abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37053891
Ging ik gisteren naar Jesus Christ Superstar in de Nieuwe Luxor, staan er van die christenen buiten te folderen dat deze musical tegen de bijbel in gaat, strijdig is met het tweede gebod en dat Jezus niet vertolkt mag worden.

Inhoudelijk kan je daar natuurlijk best een aardige boom over opzetten maar ik ging lekker toch

Prima hoor, dat ze hun tweede paasdag er aan op willen offeren maar wel erg dogmatisch en vooral arrogant. En wat me ook stoort is dat ze er kinderen voor inzetten.
pi_37053921
Wij gaan toch ook niet met folders voor de kerk staan, met de boodschap dat
dit tegen de mening van de Atheïsten in gaat!
pi_37053948
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 08:57 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Wij gaan toch ook niet met folders voor de kerk staan, met de boodschap dat
dit tegen de mening van de Atheïsten in gaat!
Idee voor een volgende meet?
pi_37053951
2e gebod:
»Je zult de naam van de Heer, je God, niet misbruiken, want de Heer zal diegene niet ongestraft laten, die Zijn naam misbruikt.«

heerlijk hoe mensen zo scheef kunnen interpreteren
pi_37054019
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 08:54 schreef SCH het volgende:
Ging ik gisteren naar Jesus Christ Superstar in de Nieuwe Luxor, staan er van die christenen buiten te folderen dat deze musical tegen de bijbel in gaat, strijdig is met het tweede gebod en dat Jezus niet vertolkt mag worden.

Inhoudelijk kan je daar natuurlijk best een aardige boom over opzetten maar ik ging lekker toch

Prima hoor, dat ze hun tweede paasdag er aan op willen offeren maar wel erg dogmatisch en vooral arrogant. En wat me ook stoort is dat ze er kinderen voor inzetten.
Walgelijk idd, dat opleggen van je eigen wetten/normen aan anderen. JCS, Aïsha, ik heb al zin om expres te gaan, ook al interesseert toneel mij geen bal.
Mijn moeder was er ook zoeen. Er was destijds die campagne van de Hij ("Hij is er ook voor u" compleet met glas in lood op de achtergrond om de bijbelse sfeer te versterken). Stonden er van die grefo's voor de Hij te demonstreren. Ze had niks nodig, maar marcheerde subiet naar binnen om even later triomfantelijk wapperend met een overhemd weer tevoorschijn te komen.
Dat zal ze leren
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37054184
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 08:59 schreef jdmorpheus het volgende:
2e gebod:
»Je zult de naam van de Heer, je God, niet misbruiken, want de Heer zal diegene niet ongestraft laten, die Zijn naam misbruikt.«

heerlijk hoe mensen zo scheef kunnen interpreteren
Denk dat ze mogelijk oook op het eerste gebod doelen:
quote:
»Ik ben de Heer, je God. Je zult naast Mij geen andere goden hebben. Je zult je geen beeld, noch een of andere gelijkenis maken, noch van hetgeen boven in de hemel, noch van hetgeen beneden op de aarde, noch van hetgeen in het water onder de aarde is.«
Met andere woorden, een film of musical waarin God of Christus uitgebeeld wordt, is tegen dit gebod (denk ik).

Maar goed, wees blij dat ze alleen folders uitdeelden, er zijn landen/volkeren waarbij ze meteen bloederige opstanden organiseren.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_37054224
ik zou dat iets anders formuleren

[ Bericht 77% gewijzigd door buzzer op 18-04-2006 09:47:52 ]
pi_37054262
edit

[ Bericht 96% gewijzigd door buzzer op 18-04-2006 09:48:06 ]
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:23:17 #9
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_37054265
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:18 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Denk dat ze mogelijk oook op het eerste gebod doelen:
[..]

Met andere woorden, een film of musical waarin God of Christus uitgebeeld wordt, is tegen dit gebod (denk ik).
Zoals ik het lees gaat het alleen om een afbeelding van God, en niet om een afbeelding van Zijn zoon. Anders kan je de katholieke kerken ook wel gaan bestormen om alle Jezus-aan-het-kruis beelden kapot te slaan.
Oh, wacht even, dat is al eens gebeurd
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_37054329
*mompelt iets over 'vrijheid van meningsuiting'
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_37054338
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:28 schreef thefunny het volgende:
*mompelt iets over 'vrijheid van meningsuiting'
Christenen moeten ze dat recht afnemen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:29:28 #12
146676 Lan-masters
ww.lan-masters.net
pi_37054352
Heidenen , allemaal !
www.lan-masters.net SCHRIJF JE IN !
pi_37054388
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:28 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Christenen moeten ze dat recht afnemen.
Of jou!
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_37054429
wel typisch dat SCH, dé relnicht van Fok naar de musical gaat
pi_37054499
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:35 schreef Borkydude het volgende:
wel typisch dat SCH, dé relnicht van Fok naar de musical gaat
Nou
pi_37054512
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou
Vertel er wel ff bij of het leuk was.
pi_37054523
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 08:54 schreef SCH het volgende:
Nou ja. Alleen als het niet uitkomt natuurlijk. Vreemd genoeg heb ik dat argument nog nooit gehoord bij het uitvoeren van de Matthäus Passion.
quote:

Dat hebben ze vast afgekeken van de Jehova's. Die zeulen hun kinderen ook mee langs de deuren.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_37054533
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:42 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Vertel er wel ff bij of het leuk was.
Het boek is beter
pi_37054543
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Het boek is beter
En hoe staat het t.o.v. de film?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:48:47 #20
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_37054608
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Het boek is beter
dan ga ik die eerst wel lezen
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:51:13 #21
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_37054645
Zij doen het nog beschaafd, zo weet ik nog ook dat linkse boomknuffelaars het niet leuk vonden dat mensen met Michiel Smit praatte, zij verscheurden zijn foldertjes en vielen hem aan op een stand.
Ook moesten toen de christenen van VBOK het ontgelden, hun spullen van hun standje werden gestolen door deze mensen die wisten hoe het wel zat.

Eigenlijk zijn deze christenen dan best beschaafd, niet?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_37054676
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:44 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

En hoe staat het t.o.v. de film?
De film is onaantastbaar goed. Bovendien is een Nederlandse vertaling altijd surrogaat. Jezus was matig, Judas, Maria Magdalena en Jamai wel goed. Het toneelbeeld was goed en origineel gedaan.

Maar ik snap niet zo goed waar christenen zich druk over maken.
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:55:10 #23
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_37054718
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 08:59 schreef Rhapsody het volgende:

[..]

Idee voor een volgende meet?
flashmob
pi_37054780
Christenen zijn achterlijke idioten die van geloof een straf maken

Neuken na het huwelijk
Samenwonen na het huwelijk
Bidden voor het eten

Christenen
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:03:22 #25
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_37054871
Zal leuk worden met de premiere Da Vince Code.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')