Het doet niet alleen vreselijk zeer maar het lijkt ook nog
eens steeds erger te worden.
Eten en praten gaat erg moeilijk en het duurt erg lang voor zo'n aanval over is!
Wie helpt mij aan een goede tip????
Namens Romano(12 jaar) alvast bedankt!!!!!!!!!
quote:Nee, althans, niet speciaal.
Komen die aften niet door een vitaminegebrek?
Vooral een week voor de menstruatie... Lijkt me meer een hormoonkwestie dan vitaminen
Moet je wel blijven doen daarna.
Ikzelf spoel altijd met zout water (gewoon keukenzout) is inderdaad ff een hel maar het helpt erg goed. Ik heb ook vaak achter in me keel van dat soort rare shit, rechts of links van mijn amandelen. Eten is dan zwaar kut. Maar meestal helpt spoelen dan ook wel.
* batje heeft nergens last meer van!
En vergeet al die zooi in de winkel wat echt help is eerst je gebit goed te poetsen vanwege bacterieen en verwijderen van voedingstoffen en dan (en dit doet echt pijn, maar werkt wel) de aft goed schoonmaken met de tanden borstel (of wattenstaaf) net zolang dat het geel/witte slijm (dood vlees) verwijderd is, normaal gesproken gaat het dan ook een beetje bloeden allemaal geen probleem, daarna goed spoelen met water (hele mond en water mag zout zijn)) en zoals een voorganger al schreef gewoon keuken zout in de wond strooien (liever te veel dan te weinig) de eerste keer is een absolute hel! daarna valt het wel mee (blijven schoon houden) binnen 1 a 2 dagen opgelost.
Er is geen vast middel dat voor iedereen tegen aftes werkt. Wat voor de een een wondermiddel is, kan bij de ander de klachten alleen maar verergeren. Gewoon een hoop middeltjes uitproberen en kijken welke daarvan de beste is.
Als ze hele mond vol zit met die krengen, kan je die kleine jongen maar beter eerst knock-out slaan, want het is echt niet prettig die behandeling.
Wens Romano maar sterkte.
Het zout heb ik nog niet geprobeerd. Het klinkt wel logisch, maar niet prettig als je verwacht wordt de rest van de dag nog overleg te voeren met andere mensen.
Poetsen met zendium heb ik wel geprobeerd (althans, dat doe ik sinds deze maand), maar dat heeft bij mij helemaal niets geholpen, voor mijn gevoel alleen maar het tegendeel.
Ik zit er aan te denken weer terug te stappen op paradontax, dat bijt wel als de pest ALS ik een afte heb, maar naar mijn gevoel heb ik er minder vaak een dan als ik zendium gebruik.
Het met je tandeborstel uitleven op de afte kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen dat je dat graag doet, aangezien ik me pijn soms al moet verbijten als ik met mijn (electrische) borstel de dichtsbijzijnde tand probeer te poetsen en met de achterkant in de buurt van de afte kom.
Verder schijnt het eten van bepaalde zaken (bij mij zoetigheid) een aanslag te zijn op het mondslijmvlies en daarmee de kans op aftes te vergroten.
Ik hoop dat hier nog meer ideeen of oplossingen of tips komen. * Roonaan volgt met extra aandacht.
quote:M'n Pa is allergisch voor alles met mint en krijgt daarom aften.. Misschien hetzelfde probleem.. Het duurde wel ff voordat ie doorhad dat het daar door kwam! Zendium heb je geloof ik ook zonder mint dus misschien werkt het daarom..
Poetsen met Zendium....helpt echt!
Ik gebruikte altijd pyralvex, idioot duur voor zo´n klein flesje, maar het werkte wel! Het doet wel zeer als je de aft ermee aanstipt maar daarna zit er een vliesje over de aft en is het redelijk gevoelloos.
Niets pijnlijker bij aften: aardappelkruim...
Overigens zijn aften een vorm van herpes, dus besmettelijk (uitkijken met zoenen!!).
quote:Yeps, met Pyralvex heb ik ook goede ervaringen!
Op zondag 09 december 2001 10:48 schreef superrat het volgende:
Pyralvex®
Verkrijgbaar bij drogist en apotheek.
quote:Is dat zo? Ik kan me herinneren dat ik gelezen heb dat dat soms zo is, maar niet altijd. Het is wel zo dat het vaak voorkomt in combinatie met een koortslip.
Op dinsdag 11 december 2001 07:45 schreef qube808 het volgende:Overigens zijn aften een vorm van herpes, dus besmettelijk (uitkijken met zoenen!!).
En bij mij kon de dokter het verschil niet zien, hij wist op een gegeven moment niet of ik nou last had van een koortslip, een hoop aftes, of een combinatie ervan. Maar het deed in ieder geval ongelooflijk veel pijn
quote:Waar heb je dit vandaan? Geloof er eerlijk gezegd geen fluit van. Dan zou Lief onderhand helemaal onder de aften moeten zitten, maar ze heeft er nog nooit een gehad.
Op dinsdag 11 december 2001 07:45 schreef qube808 het volgende:Overigens zijn aften een vorm van herpes, dus besmettelijk (uitkijken met zoenen!!).
quote:Is me altijd verteld, maar ik ben ´s gaan zoeken...
Op dinsdag 11 december 2001 08:26 schreef Roonaan het volgende:[..]
Waar heb je dit vandaan? Geloof er eerlijk gezegd geen fluit van. Dan zou Lief onderhand helemaal onder de aften moeten zitten, maar ze heeft er nog nooit een gehad.
Damn, heb ik al die jaren voor niets niet gezoend...
Behalve dat, ik had het compleet mis!
quote:Nu een, vorige week een
Op dinsdag 11 december 2001 08:36 schreef qube808 het volgende:[..]
(ben heel blij dat ik nooit aften als op de rechter foto heb gehad!!)
iig. lekker aan de vitamine C pilletjes, vanmiddag even een tube Paradontax halen, kan de zendium de deur uit.
De bessensap is te krijgen bij de drogist, van Karvan Cevitan of zoiets dergelijks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |