abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2211814
Al een paar dagen zit ik met een soort van klein blaartje op de zijkant van mijn tong, dat wel op een heel strategische plaats zit: Precies zo dat het kippevel me over de rug loopt als ik iets niet-vloeibaars eet. Het doet dan echt vreselijk pijn.

Ik leef nu al een paar dagen op muesli geweekt in pudding, en voel me net een vaatdoek, zo slap. Hoe kom ik van dat blaasje af? En hoe kan het eigenlijk dat ik daar uberhaupt aan kom (Ik heb voor zover ik weet niet op mijn tong gebeten of zo.)?

zaterdag 17 november 2001 @ 12:22:21 #2
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_2211893
Blaasjes in en om je mond komen vaak als je een lagere weerstand hebt. Dus mijn tip is om weerstand te vergroten!

Hoe? Dmv. een x goeie sex. (Is immers ook het beste medicijn tegen verkoudheid)

Maar sirieus nu 4 vitamine c pillen nemen, vanavond weer 3 en zo 3x per dag 3 tabletten. Hetzelfde geldt voor Echinaforce tabletten van Vogel. Kost wel wat (15,95 bij je drogist) (Binnen 3 a 4 dagen resultaat!)

Laat ff weten of het weggaat !

Het leven is wat je ervan maakt!
pi_2211911
probeer toch maar wel vast voedsel, dat is veel beter om weerstand op te bouwen

probeer bijv aan de andere kant in de mond te eten, wel voorzichtig en neem je tijd.

If you cry by having lost the Sun, you won't be able to see the stars
pi_2211923
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 12:24 schreef Morpheu$ het volgende:
probeer toch maar wel vast voedsel, dat is veel beter om weerstand op te bouwen

probeer bijv aan de andere kant in de mond te eten, wel voorzichtig en neem je tijd.

Éen keer per dag neem ik een schaaltje macaroni (is wat minder taai dan een boterham), maar dan weet ik het wel weer . Auw.
  zaterdag 17 november 2001 @ 12:50:18 #5
14006 frenkb
Live fast, die young !!
pi_2212176
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 12:22 schreef tomic het volgende:
[..]

Hoe? Dmv. een x goeie sex. (Is immers ook het beste medicijn tegen verkoudheid)

[..]

Kan ik dit ook op voorschrift krijgen, heb er eigenlijk wel flinke behoefte aan
pi_2212210
Het kan een afte zijn, das een soort ontsteking van de tandvlees, maar het kan ook op je tong voorkomen. En daar krijg je snel last van bij een lage weerstand. Ik zal ff wat info zoeken, momentje

-edit-
dankje Vork

[Dit bericht is gewijzigd door Merel op 17-11-2001 12:57]

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zaterdag 17 november 2001 @ 12:54:29 #7
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2212217
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 12:53 schreef Merel het volgende:
En daar krijg je snel last van bij een hoge weerstand. Ik zal ff wat info zoeken, momentje
Serieus?
pi_2212240
http://www.azvu.nl/mzkc/aften.html

misschien dat je hier wat aan hebt

ik heb er zelf altijd last van bij stress, verminderde weerstand, en als ik ongesteld ben.

en er is eigenlijk niks tegen die rotdingen te doen behalve afwachten tot ze weggaan

ow en het schijnt dat als je het 1x gehad hebt je er nooit meer van af komt en dat ze altijd terug blijven komen

maar er zijn ergere dingen he

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_2212249
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 12:54 schreef Vork het volgende:

[..]

Serieus?

LAGE!
  zaterdag 17 november 2001 @ 12:57:43 #10
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2212251
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 12:57 schreef Merel het volgende:
LAGE!
Typ dat dan ook, Muts!
  zaterdag 17 november 2001 @ 13:01:09 #11
331 Merel
Be here now.
pi_2212306
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 12:57 schreef Vork het volgende:

[..]

Typ dat dan ook, Muts!

done

En Postinggirl, volgens mij is het dus gewoon een afte

zaterdag 17 november 2001 @ 13:19:25 #12
15223 roelio
lieffffffffffff!!!!!!!!!!!!!!
pi_2212517
gewoon dooreten, gaat vanzelf weg... ik kan me niet voorstellen dat je een paar dagen alleen maar vloeibaar gaat eten vanwege een blaar
[url=http://www.qotsa.com]Queens Of The Stone Age[/url]
pi_2212574
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 12:22 schreef tomic het volgende:Maar sirieus nu 4 vitamine c pillen nemen, vanavond weer 3 en zo 3x per dag 3 tabletten. Hetzelfde geldt voor Echinaforce tabletten van Vogel. Kost wel wat (15,95 bij je drogist) (Binnen 3 a 4 dagen resultaat!)
Natuurlijk, laten we maar weer een pilletje slikken!!

Blaartjes ontstaan meestal door een gebrek aan vitaminen, dus ik zou je aanraden om gezond te eten en vooral veel fruit te eten (mandarijnen, kiwi, sinaasappelen, je kent dat spul wel )

Meestal gaan blaren vanzelf over, ik zou wel gewoon blijven eten ook al doet dat misschien pijn!

May the road rise to meet your feet
  zaterdag 17 november 2001 @ 13:52:45 #14
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_2212809
Naast pillen is idd goed eten net zo belangrijk, maar het is wel winter. Dan kunnen de meeste mensen wel wat extra weerstand gebruiken.
Het leven is wat je ervan maakt!
  zaterdag 17 november 2001 @ 14:32:33 #15
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_2213114
Ik heb er wel eens last van aan de binnenkant van mijn wangen .. Heel irritant, gelukkig gaan ze vanzelf weg. Ga ze in ieder geval NIET openprutsen, want dan heb je er in no time nog een paar bij!
pi_2213722
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 13:19 schreef roelio het volgende:
gewoon dooreten, gaat vanzelf weg... ik kan me niet voorstellen dat je een paar dagen alleen maar vloeibaar gaat eten vanwege een blaar
Als het niet zo'n pijn zou doen zou ik heus wel normaal blijven eten, hoor.
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2001 @ 19:06:55 #17
7074 moussy
kuttekop
pi_2215762
goed spoelen met bocasan wil nog wel helpen. Ook bij aften.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_2215872
Wat is dat, en waar koop je dat?
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2001 @ 19:41:34 #19
7074 moussy
kuttekop
pi_2216015
*ff doosje pakt

tis mondspoeling van oral-b
Zit in zakjes ff oplossen in lauw warm water spoelen en klaaaaaaaaar.

het wordt vooral gebruikt ter voorkoming van infectie na tand- en kiesextracties
en het is ter voorkoming van ontstekingen in de mondholte.

Ik heb het ook gebruikt na het zetten van mn tongpiercing, maar gebruik het ook als ik een afte heb.

Je kan het kopen bij de apotheek en drogist

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_2216060
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 13:52 schreef tomic het volgende:
Naast pillen is idd goed eten net zo belangrijk, maar het is wel winter. Dan kunnen de meeste mensen wel wat extra weerstand gebruiken.
Winter? Dan is het dus mandarijnentijd!

pi_2216776
zo te horen denk ik eerder dat het de beroemde Candida schimmel is, die steekt de kop op bij lage weerstand..
Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar, dann müßte ich nicht mehr schrei'n, alles wär' so klar.
  zaterdag 17 november 2001 @ 21:22:19 #22
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_2216835
Regelmatig een goeie dosis proteïnen slikken is verstandig. Als ik verder nog kan helpen hoor ik het wel
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_2217675
Pyralfex helpt goed! Moet je aanstippen op de afte. En regelmatig je mond spoelen met echinacea forte. Beide te koop bij de drogist en apotheek! Succes.
gezonde mensen hebben veel wensen, zieke mensen hebber er maar 1
pi_2217735
Als je tussendoor nog wat wil eten kun je evt. lidocaine krijgen, smeer je er met een soort klein kwastje op en dat verdooft voor ong. een half uur.. ik heb het wel eens gehad en ik dacht niet dat je er een recept voor nodig had.. weet ik eigenlijk niet zeker..
  zaterdag 17 november 2001 @ 23:39:22 #25
331 Merel
Be here now.
pi_2218275
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 22:55 schreef miepie14 het volgende:
Pyralfex helpt goed! Moet je aanstippen op de afte. En regelmatig je mond spoelen met echinacea forte. Beide te koop bij de drogist en apotheek! Succes.
Het trekt het wondje wat dichter, maar daardoor verdwijnt het niet sneller. Eigenlijk is er niets wat je aftes weg kan halen, er zijn alleen middeltjes die de pijn wat kunnen verlichten.

Wat je wel kunt doen, is het voor de volgende keer voorkomen. Bij lage weerstand vitamines slikken en alvast preventief spoelen.

Misschien klinkt ik hier heel betweterig, maar als mijn gezondheid wat minder is merk ik dat altijd meteen aan m'n tandvlees, en ik ben jammergenoeg in de loop der jaren dus zo ongeveer afte-expert geworden

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')