abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 april 2006 @ 02:27:00 #51
140479 FrancisC
Alias Van Swieten
pi_37085261
De feiten
In Nederland worden per jaar ten minste 50.000 kinderen ernstig mishandeld. Het betreft hier alle vormen van lichamelijk of geestelijk geweld, dus inclusief misbruik, verwaarlozing en nalatige behandeling. En dit zijn alleen nog maar de cijfers op basis van het aantal meldingen.

Enorm veel kinderen leven dagelijks in grote angst; angst om sexueel misbruikt te worden, angst om emotioneel geterroriseerd te worden, angst om lichamelijk letsel op te lopen...

Kindermishandeling leidt niet alleen tot persoonlijke problemen, zoals angsten en depressies (vaak tot ver in de volwassenheid) maar ook tot maatschappelijke problemen, zoals pesten, diefstal en 'zinloos' geweld. Problemen waarmee onze samenleving voortdurend kampt.

En ieder jaar gaan er ten minste 50 kinderen dood als gevolg van mishandeling.

Gezamenlijke actie is noodzakelijk
Wanneer er één mens op straat wordt doodgeschopt, krijgt dat (terecht) veel aandacht van de media en demonstreren duizenden Nederlanders tegen zinloos geweld. Maar voor de 50 kinderen die ieder jaar worden doodgeslagen, meestal thuis, komt niemand in actie.

Aldus de slogun van "Stop Kinder Mishandeling" - bezoek ook eens hun site http://www.stopkindermishandeling.nl/stopkindermishandeling/

De natuurlijke vader van het dochtertje Kim echter, kon tot zijn grote wanhoop nergens geen aangifte doen: hij was ver buiten Amsterdam woonachtig - de zaak speelde daar, dus werd door de politie in zijn eigen woonplaats de aangifte geweigerd, deze moest in Amsterdam gedaan worden - eenmaal daar werd de aangifte geweigerd, hij was geen inwoner van Amsterdam - bovendien was het geweld niet tegen zijn persoon gericht! Met lege handen dus op huis aan -

Opmerkelijk - iedere Nederlandse burger is namelijk "gerechtigd tot het doen van aangifte".

Moet ik bijvoorbeeld, wanneer ik in Arnhem op straat loop en daar een tasjesroof zie waarvan ik aangifte wil doen, soms ook in Arnhem wonen?

Moet het mijn tasje zijn dat geroofd wordt?

Waar kwam deze weigerachtigheid jegens de natuurlijk vader van een van de kinderen (Kim) van Marscha dan vandaan wat betreft het opnemen of doen van aangifte?

Wat hij niet wist en de meesten van ons ook niet:

In juli 2005 zijn meer dan 1000 aanpassingen in de Algemene Wet Bestuursrecht geëffectueerd. Hieronder het afschaffen van de ‘actio popularis [1] het procesrecht ‘van een ieder’ in de volksmond ook wel ‘klokkenluidersrecht’, genoemd. Het was het recht van derdenbezwaar op overheidsbesluiten. Door deze wijzigingen waarvan bijna niemand officieel op de hoogte is lopen veel burgers, groepen en maatschappelijke organisaties, die een rol als waakhond of klokkenluider of ander belang hebben het risico niet ontvankelijk te worden verklaard. [2]

[ Bericht 7% gewijzigd door FrancisC op 19-04-2006 04:19:32 ]
  woensdag 19 april 2006 @ 02:35:31 #52
140479 FrancisC
Alias Van Swieten
pi_37085304
quote:
Op woensdag 19 april 2006 02:14 schreef V.en.A het volgende:

[..]

Gelukkig wel ja. Ik zit niet te wachten op pesterijtjes via de rechter.
[..]

Dit is zeer ernstig, genoeg om het voogdijschap (nu en in de toekomst) ontnomen te worden. Carlo L. zou moeten weten hoe dat moet.
[..]

Nogmaals, Fok is niet de plaats om dit (of vergelijkbare dingen in de toekomst) recht te zetten. Als het zo simpel is zoals je zegt is een rechtsgang de enige manier en dan is de zaak niet over tot alle betrokkenen (voor zover beschikbaar) beoordeeld zijn.

Nu heb je een topic dat nauwelijks gelezen wordt, er komt ook geen revolutie. Het enige wat je hier kunt halen is een bemoedigend woord en negatieve reacties. Morgenochtend is het allemaal niets meer waard.

Niemand hier kan beoordelen hoe groot je gelijk is, niet uit wat je tot nog toe hebt gepost. Als je gelijk hebt haal het dan, niet voor de mensen uit je verhaal maar voor de mensen die diezelfde stuatie zullen tegenkomen.

Zonder dat is dit niet meer dan een "grappig" verhaaltje op een website.
Lieve hemel, in de zaak is niets meer te behalen zei ik toch al eerder? Het is een afgedane zaak, die door de BBC uiteindelijk onder de aandacht werd gebracht - ik post hem hier alleen maar omdat de rechten van het kind in Nederland fraai verwoord op papier staan en we inmiddels meer subsidieverslindende organisaties tellen dan maandverband, die zich met het toezicht erop moeten bezighouden - hoe dit systeem vele malen verschrikkelijk falen kan in Nederland, moest ons door de BBC uiteindelijk ingepeperd worden, daar gaat het om -

Om nog even terug te komen op je antwoord aangaande de aangifte: je schrijft: gelukkig maar, ik zit niet te wachten op een pesterijtje van de rechter!

Wie aangegeven wordt staat niet voor de rechter, alvorens gehoord te zijn door de politie - als dat zelfs niet meer gebeurd, terwijl het hier om kinderlevens ging en het natuurlijk niet om een aangifte maar meerderen ging, dan kun je je afvragen wat dan wel moet - daar ging het in deze zaak ook om. De overheid roept maar steeds op tot melden en het doen van aangifte - maar de praktijk, zo ontdekte de BBC op 20 juli 2005, loopt in Nederland wel een beetje anders.

"Grappig" vindt ik het verhaaltje allerminst ....

[ Bericht 1% gewijzigd door FrancisC op 19-04-2006 04:22:13 ]
pi_37085514
Misschien kun je je dossier ook bij www.sdnl.nl kwijt, daar is inmiddels een hoop info over allerlei ambtelijke/gerechtelijke dwalingen verzameld. De site is nogal een allegaartje, maar er is erg veel te vinden.
  woensdag 19 april 2006 @ 03:48:31 #54
140479 FrancisC
Alias Van Swieten
pi_37085538
quote:
Op woensdag 19 april 2006 03:36 schreef dvr het volgende:
Misschien kun je je dossier ook bij www.sdnl.nl kwijt, daar is inmiddels een hoop info over allerlei ambtelijke/gerechtelijke dwalingen verzameld. De site is nogal een allegaartje, maar er is erg veel te vinden.
Pracht van een reactie, bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')