemansritten houdt
![]()
, what the hell ik heb nog nooit zo voor m'n leven gebeden in een auto als tijdens die rit
![]()
. Onze Trabant kon in eerste instantie alleen starten als je hem aanduwde en dan vol koppeling en gas indrukte en de koppeling los liet. Op de hoofdweg ging het al mis, de motor sloeg af en ik moest snel uit de auto springen om ons van de weg te duwen waar we midden opstonden
![]()
. Allemaal mensen die langsliepen lachten ons uit en wij stonden daar verloren en wel. Uiteindelijk kwam die technicus helpen en werd ook nog eens de accu vervangen, maar veel hielp het niet
![]()
. Toch maar de weg vervolgd. Nou dat hadden we beter niet kunnen doen: wegen met flinke kuilen (dat we geen wiel zijn verloren is me nog steeds een raadsel), rare inhaalmanoevres van auto's en onverharde wegen met steig- en dalingspercentages waar je bang van werd (we lagen voor ons gevoel een keer echt bijna ondersteboven
![]()
). Toch was het achteraf erg leuk
![]()
, vooral omdat we het overleefd hadden
![]()
.
De trip naar Istanbul was ook zeker de moeite waard, wat een stad zeg! Alleen het gedoe bij de grens was niet echt ideaal (paspoort controle Bulgaarse gedeelte, in de rij voor een visum, in de rij voor een stempel, paspoort controle Turkse gedeelte).
Over het uitgaan dan tot slot. Club Orange, een aantal keer geweest. Erg afhankelijk van de dj en het publiek of het leuk is of niet. We hebben ons een aantal keer flink geirriteerd aan de zeer slechte mixkwaliteiten van de dj die toen draaide. Overgangen die totaal niet klopten, pitches die ineens omlaag/ omhoog gingen zonder nut. Maar over het algemeen toch wel wat leuke avonden gehad daar en leuke mensen gesproken
![]()
. Flying Dutchman, als je niet van Nederlandse muziek houdt: mijden die hap. Persoonlijk houd ik ook totaal niet van barretjes/ disco's in het buitenland waar enkel Nederlanders komen, dan kan ik net zo goed in Nederland uitgaan
![]()
. Club XL zijn we 1 keer geweest. Muziek was vrij standaard club toen wij er waren. Oogde wel gezellig, alleen wel veel te warm, zijn we niet lang blijven hangen
![]()
.
Club Mania. Puur Bulgaarse discotheek. Onze 1e ervaring ermee was vreselijk. We kwamen niet binnen en dus werden we weer naar buiten gestuurd waarbij een paar van ons een stomp in de rug van de uitsmijters kregen
![]()
. Toch waren een vriend en ik erg benieuwd hoe het nou binnen was dus zijn we een andere avond samen met twee Bulgaarse meisjes die we de avond ervoor hadden ontmoet, daar naartoe gegaan. Eenmaal binnen voelden we ons geen moment op ons gemak. Alleen maar Bulgaren, overal
![]()
. En we vielen duidelijk op als twee buitenstaanders/landers en dat lieten ze ons merken ook met die blikken van ze
![]()
. Muziek en vooral kwaliteit van de boxen was wel erg goed. Het was toevallig een verjaardagsfeest van de dj (een bekende Bulgaarse dj die daar vaak draaide), en er was ook een live saxofonist bij een paar nummers! Heel vet
![]()
.
Tot slot de Lazur. De meeste keren dat we er waren was het erg gezellig, met veel mensen van verschillende nationaliteiten gesproken en gedanst. Muziek op de dansvloer stond wel veeeel te hard
![]()
(piep in je oren de volgende dag), en idd veel mannen op bepaalde avonden (niet elke avond dus!).
Ik kan ook nog wel over het eten beginnen, maar ik vind het zo wel even genoeg geweest. 1 keer Bulgarije is leuk geweest, maar ik zou er niet nog eens heengaan
![]()
.