Het discussiepunt zal moeten zijn - in hoeverre mag een ambtenaar of mogen meerdere ambtenaren de individuele vrijheid hebben om rapporten te begraven of ze ronduit te vervalsen? In hoeverre mogen in Nederland subsidiegelden verdwijnen in onmogelijk te voltooien onderzoeken zoals het "Rancune-onderzoek?" DIt is een bestaand onderzoek waar veel manuren en subsidiegelden verdwijnen. Het wordt gehandhaafd door de Raad van Kinderbescherming. Het zal later duidelijk worden hoe dit werkt.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:05 schreef _Flash_ het volgende:
En wat is precies je vraag of discussiepunt?
Nu openheid van zaken - ik hoop met deze zaak een deurtje te openen naar een van de talrijke achterkamertjes van de bureaucratie en subsidie-verstrekking -quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:03 schreef Bastoenie het volgende:
en nu?
Ik vindt dat ieder kind, ieder minderjarige recht heeft op bescherming - dat dit in Nederland maar zelden werkelijk werkt heeft een oorzaak, en die wil ik blootleggen - niet alleen acht ik de discussie zinvol, ik acht het van cruciaal belang dat kinderen recht krijgen op wat ze per definitie verdienen - bescherming - als je niet laat zien hoe het fout kan gaan of waarom, zal er geen verandering ontstaan in de huidige gang van zaken ........quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:05 schreef splendor het volgende:
Leuk begin voor een boek maar wat wil je met dit stuk?
Waarom moet je dat dan per se cliffhangeren en zet je niet gewoon alles in de eerste post?quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:18 schreef FrancisC het volgende:
Ik vindt dat ieder kind, ieder minderjarige recht heeft op bescherming - dat dit in Nederland maar zelden werkelijk werkt heeft een oorzaak, en die wil ik blootleggen - niet alleen acht ik de discussie zinvol, ik acht het van cruciaal belang dat kinderen recht krijgen op wat ze per definitie verdienen - bescherming - als je niet laat zien hoe het fout kan gaan of waarom, zal er geen verandering ontstaan in de huidige gang van zaken ........
Kan niet, daarvoor is de zaak te uitgebreid .... stap voor stap laat ik een aantal documenten zien, die in deze zaak door wetsdienaars werden vervalst - er zijn veel mensen die zeggen - je bent pas schuldig als de rechter dit vindt - maar wat als een zaak zo wordt gesaboteerd dat deze niet door weet te dringen tot een rechter? Wat als een kinderrechter besluiten neemt op vervalste rapporten en meent dat de situatie veilig is? Deze zaak is al aanhangig gemaakt door de advocaat Lieftink (die ook de de vrouw van Andre Hazes vertegenwoordigde) - de achtergronden van de zaak echter, werden nooit bekend, bij deze een soort van primeurtje dus.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waarom moet je dat dan per se cliffhangeren en zet je niet gewoon alles in de eerste post?
Die link komt aan de orde in de latere zaak - nogmaals, deze zaak heeft al gediend tot op zekere hoogte, maar de achtergronden bleven vooralsnog buiten beschouwing - er valt niets meer te winnen of te verliezen in deze zaak, wel zal openbaring van de achterliggende gang van zaken aantonen hoe het systeem te gebruiken is ......quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:13 schreef Five_Horizons het volgende:
Aardig verhaal, maar ik zie even niet de link met subsidies, kinderbescherming en verborgen stukken ed.
Nogmaals de vraag: wat is nu je doel?
Nee, de zaak heeft al gediend, alleen de achterliggende gronden werden verzwegen - ik meld er wel bij dat ik de zaak qua namen en zo aan heb gepast - ik ben bij deze zaak zelf betrokken geraakt, en wist uiteindelijk de hand te leggen op wat er werkelijk speelde - dit is wat er gebeurd als je doorzet.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:28 schreef _Flash_ het volgende:
Als je nu ipv subjectieve verhalen duidelijk de situatie aan de hand van feiten zou beschrijven wordt het voor een hoop lezers wat duidelijker. Beter is het denk ik om de zaak bij de nationale ombudsman neer te leggen. Of in dit of een ander topic de vraag te stellen waar je terecht kan met jouw situatie of hoe je hier werk van kan maken.
Want dat wil je neem ik aan?
Dus dit topic is redelijk zinloos.....quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:05 schreef FrancisC het volgende:
[..]
Die link komt aan de orde in de latere zaak - nogmaals, deze zaak heeft al gediend tot op zekere hoogte, maar de achtergronden bleven vooralsnog buiten beschouwing - er valt niets meer te winnen of te verliezen in deze zaak, wel zal openbaring van de achterliggende gang van zaken aantonen hoe het systeem te gebruiken is ......
Lijkt mij ook niet dat dit topic echt aanzet tot een soort discussie maar meer een opsomming gaat worden. Ben alleen bang dat als je een slotje gaat zetten dat TS daar natuurlijk ook weer zijn complottheorie op los zal laten.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dus dit topic is redelijk zinloos.....
Dat denk ik ookquote:Op dinsdag 18 april 2006 20:18 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Lijkt mij ook niet dat dit topic echt aanzet tot een soort discussie maar meer een opsomming gaat worden. Ben alleen bang dat als je een slotje gaat zetten dat TS daar natuurlijk ook weer zijn complottheorie op los zal laten.![]()
Dat hangt ermaar vanaf hoe je het bekijkt denk ik - deze zaak hoeft niet meer opgelost te worden, dat klopt, maar mogelijk kan inzage maken dat er op het gebied van de "hulpverlening" iets veranderd - tot nu toe, en dit is geen complottheorie, is de stichting Jeugd en Gezin vanuit jurridisch oogpunt oppermachtig - dit komt omdat zij de voogdij krijgen over de kinderen die deze stichting worden toegewezen - deze stichting zou heel goed werk kunnen verrichten (en doet dit ook in vele gevallen) maar het systeem biedt tevens de ruimte voor de "Juridische Voogd" om de zaken "persoonlijk te maken" - ondanks dat ook een Jurridsche voogd een meerdere heeft, is zij of hij degene die de rapporten over het welzijn van de kinderen uitbrengt naar de kinderrechter - hiertussen zit geen controlerende, of een onvoldoende controlerende schakel - de kinderrechter moet aan de hand van deze rapporten bepalen of de situaties van het betreffende kind op dat moment (dus het moment van het verschijnen van het rapport) optimaal genoeg zijn om de "beschikking uithuisplaatsing" met een jaar te verlengen - deze vorm van rechtspraak is een puur bureaucratische vorm - dat wil zeggen - het is een papierzaak - de rechter ziet het kind en de omstandigheden waarover hij of zij moet oordelen alleen op papier - als dit rapport een stabiele situatie schildert, zal de rechter zich voegen met het advies deze "beschikking uithuisplaatsing met een jaar te verlengen".quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dus dit topic is redelijk zinloos.....
De discussiewaarde is er wel degelijk - je zou je kunnen afvragen in hoeverre het mogelijk is dat een jurridisch voogd niet wordt geconfronteerd met een zorgvuldige controle van het rapport dat deze uitbrengt - het rapport is immers van doorslaggevend belang voor het minderjarige kind en bepaald ook de toekomst in stappen van een jaar - in een jaar kan er veel veranderen - soms zelfs met dodelijke of bijna dodelijke afloop - zou de belasting betaler dan niet het recht hebben, om te eisen dat rapporten voordat zij bindende adviezen worden, op waarheid worden nagetrokken?quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat denk ik ook
@TS: wordt dit daadwerkelijk een topic vol opsommingen (elke dag een klein stukje) zonder er echt discussiewaarde aan te geven, want in dat geval vraag ik je om het hier maar bij te laten.
Kom gewoon met een post waarin je het hele verhaal uit de doeken doet, waarop men kan reageren, wellicht discussieren. Nu lijkt het er in elk geval op dat het maar een beetje interessantia-stukjes zijn, dumps als het ware.
Het lijkt mij dat je niet iets kunt discussieren als niet de feiten worden opgesomd - dat er dus in zekere mate het een en ander opgesomd wordt is duidelijk - maar de discussie erover kan heel interessant worden en hangt af van de inbreng van de lezers -quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:18 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Lijkt mij ook niet dat dit topic echt aanzet tot een soort discussie maar meer een opsomming gaat worden. Ben alleen bang dat als je een slotje gaat zetten dat TS daar natuurlijk ook weer zijn complottheorie op los zal laten.![]()
De term 'samenvatting' komt niet in jouw vocabulaire voor?quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:04 schreef FrancisC het volgende:
[..]
Kan niet, daarvoor is de zaak te uitgebreid
wellicht deze?quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
De term 'samenvatting' komt niet in jouw vocabulaire voor?
Ik ga al die kilometers tekst in ieder geval niet lezen als ik nauwelijks begrijp wat het uiteindelijke doel is.
Jammer alleen dat die rapportages hier niet staan en er dus niet over gediscussieerd kan worden. Wat nu het geval is: rechters hebben besloten en de grond van ons rechtssysteem is nu eenmaal dat een rechter, in principe, het laatste woord heeft.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:44 schreef FrancisC het volgende:
Dat lijkt mij nogal een discussie waardig - want dat dit namelijk tot op de dag van vandaag niet het geval is, bewijzen de interne rapportages waarover ik en de advocaat beschikken -
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |