Idee voor een volgende meet?quote:Op dinsdag 18 april 2006 08:57 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Wij gaan toch ook niet met folders voor de kerk staan, met de boodschap dat
dit tegen de mening van de Atheïsten in gaat!![]()
Walgelijk idd, dat opleggen van je eigen wetten/normen aan anderen. JCS, Aïsha, ik heb al zin om expres te gaan, ook al interesseert toneel mij geen bal.quote:Op dinsdag 18 april 2006 08:54 schreef SCH het volgende:
Ging ik gisteren naar Jesus Christ Superstar in de Nieuwe Luxor, staan er van die christenen buiten te folderen dat deze musical tegen de bijbel in gaat, strijdig is met het tweede gebod en dat Jezus niet vertolkt mag worden.
Inhoudelijk kan je daar natuurlijk best een aardige boom over opzetten maar ik ging lekker toch![]()
Prima hoor, dat ze hun tweede paasdag er aan op willen offeren maar wel erg dogmatisch en vooral arrogant. En wat me ook stoort is dat ze er kinderen voor inzetten.
Denk dat ze mogelijk oook op het eerste gebod doelen:quote:Op dinsdag 18 april 2006 08:59 schreef jdmorpheus het volgende:
2e gebod:
»Je zult de naam van de Heer, je God, niet misbruiken, want de Heer zal diegene niet ongestraft laten, die Zijn naam misbruikt.«
heerlijk hoe mensen zo scheef kunnen interpreteren
Met andere woorden, een film of musical waarin God of Christus uitgebeeld wordt, is tegen dit gebod (denk ik).quote:»Ik ben de Heer, je God. Je zult naast Mij geen andere goden hebben. Je zult je geen beeld, noch een of andere gelijkenis maken, noch van hetgeen boven in de hemel, noch van hetgeen beneden op de aarde, noch van hetgeen in het water onder de aarde is.«
Zoals ik het lees gaat het alleen om een afbeelding van God, en niet om een afbeelding van Zijn zoon. Anders kan je de katholieke kerken ook wel gaan bestormen om alle Jezus-aan-het-kruis beelden kapot te slaan.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:18 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Denk dat ze mogelijk oook op het eerste gebod doelen:
[..]
Met andere woorden, een film of musical waarin God of Christus uitgebeeld wordt, is tegen dit gebod (denk ik).
Christenen moeten ze dat recht afnemen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:28 schreef thefunny het volgende:
*mompelt iets over 'vrijheid van meningsuiting'
Of jou!quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:28 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Christenen moeten ze dat recht afnemen.![]()
Nouquote:Op dinsdag 18 april 2006 09:35 schreef Borkydude het volgende:
wel typisch dat SCH, dé relnicht van Fok naar de musical gaat
Nou ja. Alleen als het niet uitkomt natuurlijk. Vreemd genoeg heb ik dat argument nog nooit gehoord bij het uitvoeren van de Matthäus Passion.quote:Op dinsdag 18 april 2006 08:54 schreef SCH het volgende:
Ging ik gisteren naar Jesus Christ Superstar in de Nieuwe Luxor, staan er van die christenen buiten te folderen dat deze musical tegen de bijbel in gaat, strijdig is met het tweede gebod en dat Jezus niet vertolkt mag worden.
Dat hebben ze vast afgekeken van de Jehova's. Die zeulen hun kinderen ook mee langs de deuren.quote:Inhoudelijk kan je daar natuurlijk best een aardige boom over opzetten maar ik ging lekker toch![]()
Prima hoor, dat ze hun tweede paasdag er aan op willen offeren maar wel erg dogmatisch en vooral arrogant. En wat me ook stoort is dat ze er kinderen voor inzetten.
Het boek is beterquote:Op dinsdag 18 april 2006 09:42 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Vertel er wel ff bij of het leuk was.![]()
En hoe staat het t.o.v. de film?quote:
dan ga ik die eerst wel lezenquote:
De film is onaantastbaar goed. Bovendien is een Nederlandse vertaling altijd surrogaat. Jezus was matig, Judas, Maria Magdalena en Jamai wel goed. Het toneelbeeld was goed en origineel gedaan.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:44 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En hoe staat het t.o.v. de film?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |