abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 april 2006 @ 17:41:54 #251
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_37189073
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:35 schreef m@x het volgende:
Ik vind het altijd zo'n dooddoener dat er in dit soort situaties wordt geroepen dat je het maar niet moet lezen als het je niet bevalt (ehm, misschien niet zo'n gepaste term in deze context ). Iedereen vindt het geweldig als hier meegejompeld en gejuicht wordt(om van kus-knuffel-kroel nog maar niet te spreken ) maar als er dan een kritische kanttekening wordt geplaatst dan wordt er opeens gezegd dat je het dan maar niet moet lezen of dat je in het topic eigenlijk toch niet zoveel te zoeken hebt. Dat vind ik persoonlijk altijd een beetje jammer.
En ik vind het een beetje jammer dat er in een topic over zwangerschap rekening gehouden moet worden met mensen die niet zwanger kunnen worden. Ik bedoel dat echt niet zo rot als het er misschien uitkomt, maar ik vind het gewoon een beetje krom.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_37189265
Hoor ook wel vaak van mensen die na jaren eindelijk zwanger zijn dat ze ook niet durven te "klagen" omdat ze bang zijn dat mensen dan denken: ach wees allang blij.
Maar ja, ben op een forum in een topic over zwangerschap en geboorte dus daar hoort alles bij. De leuke dingen en ook de mindere dingen. En nu hou ik erover op
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_37189420
Dat sommigen hier het af en toe helemaal zat zijn of gewoon niet genieten van hun zwangerschap wil nog steeds niet zeggen dat diegenen het liever niet waren geweest. En ik vind het een beetje overdreven om te zeggen dat je constant op die roze wolk moet zitten, net zoiets als alles maar moeten lusten omdat de kindertjes in Afrika niets hebben of niet over werk mogen klagen omdat massa's mensen geen baan hebben.

Ik krijg trouwens steeds meer last van koudwatervrees: "Kan ik dat wel, een kind opvoeden?" "Wat als ik het nou niet leuk vind?" "Als het maar gezond is"
Laatste loodjes hormonen denk ik
pi_37189462
Er hoeft helemaal geen rekening gehouden te worden met de mensen die niet makkelijk zwanger kunnen worden. Maar ik vond gewoon dat het heel negatief en akelig om te lezen dat diegene niks leuk vond aan de zwangerschap en het alleen maar als noodzaak ziet om een kind te kunnen krijgen.

Tuurlijk mag je ook wel zeggen dat het niet leuk is, dat hoort er toch ook gewoon bij? Er is volgens mij ook door niemand gezegd dat dat helemaal niet mag, dat je het alleen maar over de leuke dingen mag hebben.
Het lijkt mij ook dat een zwangerschap voor sommigen ook niet alleen maar leuk is, er zullen vast zat dagen tussen zitten dat je ontzettend baalt van elke scheet die je dwarszit. Maar het lijkt mij gewoon dat zwanger zijn ook léuke kanten heeft. Je kindje voelen schoppen bijvoorbeeld , wanneer hij/zij dat wil. Niet wanneer jij dat wil.
pi_37189517
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:55 schreef mallemeid het volgende:
Je kindje voelen schoppen bijvoorbeeld , wanneer hij/zij dat wil. Niet wanneer jij dat wil.
Als je al 5 weken 's nachts niet kunt slapen omdat je kleine je hele buik door stuiterd dan word je er echt wel een beetje gek van hoor.
Liefde
  zaterdag 22 april 2006 @ 17:57:56 #256
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_37189519
Oe, Tex, dat komt er inderdaad behoorlijk rot uit

Rekening houden hoeft niet, maar je zou er ook eens bij stil kunnen staan dat zwanger niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is en even nadenken voor je wat post. Zwanger zijn afdoen met 'niets bijzonders' vind ik een beetje dom. Zeker als je weet dat hier een hele groep mensen zit voor wie zwanger worden of zijn moeilijk of onmogelijk is. Dat is eigenlijk hetgeen wat mij het meest stoorde.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 22 april 2006 @ 17:59:07 #257
3142 m@x
pi_37189552
Mallemeid
pi_37189610
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:57 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Als je al 5 weken 's nachts niet kunt slapen omdat je kleine je hele buik door stuiterd dan word je er echt wel een beetje gek van hoor.
Ja, maar had je echt gedacht dat dat niet zou gebeuren? Een beetje gek word je er wel van, dat kan ik me voorstellen. Maar het kwam op mij gewoon heel rot over.

M@x terug
pi_37189658
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:57 schreef m@x het volgende:

Rekening houden hoeft niet, maar je zou er ook eens bij stil kunnen staan dat zwanger niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is en even nadenken voor je wat post. Zwanger zijn afdoen met 'niets bijzonders' vind ik een beetje dom. Zeker als je weet dat hier een hele groep mensen zit voor wie zwanger worden of zijn moeilijk of onmogelijk is. Dat is eigenlijk hetgeen wat mij het meest stoorde.
Ik vind het een gigantisch wonder dat er van zo'n heel klein zaadje en eicelletje zoiets wonderbaarlijks als een kindje kan groeien. En wat ik nu ga zeggen klinkt misschien heel hard maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen: Maar nu ik weet dat ik ook gewoon zwanger kan zijn en dat er in mij ook een kindje kan groeien is het "bijzondere" er een beetje vanaf.
Liefde
pi_37189728
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:01 schreef mallemeid het volgende:

[..]

Ja, maar had je echt gedacht dat dat niet zou gebeuren? Een beetje gek word je er wel van, dat kan ik me voorstellen. Maar het kwam op mij gewoon heel rot over.

M@x terug
Oh had het wel verwacht want hag genoeg verhalen gehoord dat je kindje druk is als jij lekker ff wil liggen. En dat vond ik ook niet erg. En ik voel hem nu ook wel heel druk bewegen en dat vind ik echt waar wel heerlijk. Maar ja een mens wil ook wel eens een uurtje doorslapen.

En ik wil echt geen mensen voor hun hoofd stoten hoor. Maar soms komen dingen anders over dan dat ik ze bedoel!!
Liefde
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:06:19 #261
56471 pinquit
oh my lama!
pi_37189736
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:03 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ik vind het een gigantisch wonder dat er van zo'n heel klein zaadje en eicelletje zoiets wonderbaarlijks als een kindje kan groeien. En wat ik nu ga zeggen klinkt misschien heel hard maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen: Maar nu ik weet dat ik ook gewoon zwanger kan zijn en dat er in mij ook een kindje kan groeien is het "bijzondere" er een beetje vanaf.
totdat je kindje er is, dan begint het weer opnieuw
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Licht Ontvlambaar zaterdag 22 april 2006 @ 18:06:36 #262
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_37189750
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:57 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ontzettende inkopper...
Als die kleine uit je buik is, garandeert dat niet direct je nachtrust...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_37189808
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ontzettende inkopper...
Als die kleine uit je buik is, garandeert dat niet direct je nachtrust...
Ja maar maar maar misschien wel een paar uurtjes achter elkaar
Liefde
pi_37190082
Ondanks dat we voor de 1e 8 jaar bezig zijn geweest en uiteindelijk via het ziekenhuis zwanger geworden ben , vind ik het zwanger zijn zelf helemaal niet zo leuk. Het maakt me super onzeker en vanwege mijn huidige omvang vind ik ook niet dat ik er mooier op word. (Slanke zwangere vrouwen die echt met hun buik kunnen pronken vind ik super om te zien). Onzeker dus op meerdere manieren , of alles in mijn buik wel in orde is maar ook doordat mijn omvang nog groter word en ik nu het warmer gaat worden helemaal niet meer weet hoe ik me moet gaan kleden.
Tuurlijk ben ik wel super blij dat ik zwanger ben en straks weer een uk kan vast houden. Die periode vind ik persoonlijk vele malen mooier. Maar tijdens de zwangerschap vind ik het wel weer heel leuk als ik de kleine kan voelen , dat zijn zeker mijn roze wolk momenten.
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:19:18 #265
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_37190091
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:57 schreef m@x het volgende:

Ik bedoelde het dus écht niet rot.
Naar mijn idee werd er een beetje op door geborduurd dat er helemáál niet meer geklaagd mocht worden. En daar irriteerde ik me dus aan
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_37190115
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:09 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Bij Isis heb ik de eerste weken behoorlijk met mijn handen in het haar gezeten , die wilde dus absoluut niet slapen s'nachts en huilde alleen maar.
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:21:34 #267
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37190155
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:09 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Daar durf ik nog geen euro om te verwedden!

Als je dat geluk hebt, heb je echt onwijze mazzel
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_37190203
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:20 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Bij Isis heb ik de eerste weken behoorlijk met mijn handen in het haar gezeten , die wilde dus absoluut niet slapen s'nachts en huilde alleen maar.
Phff ik weet het, er staat me nog heel wat te wachten

Bleh kom er maar niet uit welk gedichtje we in het geboortekaartje moeten zetten!! Zie zoveel leuke
Liefde
pi_37190241
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:21 schreef E.T. het volgende:

[..]

Daar durf ik nog geen euro om te verwedden!

Als je dat geluk hebt, heb je echt onwijze mazzel
Wij krijgen gewoon een heel lief zoontje die meteen mama met rust laat
Liefde
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:27:47 #270
56471 pinquit
oh my lama!
pi_37190329
je moet er zelf een bedenken johhhhh
[edit] gedichtje dus he
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_37190376
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:27 schreef pinquit het volgende:
je moet er zelf een bedenken johhhhh
[edit] gedichtje dus he
Pooh dan word het helemaal nix ben ik bang
Liefde
  † In Memoriam † zaterdag 22 april 2006 @ 18:30:10 #272
43556 miss_dynastie
pi_37190381
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:24 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Wij krijgen gewoon een heel lief zoontje die meteen mama met rust laat
Hmm, nee, dat denk ik niet. Voordeel is dan wel dat je het met papa kan delen, en dat gaat nu wat moeilijk
pi_37190639
Vandaag een trouwjurk gekocht waar mijn buik nog inpaste ook. Geen standaard kleurtje (zwart), maar met het knoopshirtje erbij past het wel prima bij het pak van mijn aanstaande.
Je leeft maar 1 keer
pi_37190913
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:30 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hmm, nee, dat denk ik niet. Voordeel is dan wel dat je het met papa kan delen, en dat gaat nu wat moeilijk
Kan wel want als Kevin zijn hand op mijn buik legt word het verdacht stil daarbinnen
Liefde
pi_37190932
MeNicole, gewoon zelf een gedichtje maken!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:56:05 #276
11682 Moonah
Jolie femme
pi_37191198
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:46 schreef Vicky het volgende:
MeNicole, gewoon zelf een gedichtje maken!!
Ik wil je wel vast op weg helpen:

Eindelijk is ons kind eruit,
Wat baalde ik soms van die spruit...

Grapje dus...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:56:52 #277
11682 Moonah
Jolie femme
pi_37191225
Oh, en Tajno, gefeliciteerd!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † zaterdag 22 april 2006 @ 19:16:03 #278
7074 moussy
kuttekop
pi_37191835
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:56 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik wil je wel vast op weg helpen:

Eindelijk is ons kind eruit,
Wat baalde ik soms van die spruit...

Grapje dus...
Hoe het er in is gekomen... daar kan ik alleen nog maar van dromen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_37192260
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjj, ik bedoel meer: joepie wat fijn wat fijn dat deze dames officieel zwanger zijn!! (probeer stiekum mee te dichten) eeehmmmm.....
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_37192580
Tajno, gefeliciteerd en welkom hier!

Tosca, fijn dat je een leuke outfit hebt gevonden Wanneer is jullie dag?

En die gedichtjes voor het geboortekaartje vond ik juist heel moeilijk, de meeste vonden we zo tuttig en sentimenteel (misschien ben ik alleen rare sites tegengekomen hoor). Maar uiteindelijk hebben we nu wel wat leuks.
pi_37192692
ik vond die gedichtjes uit die boeken zo standaard enzo, vandaar dat we er zelf eentje gemaakt hadden * Vicky heeft een heeeeel creatief vriendje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_37192875
Tajno en Catoot (?) WELKOM!!!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:47:38 #283
3142 m@x
pi_37192926
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:28 schreef Catootje het volgende:
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjj, ik bedoel meer: joepie wat fijn wat fijn dat deze dames officieel zwanger zijn!! (probeer stiekum mee te dichten) eeehmmmm.....
ow, jammer
pi_37193627
Haha als er nu nog een paar een regeltje bij verzinnen dan ben ik snel klaar
Liefde
pi_37194375
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:16 schreef moussy het volgende:

[..]

pi_37194478
Al maanden hebben we je kunnen voelen
Wat zou je met al die bewegingen toch bedoelen
Wil je acrobaat worden later
Of maakte je bommetjes in het vruchtwater
En nu met die laatste grote plons
Is hij er, deze spetter van ons

Deze is ook wel een beetje van toepassing
Of deze:

Kom kijken, kom kijken
er is iets leuks aan de hand
mijn moeder is ingeknipt
van de voor tot aan de achterkant

Kom kijken, kom kijken
er is iets moois gebeurd
mijn moeder is sinds ik er ben
volledig uitgescheurd

[ Bericht 38% gewijzigd door MeNicole op 22-04-2006 20:44:04 ]
Liefde
  zaterdag 22 april 2006 @ 20:42:03 #287
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_37194587
Tajno, van harte!!! Welkom hier! Kom je lekker meekletsen en klagen En nog bedankt voor je felicitatie!!

Al ben ik nu weer onzeker, waarom moest ik behalve de 'gewone' torchtest ook nog een kleihauer test, wat het dan ook is? Maandag maar ff bellen.

