ik denk dat het aan verstandige ouders is voorlichting te geven.quote:Op maandag 17 april 2006 10:19 schreef Cairon het volgende:
dat is het probleem, als je eens kijkt op Fok en ziet hoeveel mensen weigeren een condoom te gebruiken, dan vrees ik voor de gezondheid van de kinderen die bij lange na niet geinformeerd zijn over de gevaren van onveilige sex.
meer dan dit kan ik ook niet doenquote:Op maandag 17 april 2006 10:23 schreef Cairon het volgende:
zoals ik al zei... kijk eens naar Fok! waar de leeftijd een stuk hoger ligt, en de mensen zichzelf waarschijnlijk een stuk slimmer inschatten, als je ziet hoeveel weerstand hier bestaat wat betreft condooms, dan vraag ik me af hoe dat zit met kinderen die zich aan sex wagen.
Het zal me ook niets verbazen als de meest mongoloide reden voor onveilige sex ook daar onder die kinderen opkomt "Ik vertrouw er op dat hij/zij geen SOA heeft".
SOA's zijn nog altijd een groeiend probleem.
Ik wil alleen maar aangeven dat het volgens de cijfers op dit moment wel meevalt. Ik denk niet dat de ontwikkeling gestopt kan worden en je moet je ook afvragen hoe schadelijk het is.quote:Op maandag 17 april 2006 10:33 schreef DennisMoore het volgende:
Wat wil je doen dan?
Media censureren?
Als je daadwerkelijk zo slim bentquote:Op maandag 17 april 2006 10:28 schreef BiMeWet het volgende:
Ik was 14, en nou niet bepaald onder ontwikkeld ofzo (VWO 6 NT + biologie totaalvak en informatica), dus het zijn sowieso niet alleen 'domme' kinderen.
Daarnaast is het met het meisje waar ik nu nog steeds samen mee ben, al 8 jaar ben ik ermee samen (sinds ik 10 ben dus).
Valt dus wel mee..
Hard aanpakken?! laat ze lekker gaan, wanneer ze elkaars schedels inslaan zou ik ze hard aanpakken..quote:Op maandag 17 april 2006 10:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Mute_Me ==> Dat het de pauperkinderen zijn ben ik het wel mee eens... Maar dat zou dan JUIST een reden moeten zijn om ze hard aan te pakken!
quote:Op maandag 17 april 2006 12:14 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Voor 6 uur 's avonds, is dat te vroeg?
quote:Op maandag 17 april 2006 15:18 schreef Sylvana het volgende:
ik vind het wel verontrustend dat 12/13 jarigen al aan sex doen ja. En het klopt idd dat het meestal wel kinderen zijn die op het vmbo zitten. En wat ik er van hoor doen ze het ook niet veilig, dus daarom vind ik het extra verontrustend allemaalDus een betere sexuele voorlichting is hard nodig, en dan niet alleen over voorbehoedsmiddelen, maar ook over gevoelens, het kennen van je eigen lichaam en dat het niet stoer is als je op je 12e al ontmaagd bent terwijl je stoned in de bosjes ligt
quote:Op maandag 17 april 2006 12:14 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Voor 6 uur 's avonds, is dat te vroeg?
Van mijn part was je 3 toen je ontmaagd werd. Dat jij het hebt over seksuele waarden en gevoelens is gewoon te grappig.quote:Op maandag 17 april 2006 15:32 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik was 16 toen ik ontmaagd werd, dat vind ik een mooie leeftijd ervoor
Gelukkig heeft niet iedereen die volwassen is dezelfde sexuele waarden, zou wel erg saai zijn als iedereen zijn hele leven alleen missionarisstandje zou doen en verder niet zou experimenteren.quote:Op maandag 17 april 2006 15:35 schreef crackhead het volgende:
[..]
Van mijn part was je 3 toen je ontmaagd werd. Dat jij het hebt over seksuele waarden en gevoelens is gewoon te grappig.
dat is echt zo'n domme mensen uitspraakquote:Op maandag 17 april 2006 15:37 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Gelukkig heeft niet iedereen die volwassen is dezelfde sexuele waarden, zou wel erg saai zijn als iedereen zijn hele leven alleen missionarisstandje zou doen en verder niet zou experimenteren.
Wat volwassenen ( 18+) doen moeten ze zelf weten, doe ik ook, en wat anderen er van vinden boeit me niet, als ik me er maar prettig bij voelmaar dat kinderen van 12/13 dat ook doen vind ik erg vroeg, die doen het meestal alleen maar omdat ze het stoer vinden en niet omdat ze het zelf zo graag willen
OMGquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:55 schreef Olafje het volgende:
(Hoewel, een collega van de middenschool vertelde een aantal weken geleden dat de jongens van 3 metaal ervan overtuigd waren dat een sok een goed voorbehoedsmiddel is!Enkelen spraken zelfs van ondervinding! Hoe de reactie van die meisjes waren weet ik ook. )
Ik vermoed dat als zij gillend wegloopt nadat hij een sok over zijn 'spel' heeft getrokken, het wel een 'geslaagd' voorbehoedsmiddel is!![]()
quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:55 schreef Olafje het volgende:
Ik vermoed dat als zij gillend wegloopt nadat hij een sok over zijn 'spel' heeft getrokken, het wel een 'geslaagd' voorbehoedsmiddel is!![]()
Intelligentie heeft niets te maken met of je eraan toe bent of niet.quote:Op maandag 17 april 2006 10:28 schreef BiMeWet het volgende:
Ik was 14, en nou niet bepaald onder ontwikkeld ofzo (VWO 6 NT + biologie totaalvak en informatica), dus het zijn sowieso niet alleen 'domme' kinderen.
Daarnaast is het met het meisje waar ik nu nog steeds samen mee ben, al 8 jaar ben ik ermee samen (sinds ik 10 ben dus).
Valt dus wel mee..
Is de schuld van Breezer...quote:Op maandag 17 april 2006 10:12 schreef Mute_Me het volgende:
Hoeveel kinderen van 13 hebben nou daadwerkelijk sex? Degene die het roepen zijn vaak nog maagd, degene die niks zeggen zijn ook nog maagd...
Trouwens, het zijn meestal pauperkinderen die toch niks hogers halen dan vbo of misschien VMBO... dus wat zullen ze missen?
Kortom, ik geloof niet dat ieder kind van 13 druk met sex bezig is. Het is gewoon een hype om te doen alsof je al platgeneukt ben en er zo uit te zien... Dat iedereen daar intrapt is hun eigen schuld.
Speelt idd een grote rol... Kopieer gedrag is hier ook schuld aan, wat weer heel ergquote:Op donderdag 20 april 2006 10:18 schreef Tranceptor het volgende:
Ik heb eerder het idee dat er aan sex minder waarde wordt gehecht (wat zn goede en minder goede effecten heeft) dan dat er per se te vroeg of vroeger met sex begonnen wordt.
Die factoren zouden een rol kunnen spelen, helaas wordt het proces van 'ontwaarding' aan alle kanten versterkt in plaats van verzwakt IMHO.quote:Op donderdag 20 april 2006 10:31 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Speelt idd een grote rol... Kopieer gedrag is hier ook schuld aan, wat weer heel erg
goed ondervangen kan worden door een goede opvoeding en omgeving...
Zeker... Sex = status = geld = aandacht, en ga zo maar even door...quote:Op donderdag 20 april 2006 10:34 schreef Tranceptor het volgende:
Die factoren zouden een rol kunnen spelen, helaas wordt het proces van 'ontwaarding' aan alle kanten versterkt in plaats van verzwakt IMHO.
Ik denk dat het vrij normaal is als je als 12 jarige jongen bepaalde gevoelens krijgt enzo,quote:Op donderdag 20 april 2006 11:17 schreef Thrilled het volgende:
Wanneer is het té vroeg? De één is geestelijk veel verder als de ander, ongeacht de leeftijd.. ok, je kan mij niet wijsmaken dat een jongetje van 12 van alles op de hoogte is, maar dan vraag ik me ook af waarom hij behoefte heeft aan sex...toen ik net 12 was ontdekte ik masturberen, en rond mijn 13/14e begon ik te fantaseren over seks met een meisje. En dan hangt het ook allemaal af van opvoeding enzo, zolang het allemaal veilig gebeurd heb ik er geen problemen mee als een jongetje van 12 seks heeft, maar vroeg vind ik het wel...
was het niet zo dat een meisje al na haar eerste menstruatie biologisch in staat is om een kind te verwekken?quote:Op donderdag 20 april 2006 11:37 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ik denk dat het vrij normaal is als je als 12 jarige jongen bepaalde gevoelens krijgt enzo,
en dingen gaat proberen... Bijna iedereen is voor die tijd meestal ook al een keer verliefd
geweest toch?
De echte waarde van seks kan je echter nog niet doorhebben, ook de consequenties die
er aan vast kunnen hangen kan je op die leeftijd nog niet helemaal bevatten...
Tegenwoordig zie je ook dat er steeds minder gespeeld wordt door kinderen van die
leeftijd, en er heel erg gefocust wordt op seks en alles wat daar omheen draait...
Biologisch gezien is het lichaam van een 12 jarig meisje ook nog niet helemaal klaar voor een
zwangerschap en kinderen, en is het 12 jarige jongetje ook helemaal niet in staat om enigszins
in de onderhoud en de behoefte van zijn dan "partner" en kind te voorzien, financieel, sociaal en
emotioneel...
Ik zal mijn toekomstige kinderen ook niet toe laten te experimenteren met drugs voordat hun
hersens volgroeit zijn, datzelfde geld voor seks en het enigszins volgroeit zijn van hun lichaam,
in hoeverre ik daar dan inspraak in kan hebben natuurlijk... Ik denk dat als je t ze zo uitlegt
dat het dan ook beter te begrijpen is, ipv allerlei vage omwegen te gaan gebruiken waarom
ze nog niet zouden moeten seksen...
Zeker hoor, maar of het gezond is voor haar lichaam en het kindje is een 2e... Datquote:Op donderdag 20 april 2006 11:45 schreef Thrilled het volgende:
[..]
was het niet zo dat een meisje al na haar eerste menstruatie biologisch in staat is om een kind te verwekken?
20 April 2006 12:04quote:Op donderdag 20 april 2006 12:46 schreef Blazkowich het volgende:
Ik denk dat het er inderdaad mee te maken heeft dat sex hebben tegenwoordig "cool" is. En een "pimp" respect verdient. Het beeld wat wordt voorgeschoteld door TMF, en aangezien veel pauperse kinderen geen fatsoenlijke opvoeding krijgen van hun ouders die dat TMF beeld nuanceren denken ze dat dat normaal is.
Ik denk dat het voor veel meisjes wel schadelijk is, door hun naiviteit en foute ideeen over sex lopen ze het risico uitgebuit te worden door jongens die maar wat graag met zo'n meisje willen bangen in een kelderbox. Lick aan mijn lolliepop je weet toch![]()
zembla gekeken halfjaartje terugquote:Op donderdag 20 april 2006 12:46 schreef Blazkowich het volgende:
Ik denk dat het er inderdaad mee te maken heeft dat sex hebben tegenwoordig "cool" is. En een "pimp" respect verdient. Het beeld wat wordt voorgeschoteld door TMF, en aangezien veel pauperse kinderen geen fatsoenlijke opvoeding krijgen van hun ouders die dat TMF beeld nuanceren denken ze dat dat normaal is.
Ik denk dat het voor veel meisjes wel schadelijk is, door hun naiviteit en foute ideeen over sex lopen ze het risico uitgebuit te worden door jongens die maar wat graag met zo'n meisje willen bangen in een kelderbox. Lick aan mijn lolliepop je weet toch![]()
Ja, en daarbij ouders die de tv als een bijbel voor de opvoeding van hun kind laten fungeren...quote:Op donderdag 20 april 2006 12:46 schreef Blazkowich het volgende:
Daar ben ik het helemaal mee eens! Ouders moeten er goed voor zorgen dat ze kinderen ook in vroeg stadium al goed voorlichten. Dat bespaart zowiezo al een hoop ellende.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:45 schreef erodome het volgende:
Wat een onzin, toen ik een ukkepuk was waren er ook al mensen die vroeg begonnen en mensen die dat niet deden, heb niet echt het idee dat dat nu zo afschuwelijk verschoven is, er wordt alleen wat meer over gepraat.
En dat moeten ze lekker zelf weten als ze dat vrijwillig onder elkaar willen doen, het enige wat belangerijk is is dat ze een goede voorlichting krijgen zodat risiko's zo laag mogelijk gehouden worden.
Ik heb trouwens niets in mijn ontwikkeling gemist omdat ik vroeg aan seks ben begonnen, ben dezelfde fase's als alle anderen doorgegaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |