abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43063867
Alle blokken gaan eens keer kapot. Het blijft dan ook verassend dat GT-R's, die continu voor circuitrijden gebruikt worden, nog steeds prima presteren.

En om even Kill_em_all's vraag te beantwoorden: bij mijn weten hebben er ook GT-R's van 700 pk's en 800 pk's continu 200mph + gereden na lange testrits op circuit (waaronder de Nürburgring). Ze hielden heus wel wat langer uit dan 100 kms

DS4, heet je toevallig ook Devils_Son?
pi_43063960
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:20 schreef SuizzeJonnais het volgende:
Alle blokken gaan eens keer kapot. Het blijft dan ook verassend dat GT-R's, die continu voor circuitrijden gebruikt worden, nog steeds prima presteren.

En om even Kill_em_all's vraag te beantwoorden: bij mijn weten hebben er ook GT-R's van 700 pk's en 800 pk's continu 200mph + gereden na lange testrits op circuit (waaronder de Nürburgring). Ze hielden heus wel wat langer uit dan 100 kms

DS4, heet je toevallig ook Devils_Son?
jah het is geen funny car !

je snapt heus wel wat ik ermee bedoelde.....
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
pi_43064041
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:23 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]

jah het is geen funny car !

je snapt heus wel wat ik ermee bedoelde.....
Ja, dus

Ik snap de commotie dat je maakt niet zo.
pi_43064063
het is logisch dat een getunede auto het niet lang uithoud, iedereen die denkt dat je een 500+ pk auto kunt gebruiken als alledaags boodschappenautotje die begrijpt duidelijk niets van autotechniek.
de enige flink getunede skyline die echt als een alledaagse auto te gebruiken is is de Z-Tune van Nismo, die heeft kwaliteit onderdelen en is tot in het uiterste afgesteld en geoptimaliseerd, de turbo's zijn van hoge kwaliteit en bijvoorbeeld de nok-assen zijn geheel opnieuw ontworpen om slijtage tegen te gaan bij zulk vermogen.

de reden dat bijvoorbeeld een Bugatti Veyron zo duur is is omdat er zo veel onderzoek en ontwikkelingskosten aan vooraf zijn gegaan om er een betrouwbare auto van te maken, ja iedere banaan kan een auto met meer dan 1000 pk bouwen, maar niet eentje die achter elkaar 4000 km kan rijden en dan nog geen problemen vertoond.
daar zit het grote verschil.
Een Veyron kan je dagelijks mee over de autobahn cruizen met 300 km/h op en neer naar je werk om zo maar wat te noemen, moet je met een opgefokte amerikaan of japanner niet proberen, dat houd ie niet lang uit...
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:37:31 #180
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43064347
Je wilt zeggen dat de HKS onderdelen in die Gt-Art Skylines slechter zijn dan die van Nismo?
pi_43066754
logisch nadenken is ook een vak

het gaat niet over de onderdelen zelf, maar de afstelling tussen verschillende onderdelen, het accuraat berekenen hoeveel een onderdeel te verwerken krijgt, het afstellen van het geheel, en ja, een onderdeel dat voor een specifieke configuratie is ontworpen zal altijd beter presteren dan een standaard onderdeel, en in dit geval zijn de turbo's die op de Z-tune zitten zeker beter dan de HKS/GT-Art turbo's, deze komen direct van de R34 die de mee reed in de lemans 24 uursrace, kwalitatief betere turbo's dan een standaard opfok setje van HKS.
ieder onderdeel van de Z-Tune is zeer goed afgesteld op de rest van de wagen, geen fancy shit, gewoon puur en alleen efficiëntie, losse onderdelen van Nismo, HKS en welk ander merk dan ook zal weinig verschil tussen zitten, maar het is net als met koken, de slager kan heerlijk vlees hebben, maar het is pas echt lekker als het goed is bereid.
zo dus ook met de Z-Tune, Nismo heeft gewoon een groter budget, ze hebben meer test mogelijkheden, en kunnen dus een veel beter afgesteld apparaat maken. Het gaat niet om topvermogen, het gaat om wat het beste samen werkt.
kijk naar de JGTC, die wagens hebben max 500 pk maar de gemiddelde 500 pk skyline of supra of wat dan ook houd die wagens niet bij, het is niet alleen vermogen, er komt veel meer kijken bij een goede auto
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_43068761
tvp
pi_43069010
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:20 schreef SuizzeJonnais het volgende:
Alle blokken gaan eens keer kapot. Het blijft dan ook verassend dat GT-R's, die continu voor circuitrijden gebruikt worden, nog steeds prima presteren.

