Yess... kom maar door met de zakken houtskool, de verkoolde en/of bevroren stukken vlees, de klagende buren vanwege de rookontwikkeling, de pittige marinades, het brood dat al op is voor de barbecue begint en de sloten vol wijn en bier die erbij horen...
Zijn jullie ook al in de stemming? Wanneer heb jij de eerste barbecue dit jaar? En met wie? Deel hier je successtories, recepten en plannen...
Aankomende zaterdag heb ik een flinke bbq met een hele berg vrienden. Ik zorg voor drank, hapjes en bbq's en iedereen neemt zelf ook wat mee voor erop (ben erg benieuwd waarmee iedereen aankomt!
![]()
). Het weer is niet geweldig volgens mij (al houd ik vol dat het 35 graden wordt
![]()
), maar gelukkig kunnen de bbq's op het balkon als wij binnen zitten.
Ik ga het lekker volzetten met kaarsen en maak wat lekkere sausjes en olijven. Mijn bbq bijdrage is gemarineerde lamsspiesjes (met rozemarijn en sojasaus) en limoenkipspiesjes (met pepers en citroengras). En een heel groot vat sangria, waar ik meter-lange rietjes voor heb, zodat je gezellig in een kringetje uit de kan kan drinken...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.