We hebben toen ook buiten gebqq-t en het binnen opgegetenquote:
Ik dus ook, door weer en wind, ik heb in stromende regen onder een afdakje staan bbq'en, midden in de winter met min 4 ofzo en sneeuwval. Lekker warm hoor bij die grote gloeiende weberbalquote:
Begin eens met de aanschaf van een goede BBQ. Een Weber bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 18 april 2006 15:14 schreef zatoichi het volgende:
Eens kijken of het me lukt het vlees niet te zwart van buiten en rood van binnen te laten worden....
Hmmm....Ik heb er nog eentje van Shell...olievat welteverstaan...quote:Op woensdag 19 april 2006 09:04 schreef Coelho het volgende:
[..]
Begin eens met de aanschaf van een goede BBQ. Een Weber bijvoorbeeld![]()
Kom nou op een oude fiets moet je het leren, ik ga geen honderden euro's uitgeven aan iets waarvan ik niet eens weet of ik het leuk vind. Ik denk het eigenlijk wel, want koken is toch wel een hobby van me...quote:Op woensdag 19 april 2006 09:04 schreef Coelho het volgende:
[..]
Begin eens met de aanschaf van een goede BBQ. Een Weber bijvoorbeeld![]()
Anders is het geen Barbeque, maar een grill.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:47 schreef Thorical het volgende:
Wat is nou het voordeel van z'n deksel op de B.B.Q. ?
zoooooooooooooooooow maar das mooi warkquote:
HONDERDEN EURO'S??? I think not.... deze is er al voor 59 euri en dat is toch echt wel een webertje, ja echt een webertje, want het is de kleinste, desalniettemin, moet ik zeggen dat weber echt veel betere bbq's maakt dan menig andere die ik gebruikt heb, van de ultracheapo dingen van de marskramer ofzo. Ik heb een keertje ZO heet staan branden dat metaal zacht werd, ik kon er met men tang zo deuken in duwen, lijkt me niet echt de bedoeling toch of is dat een feature?quote:Op woensdag 19 april 2006 10:37 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Kom nou op een oude fiets moet je het leren, ik ga geen honderden euro's uitgeven aan iets waarvan ik niet eens weet of ik het leuk vind. Ik denk het eigenlijk wel, want koken is toch wel een hobby van me...
Anyway ik heb zo'n kochel BBQ van weet ik veel welk merk gekregen. Vorig jaar bij een BBQ van een vriend geweest, en het ging mij beter af dan hem met zijn drie jaar ervaring!Dus het zal wel los lopen!
Het nadeel van zo'n asplateautje is wel dat de as wegwaait. Als je er een koopt met een asbak eronder dan kun je gewoon een dag later je asresten weggooien zonder bang te hoeven zijn dat ze door je hele tuin liggen.quote:Op donderdag 20 april 2006 16:44 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
HONDERDEN EURO'S??? I think not.... deze is er al voor 59 euri en dat is toch echt wel een webertje, ja echt een webertje, want het is de kleinste
Nee dat klopt dat het rooster een beetje te groot is, maar ja ach, dat mag de pret niet drukken toch? een klein beetje wat gruis erdoorheen vind ik niet zo erg.quote:Op donderdag 20 april 2006 20:57 schreef Coelho het volgende:
[..]
Het nadeel van zo'n asplateautje is wel dat de as wegwaait. Als je er een koopt met een asbak eronder dan kun je gewoon een dag later je asresten weggooien zonder bang te hoeven zijn dat ze door je hele tuin liggen.
Klein nadeeltje van de Weber vindt ik de relatief grote sleuven in het onderrooster, daar waar de kolen op gaan. Als je houtskool gebruikt (dat doe ik meestal halfhalf met briketten) dan valt er al de helft doorheen omdat het te klein of te smal is. Ik zit er aan te denken om er kippengaas omheen te doen of zoiets.
HEt IS een bal of liever gezegd een kogelbbqquote:Op donderdag 20 april 2006 22:09 schreef ijsmeis het volgende:
Ben ik de enige die er geen bal aan vind?
Het gaat ook om de gezaelligheid enzo er komt veel meer bij kijken dan alleen vrees BBQ-enquote:Op donderdag 20 april 2006 22:09 schreef ijsmeis het volgende:
Ben ik de enige die er geen bal aan vind?
Bakstenen?quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:49 schreef tinny het volgende:
Nadeel vind ik altijd de hoogte van die BBQ's
neem nou deze:
http://www.barbequeshop.nl/barbequeshop.aspx?p=148
goeie BBQ maar 83 cm kom on zeg... ik wil aan het einde van de zomer het BBQ-strijdveld niet met een hernia verlaten!!
Iemand anders een goeie tip voor een BBQ op hoogte?
geeft zo'n zooi! Tenzij ik het gewoon elke dag op dezelfde plek doe...en op het einde van het seizoen die 2 tegels omdraai van het terras...quote:
Mag ik het recept voor de limoenkipspiesjes??quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:34 schreef Hik het volgende:
.....Mijn bbq bijdrage is gemarineerde lamsspiesjes (met rozemarijn en sojasaus) en limoenkipspiesjes (met pepers en citroengras).........
Wij hebben hem gewoon altijd bij de tafel staan, kun je lekker blijven zittenquote:Op zaterdag 22 april 2006 16:49 schreef tinny het volgende:
goeie BBQ maar 83 cm kom on zeg... ik wil aan het einde van de zomer het BBQ-strijdveld niet met een hernia verlaten!!
Vandaag dacht ik dat het 20 gr zou worden en dus ee nbbq geplanned...nou niet dus he....twas gewoon 7 gr. !!!quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:56 schreef HostiMeister het volgende:
gisteren avond nog gebbq'ed was echt weer helemaal toppie, stuk of 10 man allemaal wat zooi meenemen en twee bbq's om mee te spelen...
Hoogtepunten waren mijn eerste biefstuk op de bbq (met zilverfolie oven achtig dingetje) en de gemarineerd kipkarbonaatjes icm stokbrood met brie,ham en honing...
Was weer een toppertje!!
Die badmuts doet het hem, ik zie mezelf vroeger weer staan met de plantenspuit en mijn brandweerhelm op!quote:Op zaterdag 22 april 2006 23:36 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Vandaag dacht ik dat het 20 gr zou worden en dus ee nbbq geplanned...nou niet dus he....twas gewoon 7 gr. !!!![]()
Ik met me badmuts op, omdat ik dus geen zin in stinkende haren heb en ook dat werkte als een tiet.
Sateetjes gemaakt, maar dan op z'n javaans, met een zoete rode paprikasaus in kip en babi,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |