Dat je moet stoppen met drinken.....quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:47 schreef martijnisgekdieouwe het volgende:
Ok nu ben ik bier aan het drinken, en onder het etiket staan van die stippen in het glas. nu dacht ik dat is vast een soort herkenning voor blinden. Maar na enkele flesjesmerk ik dat het op elk flesje anders is...
Is er iemand die weet wat dit is???
Onzin voor het leven maar toch!
sorry man..ik MOET het gewoon weten hahaha dikke discussies hier onder het voetbal..ben namelijk niet de enige die het wil wetenquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:50 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Dat je moet stoppen met drinken.....
en dat ze elke keer anders zijn is gewoon een truc...![]()
verkapte 'nee ik ben niet zo zielig om in mn eentje bier te zuipen maar ben met vrienden' reactiequote:Op dinsdag 18 april 2006 21:56 schreef martijnisgekdieouwe het volgende:
[..]
sorry man..ik MOET het gewoon weten hahaha dikke discussies hier onder het voetbal..ben namelijk niet de enige die het wil weten![]()
scherpquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:58 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
verkapte 'nee ik ben niet zo zielig om in mn eentje bier te zuipen maar ben met vrienden' reactie
Maar de flesjes worden hergebruikt...quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:57 schreef Never-Break het volgende:
waarschijnlijk is dat een merkteken van de machine die de flesjes geproduceerd heeft, als er nu productie mis gaat kunnen ze aan de volgorde / aantal / regelmaat van de stipjes zien welke machine defect is
Die informatie printen is toch veel goedkoper? En uit zo'n print is ook veel meer informatie uit te lezen zoals productcode en tijdstip van productie.quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:57 schreef Never-Break het volgende:
waarschijnlijk is dat een merkteken van de machine die de flesjes geproduceerd heeft, als er nu productie mis gaat kunnen ze aan de volgorde / aantal / regelmaat van de stipjes zien welke machine defect is
ja klopt, maar ze worden ooit voor het eerst geproduceerd, en als dan een hele reutemeteut aan kapotte flesjes eruit komt en je weet niet welke machine het is (ga ervanuit dat er meerdere machines zijn)quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:13 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Maar de flesjes worden hergebruikt...
als je op papier bedoelt, dan kan dat ook weer niet want ze worden hergebruikt, zou het dan toch tijdstip van productie zijn?quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:16 schreef crackhead het volgende:
[..]
Die informatie printen is toch veel goedkoper? En uit zo'n print is ook veel meer informatie uit te lezen zoals productcode en tijdstip van productie.
Nee gewoon op het flesje zelf. Dat kan op elk materiaal (kijk maar op een gloeilamp bijvoorbeeld)quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:23 schreef Never-Break het volgende:
als je op papier bedoelt, dan kan dat ook weer niet want ze worden hergebruikt, zou het dan toch tijdstip van productie zijn?
weet niet precies wat je met print bedoelt, een indruk of een opdruk? als je een opdruk bedoelt dan lijkt me dat niet zo handig, dat slijt namelijk af tijdens het schoonmaakproces om de etiketten eraf te krijgen..quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:26 schreef crackhead het volgende:
[..]
Nee gewoon op het flesje zelf. Dat kan op elk materiaal (kijk maar op een gloeilamp bijvoorbeeld)
Dit bedoel ik. Het is gewoon een opdruk maar slijt er niet af ofzo.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:31 schreef Never-Break het volgende:
[..]
weet niet precies wat je met print bedoelt, een indruk of een opdruk? als je een opdruk bedoelt dan lijkt me dat niet zo handig, dat slijt namelijk af tijdens het schoonmaakproces om de etiketten eraf te krijgen..
maar het is me nu idd een raadsel waarom die krengen erop staan![]()
ja dat bedoelde ik dus met opdruk. maar idd, die stippen..quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:37 schreef crackhead het volgende:
[..]
Dit bedoel ik. Het is gewoon een opdruk maar slijt er niet af ofzo.
Blijft natuurlijk het mysterie van de stippen op de bierflessen...
Dat is gewoon afkomstig van de mal waar deze fles ingevormd is.quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:47 schreef martijnisgekdieouwe het volgende:
Ok nu ben ik bier aan het drinken, en onder het etiket staan van die stippen in het glas. nu dacht ik dat is vast een soort herkenning voor blinden. Maar na enkele flesjesmerk ik dat het op elk flesje anders is...
Is er iemand die weet wat dit is???
Onzin voor het leven maar toch!
quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:36 schreef buzzer het volgende:
leg ze achter elkaar en je hebt een leuk verhaaltje
Is de matrijs de vrouw van de patrijs?quote:Op donderdag 20 april 2006 21:31 schreef Burdie het volgende:
Het zijn de uitstootpunten van de matrijs.
Nog andere vragen?
verkapte ''ik pimp met mijn kennis' postquote:Op donderdag 20 april 2006 21:31 schreef Burdie het volgende:
Het zijn de uitstootpunten van de matrijs.
Nog andere vragen?
eeeuuhh.. dat "gaatje" zit aan de bovenkant, waar je uit drinktquote:Op donderdag 20 april 2006 22:54 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
verkapte ''ik pimp met mijn kennis' post
Volgens mij is het gewoon de mal waarin de flesjes gegoten worden die op een aantal plekken gaten heeft om het vloeibare glas binnen te laten.
Dat vraag ik me af. De hals moet namelijk glad zijn om comfortabel te drinken. mwoah, ben geen bierbrouwer.quote:Op donderdag 20 april 2006 23:01 schreef alsem het volgende:
[..]
eeeuuhh.. dat "gaatje" zit aan de bovenkant, waar je uit drinkt![]()
hoeft ook niet om een flesje te maken, moet je bij een flessenmakerij voor zijn...quote:Op donderdag 20 april 2006 23:02 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. De hals moet namelijk glad zijn om comfortabel te drinken. mwoah, ben geen bierbrouwer.
Joh. Er werd een vraag gesteld, ik geef antwoord.quote:Op donderdag 20 april 2006 22:54 schreef Casparovvv het volgende:
verkapte ''ik pimp met mijn kennis' post
\quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:45 schreef tartaarsaus het volgende:
onderaan het flesje heb je een rijtje in het glas geblazen stipjes, die kun je ook voelen. het aantal stipjes is het aantal keer dat het flesje gerecycled is.
Precies wat ik ook al dacht.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:16 schreef Curiosity het volgende:
[..]
\
Onzin, dit zijn de allemaal herkennings punten waar aan te zien is waar het glas is gemaakt, in welke mal, welke dag, het is gewoon een soort lotcodering.
Ik neem aan dat bierflesje worden gespoeld en hergebruikt, dus dan zou er dus iedere keer een stipje bijkomen, hoe wil je dat doen?.
Alle stippen en figuurtjes onder aan een fles hebben een betekenis, logo fabriek, data enz.
Soms zit er zelfs een soort deuk in de fles (centreernok), dit is om tijdens het etiketteren de fles op de juiste manier in de machine te draaien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |