Zo kan ik ook wel beginnen; jij post hier tegenwoordig alleen uit eigenbelang, als je zelf wat te melden hebt. Toen deze reeks nog zo langzaam ging als vroeger was het natuurlijk makkelijker om het te volgen en was er wat meer discussie dan "nohh check deze strat" (waar ik me ook wel eens aan irriteerquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:58 schreef Ibanez het volgende:
Hmpf.....Ik was hier allang niet meer geweest maar zo te zien gaat het nog steeds over hetzelfde materiaal geneuzel dat de ene fender ouder is als de andere. Post je eens een serieuze post met recordings erin, wordt er gewoon langsgesurfd omdat het zeer belangrijk is dat er een bepaalde kras op iemands strat zit of dat bepaalde bouwjaren niet uit mexico komen...... bahbah... Ik heb het gehad hier na al die jaren. Kom over 3 jaar nog wel eens kijken, dan zal er hopelijk iets veranderd zijn.....
![]()
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:49 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Zo kan ik ook wel beginnen; jij post hier tegenwoordig alleen uit eigenbelang, als je zelf wat te melden hebt.
Dat geld toch voor alles?quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:11 schreef Ibanez het volgende:
Voor de rest: no worries, windt jullie niet op. Als de postten niet interessant genoeg zijn voor mezelf zie je mij hier toch niet meer.....
Jaja, wat ik zei was meer als voorbeeld bedoeld, eigenlijk. Maar dat heb ik niet echt duidelijk gemaakt. (neem bijv. de mp3 blitzkrieg van vorige week ofzo, dat was m.i. toch wel behoorlijk interessant) Ik heb niks tegen je hoor, integendeel, maar ja, het is zoals het is. Als ik zelf een demo had als de jouwe had ik hem natuurlijk ook hier gepost, maar dan meer voor de weinigen die wellicht geïnteresseerd zijn dan serieuze reacties+kritiek ofzo, daarvoor gebruik ik gitaarnet.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:11 schreef Ibanez het volgende:
Naja zeg...Waarom post je anders in een topic? Om je mening te geven?? ghe. Ik kan me in den beginne nog herinneren dat hier leuke discussies gevoerd werden over het bouwen van een gitaar, tabs, speeltechnieken etcetctec. Nu (laatste paar delen, want checken deed ik het wel nog) zie ik niks anders als plaatjes van gitaren die me geen reet doen, dus waarom reageren dan? Dan is het logisch dat ik uit eigen belang reageer.
klinkt wel geinigquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:00 schreef voh het volgende:
Okay dan, hier een MP3'tje van een nummer wat ik gister heb opgenomen. Versnelde en wat versimpelde cover van "Where is my Mind" van de pixies
Where is my Mind
Voor de duidelijkheid - ik ben geen echte gitarist. Technisch gezien ben ik slechts drummer, maar heb op 't moment ff geen drumstel waar ik regelmatig op kan spelen dus gebruik een sampler ^_^
Vergeleken met een Tele, is die tweede zin helemaal waar!quote:Op maandag 17 april 2006 16:44 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik kan me indenken dat deze gitaar je veel beter ligt dan een les paul. Ik had nl. exact hetzelfde: LP's zijn ongelooflijk lomp en spelen eigenlijk niet lekker: Toch zocht ik een leuke humbuckergitaar, hetgeen bij teles wat moeilijker is. Mijn oog viel toen ook op een SG, in mijn geval een epi met korina body. Het viel meteen op dat deze klank al een stuk minder modderig is dan een LP, terwijl je wel een lekker humbuckergeluid houd. Ook mijn tweede SG (een epi deluxe) was erg goed: deze heb ik uiteindelijk verkocht omdat ik echt gitaren teveel had en mijn andere epi me nooit in de steek liet...
Ik zou er zonder meer voor gaan!![]()
[afbeelding]
In zijn genre is dit echt wel super vind ikquote:Op maandag 17 april 2006 10:40 schreef Ibanez het volgende:
-- hey mensen --
Ik ben hier lang niet meer geweest door tijdgebrek, werk, band, opnames etc etc etc *blabla*
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Foto!quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:37 schreef UncleScorp het volgende:
Fender hier Gibson daar ... Ibanez rules
http://www.ibanezrules.com/gallery.htm![]()
Om toch ontopic te blijven .... mn Strat is ook weer thuis na paar jaar afwezigheid.
Nice wel, zo volledig houtskleur ... 'naturel'
Damn ik wist het héquote:Op dinsdag 18 april 2006 20:38 schreef no1uknow het volgende:
Foto!
Ik heb gehoord dat je de kans op RSI aanzienlijk vermindert als je al je zinloze mededelingen in 1 post propt, in plaats van 3quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:34 schreef no1uknow het volgende:
Inderdaad met pijn in de vingers.
Volgens mij moet ik wat minder gaan computeren.
Heb totaal geen behoefte aan RSI
En weet je, eigenlijk heb je gelijk.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:58 schreef Ibanez het volgende:
Hmpf.....Ik was hier allang niet meer geweest maar zo te zien gaat het nog steeds over hetzelfde materiaal geneuzel dat de ene fender ouder is als de andere. Post je eens een serieuze post met recordings erin, wordt er gewoon langsgesurfd omdat het zeer belangrijk is dat er een bepaalde kras op iemands strat zit of dat bepaalde bouwjaren niet uit mexico komen...... bahbah... Ik heb het gehad hier na al die jaren. Kom over 3 jaar nog wel eens kijken, dan zal er hopelijk iets veranderd zijn.....
![]()
Nice, maar wel wat prijzig voor een niet-Fender!quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:37 schreef Neidropje het volgende:
wie zocht er ook alweer een vette strat? klik
Ik heb het wel geluisterd hoor, maar het is niet echt mijn muziek dus dan klik ik zoiets ook snel weg. Verder nix persoonlijks ofzo.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:58 schreef Ibanez het volgende:
![]()
Ik heb het wel geluisterd, maar ik vond er geen reet aan. Niet dat ik het niet goed vond ofzo, maar simpelweg omdat het mijn muziek niet is. Is dat dan een zinnige reply waar je op zat te wachten?quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:58 schreef Ibanez het volgende:
![]()
Ja die verhalen over gitaren en andere apparatuur volg ik dan ook niet. Bovendien als ik eens iets vraag over een amp krijg ik twee reactiesquote:
Het was dan ook een wel heel erg open vraag over een amp, sorry hoor. Iets meer achtergrond over wat voor muziek je speelt was al een aardig begin geweest om betere suggesties te geven.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:19 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Ja die verhalen over gitaren en andere apparatuur volg ik dan ook niet. Bovendien als ik eens iets vraag over een amp krijg ik twee reactiesIk vind het veel belangrijker wat je speelt dan met welke gear je het speelt.
Ja wellicht, maar dat gaf ik later ookquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het was dan ook een wel heel erg open vraag over een amp, sorry hoor. Iets meer achtergrond over wat voor muziek je speelt was al een aardig begin geweest om betere suggesties te geven.
ik zag bij een van z'n Satriani-gitaren de stop-ringetjes van de snaren aan de kopkant zitten... hoe kan dat dan?quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:37 schreef UncleScorp het volgende:
Fender hier Gibson daar ... Ibanez rules
http://www.ibanezrules.com/gallery.htm![]()
Om toch ontopic te blijven .... mn Strat is ook weer thuis na paar jaar afwezigheid.
Nice wel, zo volledig houtskleur ... 'naturel'
En gezelligheid mag niet meer, als ik de rest van de posts begrijp.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:45 schreef sXe het volgende:
Het daadwerkelijk gitaarspelen is ook wel een beetje de essentie van het gitarist zijn natuurlijk.
Wel Joe heeft nl een zoontje, en om te voorkomen dat ie zich pijn doet aan de snaren, worden die er omgekeerd opgezet. Het stopringetje is overbodig ... de snaar wordt aan de brug vastgeklemd zonder bolletje, dus eigenlijk kan het stopringetje weggeknipt worden, maar in de plaats daarvan draaien ze de snaar om.quote:Op woensdag 19 april 2006 00:39 schreef Jordy-B het volgende:
ik zag bij een van z'n Satriani-gitaren de stop-ringetjes van de snaren aan de kopkant zitten... hoe kan dat dan?
