abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:15:51 #1
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37059456
Whello.

Het zit zo :

Wij hebben een Golden Retriever,deze is nogal dominant tegen over andere dieren. We hebben ooit een klein zwart "keeshondje" gehad,en toen namen we deze golden als pup erbij. Toen de Golden wat groter begon te worden,was de keeshond telkens het haasje. De Golden heeft hem regelmatig gegrepen,en we moeten dan ook regelmatig met hem naar de dierenarts. Op den duur hebben we het zwarte keeshondje naar bekenden gedaan.

Maar het keeshondje was niet het enige dier wat in huis was. Ook hadden/hebben we nog een poes. (reeds 16 jaar oud. 1 oog eruit,kopje scheef,en redelijk verminkt omdat ze een auto ongeluk heeft gehad) Deze poes is vrijdag voor de 3de of misschien zelfs wel 4de keer gegrepen door onze Golden. En waarom? geen enkel idee.

Ik stond in de keuken,mn vriend zat achter de pc,mn vader was in de kamer,mn moeder in de schuur,en de golden was aan het water drinken. De poes liep achter hem langs (er zat best een redelijke afstand tussen) en hij grijpt de poes. Hij had de poes volledig in zn bek. Het eerste wat ik heb gedaan is die hond van die kat afgooien,de poes opgepakt,de hond laten straffen,en de schade bekeken.

Uit het bekje van de poes kwam bloed,wij ermee naar de dierenarts. Kat in enorme shock.Blijkt dat ze een tand had afgebroken. (en dat terwijl ze ook al wat tanden miste van dat ongeluk)

Maar hier blijft het niet bij. Hij heeft de hond van mijn zus (ook een golden) al eens gegrepen,een grote bouvier van de achter buren,een mega duitse dog van mn nicht,en een klein varkenshondje (weet de naam niet )

Nu vraag ik me af waarom hij telkens andere beesten grijpt hij komt echt geen aandacht tekort ofzo. Ik ga binnenkort zn ballen eraf laten halen,hopen dat het werkt.

Maar ik vind het niet echt normaal
pi_37059647
nja, zonde.
Heeft die golden retriever een opvoedcursus gehad in zijn/haar jonge jaren? Doorgaans zijn beesten die daar ervaring mee hebben beter bestand tegen invloeden van andere dieren enz.
pi_37059732
Valt hij buiten ook andere beesten aan?
Twinning = boring
pi_37059741
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:15 schreef Zwaffel het volgende:
Whello.

Het zit zo :

Wij hebben een Golden Retriever,deze is nogal dominant tegen over andere dieren. We hebben ooit een klein zwart "keeshondje" gehad,en toen namen we deze golden als pup erbij. Toen de Golden wat groter begon te worden,was de keeshond telkens het haasje. De Golden heeft hem regelmatig gegrepen,en we moeten dan ook regelmatig met hem naar de dierenarts. Op den duur hebben we het zwarte keeshondje naar bekenden gedaan.

Maar het keeshondje was niet het enige dier wat in huis was. Ook hadden/hebben we nog een poes. (reeds 16 jaar oud. 1 oog eruit,kopje scheef,en redelijk verminkt omdat ze een auto ongeluk heeft gehad) Deze poes is vrijdag voor de 3de of misschien zelfs wel 4de keer gegrepen door onze Golden. En waarom? geen enkel idee.

Ik stond in de keuken,mn vriend zat achter de pc,mn vader was in de kamer,mn moeder in de schuur,en de golden was aan het water drinken. De poes liep achter hem langs (er zat best een redelijke afstand tussen) en hij grijpt de poes. Hij had de poes volledig in zn bek. Het eerste wat ik heb gedaan is die hond van die kat afgooien,de poes opgepakt,de hond laten straffen,en de schade bekeken.

Uit het bekje van de poes kwam bloed,wij ermee naar de dierenarts. Kat in enorme shock.Blijkt dat ze een tand had afgebroken. (en dat terwijl ze ook al wat tanden miste van dat ongeluk)

Maar hier blijft het niet bij. Hij heeft de hond van mijn zus (ook een golden) al eens gegrepen,een grote bouvier van de achter buren,een mega duitse dog van mn nicht,en een klein varkenshondje (weet de naam niet )

Nu vraag ik me af waarom hij telkens andere beesten grijpt hij komt echt geen aandacht tekort ofzo. Ik ga binnenkort zn ballen eraf laten halen,hopen dat het werkt.

Volgens mij heb jij eens eerder iets dergelijks gepost en verbaasde ik mij er toen ook al over dat de "oude" hond wegmoest voor het nieuwe kreng.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37059803
Sorry dat ik het zeg, maar zulke agressieve beesten wil je toch niet in huis hebben? Ik had t allang geweten, in laten slapen, je koopt zo'n beest ook voor je plezier, en niet om alleen maar naar de dierenarts te gaan of continu op je hoede te zijn omdat ie wel eens wat kan flikken
† The 3 Kings †
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:33:06 #6
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37059953
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:23 schreef Salvad0R het volgende:
nja, zonde.
Heeft die golden retriever een opvoedcursus gehad in zijn/haar jonge jaren? Doorgaans zijn beesten die daar ervaring mee hebben beter bestand tegen invloeden van andere dieren enz.
We zijn met hem naar de puppycursus en volwassen cursus geweest. Hij heeft 3 a 4 diploma's.

Die grote duitse dog,en die varkenshond viel hij overigens op de cursus aan
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:33:51 #7
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37059973
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij eens eerder iets dergelijks gepost en verbaasde ik mij er toen ook al over dat de "oude" hond wegmoest voor het nieuwe kreng.
De oude hond had ook problemen. telkens over mijn bed zeiken,of op de tafel pissen ect.
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:34:44 #8
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37060006
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:28 schreef TheSorrow het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar zulke agressieve beesten wil je toch niet in huis hebben? Ik had t allang geweten, in laten slapen, je koopt zo'n beest ook voor je plezier, en niet om alleen maar naar de dierenarts te gaan of continu op je hoede te zijn omdat ie wel eens wat kan flikken
Ik laat geen beest zomaar even inslapen. Ik wil 1000% mijn best hebben gedaan,en al het mogelijke hebben geprobeert voordat ik hem in laat slapen.

Volgens de dierenarts zou een castratie trouwens wel helpen

edit : en verder is hij ook heel erg lief hoor. Alleen niet altijd
pi_37060043
hmm daar ligt het dus niet aan.
nou verder heb ik niet zoveel verstand van honden, heb zelf een kat,
ik weetniet of je een hond kan afleren andere dieren te grijpen ... misschien door te straffen ? misschien roep ik nu wel iets heel onverantwoords, maar dan moeten de hondenkenners het maar verbeteren.
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:36:51 #10
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37060072
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:35 schreef Salvad0R het volgende:
hmm daar ligt het dus niet aan.
nou verder heb ik niet zoveel verstand van honden, heb zelf een kat,
ik weetniet of je een hond kan afleren andere dieren te grijpen ... misschien door te straffen ? misschien roep ik nu wel iets heel onverantwoords, maar dan moeten de hondenkenners het maar verbeteren.
Mja,we straffen hem telkens opnieuw. Dan ligt hij stil in een hoekje een dag lang,is het soms een half jaar of langer afgelopen en zo uit het niets slaat hij dan weer toe
pi_37060084
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:33 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

We zijn met hem naar de puppycursus en volwassen cursus geweest. Hij heeft 3 a 4 diploma's.

