quote:Ik dacht meer aan het Vanilla Sky effect.
Op woensdag 2 oktober 2002 20:38 schreef elbb het volgende:
Ach, dat is gewoon het Batman/Zorro effect
Dat betekent dat Lamar in eerste instantie al op de bruine bal had moeten staan.
.
.
.
.
.
.
quote:nog meer SPOILERS SPOILERS SPOILERS dus ...
Op donderdag 3 oktober 2002 09:59 schreef Uncle_Eric het volgende:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Dat echo verhaal klopt oveigens niet. Als die ouwe de moord plant, zouden de pregocs dat moeten zien. Ze zien de moord zoals het gebeurt. En wie het doet.Dat betekent dat Lamar in eerste instantie al op de bruine bal had moeten staan.
.
.
.
.
.
.
Nee nee nee ... indien er een echo is wordt die door de techneut van de precogs onderdrukt ... dat was nou juist de truc ... eerst zagen de precogs de moord en spuugden een balletje uit met de naam van de gehuurde moordenaar ... tweede keer zien ze (denkt de techneut) hetzelfde beeld ... dus die techneut denkt "ho, echo, ff onderdrukken", waardoor er geen balletjes verschijnen en Lamar alsnog de moord kan plegen ... dus dat klopt wel ... in tegenstelling tot een aantal andere dingen die niet klopten ...
Anyweg ... ik vond het maar een erg standaard detective verhaaltje dat ook gemakkelijk in anderhalf ipv twee en een half uur verteld had kunnen worden. Door alllerlei leuke effectjes probeert meneer Spielberg het meer te laten lijken dan het is ... beetje tegenvaller voor mij ... zesje van de tien ...
quote:jajajaja
[b]Op zaterdag 5 oktober 2002 23:38 schreefNee nee nee ...
De moord wordt gezien met voorbedachte rade, dus niet van de ingehuurde zwerver maar van Lamon zelf. Tenminste, volgens de logica zou dat zo moeten zijn.
Een beetje jammer vond ik dat op een gegeven moment de spanning weg was en het een beetje raar bleef door zeuren... dat was net als in AI.
En dan inderdaad die fouten met het oog (al eerder genoemd).
Er worden overigens wel mooie werelden gecreeërd in Spielbergs films...
quote:De precogs zien de moorden in chronologische volgorde. De voorbedachte rade van de zwerver (hij is immers ingehuurd om een moord te plegen, dus gaat hij ook met voorbedachte rade een moord plegen) komt daardoor als eerste bij de precogs als toekomstdroom naar voren. Vlak daarna gevolgd door de voorbedachte rade van Lamar (omdat hij pas na de zwerver een moord pleegt). Deze laatste wordt gezien als echo en onderdrukt. Ik denk dus dat het wel klopt ...
Op zaterdag 5 oktober 2002 23:41 schreef Uncle_Eric het volgende:[..]
jajajaja
De moord wordt gezien met voorbedachte rade, dus niet van de ingehuurde zwerver maar van Lamon zelf. Tenminste, volgens de logica zou dat zo moeten zijn.
quote:De voorbedachte rade was van Lamar, niet van de zwerver.
Op zondag 6 oktober 2002 01:57 schreef Weakling het volgende:[..]
De precogs zien de moorden in chronologische volgorde. De voorbedachte rade van de zwerver (hij is immers ingehuurd om een moord te plegen, dus gaat hij ook met voorbedachte rade een moord plegen) komt daardoor als eerste bij de precogs als toekomstdroom naar voren. Vlak daarna gevolgd door de voorbedachte rade van Lamar (omdat hij pas na de zwerver een moord pleegt). Deze laatste wordt gezien als echo en onderdrukt. Ik denk dus dat het wel klopt ...
quote:Jawel hij ook, maar als jij ingehuurd wordt om een moord te plegen over een paar dagen dan doe jij dat dus ook met voorbedachte rade. Niet diegene die het eerst van plan is een moord uit te voeren wordt het eerst gezien door de precogs, maar degene die het eerst de moord daadwerkelijk uitvoert.
Op zondag 6 oktober 2002 09:47 schreef Uncle_Eric het volgende:[..]
De voorbedachte rade was van Lamar, niet van de zwerver.
Stel dat precrime niet op tijd zou zijn opgedaagd, dan had de zwerver de moord gepleegd en had Lamar geen reden meer gehad om de vrouw te vermoorden (ze zou al dood zijn). De precogs konden dus nooit vooraf zijn moordpoging zien. Omdat precrime de zwerver op tijd wist op te pakken konden de precogs ineens wel de moord van Lamar zien (want die moest nu ineens wel gepleegd worden). Ik denk dus nog steeds dat het wel klopt ...
Sterk detail qua toekomstvisie vond ik dat de holografische projectie alhoewel indrukwekkend bijlange na niet perfect is.
Precrime zou landelijk gaan, waarom zou je dan je beste agent in de val lokken door hem een moord te laten begaan?
quote:Eej, wat is er mis met Do Androids Dream of Electric Sheep? (Blade Runner)
Op zondag 6 oktober 2002 17:31 schreef Sniper het volgende:
(Voorlopig) wel de beste Philip K Dick verfilming.
quote:posticon vergeten.
Op maandag 7 oktober 2002 20:11 schreef speknek het volgende:
Eej, wat is er mis met Do Androids Dream of Electric Sheep? (Blade Runner)
quote:Hm
Op maandag 7 oktober 2002 20:11 schreef speknek het volgende:[..]
Eej, wat is er mis met Do Androids Dream of Electric Sheep? (Blade Runner)
BR en MR op gedeelde 1e plek.
Dan Total Recall en Screamers (ondergewaardeerd vind ik zelf) gedeeld 2e.
Imposter moet ik nog zien.
quote:*eens met betreffende user*
Op maandag 7 oktober 2002 19:25 schreef Fannetje het volgende:Ik vond 'm érg goed
quote:Ja dat begreep ik ook niet eigenlijk... Ohja, wel.
Op maandag 7 oktober 2002 20:08 schreef MikeyMo het volgende:
Wat me ontgaan is: waarom moest Anderton/Cruise nou erin geluist worden?Precrime zou landelijk gaan, waarom zou je dan je beste agent in de val lokken door hem een moord te laten begaan?
Vroeg of laat zou Anderton er toch achterkomen wie die Anne had vermoord, en daarom luisde Lamar hem erin. Denk ik...
En lag het nou aan mij of zeiden sommige acteurs soms AnderSon ipv Anderton?
quote:Ff pesten:
Op zaterdag 5 oktober 2002 23:41 schreef Uncle_Eric het volgende:[..]
jajajaja
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 20:08 schreef MikeyMo het volgende:
Wat me ontgaan is: waarom moest Anderton/Cruise nou erin geluist worden?Precrime zou landelijk gaan, waarom zou je dan je beste agent in de val lokken door hem een moord te laten begaan?
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 01:44 schreef Arcee het volgende:
Spoiler antwoorden:.
.
.
.
.
.
.
.
.Waarom wilde Lamar van Anderton af?
- Omdat Anderton op zoek was naar de missende voorspelling over de moord op Anne Lively..
.
.
.
.
.
.
.
.
quote:Over die zelfmoord: Dat is helemaal geen fout, omdat Tom Cruise de toekomst heeft veranderd door tegen hem in te praten, zodat ie zichzelf doodschiet. Dat hebben de collega's van John niet kunnen zien, omdat het op dat moment pas veranderde. Zijn collega's gingen er vanuit dat John vermoord ging worden, vandaar dat ze zo kwamen aanstormen.
Op dinsdag 1 oktober 2002 09:22 schreef Pistol_Pete het volgende:[..]
Waarom komen op het eind van de film alle collega's van John opdraven voor een moord die nooit zou gaan gebeuren. Ze losten toch alleen maar toekomstige moorden op. Zijn baas pleegt duidelijk zelmoord...dus wat is het nut van het team van precrime agenten om op te komen draven...ze stoppen ook niet de zelfmoorder zijn me er wel meer opgevallen...maar die ga ik nu niet allemaal hier neerzetten...ik word er alleen maar droevig van nu ik me weer besef wat voor een WAARDELOZE film ik gisteren gezien heb. Ik zeg niet snel dat iets heel erg slecht is...dus dit is echt oprecht
Verder vind ik het heel flauw hoe je over deze film praat, alsof het een 'waardeloze' film is. Je weet zelf ook wel dat dat niet zo is. En ieder 'foutje' in de film bekritiseren, alsof het een drama is.....ga toch lekker achterover zitten en geniet van een topfilm..en neem het allemaal niet zo nauw.
Ik heb eerlijk gezegd het idee dat je iemand bent die probeert iedereen op te fokken met ironische reacties.
Lamar wil hem erin luizen, hij heeft duidelijk toegang tot wat de precogs zien. Hij weet dus waarschijnelijk eerder al dat agatha in de kamer aan wezig is bij crow, hij luist hem er tenslotte in. Hij weet dus ook dat john toegang moet hebben tot die kamer, anders kan ie agatha niet meenemen.
En hoe los je dit probleem op? simpel je gebruikt je macht en zorgt er dus voor dat hij naar binnen kan met zijn oude ogen.
Tja je luist iemand er goed in of je doet het niet.
Blijf je wel zitten met andere vragen, zoals kon John niet zelf verzinnen dat die ogen niet meer moesten werken? is ie echt zo dom om te denken dat ze wel kunnen werken? Wat doet ie daar dan in eerste plaats als ie zo dom is?
Leuk he zo'n film waar je over na moet denken(einde uitgezondert ).
En hou nou toch eens op over dat gezeur over plot holes en fouten, het meerendeel is te verklaren, verkeerd begrepen of gewoon verkeerd gezien.
Ik blijf bij mijn standpunt het is een geweldige film, zeker het bekijken waard, alleen het einde tja...
[Dit bericht is gewijzigd door Tweek op 09-10-2002 11:16]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |