abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37064353
Oh... is niet respectloos bedoeld hoor... het viel me gewoon op.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_37065647
Waarom leidt hij de discussie dan niet even de goeie kant op?

Of heeft 'ie er gewoon de pest over in dat zijn post niet de -aandacht kreeg waar hij op gerekend had? (wat ook zou verklaren waarom 'ie zijn afscheidspost in vette letters heeft gezet)...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:49:38 #103
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_37065901
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:58 schreef Ibanez het volgende:
Hmpf..... Ik was hier allang niet meer geweest maar zo te zien gaat het nog steeds over hetzelfde materiaal geneuzel dat de ene fender ouder is als de andere. Post je eens een serieuze post met recordings erin, wordt er gewoon langsgesurfd omdat het zeer belangrijk is dat er een bepaalde kras op iemands strat zit of dat bepaalde bouwjaren niet uit mexico komen...... bahbah... Ik heb het gehad hier na al die jaren. Kom over 3 jaar nog wel eens kijken, dan zal er hopelijk iets veranderd zijn.....
Zo kan ik ook wel beginnen; jij post hier tegenwoordig alleen uit eigenbelang, als je zelf wat te melden hebt. Toen deze reeks nog zo langzaam ging als vroeger was het natuurlijk makkelijker om het te volgen en was er wat meer discussie dan "nohh check deze strat" (waar ik me ook wel eens aan irriteer ), maargoed, het is nu eenmaal zo. Het is geen gitaarforum, dus alles moet helaas in 1 topic. Dat is het probleem. Alsnog wed ik dat veel mensen, net zoals ik, wel je beats hebben gecheckt maar gewoon niet gereageerd hebben. In mijn geval omdat ik toch niks over hardcore weet, en gewoon geen commentaar had
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_37066088
eigenlijk vind ik die propagana tele wel wat hebben
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:00:21 #105
7469 voh
Now without pants!
pi_37066273
Okay dan, hier een MP3'tje van een nummer wat ik gister heb opgenomen. Versnelde en wat versimpelde cover van "Where is my Mind" van de pixies

Where is my Mind

Voor de duidelijkheid - ik ben geen echte gitarist. Technisch gezien ben ik slechts drummer, maar heb op 't moment ff geen drumstel waar ik regelmatig op kan spelen dus gebruik een sampler ^_^
Kind sir, would you be so kind as to hand me a toothpick, for I seem to have a piece of rottweiler stuck twixt my teeth.
pi_37066631
Na.... toch nog vriendjes gemaakt hier op de laatste FOK Forum dag...
quote:

Op dinsdag 18 april 2006 16:49 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

Zo kan ik ook wel beginnen; jij post hier tegenwoordig alleen uit eigenbelang, als je zelf wat te melden hebt.

Naja zeg... Waarom post je anders in een topic? Om je mening te geven?? ghe. Ik kan me in den beginne nog herinneren dat hier leuke discussies gevoerd werden over het bouwen van een gitaar, tabs, speeltechnieken etcetctec. Nu (laatste paar delen, want checken deed ik het wel nog) zie ik niks anders als plaatjes van gitaren die me geen reet doen, dus waarom reageren dan? Dan is het logisch dat ik uit eigen belang reageer.

Jorikjet:

Voor de rest: no worries, windt jullie niet op. Als de postten niet interessant genoeg zijn voor mezelf zie je mij hier toch niet meer.....

alhoewel propaganda toch wel lol is !!!!!!

[ Bericht 75% gewijzigd door Ibanez op 18-04-2006 17:18:55 ]
In The Presence Of Enemies!
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:15:02 #107
7469 voh
Now without pants!
pi_37066723
En meteen nog maar een andere MP3, van een nummer waarvan ik ondertussen geen idee meer heb wat ik ermee moet (mijn stem is niet echt geschikt voor hardere muziek dan... pop... en misschien punk...)

Spider Infested Entrails

Geschreven en opgenomen voor een song wedstrijd met als thema anthropods, 2e geworden ^_^
Kind sir, would you be so kind as to hand me a toothpick, for I seem to have a piece of rottweiler stuck twixt my teeth.
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:31:10 #108
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_37067222
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:11 schreef Ibanez het volgende:
Voor de rest: no worries, windt jullie niet op. Als de postten niet interessant genoeg zijn voor mezelf zie je mij hier toch niet meer.....
Dat geld toch voor alles?
Als je gitaar niet interessant genoeg is, doe je em weg.
Als je studie niet interessant genoeg is, dan stop je.
Als je leven niet interessant genoeg is, dan... probeer je er alsnog wat van te maken.
Met andere woorden, als je iets veranderd wil zien aan dit topic, dan zul je zelf initiatief moeten nemen. Dat doen de mensen die dat nu doen (waaronder ik ) tenslotte ook...
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:32:44 #109
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_37067262
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:11 schreef Ibanez het volgende:
Naja zeg... Waarom post je anders in een topic? Om je mening te geven?? ghe. Ik kan me in den beginne nog herinneren dat hier leuke discussies gevoerd werden over het bouwen van een gitaar, tabs, speeltechnieken etcetctec. Nu (laatste paar delen, want checken deed ik het wel nog) zie ik niks anders als plaatjes van gitaren die me geen reet doen, dus waarom reageren dan? Dan is het logisch dat ik uit eigen belang reageer.
Jaja, wat ik zei was meer als voorbeeld bedoeld, eigenlijk. Maar dat heb ik niet echt duidelijk gemaakt. (neem bijv. de mp3 blitzkrieg van vorige week ofzo, dat was m.i. toch wel behoorlijk interessant) Ik heb niks tegen je hoor, integendeel, maar ja, het is zoals het is. Als ik zelf een demo had als de jouwe had ik hem natuurlijk ook hier gepost, maar dan meer voor de weinigen die wellicht geïnteresseerd zijn dan serieuze reacties+kritiek ofzo, daarvoor gebruik ik gitaarnet.
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:59:10 #110
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_37067945
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:00 schreef voh het volgende:
Okay dan, hier een MP3'tje van een nummer wat ik gister heb opgenomen. Versnelde en wat versimpelde cover van "Where is my Mind" van de pixies

Where is my Mind

Voor de duidelijkheid - ik ben geen echte gitarist. Technisch gezien ben ik slechts drummer, maar heb op 't moment ff geen drumstel waar ik regelmatig op kan spelen dus gebruik een sampler ^_^
klinkt wel geinig

en waarmee maak je die drum samples? klinkt best goed (voor een sample )
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:19:12 #111
7469 voh
Now without pants!
pi_37068556
Acoustica Beatcraft als sampler, en samples van de Drumkit from Hell
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:55:54 #112
47781 Jorikjet
pi_37069942
waar kan ik aan die drumkit from hell komen voor beatcraft?
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_37070459
http://users.telenet.be/UncleScorp/BackHome.mp3

Was mn allereerste dat ik opgenomen heb toen ik mn 8-track gekocht had, zo'n 20 jaar geleden

Improvisation on the spot bleef toen nog op tape staan
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:00:07 #114
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_37072566
quote:
Op maandag 17 april 2006 16:44 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Ik kan me indenken dat deze gitaar je veel beter ligt dan een les paul. Ik had nl. exact hetzelfde: LP's zijn ongelooflijk lomp en spelen eigenlijk niet lekker: Toch zocht ik een leuke humbuckergitaar, hetgeen bij teles wat moeilijker is. Mijn oog viel toen ook op een SG, in mijn geval een epi met korina body. Het viel meteen op dat deze klank al een stuk minder modderig is dan een LP, terwijl je wel een lekker humbuckergeluid houd. Ook mijn tweede SG (een epi deluxe) was erg goed: deze heb ik uiteindelijk verkocht omdat ik echt gitaren teveel had en mijn andere epi me nooit in de steek liet...
Ik zou er zonder meer voor gaan!

[afbeelding]
Vergeleken met een Tele, is die tweede zin helemaal waar!

Ja ik zoek ook een leuke humbuckergitaar, zonder gelijk richting de archtops te gaan.

Gitaren te veel? Gitaren te veel? Kan ik me niet voorstellen
maar goed ik heb (nog) niet zo'n grote collectie

OK dan, ik zal binnenkort eens gaan informeren bij m'n lokale gitaarboer.

===
Maar goed, om me ook in de discussie te mengen (als ik zo vrij mag zijn); ik heb zelf nog nooit een ingespeeld stukje gepost (ik kan toch niet tippen aan een aantal van jullie)... maar ik denk als dit topic alleen daarover zou gaan, dat het echt zo'n "hoor mij eens spelen" gedoe gaat worden, waarin iedereen elkaar probeert te overtroeven.

Dus wat dat betreft ben ik het niet met Ibanez eens. Ik denk dat we op deze manier goed bezig zijn en een goede mix hebben van onderwerpen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Gitarist op 18-04-2006 20:07:06 ]
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_37073393
quote:
Op maandag 17 april 2006 10:40 schreef Ibanez het volgende:
-- hey mensen --

Ik ben hier lang niet meer geweest door tijdgebrek, werk, band, opnames etc etc etc *blabla*

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
In zijn genre is dit echt wel super vind ik

Goeie sound en songbuilding

I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_37073905
Ik vind alleen de kop van tele's LELIJK.
SPUUGLELIJK
pi_37074039
Voor de rest zijn ze wel mooi hoor
pi_37074057
@ TT:

Inderdaad met pijn in de vingers.
Volgens mij moet ik wat minder gaan computeren.
Heb totaal geen behoefte aan RSI
pi_37074165
Fender hier Gibson daar ... Ibanez rules
http://www.ibanezrules.com/gallery.htm

Om toch ontopic te blijven .... mn Strat is ook weer thuis na paar jaar afwezigheid.
Nice wel, zo volledig houtskleur ... 'naturel'
pi_37074191
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:37 schreef UncleScorp het volgende:

Om toch ontopic te blijven .... mn Strat is ook weer thuis na paar jaar afwezigheid.
Foto!
pi_37074304
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:38 schreef no1uknow het volgende:
Foto!
Damn ik wist het hé
Zal toch ff moeten wachten
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:54:53 #122
138862 sXe
If I would, could you?
pi_37074844
Whehe, gitaristen ook altijd met hun lange tenen
Look in my heart, kind friends, and tremble,
Since there your elements assemble
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:56:51 #123
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_37074926
Mariachi's, ik zoek een liedje. Iets van Stevie Ray dinges, volgens mij. Een blues stukje. komt ie dan

D|--------------------------------2-----------------
A|----------2h4p2-5p2h4p2------5--2h4-------
E|-0--3s4---------------------------------------

En dan hetzelfde in A. En natuurlijk in B (maar dan A|--2---5s6- etc dus.). Weet iemand hoe dit lied heet?
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:34 schreef no1uknow het volgende:
Inderdaad met pijn in de vingers.
Volgens mij moet ik wat minder gaan computeren.
Heb totaal geen behoefte aan RSI
Ik heb gehoord dat je de kans op RSI aanzienlijk vermindert als je al je zinloze mededelingen in 1 post propt, in plaats van 3
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:58:59 #124
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_37075001
quote:
Hmpf..... Ik was hier allang niet meer geweest maar zo te zien gaat het nog steeds over hetzelfde materiaal geneuzel dat de ene fender ouder is als de andere. Post je eens een serieuze post met recordings erin, wordt er gewoon langsgesurfd omdat het zeer belangrijk is dat er een bepaalde kras op iemands strat zit of dat bepaalde bouwjaren niet uit mexico komen...... bahbah... Ik heb het gehad hier na al die jaren. Kom over 3 jaar nog wel eens kijken, dan zal er hopelijk iets veranderd zijn.....
En weet je, eigenlijk heb je gelijk.
  dinsdag 18 april 2006 @ 21:37:13 #125
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_37076449
wie zocht er ook alweer een vette strat? klik
  dinsdag 18 april 2006 @ 21:39:29 #126
98135 TeleluvR
pi_37076542
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:37 schreef Neidropje het volgende:
wie zocht er ook alweer een vette strat? klik
Nice, maar wel wat prijzig voor een niet-Fender!
pi_37079102
quote:
Ik heb het wel geluisterd hoor, maar het is niet echt mijn muziek dus dan klik ik zoiets ook snel weg. Verder nix persoonlijks ofzo.
pi_37080613
quote:
Ik heb het wel geluisterd, maar ik vond er geen reet aan. Niet dat ik het niet goed vond ofzo, maar simpelweg omdat het mijn muziek niet is. Is dat dan een zinnige reply waar je op zat te wachten?
Bovendien moet je je niet zo op je pik getrapt voelen als niet iedereen 'soohww, gruwelijk!!! ' roept. De meeste gitaristen zijn hier meer into de blues/jazz/classic rock en meer van zulks dus zijn er ook maar weinig mensen die daadwerkelijk een mening over jouw muziek kunnen vormen.

Wat de inhoud van de overige posts betreft heb je inderdaad gelijk, het gaat nergens meer over. Het is een slowchat topic geworden, waar iedereen toevalligerwijs ook nog eens gitaar speelt. Een oorzaak hiervan is dat we alles al behandeld hebben.
Dit werd overigens versterkt door de komst van guitarist.nl, die met z'n grote bek continu op Fender-Gibson discussies aanstuurt, dingen post als: 'hehe goedemorgen, even een lekker bakje koffie' of 'Wat?? Op dit tijdstip??' (minstens zo'n 3 per topic) waarmee hij even de aandacht vestigt op het feit dat de persoon in kwestie midden in de nacht Fokt en, belangrijker nog, hij laat zien dat hij ook zo rock'n'roll is om gewoon niet te gaan maffen. (nee, dit alles is geen flauwe grap jegens guitarist.nl, ik meen dit serieus )

Ik ben er ook niet blij mee, maar je doet er vrij weinig aan. Baggeraars zijn in elke topicreeks wel eens te vinden, en uiteindelijk raak je dan uitgediscussieerd. Ik zit hier dan al lang niet meer voor een goede discussie over gitaartechnieken oid, maar meer omdat ik wel nieuwsgierig ben hoe het de anderen (de oudgedienden welteverstaan) vergaat. ja daar kan je ook msn voor gebruiken, maar dat vind ik ook weer zowat

Nou, dat was mijn mening hierover...
pi_37081349
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:02 schreef Hammet het volgende:

[..]

laptekst
Ja die verhalen over gitaren en andere apparatuur volg ik dan ook niet. Bovendien als ik eens iets vraag over een amp krijg ik twee reacties Ik vind het veel belangrijker wat je speelt dan met welke gear je het speelt.
pi_37081387
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:19 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Ja die verhalen over gitaren en andere apparatuur volg ik dan ook niet. Bovendien als ik eens iets vraag over een amp krijg ik twee reacties Ik vind het veel belangrijker wat je speelt dan met welke gear je het speelt.
Het was dan ook een wel heel erg open vraag over een amp, sorry hoor. Iets meer achtergrond over wat voor muziek je speelt was al een aardig begin geweest om betere suggesties te geven.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_37081523
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:20 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het was dan ook een wel heel erg open vraag over een amp, sorry hoor. Iets meer achtergrond over wat voor muziek je speelt was al een aardig begin geweest om betere suggesties te geven.
Ja wellicht, maar dat gaf ik later ook Maar dat doet er verder ook niet toe.
pi_37081617
Ik ben er ook weer eens
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:45:45 #133
138862 sXe
If I would, could you?
pi_37082434
Het daadwerkelijk gitaarspelen is ook wel een beetje de essentie van het gitarist zijn natuurlijk.
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:47:35 #134
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_37082491
Laten we het weer gezellig maken met een biertje. En dan wat minder plaatjes van 7000*3000 pixels
  woensdag 19 april 2006 @ 00:00:43 #135
138862 sXe
If I would, could you?
pi_37082912
Ik heb vorige week (niet alleen natuurlijk) om weer een oud bandje van stal te halen. Heb er erg veel zin in
Je kan ook nooit in genoeg bandjes zitten natuurlijk
pi_37083849
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:37 schreef UncleScorp het volgende:

ik zag bij een van z'n Satriani-gitaren de stop-ringetjes van de snaren aan de kopkant zitten... hoe kan dat dan?

http://www.ibanezrules.com/images/gallery/js2prm.jpg
pi_37086251
die JEM gitaren zin gay
  woensdag 19 april 2006 @ 07:37:55 #138
98135 TeleluvR
pi_37086320
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:45 schreef sXe het volgende:
Het daadwerkelijk gitaarspelen is ook wel een beetje de essentie van het gitarist zijn natuurlijk.
En gezelligheid mag niet meer, als ik de rest van de posts begrijp.
Enkel patsen met 'ik speel beter dan jij' en heel serieus zijn is dit topic...
Oh ja, en over alle stukjes die gepost worden commentaar geven, niet te vergeten...
  woensdag 19 april 2006 @ 07:58:15 #139
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_37086411
Ik ben ook nog wakker, hoe f*&king rock & roll is dat
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_37086442
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:39 schreef Jordy-B het volgende:
ik zag bij een van z'n Satriani-gitaren de stop-ringetjes van de snaren aan de kopkant zitten... hoe kan dat dan?

http://www.ibanezrules.com/images/gallery/js2prm.jpg
Wel Joe heeft nl een zoontje, en om te voorkomen dat ie zich pijn doet aan de snaren, worden die er omgekeerd opgezet. Het stopringetje is overbodig ... de snaar wordt aan de brug vastgeklemd zonder bolletje, dus eigenlijk kan het stopringetje weggeknipt worden, maar in de plaats daarvan draaien ze de snaar om.

Joe rox .... ik vind persoonlijk Crystal Planet nog steeds zn sterkste, zn laatste heb ik nog niet op de kop kunnen tikken.
En natuurlijk gaan we binnen 2 maand gaan kijken
  woensdag 19 april 2006 @ 09:24:58 #141
47781 Jorikjet
pi_37087432
niet zo zeuren allemaal. gewoon gitaar spelen.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_37094150
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:24 schreef Jorikjet het volgende:
niet zo zeuren allemaal. gewoon gitaar spelen.
AMEN!
pi_37094299
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:55 schreef no1uknow het volgende:

[..]

AMEN!
wat hij zegt.
pi_37096785
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:01 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

wat hij zegt.
Wat ik zeg.
pi_37098832
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:31 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Wat ik zeg.
Als jij het zegt.
pi_37099052
mijn desktop atm:

en ja ik heb de icoontjes lekker onherkenbaar gemaakt
pi_37100009
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/844990/3/50#37099052]woensdag 19 april 2006 16:33
en ja ik heb de icoontjes lekker onherkenbaar gemaakt
zinloos
pi_37100081
ja maar er staat een gitaar op dus dan mag het
  woensdag 19 april 2006 @ 17:09:10 #149
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_37100384
Hmm.. Therion is goed
  woensdag 19 april 2006 @ 17:26:24 #150
47781 Jorikjet
pi_37100950
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_37102997
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:09 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hmm.. Therion is goed
pi_37104443
quote:
Op woensdag 19 april 2006 08:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Wel Joe heeft nl een zoontje, en om te voorkomen dat ie zich pijn doet aan de snaren, worden die er omgekeerd opgezet. Het stopringetje is overbodig ... de snaar wordt aan de brug vastgeklemd zonder bolletje, dus eigenlijk kan het stopringetje weggeknipt worden, maar in de plaats daarvan draaien ze de snaar om.
Ah, op die manier...

Ik ben eigenlijk alleen bekend met de vaste brug zoals je die oa op gibsons vindt, dus ik vond het heel opmerkelijk om het ringetje bij de kop te zien...
pi_37104799
Ik heb net ff dit loopje verzonnen. Het stelt niks voor maar toch
Volgens mij dit zoo (alom) bekend
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
      Q     Q     Q     Q        Q     Q     Q     Q     
E||--12----------------------|--------------------------|
B||--------15----12----------|--------------------------|
G||--------------------14----|--12----------------------|
D||--------------------------|--------14----12----------|
A||--------------------------|--------------------14----|
E||--------------------------|--------------------------|

Q     Q     Q     Q        Q     Q     Q     Q     
--------------------------|--------------------------|
--12----------------------|--------------12----14----|
--------15----12----10----|--12----15----------------|

Q     Q     Q     Q        Q     Q     Q      
--------------------------|--------------12----||
--------------------------|--12----15----------||
--------------12----14----|--------------------||
--12----14----------------|--------------------||
--------------------------|--------------------||
--------------------------|--------------------||

De telecaster op mijn desktop is toch wel mooi zeg:
geen idee trouwens waar of wie het is.

[ Bericht 61% gewijzigd door no1uknow op 19-04-2006 19:42:31 ]
pi_37104906
Ik hoop dat je begrijpt dat niemand hier wat mee kan als er geen ritme ofzo bij staat
pi_37104972
Sorry, gefixt
pi_37104976
ik kan toch geen ritme's lezen
pi_37105018
En het tempo staat ingesteld op 250

Naja voor jullie het .GP5 bestandje

link
pi_37105212
Da's gewoon 'n Minor Pentatonic, toch?

Maar dan anders.
pi_37105450
Oh dat.
Geen idee.
pi_37105457
Speel 't anders zo:

--12--10--------------------------------------------------------------------
--------------12---10-------------------------------------------------------
---------------------------12----9-------------------------------------------
--------------------------------------12----9-------------------------------
--------------------------------------------------12---10-------------------
----------------------------------------------------------------12----10----

maar 't is wel wat anders dan Minor Pentatonic, dunkt me...
pi_37105477
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:48 schreef Jordy-B het volgende:

Maar dan anders.
K wou net zeggen ja; 'en dat is nou een toonladder. Nu nog een riff '
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_37105521
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:56 schreef Jordy-B het volgende:

maar 't is wel wat anders dan Minor Pentatonic, dunkt me...
Nee tis gewoon een E minor pentatonic.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_37105562
Oh kee
Ik zal volgende keer nog is iets posten
  woensdag 19 april 2006 @ 20:01:34 #164
98135 TeleluvR
pi_37105625
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:36 schreef no1uknow het volgende:
Foto
Oeh, heb je die ook zonder die taakbalk erin, op een beetje fors formaat? (1280 of hoger!)
pi_37105638
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:58 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Nee tis gewoon een E minor pentatonic.
Oh ja... 'k ben niet zo thuis in de toonladdertjes, maar pagina's als deze helpen redelijk...
pi_37105667
Ja die heb ik ook in groot formaat.
Maar ik ben nu weg.
Help me herinneren dat je 'm krijgt!
  woensdag 19 april 2006 @ 20:02:38 #167
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_37105674
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:48 schreef Jordy-B het volgende:

Maar dan anders.
Jaja, creatief toch?
pi_37110886
Als hij klaar is met dit laatste nummer downloaden zal ik 'm even uploaden, Teleluvr
  woensdag 19 april 2006 @ 22:27:43 #169
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_37111102
Een vriend van me komt hier regelmatig met zijn alt-sax over de vloer...

Heeft iemand tips m.b.t. het samenspelen? Liedjes, of liever nog tablatuur of oefeningen?

We zijn er al achter dat de sax anderhalve toon lager is gestemd...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Gitaar   Sax
------------------------------------
1   c   a
    cis ais
2   d   b
    dis c
3   e   cis
4   f   d
    fis dis
5   g   e
    gis f
6   a   fis
    ais g
7   b   gis
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_37111228
Teleluvr:

link
pi_37111279
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:27 schreef whoops het volgende:

Heeft iemand tips m.b.t. het samenspelen? Liedjes, of liever nog tablatuur of oefeningen?

[ code verwijderd ]
Ehm, Gerry Rafferty - Bakerstreet Zit leuke sax in en gitaar solo
pi_37111752
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:31 schreef no1uknow het volgende:
Teleluvr:

link
Vet . Die ga ik ook gebruiken.
pi_37111814
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:27 schreef whoops het volgende:

[ code verwijderd ]
Gewoon simpele blues misschien? Als jij een blues in C speelt, kan die kerel dan een beetje improviseren in A. En andersom, alhoewel een sax nou niet bepaalt goed is voor de begeleiding.
pi_37112078
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:43 schreef Hammet het volgende:

[..]

Nu hebben alle gitaristen dezelfde desktop achtergrond
  woensdag 19 april 2006 @ 22:51:57 #175
65490 whoops
pi_37112137
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:32 schreef DuranK het volgende:

[..]

Ehm, Gerry Rafferty - Bakerstreet Zit leuke sax in en gitaar solo
Toen ik hem hoorde kende ik het, door wie is het gecoverd?

Die sax er in is in ieder geval wel speelbaar (denk ik....)
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  woensdag 19 april 2006 @ 22:52:57 #176
65490 whoops
pi_37112186
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:45 schreef Hammet het volgende:

[..]

Gewoon simpele blues misschien? Als jij een blues in C speelt, kan die kerel dan een beetje improviseren in A. En andersom, alhoewel een sax nou niet bepaalt goed is voor de begeleiding.
Een blues in C spelen we nu inderdaad al... Is voor hem ook goed te doen...

Misschien moet ik daar eens wat variaties op zoeken....
pi_37112568
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:52 schreef whoops het volgende:

[..]

Misschien moet ik daar eens wat variaties op zoeken....
Een blues in G

[ Bericht 2% gewijzigd door Hammet op 19-04-2006 23:36:06 ]
pi_37112900
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:01 schreef Hammet het volgende:

[..]

En blues in G
Ik denk het, jij zegt het

Dit is trouwens de perfecte achtergrond
pi_37113493
Wat is dat voor hardware? het lijkt wel gegalvaniseerd staal...

Wel handig om van die schroefringen onder de brug te hebben.
  woensdag 19 april 2006 @ 23:27:25 #180
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_37113567
Ik heb vandaag mijn eerste plectrums (plectra?) gekocht.

Nu mijzelf verplichten minimaal een half uur te oefenen en wie weet... Ik ben benieuwd!
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_37113886
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:25 schreef Jordy-B het volgende:
Wat is dat voor hardware? het lijkt wel gegalvaniseerd staal...
Ik denk dat het gewoon verouderd nikkel is, en misschien lijkt het ook wel anders door de foto.
pi_37114254
Wie van de gitaristen hier is eigenlijk van plan om door te gaan in de muziek, wie gaat er bijvoorbeeld conservatorium doen of blijft gewoon naast werk/studie in een band spelen.
Ik zelf ben er nog niet echt uit, wil wel sowieso muziek blijven maken maar ik zin en talent genoeg heb voor een muzikale opleiding ben ik nog niet uit
pi_37114488
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:46 schreef -Beer- het volgende:
Wie van de gitaristen hier is eigenlijk van plan om door te gaan in de muziek, wie gaat er bijvoorbeeld conservatorium doen of blijft gewoon naast werk/studie in een band spelen.
Ik zelf ben er nog niet echt uit, wil wel sowieso muziek blijven maken maar ik zin en talent genoeg heb voor een muzikale opleiding ben ik nog niet uit
Ik studeer nu al aan de TUDelft, dus om hierna nog een conservatorium opleiding te doen zie ik niet zo zitten. Bovendien denk ik ook niet dat ik hier goed genoeg voor ben.

Ik wil wel tot mn dood muziek blijven maken , in bandjes of alleen. De wil is er, nu maar zien of na mn studie er ook nog tijd voor heb.
pi_37114964
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:54 schreef Hammet het volgende:

[..]

Ik studeer nu al aan de TUDelft, dus om hierna nog een conservatorium opleiding te doen zie ik niet zo zitten. Bovendien denk ik ook niet dat ik hier goed genoeg voor ben.

Ik wil wel tot mn dood muziek blijven maken , in bandjes of alleen. De wil is er, nu maar zien of na mn studie er ook nog tijd voor heb.
Wat voor studie doe je aan de TU Delft?
Ik ben zelf van plan er ook heen te gaan na mijn eindexamen. (duurt nog 1 jaar maar goed)
Zijn de Muziek faciliteiten een beetje goed?
pi_37117725
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:43 schreef Hammet het volgende:

[..]

donderdag 20 april 2006 @ 07:48:58 #186
98135 TeleluvR
pi_37117823
quote:
Op donderdag 20 april 2006 07:20 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Hier nog een!
  donderdag 20 april 2006 @ 08:59:08 #187
138862 sXe
If I would, could you?
pi_37118463
In bandjes spelen is vanuit financieel oogpunt nogal een kansloze onderneming helaas
En om nou allerlei schnabbels te gaan doen om toch van m'n muziek rond te kunnen komen, nee dank je (dat zie ik nogal wat van die conservatoriumjongens doen...)
  donderdag 20 april 2006 @ 13:27:41 #188
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_37125248
quote:
Het speelt wel hee lvaak door m'n hoofd... Ik doe nu een financieel/administratieve opleiding en heb een dito baan en vraag mezelf vaak af "is dit het nu? :

maar ik denk dat ik niet goed genoeg ben voor bijv. conservatorium en dat -stel dat ik er wel goed genoeg voor zou zijn en zo'n opleiding afrond- er niet genoeg werk in te vinden is.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  donderdag 20 april 2006 @ 13:58:48 #189
47781 Jorikjet
pi_37126174
quote:
lijkt me leuk, maar of je er genoeg geld mee kan verdienen om rond te komen iedere maand?

Ik denk dat je het moet doen om bij te beunen ofzo later, of gewoon voor de hobby.... Ik wil gewoon blijven gitaarspelen voor de leuk
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 20 april 2006 @ 15:30:12 #190
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_37129140
Vriend van me gaat Rockacademie (Tilburg) doen, maar ik zie daar niet zo veel heil in. Ik ken verder nog een muzikant die het ook echt professioneel is, maar die moet ook elke keer weer leven van een uitkering (en dat voor iemand die 2 echte hits heeft gehad in friesland). Erg triest, maar het is nou eenmaal geen lucratieve business. Hoe veel ik verdien maakt me niet uit, als het maar op of boven de grens van "af en toe iets leuks kunnen kopen" is
  donderdag 20 april 2006 @ 15:39:48 #191
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_37129426
Ik ken ook wel een paar prof. muzikanten met een conservatoriumdiploma, maar ze komen eigenlijk allemaal alleen maar rond door zelf les te geven of schnabbelwerk te doen (bruiloften- en partijenband of de orkestbak bij Van Den Ende-musicals).

Om het echt te 'maken' in de muziek moet je echt torenhoog boven de rest uitsteken, of met muziek komen die ook voor de 'gemiddelde' Nederlander goed te verteren is (en dan ook nog een hoop mazzel hebben).
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  donderdag 20 april 2006 @ 15:42:15 #192
65490 whoops
pi_37129498
Volgens mij is professioneel muzikant worden niet echt iets wat in te plannen is....
pi_37129603
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:42 schreef whoops het volgende:
Volgens mij is professioneel muzikant worden niet echt iets wat in te plannen is....
wat is prof ??
zijn genoeg kut gitaristen die hun brood er mee kunnen verdienen
PS4 online: micro_nl
  donderdag 20 april 2006 @ 15:54:06 #194
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_37129895
Tja, maar je hoeft ook geen conservatorium of rockacademy te hebben gedaan om een hit te scoren. Iemand anders heeft vaak nog een andere opleiding om op terug te vallen als het in de muziek niks wordt.

Eerlijk gezegd vraag ik me sowieso af wat nou het nut is van die Rock Academy, heb je nou echt een papiertje nodig om dat soort muziek te spelen? Volgens mij levert het voornamelijk werklozen op...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  donderdag 20 april 2006 @ 15:57:10 #195
47781 Jorikjet
pi_37130008
je leert er veel over hoe muziek in elkaar zit, hoe je geluid het best kunt mixxen etc etc. een jongen die ik ken heeft dat ook gedaan, en weet er veel van. heeft nu een eigen kleine platenmaatschappij
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 20 april 2006 @ 16:15:53 #196
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_37130608
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:54 schreef Zanderrr het volgende:
Eerlijk gezegd vraag ik me sowieso af wat nou het nut is van die Rock Academy, heb je nou echt een papiertje nodig om dat soort muziek te spelen? Volgens mij levert het voornamelijk werklozen op...
Heh, my thoughts exactly! Je kan er ook dingen leren als geluidstechniek, maar wat de gitaar/basopleiding voor moet stellen weet ik niet.
edit: hmm.. lekkere spuit elf actie

In Amerika heb je een "Powerchord Academy" !!! Krijg je volgens mij een workshop van gitaarlegende Kutsukkel van Green Day.
  donderdag 20 april 2006 @ 16:22:42 #197
65490 whoops
pi_37130862
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:45 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

wat is prof ??
zijn genoeg kut gitaristen die hun brood er mee kunnen verdienen
Volgens mij ben je een prof als je er geld mee verdient... Net als een prof-darter bijvoorbeeld...

En daar heb je uiteraard niet een diploma voor nodig, maar je moet wel (enigszins) kunnen spelen... En 'ontdekt' worden/jezelf laten ontdekken...
  donderdag 20 april 2006 @ 16:23:25 #198
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_37130890
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:54 schreef Zanderrr het volgende:
Tja, maar je hoeft ook geen conservatorium of rockacademy te hebben gedaan om een hit te scoren. Iemand anders heeft vaak nog een andere opleiding om op terug te vallen als het in de muziek niks wordt.

Nouja Krezip komt er toch ook vandaan
Mij lijkt de opleiding best wel leuk en leerzaam en ik zou het best willen doen, teminste als ik tijd zou hebben voor meerdere voltijdstudies.
  donderdag 20 april 2006 @ 16:25:13 #199
47781 Jorikjet
pi_37130948
ja, hij zat bij een (of meer) van krezip in de klas geloof ik
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 20 april 2006 @ 16:26:04 #200
65490 whoops
pi_37130985
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:23 schreef Djaser het volgende:

[..]

Nouja Krezip komt er toch ook vandaan
Volgens mij bestond Krezip al voor de rockacademy? Zo oud is die opleiding toch nog niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')