Die grote duitse dog,en die varkenshond viel hij overigens op de cursus aan
Straf hem eens flink op het moment dat de hond zijn crime begaat. Kijk niet eerst naar de kat en laat je hond daarna straffen, want dan kan het beest het niet koppelen met de daad. Mocht dat niet helpen, dan is het echt de aard van de hond...

degene met wie ik nog het meeste medelijden heb is de kat.. Eerst overreden worden door een auto, veel pijn doorstaan, daarna met 1 oog verder door het leven, en dan ook nog eens een kutbeest van een hond, waarmee je samen in 1 huis moet leven.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_37060091
hoe zit het met babies ? als het echt een gevaarlijke hond is en je woont in een buurt met veel kleine kinderen, dan zou ik toch aan drastische maatregelen beginnen te denken, voor het echt een keer Goed mis gaat .
pi_37060104
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:34 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Ik laat geen beest zomaar even inslapen. Ik wil 1000% mijn best hebben gedaan,en al het mogelijke hebben geprobeert voordat ik hem in laat slapen.
Kijk, dat snap ik ook wel, daar is ook niets mis mee.
quote:
Volgens de dierenarts zou een castratie trouwens wel helpen

edit : en verder is hij ook heel erg lief hoor. Alleen niet altijd
Probeer aub het ballenhakplan maar dan. Lijkt me echt het enige wat je nog kunt proberen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:39:15 #14
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37060145
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:37 schreef Salvad0R het volgende:
hoe zit het met babies ? als het echt een gevaarlijke hond is en je woont in een buurt met veel kleine kinderen, dan zou ik toch aan drastische maatregelen beginnen te denken, voor het echt een keer Goed mis gaat .
Dr is hier ooit een kindje van wat bekenden geweest,die zat aan zn oren te trekken,hem te schoppen ect. De hond heeft meerdere malen gewaarschuwd,en toen het kind doorging gehapt. Geen diepe doorbijt wond,maar wel zichtbaar.

Overigens heeft mijn zus een baby,die nu benee bij mn moeder in de box ligt. Hij gaat voor die box liggen,en als iemand er naar toe wil,moet je eerst zijn goedkeuring hebben. Tis net alsof hij haar wil beschermen
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:40:57 #15
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37060189
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:37 schreef thefunny het volgende:

[..]

Straf hem eens flink op het moment dat de hond zijn crime begaat. Kijk niet eerst naar de kat en laat je hond daarna straffen, want dan kan het beest het niet koppelen met de daad. Mocht dat niet helpen, dan is het echt de aard van de hond...

degene met wie ik nog het meeste medelijden heb is de kat.. Eerst overreden worden door een auto, veel pijn doorstaan, daarna met 1 oog verder door het leven, en dan ook nog eens een kutbeest van een hond, waarmee je samen in 1 huis moet leven.
Helpt niet. Ik heb hem afgelopen vrijdag best flink op zn donder gegeven. In zn nekvel gepakt,en hem een tik gegeven. Dit hebben en mijn vriend,en mn vader ook nog gedaan.

Vanmorgen gaf ik hem eten,dan kijkt ie om zich heen of die de poes zit,zo ja gaat ie grommen,zo nee eet ie verder
pi_37060225
hmm, klinkt wel alsof die hond van je een speciale persoonlijkheid heeft
hou je aandacht er iig bij.. het blijft een dier.
pi_37060330
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:39 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Dr is hier ooit een kindje van wat bekenden geweest,die zat aan zn oren te trekken,hem te schoppen ect. De hond heeft meerdere malen gewaarschuwd,en toen het kind doorging gehapt. Geen diepe doorbijt wond,maar wel zichtbaar.
Zowel verwjitbaar aan dat kind uiteraard (je hoort geen dieren te kwellen) als jullie (zo'n dier heeft ook het recht om uit zo'n situatie gehaald te worden voordat hij zichzelf moet doen gelden).
quote:
Overigens heeft mijn zus een baby,die nu benee bij mn moeder in de box ligt. Hij gaat voor die box liggen,en als iemand er naar toe wil,moet je eerst zijn goedkeuring hebben. Tis net alsof hij haar wil beschermen
Iiiih, die hond is dus én onvoorspelbaar én dominant...
pi_37060543
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:45 schreef Mwanatabu het volgende:

