LEZENquote:Op vrijdag 21 april 2006 16:03 schreef Neef het volgende:
ken je niet bij je schoonouders intrekken???
Mijn vriend krijgt geen studiefinanciering meer. En ook al zou het zo zijn kun je daar echt niet van leven met z'n 2.quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:43 schreef ymme het volgende:
(ja ik kwam je topic tegen)
Als je beide studeert, en uitwonende bent, dan krijg je meer studiefinanciering.
Dit dan x 2 omdat jullie beide studeren. En misschien je vriend gaat werken
Een flatje met 3 kamers ofzo, moet dat haast wel te doen zijn.
Nou weet ik niet hoe de prijzen in de streek liggen. Maar ik zou zeggen, ga eens kijken wat jullie tegen die tijd te besteden hebben. Kijk wat de huurprijzen zijn van een flatje of iets dergelijks.
Je maandelijkse behoefte, eten/drinken etc.
En maak hier een rekensommentje van. Wellicht dat het te doen moet zijn.
Nogmaals Emmy, dat is niet te betalen. Ookal krijg je dubbele beurs. Jouw ouders verdienen misschien zo weinig dat jij een sloot geld krijgt maar de onze verdienen "teveel" en dus zeg ik , je kunt echt NIET rondkomen van 2 uitwonende beurzen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:40 schreef ymme het volgende:
Als je 2x een uitwonende beurs krijgt dus wel.
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor een onderdak dat je hebt.
Een gezindshuis gaat dan niet lukken nee.
Maar inderdaad van 1 uitwondende beurs valt zeker niet rond te komen.
Ik krijg niet eens een uitwonende beurs, omdat ik op papier dus nog thuis woon.quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:42 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Nogmaals Emmy, dat is niet te betalen. Ookal krijg je dubbele beurs. Jouw ouders verdienen misschien zo weinig dat jij een sloot geld krijgt maar de onze verdienen "teveel" en dus zeg ik , je kunt echt NIET rondkomen van 2 uitwonende beurzen.
Nee bah. En we moeten helemaal niks maar we zijn eraan toe samen te gaan wonen. Daarbij komt dat de situatie thuis onhoudbaar is geworden. Valt "mooi" samen dus.quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:43 schreef mgerben het volgende:
Uit huis Stap 1: Vind woonruimte.
Waarom moet je gaan samenwonen?
Zoek een studentenkamer in Eindhoven. Ga er een keer heen, verzamel briefjes op de universiteit en hang er zelf een paar op.
Zoek op internet.
Verzekering, wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, het voornemen om eventueel met de auto van het omliggende gat naar eindhoven te rijden..quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:44 schreef heaven7 het volgende:
Mwa, tis een kleintje die praktisch niks kost in het onderhoud dus dat is de moeite niet hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |