abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43268988
Eergisteren op zolder was ook een leuke skyline, mooie auto van binnen en van buiten!


  zondag 5 november 2006 @ 21:23:56 #252
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_43272591
Meer foto's van Skylines op verzoek. Of het moeten er alleen GTR's zijn.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 5 november 2006 @ 21:28:19 #253
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43272828
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:54 schreef Tommeh het volgende:
Eergisteren op zolder was ook een leuke skyline, mooie auto van binnen en van buiten!

[afbeelding]
[afbeelding]
Je kunt beweren wat je wil maar een Skyline van binnen mooi noemen is wel iets overdreven
pi_43278933
quote:
Op zondag 5 november 2006 21:28 schreef Hugster het volgende:

[..]

Je kunt beweren wat je wil maar een Skyline van binnen mooi noemen is wel iets overdreven
Vind ik niet maar dat is mijn mening.

Zwart lederen sportinterieur, leuke indeling en een boordcomputer die voor de verandering een keer nuttig is vergeleken met anderen.
pi_43284123
ja wat is mooi, ik vind het ook een mooi interieur, maar het belangrijkste is dat het een functioneel interrieur is, alles is goed uitgedacht en zit op de juiste plek, en zoals tommeh al zei, de boordcomputer is nog eens nuttig ook.

Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
  maandag 6 november 2006 @ 11:02:57 #256
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43285484
quote:
Op maandag 6 november 2006 09:55 schreef MrSkyline het volgende:
ja wat is mooi, ik vind het ook een mooi interieur, maar het belangrijkste is dat het een functioneel interrieur is, alles is goed uitgedacht en zit op de juiste plek, en zoals tommeh al zei, de boordcomputer is nog eens nuttig ook.

[afbeelding]
Functioneel is het absoluut, juist ook de boordcomputer. De middenconsole is ook best nog ok. Maar verder is het geheel niet al te veel soeps gewoon. Vooral qua materiaalgbruik.
pi_43285771
stoel, stuur en pook voelen prima aan, de rest heb ik een beetje scheit aan eigenlijk
nooit in mogen rijden helaas
maar het zit heerlijk.
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
  zondag 19 november 2006 @ 02:42:59 #258
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43706660
Die is wel vet ja
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43713596
quote:
Op zondag 19 november 2006 02:42 schreef Hugster het volgende:

Ik word er bijna bang van!

You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  maandag 20 november 2006 @ 16:44:19 #261
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_43720806
die kontshot: waar zit je onder tegenaan te kijken? is dat een soort van Diff-cooler?
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  maandag 20 november 2006 @ 16:52:20 #262
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43721059
de Z tune is erg impressive met die voorspoiler, lip en motorkap

Je ziet zijn inderdaad de oliekoelers van het achter diff
  maandag 20 november 2006 @ 16:53:01 #263
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_43721083
bruut
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:23:56 #264
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_45400402
quote:
Despite the future arrival of the 2008 Skyline GT-R in the states, the Skyline name still remains a luscious forbidden fruit within the US. Most of us can relate their first experience with the word skyline to that miraculous car in Gran Turismo that could easily whip the competition and saving your thumbs hours of pain to beat the game. 10 years after the release date of Gran Turismo and we’re still starved for the car titled “Prince” of Japan.

Where there’s a will, there’s a way, and Brad from Pennsylvania was able to snag a 2002 R34 GTR VspecII Nur. The limited edition Nur was named after the famous German Nürburgring racetrack, where the Skyline was developed. The Nur model featured an improved RB26DETT based on the N1 racing engine, used by Nismo in motorsports. Only 750 of these bad boys hit the streets, and it’s rumored that only 2 rock the streets of the land of Britney Spears and Donald Trump. How he got a hold of one he wouldn’t say, but he was nice enough to let us snap some pictures of his forbidden fruit.

The VspecII Nur is a gem in stock trim, but like all Skyline owners, they lust for even more power and speed. One glimpse under the hood and you will soon realize this is no ordinary RB26DETT. Shoved under the huge hood is a fully built balanced and blueprinted Tomei motor featuring forged pistons, rods, camshafts, springs, and many many many other tarmac shredding essentials. An Apex’I Power FC standalone ECU keeps the combustion flowing in beautiful rhythm like it should, and a Blitz boost controller reluctantly reduces the amount of force-fed air going into the motor.

Clothing the outside of the car is a collaboration of Nismo aero parts. Starting with the front bumper and working its way to the rear skirts. 19x10” Volk Racing wheels with Yokohama S-03 rubber make this Nur look like chariot fit for a…. well, prince. Behind the wheels are a set of 8-piston front calipers and 4-piston rear calipers with slotted rotors respectively. Tein fully adjustable coilovers give the Skyline an aggressive stance, and simply begs to be taken back to the 13.5 mile Nürburgring.

For most Americans, the thought of owning a Skyline GTR is no more than just a thought. And the thought of blasting down the Nürburgring in a special edition Skyline is something only made a reality in wet dreams. This VspecII Nur is the closest that dream will ever become on American soil.


Exterior:
NISMO front bumper, NISMO side skirts, NISMO rear skirts, NISMO rear, carbon fiber diffuser, NISMO clear front and side markers, NISMO front diffuser, chrome brackets, HID headlights


Wheels:
19x10" Volk Racing wheels with Yokahama S-03, Rotora 8-piston front calipers with 405mm slotted & drilledrotors, Rotora 4-piston rear calipers with 355mm slotted & drilled rotors

Suspension:
Tein fully adj coilovers, GReddy front strut tower bar


Engine/Drivetrain:
Tomei fully built motor including:, balanced and blueprinted rotating, assembly, forged pistons, rods, Poncams 256/260 camshafts, springs and retainers, oil pump, oil pan baffles, ARC oil catch can, ARC titanium air rad guide panel, ARMS built turbos, Veilside downpipe, APEXI titanium cat-back, race-pipe, APEXI twin intake filters, APEXI Power FC standalone ecu with hand held commander, Blitz boost controller, NISMO twin dics clutch


Interior:
Field torque splitter, NISMO g-force meter, NISMO upgraded engine, display gauges, NISMO speedo and RPM gauges, Kenwood DVD player with in-dash screen, Diamond audio speakers and amps



[ Bericht 1% gewijzigd door jacco op 16-01-2007 11:29:50 ]
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_45469725
Bovenstaande Skyline vinnik maar lelijk, lijkt wel alsof de koplampen niet helemaal 100% R34 zijn .

Maar goed, stel dat je op een vrijdagmiddag vroeg van je werk afkomt, en naar je auto loopt: Daar zit-ie dan op je te wachten :



Toegewijd aan z'n taak, om je te dienen .

(klikbaar).
pi_45469772


Mên, bestaat er een mannelijkere interieur? Dat stuur voelt en ziet uit zoals het hoort, zonder al die vrouw-achtige comforttrekjes.
  donderdag 18 januari 2007 @ 16:16:05 #267
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45475798
Nog altijd jammer dat ze geen linksgestuurde versie gemaakt hebben
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_45476696
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 16:16 schreef Maikalo het volgende:
Nog altijd jammer dat ze geen linksgestuurde versie gemaakt hebben
Muwaa went vanzelf
pi_45481421
....vind een linksgestuurde jap beetje hetzelfde als een duitse voice-over onder een engelse film...... kan wel, maar dat hoort niet!
  donderdag 18 januari 2007 @ 19:00:10 #270
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_45482559
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 18:31 schreef Ger-E het volgende:
....vind een linksgestuurde jap beetje hetzelfde als een duitse voice-over onder een engelse film...... kan wel, maar dat hoort niet!
Wel zo prettig dat je niet achterste voren de parkeer garage in moet
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_45486146
Parkeergarage zoek je niet op met zo'n auto. En bij de mac loop je net zo makkelijk naar binnen.
neh, ik heb er een redelijk eigen mening over.

Maar het is wel wennen. Vooral het instappen, staat in het begin vaak aan de verkeerde kant haha.
En richting aangeven is redelijk verwarrend met de ruitenwisser. Maar dat maakt het wel lachwekkend
pi_45490141
Kan iemand mij nu is vertellen wat er zo speciaal is aan zo'n skyline hok ?Ik zie een toyota maar standaard met een goed tunebare motor ? Het is dus een soort opel voor de 'betere' sjonnies maar dan van japanse kwaliteit ofzo ? Vind er hoe dan ook echt niks aan. Dat materiaal kan je volgens mij ook op enig andere wagen monteren. Haal je misschien niet dat vermogen, maar toch.

Of is het zo'n unaniem item waar iedereen het over eens is dat het cool is ? Omdat het in een of ander spel zit en omdat er races mee gedaan worden ?
pi_45499959
quote:
Er zijn tal van varianten van de Nissan Skyline uitgebracht, waaronder het vlaggenschip GT-R die in de jaren 60 werd geïntroduceerd. Deze was technologisch gezien voor zijn tijd geavanceerd. Anno 2005 kan het vergeleken worden met de hedendaagse exoten zoals E60 M5 S85. Echter, de huidige 4WD-wereldrecords in alle categorieën zijn nog steeds bezet door de Skyline's (onder andere b.v. de 4WD-topsnelheid van 387 km/h en dragaccerlatie van 0 naar 300 km/h in 7,94 seconden).

Desbetreffende records daarvan worden geleverd door (gn.) RB26DETT ("The engine of the year 1995, 1996, 1997"), welke van origine ontwikkeld is voor de rally/racerij. Dat blijkt ook uit het feit dat de Skylines 50 keer achter elkaar de JGTC-kampioenschappen domineerden (1ste, 2ste, 3ste plaatsen). In 1989 debuteerde de GT-R in de Japan Touring Car Groep A races en was reeds tijdens het eerste seizoen onverslaanbaar. Gedurende vier jaar won de Skyline het kampioenschap, met 29 zeges uit 29 races. In 1991 deed de R32 GT-R voor het eerst mee aan de 24-uursrace op de Nürburgring in de Groep N klasse, en ging meteen met de zege aan de haal. In hetzelfde jaar werd ook de 24-uursrace op het Spa Francorchamps circuit voor Groep A en N1 gewonnen. Daarna namen ze niet meer deel aan de races, onder meer omdat Nissan besloot te stoppen met de fabrieksproductie van Skylines. Het merk wou zich richten op 'de gewone burger'.

Wegens de wetgeving van de Japanse regering werd dit motorblok vanaf de GT R31 S-series gedowntuned naar 278 pk's standaard aan het vliegwiel. Hierbij werden de huidige Skylines betrekkelijk zeer makkelijk stock op te voeren (vermogens ver boven de 1000 AWHP's zijn geen uitzondering, integendeel). Ook het onderstel en de aandrijving waren toentertijd opmerkelijk, daar deze auto onder andere beschikt over vierwielbesturing (S-HICAS) en computergestuurde aandrijvingsverdeling (de door Nismo vervaardigde ATTESA-ETS), deels afhankelijk van omstandigheden. Hiermee was het niet alleen mogelijk om enkel voor/achterzijde onafhankelijk te bepalen. Sterker: het werd per wiel geregeld, wat vooral het bochtengedrag en grip ten goede komt. Vrijwel alle Skylines worden met zescilindermotoren in een lijn afgeleverd, met de GT-R als topmodel. Over dat laatste schreef het internationale automagazine “Road & Track” ooit: The best straight-six sportcar to ever come from the land of the rising sun. Na een rit in 1000 pk's sterke JUN R33 betitelde Jeremy Clarkson het als 'de auto met de meeste grip en beste weggedrag'.
Verder, het is de auto die het beste tot hoge vermogens op te voeren is, dankzij de meest onverwoestbare en een van de beste motoren aller tijden. Doorblazen tot 9500rpm . Er zijn zelfs mensen die er 1300 pk uit hebben geperst, en dat uit een 2,6 literblok. Das omgerekend 500pk/liter.

Kwa techniek ligt de lat ook heel hoog zoals hierboven staat met o.a. onafhankelijke 4 wiel besturing, uitleesbare boordcomputer en nog wat van dat soort geintjes. Daarbij, hij ziet er gewoon heel gaaf uit (ok dat is smaakafhankelijk)!

M.a.w. de Skyline is zo byzonder omdat het eigenlijk de beste auto is met de beste motor met de beste wegligging en de beste techniek. En zelfs nog enigszins praktisch, dwz je kunt er heel wat meer dan 1 kratje bier in kwijt in tegenstelling tot de meeste supersportauto's.

Er zijn Japanners die hun hele leven zuinig leven en sparen voor 1 doel: ooit het bezitten van een Nissan Skyline.

Check dit filmpje, erg gaaf
http://www.youtube.com/watch?v=ItzIIp45oPM
pi_45500871
Dat filmpje komt hier zo vaak langs, hé.

In het orginele filmpje zie je namelijk dat een 800 hp-Supra vergeleken wordt met stage-1 Mines Skyline van bijna 500-hp.
En de Skyline wint uiteraard glansrijk. Wederom een bewijs dat niet de pk's de dienst uitmaken, maar dat er meerdere essentiële factoren de hoofdrol spelen .

[ Bericht 7% gewijzigd door HAHAHHA op 19-01-2007 11:45:22 (EDIT: kwoot deed \'t niet :S) ]
  vrijdag 19 januari 2007 @ 11:33:57 #275
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_45501542
Tuurlijk.
De sky is speciaal gemaakt voor track use.
Nissan moest op de donder hebben als ze het niet konden winnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')