Iiiih, die hond is dus én onvoorspelbaar én dominant...
Reden genoeg om hem uit het huis te zetten,zo'n beest is toch niet te vertrouwen? Levensgevaarlijk voor kleine kinderen en andere dieren, en misschien in de toekomst ook wel voor jezelf, wie zegt dat ie jou binnekort niet grijpt?
† The 3 Kings †
pi_37060610
We hebben thuis ook twee honden waarvan een behoorlijk vals was, heeft een veulen gebeten
en bij een stier zn oor er half afgebeten. Wat wij toen gedaan hebben is toen we hem terplekke
betrapte bij zn kop gepakt en een aantal keer flink tegen de grond aangegooit. ( Niet de meest
diervriendelijke maar je flipt hem dan wel even ) tenslotte een week lang opgesloten in een
paardenstal. In die tussentijd ook zn ballen eraf gehaald en sindsdien durft hij er niet eens meer
naar te kijken.
Niet dat het nu een schijterd is geworden maar hij zal wel 10x nadenken voordat hij vervolgens zijn
tanden ergens inzet.

En sindsdien is het eigenlijk een schat van een beest

Als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks.
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:54:10 #20
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_37060621
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:45 schreef Mwanatabu het volgende:Zowel verwjitbaar aan dat kind uiteraard (je hoort geen dieren te kwellen) als jullie (zo'n dier heeft ook het recht om uit zo'n situatie gehaald te worden voordat hij zichzelf moet doen gelden).
Maar dat moet zo'n kind leren. En de beste manier is om met dieren te spelen, en door het dier zelf gecorrigeerd te worden als het kind te ver gaat. De meeste honden en katten die in een gezins-verband meedraaien zullen eerst non-contact signalen geven als ze het spelen te ver vinden gaan, en vervolgens waarschuwings-beetjes of -mepjes gaan geven, voordat het grovere geschut in stelling wordt gebracht. Als de ouders dan goed reageren ("je was gewaarschuwd"), dan leert het kind hoe en wat.

Een dochter van een collega speelt ook graag met de poes van het gezin, en krijgt dus geen enkel medelijden als ze het (redelijke gemoedelijke) poezebeest zo heeft lopen treiteren dat een volle uithaal is toegepast. Het aantal krassen wat ze oploopt daalt gestaag ...

Mijn Burmezen hebben vroeger ook in een gezin met kinderen geleeft, en zijn duidelijk blij dat ze daar weg zijn, Burmezen zijn (als ras) namelijk veel te aardig voor mensen, die slaan niet op tijd van zich af (andere katten en honden worden daarentegen grondig afgerost indien nodig).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:12:46 #21
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_37061222
OMG, het kleine hondje was niet goed genoeg zeker
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:24 schreef Zwaffel het volgende:
Enkel als je niet weet wat men in godsnaam bedoelt met de "gekende extremen", mag je verder lezen ;-)

Ik fantaseer er al lang eens over om door een hond genomen te worden, weliswaar onder supervisie van mijn man en Meester...
Heeft iemand hier ervaring mee?

Dan zou ik het fijn vinden om die hieronder te lezen.

Ik heb enige ervaring met dierensex, nl. mijn eerste befbeurt heb ik laten uitvoeren door mijn hondje thuis... Ik was 15 en wist niet wat me overkwam.
Hondje was zo enthousiast als wat... Elke keer als we "alleen" thuis waren, kwispelstaarte hij al en startte het plezier...

Nu heb ik geen hond meer thuis, want ik ben te weinig thuis om zo'n dier te verzorgen.

Ervaringen?

Z.
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:15 schreef Zwaffel het volgende:

Die hond houd gewoon van poes

[ Bericht 8% gewijzigd door Prowl op 18-04-2006 14:19:41 ]
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:17:15 #22
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37061365
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:51 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Reden genoeg om hem uit het huis te zetten,zo'n beest is toch niet te vertrouwen? Levensgevaarlijk voor kleine kinderen en andere dieren, en misschien in de toekomst ook wel voor jezelf, wie zegt dat ie jou binnekort niet grijpt?
ik. En de mensen die zeggen dattie moet oprotten,moeten eerst zichzelf eens laten nakijken. Kom op zeg. Op het feit na dattie niet met andere dieren overweg kan,is het een schat van een hond
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:19:12 #23
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37061424
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:12 schreef Prowl het volgende:
OMG, het kleine hondje was niet goed genoeg zeker
[..]