http://www.ibanezrules.com/images/gallery/js2prm.jpg
AMEN!quote:Op woensdag 19 april 2006 09:24 schreef Jorikjet het volgende:
niet zo zeuren allemaal. gewoon gitaar spelen.
zinloosquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/844990/3/50#37099052]woensdag 19 april 2006 16:33
en ja ik heb de icoontjes lekker onherkenbaar gemaakt![]()
![]()
Ah, op die manier...quote:Op woensdag 19 april 2006 08:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wel Joe heeft nl een zoontje, en om te voorkomen dat ie zich pijn doet aan de snaren, worden die er omgekeerd opgezet. Het stopringetje is overbodig ... de snaar wordt aan de brug vastgeklemd zonder bolletje, dus eigenlijk kan het stopringetje weggeknipt worden, maar in de plaats daarvan draaien ze de snaar om.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | E||--12----------------------|--------------------------| B||--------15----12----------|--------------------------| G||--------------------14----|--12----------------------| D||--------------------------|--------14----12----------| A||--------------------------|--------------------14----| E||--------------------------|--------------------------| Q Q Q Q Q Q Q Q --------------------------|--------------------------| --------------------------|--------------------------| --------------------------|--------------------------| --------------------------|--------------------------| --12----------------------|--------------12----14----| --------15----12----10----|--12----15----------------| Q Q Q Q Q Q Q --------------------------|--------------12----|| --------------------------|--12----15----------|| --------------12----14----|--------------------|| --12----14----------------|--------------------|| --------------------------|--------------------|| --------------------------|--------------------|| |
K wou net zeggen ja; 'en dat is nou een toonladder. Nu nog een riffquote:Op woensdag 19 april 2006 19:48 schreef Jordy-B het volgende:
Da's gewoon 'n Minor Pentatonic, toch?
Maar dan anders.
Nee tis gewoon een E minor pentatonic.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:56 schreef Jordy-B het volgende:
maar 't is wel wat anders dan Minor Pentatonic, dunkt me...
Oeh, heb je die ook zonder die taakbalk erin, op een beetje fors formaat? (1280 of hoger!)quote:Op woensdag 19 april 2006 19:36 schreef no1uknow het volgende:
Foto
Oh ja... 'k ben niet zo thuis in de toonladdertjes, maar pagina's als deze helpen redelijk...quote:Op woensdag 19 april 2006 19:58 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Nee tis gewoon een E minor pentatonic.
Jaja, creatief toch?quote:Op woensdag 19 april 2006 19:48 schreef Jordy-B het volgende:
Da's gewoon 'n Minor Pentatonic, toch?
Maar dan anders.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ------------------------------------ 1 c a cis ais 2 d b dis c 3 e cis 4 f d fis dis 5 g e gis f 6 a fis ais g 7 b gis |
Ehm, Gerry Rafferty - Bakerstreetquote:Op woensdag 19 april 2006 22:27 schreef whoops het volgende:
Een vriend van me komt hier regelmatig met zijn alt-sax over de vloer...
Heeft iemand tips m.b.t. het samenspelen? Liedjes, of liever nog tablatuur of oefeningen?
We zijn er al achter dat de sax anderhalve toon lager is gestemd...
[ code verwijderd ]
Gewoon simpele blues misschien? Als jij een blues in C speelt, kan die kerel dan een beetje improviseren in A. En andersom, alhoewel een sax nou niet bepaalt goed is voor de begeleiding.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:27 schreef whoops het volgende:
Een vriend van me komt hier regelmatig met zijn alt-sax over de vloer...
Heeft iemand tips m.b.t. het samenspelen? Liedjes, of liever nog tablatuur of oefeningen?
We zijn er al achter dat de sax anderhalve toon lager is gestemd...
[ code verwijderd ]
Toen ik hem hoorde kende ik het, door wie is het gecoverd?quote:Op woensdag 19 april 2006 22:32 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ehm, Gerry Rafferty - BakerstreetZit leuke sax in en gitaar solo
![]()
Een blues in C spelen we nu inderdaad al... Is voor hem ook goed te doen...quote:Op woensdag 19 april 2006 22:45 schreef Hammet het volgende:
[..]
Gewoon simpele blues misschien? Als jij een blues in C speelt, kan die kerel dan een beetje improviseren in A. En andersom, alhoewel een sax nou niet bepaalt goed is voor de begeleiding.