Ik ben nu echt compleet gebroken, gisteren te laat doorgefeest en gedanst, vandaag te vroeg op en heel de dag actief bezig geweest buiten, gebukt, getild, gesjouwd etc. Dus nu kan ik geen kant op.....
Vroeg in bedje dus zometeen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_37195019
Mijn grootste schat op dit moment: Een klein rood doosje. De inhoud? Rennies!!!
Nooit gedacht dat een zo'n onschuldig pilletje voor zo veel gemak zou kunnen zorgen, heerlijk!
De liefde voor mijn vriend is alleen maar groter geworden sinds hij dit magische wondermiddel mee heeft genomen vanmorgen.
  zaterdag 22 april 2006 @ 20:57:57 #289
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_37195088
MeNicole, vreselijk die gedichtjes. Ongetwijfeld vind jij deze ook echt erg, maar uberhaupt, dat sóórt gedichtjes.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_37195217
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:57 schreef Sugar het volgende:
MeNicole, vreselijk die gedichtjes. Ongetwijfeld vind jij deze ook echt erg, maar uberhaupt, dat sóórt gedichtjes.
Ja erg he. Vind ze ook heel verschrikkelijk. Vooral die onderste
Liefde
  zaterdag 22 april 2006 @ 21:05:02 #291
24188 Belana
kloon van belana
pi_37195274
stel je voor dat zoiets op je eigen geboortekaartje zou staan

je kan hier nog eens kijken in het geboortekaartjestopic menicole, voordat we hier al onze dingen gaan herhalen

Wij hebben dit keer geen gedichtje, maar slechts 1 zin.
En eindelijk is het idee helemaal af en is mijn moeder aan de slag
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 22 april 2006 @ 21:18:30 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37195641
Dat onderste gedichtje! Ik mag toch hopen dat iemand die als geintje heeft verzonnen uit frustratie of zo.
Iig hoop ik toch echt dat iemand dat niet op het kaartje heeft gezet!
  † In Memoriam † zaterdag 22 april 2006 @ 21:38:55 #293
43556 miss_dynastie
pi_37196189
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:38 schreef MeNicole het volgende:
Kom kijken, kom kijken
er is iets moois gebeurd
mijn moeder is sinds ik er ben
volledig uitgescheurd
Teveel informatie
En al hélemaal iets dat ik niet hoef te bekijken
pi_37196275
Gefeliciteerd nog Tajno en welkom hier.

Het wordt 24 mei Tamea, een paar maanden eerder dan de oorspronkelijke planning. Met 8,5 maanden trouwen leek me niet zou handig.
Je leeft maar 1 keer
  zaterdag 22 april 2006 @ 21:50:15 #295
3142 m@x
pi_37196514
Wij hadden helemaal geen gedichtje op het kaartje. Er stond alleen "Hoera, Kai is geboren". Ik ben zowiezo niet zo van de geboortegedichtjes. Vrienden van ons hebben toen hun dochter werd geboren iedereen een cd-tje toegestuurd met daarop het liedje waarin haar naam voorkwam (Anna's song). Dat vond ik ook wel een leuk idee.
pi_37205078
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:16 schreef moussy het volgende:

[..]

De mensen in onze omgeving zouden wel erg raar op staan te kijken als ik daravan zou blijven dromen
  zondag 23 april 2006 @ 10:26:52 #297
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_37205488
Even een vraagje over wat anders: wat is nou eigenljk het verschil tussen een autostoeltje en een maxi cosi, ik snap er echt helemaal niets meer van. Een autostoeltje laat je in je auto staan toch, maar als ik sommige dingen op internet lees zetten mensen een maxicosi in de auto, is dat nou hetzelfde??? Waar moet je goed opletten, veiligheid oke, maar passen ze allemaal in alle auto's of is daar ook nog een verschil in?
  zondag 23 april 2006 @ 10:28:30 #298
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_37205511
Maxicosi is voor baby's. Autostoeltje is het vervolg op de maxicosi, dus als ze daar uit gegroeid zijn
©Dumbo
  zondag 23 april 2006 @ 10:28:55 #299
24188 Belana
kloon van belana
pi_37205515
Hier is toevallig een heel topic over sweaty

Autostoeltjes
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 april 2006 @ 10:30:25 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37205539
quote:
Op zondag 23 april 2006 10:28 schreef texelonia het volgende:
Maxicosi is voor baby's. Autostoeltje is het vervolg op de maxicosi, dus als ze daar uit gegroeid zijn
En om het verwarrend te maken maakt Maxicosi toch ook echte autostoeltjes?
Maar goed, het topic van Belana is idd wel de juiste plek daarvoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')