[..]
briljant,die post kon ik dus al niet terug vinden

maar even serieus,dit hoort hier dus niet.

Zijn er mensen die hun hond hebben laten castreren? en hoeveel impact heeft dat op de hond zn gedrag?
pi_37061487
Mja zo komt het iig niet over, maar ik hou maar op met discussieren, ik word hier alleen maar pissig van als ik zie wat voor methodes er worden toegepast terwijl je hond een fucking kronkel in zn kop heeft Dat je dat niet ziet, zit er een bord voor je hoofd ofzo...
† The 3 Kings †
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:25:01 #25
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37061637
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:21 schreef TheSorrow het volgende:
Mja zo komt het iig niet over, maar ik hou maar op met discussieren, ik word hier alleen maar pissig van als ik zie wat voor methodes er worden toegepast terwijl je hond een fucking kronkel in zn kop heeft Dat je dat niet ziet, zit er een bord voor je hoofd ofzo...
Er zit blijkbaar een bord voor jouw kop. Dus als je vriendin ff lastig wordt,dump je haar ook? kom op zeg. En net alsof jij mijn hond kent
pi_37061688
Mn vriendin (die ik niet heb) zou zowieso geen andere mensen aanvallen en poging doen ze om te leggen, wat jouw hond duidelijk wel doet.....
Je vraagt toch om mensen hun meningen, anders post je dit niet. Dan geef ik mn mening, en dan zit je te sjanken, post het dan gvd ook niet, simpel Mag lijden dat je eigen hond je pakt,kijken hoe je er dan over denkt 14.gif
† The 3 Kings †
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:33:55 #27
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37061909
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:26 schreef TheSorrow het volgende:
Mn vriendin (die ik niet heb) zou zowieso geen andere mensen aanvallen en poging doen ze om te leggen, wat jouw hond duidelijk wel doet.....
Je vraagt toch om mensen hun meningen, anders post je dit niet. Dan geef ik mn mening, en dan zit je te sjanken, post het dan gvd ook niet, simpel Mag lijden dat je eigen hond je pakt,kijken hoe je er dan over denkt 14.gif
jij bent echt te stom voor woorden. Maar goed,ik zal niet meer ingaan op nutteloze posts zoals die van jou.

Mensen die wel wat nuttigs te melden hebben mogen natuurlijk reageren
pi_37061960
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:54 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Maar dat moet zo'n kind leren. En de beste manier is om met dieren te spelen, en door het dier zelf gecorrigeerd te worden als het kind te ver gaat. De meeste honden en katten die in een gezins-verband meedraaien zullen eerst non-contact signalen geven als ze het spelen te ver vinden gaan, en vervolgens waarschuwings-beetjes of -mepjes gaan geven, voordat het grovere geschut in stelling wordt gebracht. Als de ouders dan goed reageren ("je was gewaarschuwd"), dan leert het kind hoe en wat.
Elk kind hoort te leren dat je een dier niet kwelt. Als het niet opgroeit met dieren, dan hoeft het wat mij betreft niet te leren wat de waarschuwingssignalen zijn van verscheidene soorten. Ik vind het in dit geval dus een beetje wreed om te wachten tot het dier er genoeg van heeft en van zich afbijt.
quote:
Een dochter van een collega speelt ook graag met de poes van het gezin, en krijgt dus geen enkel medelijden als ze het (redelijke gemoedelijke) poezebeest zo heeft lopen treiteren dat een volle uithaal is toegepast. Het aantal krassen wat ze oploopt daalt gestaag ...
Tot ze een oogje mist? Waarom de poes de corrigerende rol op zich laten nemen? Kan ze zelf niet eerder uitleggen dat als poes blaast, oren naar achteren legt of een dikke staart heeft of wat dan ook, het uit moet zijn?
quote:
Mijn Burmezen hebben vroeger ook in een gezin met kinderen geleeft, en zijn duidelijk blij dat ze daar weg zijn, Burmezen zijn (als ras) namelijk veel te aardig voor mensen, die slaan niet op tijd van zich af (andere katten en honden worden daarentegen grondig afgerost indien nodig).
pi_37062184
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:33 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

jij bent echt te stom voor woorden. Maar goed,ik zal niet meer ingaan op nutteloze posts zoals die van jou.

Mensen die wel wat nuttigs te melden hebben mogen natuurlijk reageren
Je vraagt om mensen hun mening, ik geef de mijne, jank dan niet als het je niet bevalt, ben jij niet toevallig gewoon de trigger voor die hond? Misschien ligt het wel aan het baasje
† The 3 Kings †
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:48:20 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37062329
Dit Topic toont wel aan dat Goldens volledig kapot gefokt worden.
Een agressieve Golden Retrieven, mijn god, daar moest je 25 jaar terug je best voor doen om dat er een beetje in te krijgen
Maar als ik lees hoe TS met de hond omgaat en wat ie allemaal toelaat dat die hond doet, dan ligt het zeker daar ook aan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:50:05 #31
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37062379
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:42 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Je vraagt om mensen hun mening, ik geef de mijne, jank dan niet als het je niet bevalt, ben jij niet toevallig gewoon de trigger voor die hond? Misschien ligt het wel aan het baasje
zie jij ergens met je blinde kop staan dat ik om meningen vraag? NEEN. Enkel om ervaringen

zout nou maar op
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:50:43 #32
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37062405
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit Topic toont wel aan dat Goldens volledig kapot gefokt worden.
Een agressieve Golden Retrieven, mijn god, daar moest je 25 jaar terug je best voor doen om dat er een beetje in te krijgen
Maar als ik lees hoe TS met de hond omgaat en wat ie allemaal toelaat dat die hond doet, dan ligt het zeker daar ook aan.
mja. Als je de golden van mn zus pakt,die is poeslief

Wat laat ik overigens allemaal toe dan?
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:51:05 #33
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_37062417
Ik zou als eerste aktie meteen naar een gedragstherapeut gaan met je hond.

Zij kunnen je vertellen of er wat aan te doen is.. meestal wel trouwens.
Dit kan je zo natuurlijk niet verder laten gaan.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_37062463
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:50 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

zie jij ergens met je blinde kop staan dat ik om meningen vraag? NEEN. Enkel om ervaringen

zout nou maar op
Je zou toch niet meer reageren? Je blijft maar happen Dumbass
† The 3 Kings †
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:56:38 #35
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37062533
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:51 schreef ondeugend het volgende:
Ik zou als eerste aktie meteen naar een gedragstherapeut gaan met je hond.

Zij kunnen je vertellen of er wat aan te doen is.. meestal wel trouwens.
Dit kan je zo natuurlijk niet verder laten gaan.
Daar zit ik idd heel erg aan te denken. Hij moet binnenkort sowieso aan zn poot een operatie hebben,dan zn ballen eraf,en dan toch ff langs een gedragstherapeut.

dinsdag 18 april 2006 @ 15:05:29 #36
45206 Pietverdriet
pi_37062745
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:50 schreef Zwaffel het volgende:

Wat laat ik overigens allemaal toe dan?
Dit moet je dus nooit toelaten, die hond heeft duidelijk in zijn kop dat ie een hoge rang heeft, en daar zit de fout. Hond moet weten dat ie de onbelangrijkste en laagste in rang is in huis.
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:39 schreef Zwaffel het volgende:

dinsdag 18 april 2006 @ 15:19:53 #37
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37063112
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit moet je dus nooit toelaten, die hond heeft duidelijk in zijn kop dat ie een hoge rang heeft, en daar zit de fout. Hond moet weten dat ie de onbelangrijkste en laagste in rang is in huis.
[..]
Dit laat ik ook niet toe.Hij mag best voor die box liggen,das geen enkel probleem. Maar als iemand naar die box loopt,en hij gromt oid,dan krijgt ie echt wel op zn donder. Overigens ligt ie nu meestal netjes op zn kleedje
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:21:50 #38
45206 Pietverdriet
pi_37063171
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:19 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Dit laat ik ook niet toe.Hij mag best voor die box liggen,das geen enkel probleem. Maar als iemand naar die box loopt,en hij gromt oid,dan krijgt ie echt wel op zn donder. Overigens ligt ie nu meestal netjes op zn kleedje
Het is voor mij een duidelijke indicatie dat die hond verpest is en je hem echt verkeerd hebt opgevoed.
Gaat een hoop moeite kosten die hond in orde te krijgen.
Mijn advies, muilkorf en nooit door niet volwassenen laten uitlaten.
pi_37063214
Het ligt dus aan t baasje ..... slechte zaak Zwaffel
† The 3 Kings †
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:26:47 #40
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37063325
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is voor mij een duidelijke indicatie dat die hond verpest is en je hem echt verkeerd hebt opgevoed.
Gaat een hoop moeite kosten die hond in orde te krijgen.
Mijn advies, muilkorf en nooit door niet volwassenen laten uitlaten.
ja hoor die hond is slecht opgevoed. Hij luistert als de beste,hij kan enkel niet met andere dieren overweg. Fuck,wat slecht opgevoed zeg.
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:28:56 #41
45206 Pietverdriet
pi_37063393
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:26 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

ja hoor die hond is slecht opgevoed. Hij luistert als de beste,hij kan enkel niet met andere dieren overweg. Fuck,wat slecht opgevoed zeg.
Jaja ontken het probleem maar.
En dan huilen als ie een andere hond doodbijt, dat doet ie anders nooooit.
Sukkel!
pi_37063476
Sorrow en Zwaffel, ik heb even wat scheldposts verwijderd.
Dat lost ook niks op.

Ik zou als ik jou was Zwaffel, het woordje " binnenkort " maar vervangen voor z.s.m. als de dierenarts het adviseert, en om erger te voorkomen zou ik dat maar gauw doen dan! En hop naar een gedragscursus.
En na de eerste de beste aanval hierna, zou ik mijn conclusies trekken.
pi_37063552
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jaja ontken het probleem maar.
En dan huilen als ie een andere hond doodbijt, dat doet ie anders nooooit.
Sukkel!
Laten we hopen dat het een hond is, en geen kind "dat de signalen maar had moeten opvangen".
pi_37063803
hmm als je hond zo goed is opgevoed.. dan zal hij ook moeten luisteren als er andere dieren in de buurt zijn

en als ie echt nie tophoudt met happen.. is er behalve afmaken ook nog de optie om het beestje gewoon een muilkorfje te geven
ook niet ideaal.. maar beter dan dat ie de kat van de buren doodbijt
want dan heb je "stront aan de knikker" zegmaar

snap dat je je hond er niet meteen voor laat inslapen
maar als je dat niet doet.. ben je wel verantwoordelijk voor de gevolgen en zul je die op een andere manier moeten voorkomen

dat is dus of ontzettend goed luisteren... (ook op de momenten dat hij niet wil!)
OF zorgen dat hij niet kan bijten
dus evt. met een muilkorf
zielig of niet.. het is anders nogal zielig voor de rest van de wereld

en als hij een keer in de verkeerde hapt.. dan kan je hem alsnog laten inslapen omdat hij "gevaarlijk" is
kan je beter proberen te voorkomen lijkt me
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_37063826
Sorrow, ga es in lurkstand svp.

Goed idee voor nu, tot aan de castratie Uhmmie

[ Bericht 70% gewijzigd door Blues op 18-04-2006 15:49:59 ]
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:55:47 #46
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37064193
Muilkorf, klaar! Goldenretrievers staan ook bekend bij de meeste mensen als lieve beestjes, maar ze vallen wel onder de 'bijtgrage' honden.

Het is erg gevaarlijk om je hond zo rond te laten lopen, wie is het volgende slachtoffer? wat als er een keer een neefje of nichtje op bezoek is en jij staat in de keuken en hij bijt je neefje verrot?! Dat kan je niet riskeren.

als mijn hond mijn kat zou mollestreren, en ik zie dat op t moment, dan zorg ik dat ie dat nooit meer vergeet, ik zou m echt een klap geven dat ie t 3 dagen lang nog voelt. Daarnaast is het ook gevaarlijk voor je hond, omdat wanneer jou kat in het nauw is je hond zn gezicht waarschijnlijk zal verminken.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:07:15 #47
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_37064529
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:31 schreef Bluezz het volgende:

Ik zou als ik jou was Zwaffel, het woordje " binnenkort " maar vervangen voor z.s.m. als de dierenarts het adviseert, en om erger te voorkomen zou ik dat maar gauw doen dan! En hop naar een gedragscursus.
En na de eerste de beste aanval hierna, zou ik mijn conclusies trekken.
Dat wilde ik ook posten, véél te lang gewacht met die castratie en de rest.
Overgens is het écht niet zeker of de hond daar nu - nog - door veranderd. Het heeft zo te horen al te lang geduurd en hij is er tenslotte steeds mee weggekomen.....
Ik snap ook wel dat je het zo niet bedoeld hebt en zeker als er lange tussenpozen geweest zijn dat er niks gebeurde, kan ik best begrijpen hoe het zover heeft kunnen komen. Maar ik ben het dus wel met de andere users eens dat je nu toch snel iets moet doen. Meteen castreren en hulp zoeken voor zijn agressieve gedrag.

Laat hem nooit meer de box bewaken, daar ken ik akelige verhalen over de hond wilde de persoon grijpen die het kinkdje wilde pakken en had ook een stuk van dat kindje in zijn bek wees dus alsjeblieft voorzichtig.
En sterkte ermee het is een nare zaak als je zoiets met je hond mee moet maken.

* deedeetee heeft zelf ook wel 'ns met een agressieve hond in huis gezeten en weet dat het soms heel erg moeilijk is..........
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_37064803
Een castratie kan een beetje helpen, ondersteuning geven, maar wat je nodig hebt is een goede gedragstherapeut die samen met jou dit probleem aan gaat pakken.

Het is er zeker in zoverre uit te trainen dat de hond niet zomaar meer aanvalt, sociaal bij elkaar in huis zitten zal misschien wel een risiko blijven, maar daarvan kan weinig gezegd worden voordat de training klaar is.

Enkel en alleen een castratie zal geen oplossing zijn, bij een volwassen hond wordt testosteron niet alleen aangemaakt in de testikels, maar ook in de bijnieren!!!!!!
Ook zal het de succeservaringen die de hond al heeft gehad niet weghalen, de hond heeft al eerder geknokt op nare manier, heeft gewonnen, is een mega succeservaring die niet zomaar weg te halen is.

Laat ik het zo zeggen, voorkom ten alle tijden dat er gebeten wordt, want elke keer als het gebeurt slijt de gewoonte van agressie jegens andere dieren er meer in, hoe dieper die ingesleten zit, hoe zwaarder de training om hem op orde te krijgen zal worden.

Dus doe je hond en jezelf een lol en zoek een goede gedragstherapeut.
Ik ga verder geen internetadvies geven van hoe die training aan te pakken, want eerst moet de hond beoordeeld worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_37064898
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:51 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Het is een enorme misvatting dat een hond die agressief is tegen andere dieren automatisch ook een risiko is voor mensen...

Je kan een hond hebben die elke andere hond die hij tegenkomst wil opeten, die andere dieren niet kan luchten of zien, maar waar een klein kind bij wijze van spreken op kan gaan staan springen zonder dat het dier ook maar wat zou doen.

Dat zijn echt dingen die los van elkaar zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_37065116
Muilkorf, is iid een optie, maar ga niet zo'n ding aanschaffen en gelijk volop gebruiken, het zijn en blijven ongemakkelijker dingen namelijk.

Neem er 1 waarbij de bek wel wat vrij zit(je hebt er die strak om de snuit zitten, je hebt er die een hokje om de snuit hebben), zo kan de hond nog hijgen enzo, is wel fijn als je wandeld.

Maar neem rustig de tijd om de hond eraan te laten wennen, berg koekjes erbij, ding voor snuit houden, koekje geven, dat soort manieren van wennen, zo geef je de hond het idee dat die muilkorf een goed iets is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')