En om even Kill_em_all's vraag te beantwoorden: bij mijn weten hebben er ook GT-R's van 700 pk's en 800 pk's continu 200mph + gereden na lange testrits op circuit (waaronder de Nürburgring). Ze hielden heus wel wat langer uit dan 100 kms

DS4, heet je toevallig ook Devils_Son?
Ja oke maar in kilometers? eenmalig een paar honder kilometer hard rijden kan iedere sportwagen wel, maar hoe zit het als je zo duizenden kilometers wil rijden? als sportwagens van honderduizenden euro's dat al niet kunnen, hoe kan een wagen van 50.000 dat dan?
quote:
het is logisch dat een getunede auto het niet lang uithoud, iedereen die denkt dat je een 500+ pk auto kunt gebruiken als alledaags boodschappenautotje die begrijpt duidelijk niets van autotechniek.
Audio RS6+ ! de nieuwe krijgt zelfs tussen de 520 en 550pk en die dingen zijn volgens mij niet stuk te krijgen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Kill_em_all op 30-10-2006 16:00:14 ]
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_43069386
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:54 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Ja oke maar in kilometers? eenmalig een paar honder kilometer hard rijden kan iedere sportwagen wel, maar hoe zit het als je zo duizenden kilometers wil rijden? als sportwagens van honderduizenden euro's dat al niet kunnen, hoe kan een wagen van 50.000 dat dan?
[..]

Audio RS6+ ! de nieuwe krijgt zelfs tussen de 520 en 550pk en die dingen zijn volgens mij niet stuk te krijgen.
Hij heeft het over de getunede versies, suffe.

Overigens heeft de bestaande Audi RS6 een 4.2 liter V8 met 2 Bi-turbo's. Dan is 500 pk's wel beetje matig.
pi_43069511
Ja nou? op de vorige pagina stond een getunde skyline voor 50.000.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_43069551
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:05 schreef SuizzeJonnais het volgende:

[..]

Hij heeft het over de getunede versies, suffe.

Overigens heeft de bestaande Audi RS6 een 4.2 liter V8 met 2 Bi-turbo's. Dan is 500 pk's wel beetje matig.
2 bi-turbo's nogwel? Ik wist niet dat ze dr 4 turbo's op hebben zitten
pi_43069686
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:20 schreef SuizzeJonnais het volgende:

DS4, heet je toevallig ook Devils_Son?
Ik heb maar één nick op Fok. Ruim voldoende lijkt mij.

Hoezo?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43072540
Lieve Estolan, kun je je verhalen over Supra alsjeblieft verplaatsen naar Supra-topic, in plaats van dit topic te bestoken met je gevraag om erkenning van Supra's. Gewoon opk*nkeren dus.

En Devilsson, jou kende ik toch van de ter ziele gegane Tuf Tuf Club? Iedereen WEER foto's/specs van Skylines posten, graag. Ik heb trouwens ooit meegereden in een Ferarri 360 Modena, was wel leuk. En daarmee was alles ook mee gezegd. Totdat ik een keer in Fili's Skyline mocht rijden.

Die auto was totaal anders, het was pure senatie, een wereldvreemde maar toch een herkenbare karakter, met sympathie. Die Ferrari vond ik daarna matig. Sindsien ben ik fan van Skylines geworden. :Ik kan het niet uitleggen, dat moet je gewoon beleven en voelen.
pi_43073026
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 17:36 schreef SuizzeJonnais het volgende:

En Devilsson, jou kende ik toch van de ter ziele gegane Tuf Tuf Club?
De TTC ken ik op zich wel. Maar ik kan mij echt werkelijk niet herinneren dat ik daar ooit een SuizzeJonnais heb gezien... Het is ook wel een tijdje terug, nietwaar?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43074470
Rofl @ discussie tussen Skyline en Supra.

Beide apparaten horen tot de top van de Japanse supercars...

De Skyline is wel SUPER geil, veel geiler dan een Supra IMHO.NL.

Iemand die ik ken heeft een blauwe Skyline met +-500/600 pk ofzo, super geil ding, er is niks verbouwd aan het exterieur, interieur is heel veel nismo zooi volgens mij (tellers enzo).
pi_43076238
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:27 schreef MrSkyline het volgende:
het is logisch dat een getunede auto het niet lang uithoud, iedereen die denkt dat je een 500+ pk auto kunt gebruiken als alledaags boodschappenautotje die begrijpt duidelijk niets van autotechniek.
Ik ken volop auto's met 700pk die als daily driver gebruikt worden Vipers, vettes, supras (oh jee, nu krijg ik met iedereen ruzie omdat ik dat woord hier noem). Er zullen vast ook wel skylines zijn die zo gebruikt worden, maar dat type zie je niet in de VS dus dat moet je aan een Engelsman of Japanner vragen.

In NL wordt een golf GTI met 100pk al als "snel" gezien, dus is het moeilijk om voor te stellen dat een auto met 700pk betrouwbaar en dagelijks te gebruiken is. Toch is dat zo Niet alle auto's met 700pk natuurlijk, maar ze zijn er weldegelijk.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43076328
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:17 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik ken volop auto's met 700pk die als daily driver gebruikt worden Vipers, vettes, supras (oh jee, nu krijg ik met iedereen ruzie omdat ik dat woord hier noem). Er zullen vast ook wel skylines zijn die zo gebruikt worden, maar dat type zie je niet in de VS dus dat moet je aan een Engelsman of Japanner vragen.

In NL wordt een golf GTI met 100pk al als "snel" gezien, dus is het moeilijk om voor te stellen dat een auto met 700pk betrouwbaar en dagelijks te gebruiken is. Toch is dat zo Niet alle auto's met 700pk natuurlijk, maar ze zijn er weldegelijk.
Als ik elke dag vol met dat 700 pk ga rijden dan kan je de drijfstangen van zo een ding als oorbellen gebruiken.

Een gewone Gti achtig ding gaat zeker langer mee.
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:41:45 #193
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_43077176
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:19 schreef yup het volgende:

[..]

Als ik elke dag vol met dat 700 pk ga rijden dan kan je de drijfstangen van zo een ding als oorbellen gebruiken.
ja jij ja

dat is dus de reden waarom ik niemand in mjin auto laat rijden.
even vol trappen met een auto met veel pk's. no way.

je moet je verstand gebruiken als je met zoveel pk's rijd, en zeker als het een flink gemodde machine betreft.
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:44:20 #194
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_43077267
en als ik estolan hoor blaten dan schaam ik me soms gewoon dat ik in een supra rijd
pi_43081846
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_43082118
quote:
Die auto was totaal anders, het was pure senatie, een wereldvreemde maar toch een herkenbare karakter, met sympathie. Die Ferrari vond ik daarna matig.
Tuuuuurlijk jongen misschien dat de bestuurder van de 360 als een mietje reed maar zo'n beetje iedereen die er verstand van heeft vind de 360 een geweldige auto, als die skyline echt zoveel beter was, waarom hoor je daar niemand over dan?
quote:
Remmen en wegligging van Ferrari kwam pas bij de 360 op een acceptabel niveau.
ja, sportwagen fabrikant nummer 1 weet pas sinds een paar jaar hoe ze een wagen met goede wegligging en remmen maken zo'n beetje alle oude Ferrari's daarvan word gezegd (dat ze voor hun tijd) heel goede wegliggen en remmen hadden en meer recent ook nog de 355.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_43082719
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:27 schreef Kill_em_all het volgende:
zo'n beetje alle oude Ferrari's daarvan word gezegd (dat ze voor hun tijd) heel goede wegliggen en remmen hadden en meer recent ook nog de 355.
Onjuist. Maar als jij even een hotmailadres ofzo achterlaat, dan krijg je van mij ten bewijze een mooie scan van een test waaruit blijkt hoe "goed" Ferrari vroeger presteerde.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43085352
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:41 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ja jij ja

dat is dus de reden waarom ik niemand in mjin auto laat rijden.
even vol trappen met een auto met veel pk's. no way.

je moet je verstand gebruiken als je met zoveel pk's rijd, en zeker als het een flink gemodde machine betreft.
Niet ik ja, als je zo een auto gebruikt waar hij voor bedoelt is, gaat ie in no time kapot... Ik heb het over mechanische motorschade en niet effe de auto dwars in een vangrailing parkeren.

Dat is anders dan met GTi achtige apparaten... Als je ze gewoon goed onderhoud kan je knallen wat je wilt maar er gaat niks stuk, of je moet pech hebben (of veel met koude motor scheuren).

En laat ik het niet over de verkorte onderhoudsintervallen hebben.
pi_43085412
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 17:31 schreef Hugster het volgende:
Een Amsterdamse:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dit de auto van die gast die ik ken. Velgen kloppen, uitlaat klopt, bumpers weet ik niet zeker, nismo sticker klopt etc.

Heb je ook interieur piccies enzo?

En wanneer is dit geschoten? Waar zijn de kentekenplaten?

Auto is opgehaald vanuit Utrecht als het goed is. Apparaat is overigens nu in Turkije, eigenaar is effe op vakantie met zo een auto gegaan
pi_43086601
Hoeveel skylines zijn er in inmiddels in NL? Ik geloof dat er aardig wat zijn bijgekomen, of niet?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')