Een blues in Gquote:Op woensdag 19 april 2006 22:52 schreef whoops het volgende:
[..]
Misschien moet ik daar eens wat variaties op zoeken....
Ik denk dat het gewoon verouderd nikkel is, en misschien lijkt het ook wel anders door de foto.quote:Op woensdag 19 april 2006 23:25 schreef Jordy-B het volgende:
Wat is dat voor hardware? het lijkt wel gegalvaniseerd staal...
Ik studeer nu al aan de TUDelft, dus om hierna nog een conservatorium opleiding te doen zie ik niet zo zitten. Bovendien denk ik ook niet dat ik hier goed genoeg voor ben.quote:Op woensdag 19 april 2006 23:46 schreef -Beer- het volgende:
Wie van de gitaristen hier is eigenlijk van plan om door te gaan in de muziek, wie gaat er bijvoorbeeld conservatorium doen of blijft gewoon naast werk/studie in een band spelen.
Ik zelf ben er nog niet echt uit, wil wel sowieso muziek blijven maken maar ik zin en talent genoeg heb voor een muzikale opleiding ben ik nog niet uit![]()
Wat voor studie doe je aan de TU Delft?quote:Op woensdag 19 april 2006 23:54 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik studeer nu al aan de TUDelft, dus om hierna nog een conservatorium opleiding te doen zie ik niet zo zitten. Bovendien denk ik ook niet dat ik hier goed genoeg voor ben.
Ik wil wel tot mn dood muziek blijven maken, in bandjes of alleen. De wil is er, nu maar zien of na mn studie er ook nog tijd voor heb.
Hier nog een!quote:
Het speelt wel hee lvaak door m'n hoofd... Ik doe nu een financieel/administratieve opleiding en heb een dito baan en vraag mezelf vaak af "is dit het nu? :quote:Op woensdag 19 april 2006 23:46 schreef -Beer- het volgende:
Wie van de gitaristen hier is eigenlijk van plan om door te gaan in de muziek, wie gaat er bijvoorbeeld conservatorium doen of blijft gewoon naast werk/studie in een band spelen.
Ik zelf ben er nog niet echt uit, wil wel sowieso muziek blijven maken maar ik zin en talent genoeg heb voor een muzikale opleiding ben ik nog niet uit![]()
lijkt me leuk, maar of je er genoeg geld mee kan verdienen om rond te komen iedere maand?quote:Op woensdag 19 april 2006 23:46 schreef -Beer- het volgende:
wat is prof ??quote:Op donderdag 20 april 2006 15:42 schreef whoops het volgende:
Volgens mij is professioneel muzikant worden niet echt iets wat in te plannen is....
Heh, my thoughts exactly! Je kan er ook dingen leren als geluidstechniek, maar wat de gitaar/basopleiding voor moet stellen weet ik niet.quote:Op donderdag 20 april 2006 15:54 schreef Zanderrr het volgende:
Eerlijk gezegd vraag ik me sowieso af wat nou het nut is van die Rock Academy, heb je nou echt een papiertje nodig om dat soort muziek te spelen? Volgens mij levert het voornamelijk werklozen op...
Volgens mij ben je een prof als je er geld mee verdient... Net als een prof-darter bijvoorbeeld...quote:Op donderdag 20 april 2006 15:45 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
wat is prof ??
zijn genoeg kut gitaristen die hun brood er mee kunnen verdienen
Nouja Krezip komt er toch ook vandaanquote:Op donderdag 20 april 2006 15:54 schreef Zanderrr het volgende:
Tja, maar je hoeft ook geen conservatorium of rockacademy te hebben gedaan om een hit te scoren. Iemand anders heeft vaak nog een andere opleiding om op terug te vallen als het in de muziek niks wordt.
Eerlijk gezegd vraag ik me sowieso af wat nou het nut is van die Rock Academy, heb je nou echt een papiertje nodig om dat soort muziek te spelen? Volgens mij levert het voornamelijk werklozen op...
Volgens mij bestond Krezip al voor de rockacademy? Zo oud is die opleiding toch nog niet?quote:Op donderdag 20 april 2006 16:23 schreef Djaser het volgende:
[..]
Nouja Krezip komt er toch ook vandaan![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |