abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2424891
Het zoontje van mijn vriendin heeft steeds last van Aften

Het doet niet alleen vreselijk zeer maar het lijkt ook nog
eens steeds erger te worden.
Eten en praten gaat erg moeilijk en het duurt erg lang voor zo'n aanval over is!
Wie helpt mij aan een goede tip????

Namens Romano(12 jaar) alvast bedankt!!!!!!!!!

pi_2424908
Wat is dat voor ziekte heb er nog nooit van gehoord.
Je kan misschien iets opzoeken er over op
www.medisch.nl
Misschien staat daar iets.
Sterkte Ingrid>>>>>
Een dag geen zorgen:is een dag niet geleefd?????.
pi_2424963
Klinkt misschien heel gemeen, maar gezien de leeftijd van de knul kan het wel, een beetje zout erop. Je gaat ff door een hel maar het helpt wel.
Of misschien iets van Bocasan, dat is een mondspoeling dat helpt tegen ontstekingen. Komen die aften niet door een vitaminegebrek?
You love me you hate me, you hate to love me you love to hate me||| De nieuwe wereld komt eraan!
pi_2424966
Pyralvex®
Verkrijgbaar bij drogist en apotheek.
Met een kwastje aanstippen (brandt als de nete, vooral als je een grote aft hebt ) en bij mij zijn ze met een dag of 3 weg.
Als ik 't niet gebruik heb ik er meer dan n week last van!

info

pi_2424982
quote:
Komen die aften niet door een vitaminegebrek?
Nee, althans, niet speciaal.
Ik volg momenteel een dieet wat bol staat van de vitaminen (zo'n 8 maanden) en heb nog steeds last van aften.

Vooral een week voor de menstruatie... Lijkt me meer een hormoonkwestie dan vitaminen

pi_2425054
Zou kunnen, ik had er wel eens last van toen ik nog midden in de pub zat en dan is je hormoonhuishouding nou niet echt super op orde.
You love me you hate me, you hate to love me you love to hate me||| De nieuwe wereld komt eraan!
pi_2425085
Ik weet het middel niet precies meer, maar het is in iedergeval om je ontlasting dikker te maken. Iets van homeopatische zooi. Bij mij helpt het namelijk niet, maar er zijn tal van mensen waarbij het wel helpt.
  zondag 9 december 2001 @ 12:15:50 #8
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_2425291
Poetsen met Zendium....helpt echt!

Moet je wel blijven doen daarna.

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_2427708
Volgens mijn oude mondhygienst helpt roken wel goed tegen aften (jah ). Maar om dan een 12-jarig jochie een sigaret te geven..
...
  zondag 9 december 2001 @ 19:14:00 #10
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_2428830
Hum, roken maakt niet zoveel uit volgens mij. Athans, sinds ik meer rook heb ik er wel minder last van lijkt het.

Ikzelf spoel altijd met zout water (gewoon keukenzout) is inderdaad ff een hel maar het helpt erg goed. Ik heb ook vaak achter in me keel van dat soort rare shit, rechts of links van mijn amandelen. Eten is dan zwaar kut. Maar meestal helpt spoelen dan ook wel.

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  zondag 9 december 2001 @ 19:45:02 #11
17183 batje
met vleugeltjes
pi_2429187
Vitamine C en Tea tree oil..
Vitamine C slikken en spoelen met TT oil..

* batje heeft nergens last meer van!

zondag 9 december 2001 @ 19:53:17 #12
17205 Profesor
I have a dream!
pi_2429314
Komt door verminderde weerstand (vit. slikken dus)

En vergeet al die zooi in de winkel wat echt help is eerst je gebit goed te poetsen vanwege bacterieen en verwijderen van voedingstoffen en dan (en dit doet echt pijn, maar werkt wel) de aft goed schoonmaken met de tanden borstel (of wattenstaaf) net zolang dat het geel/witte slijm (dood vlees) verwijderd is, normaal gesproken gaat het dan ook een beetje bloeden allemaal geen probleem, daarna goed spoelen met water (hele mond en water mag zout zijn)) en zoals een voorganger al schreef gewoon keuken zout in de wond strooien (liever te veel dan te weinig) de eerste keer is een absolute hel! daarna valt het wel mee (blijven schoon houden) binnen 1 a 2 dagen opgelost.

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  zondag 9 december 2001 @ 19:56:17 #13
331 Merel
Be here now.
pi_2429363
Zie ook hier: Blaartje op mijn tong: Hoe kom ik er vanaf?

Er is geen vast middel dat voor iedereen tegen aftes werkt. Wat voor de een een wondermiddel is, kan bij de ander de klachten alleen maar verergeren. Gewoon een hoop middeltjes uitproberen en kijken welke daarvan de beste is.

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 10 december 2001 @ 14:53:58 #14
10895 Caine
Muy Caliente
pi_2437869
Ik had ook last van aften, laatste tijd gelukkig niet meer, maar wat profesor zegt werk uitstekend.
Ik sluit me ook aan bij de mening dat het vaak een vitamine tekort/weerstand vermindering is.

Als ze hele mond vol zit met die krengen, kan je die kleine jongen maar beter eerst knock-out slaan, want het is echt niet prettig die behandeling.

Wens Romano maar sterkte.

maandag 10 december 2001 @ 15:03:02 #15
2053 Jezebel
pearls before swines
pi_2437992
mijn tandarts adviseerde mijn zus om met Paradontax te poetsen en sinds ze dat gebruikt heeft ze er geen last meer van
-= It's like wiping your ass with silk... I love it. =-
pi_2437999
Zo, hier was ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Zover mijn kennis loopt is het een samenloop van genetische bepaling, verminderde weerstand. Als je genetisch wat meer aanleg hebt (als moi) dan resulteert het bijten op je lip/wang al tot een afte. Volgens mijn huisarts zijn er geen middelen om aften te voorkomen/genezen, maar zijn er alleen middelen om de pijn te verzachten. Het aanstippen van de afte met Borex Glycerine (maar dat is al weer paar jaar terug dat ik dat had) verzacht de pijn in zekere mate.

Het zout heb ik nog niet geprobeerd. Het klinkt wel logisch, maar niet prettig als je verwacht wordt de rest van de dag nog overleg te voeren met andere mensen.

Poetsen met zendium heb ik wel geprobeerd (althans, dat doe ik sinds deze maand), maar dat heeft bij mij helemaal niets geholpen, voor mijn gevoel alleen maar het tegendeel.
Ik zit er aan te denken weer terug te stappen op paradontax, dat bijt wel als de pest ALS ik een afte heb, maar naar mijn gevoel heb ik er minder vaak een dan als ik zendium gebruik.

Het met je tandeborstel uitleven op de afte kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen dat je dat graag doet, aangezien ik me pijn soms al moet verbijten als ik met mijn (electrische) borstel de dichtsbijzijnde tand probeer te poetsen en met de achterkant in de buurt van de afte kom.

Verder schijnt het eten van bepaalde zaken (bij mij zoetigheid) een aanslag te zijn op het mondslijmvlies en daarmee de kans op aftes te vergroten.

Ik hoop dat hier nog meer ideeen of oplossingen of tips komen. * Roonaan volgt met extra aandacht.

pi_2441924
quote:
Poetsen met Zendium....helpt echt!
M'n Pa is allergisch voor alles met mint en krijgt daarom aften.. Misschien hetzelfde probleem.. Het duurde wel ff voordat ie doorhad dat het daar door kwam! Zendium heb je geloof ik ook zonder mint dus misschien werkt het daarom..
pi_2447459
Eerst afkloppen voordat ik zeg dat het al een paar jaar terug is dat ik een aft heb gehad...

Ik gebruikte altijd pyralvex, idioot duur voor zo´n klein flesje, maar het werkte wel! Het doet wel zeer als je de aft ermee aanstipt maar daarna zit er een vliesje over de aft en is het redelijk gevoelloos.

Niets pijnlijker bij aften: aardappelkruim...

Overigens zijn aften een vorm van herpes, dus besmettelijk (uitkijken met zoenen!!).

Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_2447520
quote:
Op zondag 09 december 2001 10:48 schreef superrat het volgende:
Pyralvex®
Verkrijgbaar bij drogist en apotheek.
Yeps, met Pyralvex heb ik ook goede ervaringen!
C’est Davie :o)
  dinsdag 11 december 2001 @ 08:16:09 #20
331 Merel
Be here now.
pi_2447586
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 07:45 schreef qube808 het volgende:

Overigens zijn aften een vorm van herpes, dus besmettelijk (uitkijken met zoenen!!).

Is dat zo? Ik kan me herinneren dat ik gelezen heb dat dat soms zo is, maar niet altijd. Het is wel zo dat het vaak voorkomt in combinatie met een koortslip.

En bij mij kon de dokter het verschil niet zien, hij wist op een gegeven moment niet of ik nou last had van een koortslip, een hoop aftes, of een combinatie ervan. Maar het deed in ieder geval ongelooflijk veel pijn

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  dinsdag 11 december 2001 @ 08:23:03 #21
19380 Sint_Nicolaas
_-¯-_-¯-_-¯-_
pi_2447606
hij moet elke dag fruit eten,
dan heb je er geen last meer van...
(werkt bij mij ook!)
Zijn er nog stoute kinderen hier???
pi_2447614
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 07:45 schreef qube808 het volgende:

Waar heb je dit vandaan? Geloof er eerlijk gezegd geen fluit van. Dan zou Lief onderhand helemaal onder de aften moeten zitten, maar ze heeft er nog nooit een gehad.
pi_2447649
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 08:26 schreef Roonaan het volgende:

[..]

Waar heb je dit vandaan? Geloof er eerlijk gezegd geen fluit van. Dan zou Lief onderhand helemaal onder de aften moeten zitten, maar ze heeft er nog nooit een gehad.

Is me altijd verteld, maar ik ben ´s gaan zoeken...
Paar citaten van deze site: http://www.azvu.nl/mzkc/januari.htm (ben heel blij dat ik nooit aften als op de rechter foto heb gehad!!)
"Hoewel aften soms familiair voorkomen, wordt er van uit gegaan dat de aandoening niet besmettelijk is."
Waarschijnlijk niet besmettelijk dus...
"Er worden drie typen aften onderscheiden: kleine aften, grote aften en herpes-achtige aften."
En herpes-achtig is geen herpes...

Damn, heb ik al die jaren voor niets niet gezoend...
Behalve dat, ik had het compleet mis!

Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_2447680
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 08:36 schreef qube808 het volgende:

[..]

(ben heel blij dat ik nooit aften als op de rechter foto heb gehad!!)

Nu een, vorige week een kan gvd niet eens normaal je tandenpoetsen, terwijl dat wel een deel van de oplossing is.

iig. lekker aan de vitamine C pilletjes, vanmiddag even een tube Paradontax halen, kan de zendium de deur uit.

dinsdag 11 december 2001 @ 09:23:25 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_2447830
Volgens mij kan spoelen met pure bessensap ook helpen.
Dat heeft mij destijds geholpen toen ik zoiets in mijn mond had, ik weet niet of dat toen
aften waren, maar het lijkt er wel. op.

De bessensap is te krijgen bij de drogist, van Karvan Cevitan of zoiets dergelijks.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')