http://sbs6.sbs.nl/modules.php?site=sbs6&name=sbs6_programma&progid=173quote:Voor het vierde achtereenvolgende jaar presenteert SBS 6 Het Nationale Verkeersexamen. Editie 2006 vindt plaats op zondagavond 16 april –Eerste Paasdag– en wordt live uitgezonden. Kijkers kunnen thuis meedoen met het theorie-examen en zo kijken of hun kennis van de verkeersregels nog up-to-date is.
Bekende Nederlanders Jamai Loman, Miryanna van Reeden, Kiki Classen en Henk Schiffmacher, die nog niet in het bezit zijn van hun rijbewijs, doen in de studio mee met het officiële theorie-examen. Als ze daarvoor slagen, stappen ze in de auto voor het praktijkexamen. Ton van Royen en Milika Peterzon presenteren de avondvullende show.
Ook dit jaar zullen er in de studio weer afgevaardigden uit diverse beroepsgroepen de theorietest maken. De groepen die het tegen elkaar opnemen zijn buschauffeurs, coureurs, privé-chauffeurs, begrafenisondernemers, brandweerlieden en boeren.
Het programma is een samenwerkingsverband van CBR, Renault, ANWB, RDW, BOVAG en het ministerie van Verkeer en Waterstaat. De opzet van het programma is identiek aan vorige jaren. Toen bleek dat 79 procent van de kijkers die thuis meededen onherroepelijk was gezakt voor het theorie-examen. Ook de voorgaande jaren bleek het aantal gezakten schrikbarend hoog te zijn.
Lezers van de ANWB Kampioen kunnen zich via een test in het maartnummer kwalificeren om aanwezig te zijn in de studio tijdens de live-uitzending op 16 april 2006. Ook dit jaar zullen er in de studio weer afgevaardigden uit diverse beroepsgroepen de theorietest maken, zoals bijvoorbeeld buschauffeurs, coureurs, privé-chauffeurs, begrafenisondernemers en brandweerlieden.
In de eerste helft van de uitzending (tussen 21.00 en 22.30 uur) zal er een officieel theorie-examen plaatsvinden in de studio waar de kijkers thuis aan mee kunnen doen via internet en sms. De bekende Nederlanders in de studio die slagen voor hun theorie, gaan direct de lesauto in om met een examinator van het CBR het praktijkgedeelte van het examen te volbrengen. In het tweede gedeelte van de uitzending (tussen 22.50 en 23.30 uur) zijn de verrichtingen van
-hopelijk alle vier- de kandidaten op de weg te zien en wordt duidelijk wie het roze papiertje mag ophalen.
Om je theorie bij te spijkeren natuurlijk!quote:Op zondag 16 april 2006 20:51 schreef 2Mini het volgende:
Waarom ga ik eik kijken? ik heb sinds december mijn rijbewijs al
BEKEND? Wie zijn dat dan?quote:Bekende Nederlanders Jamai Loman, Miryanna van Reeden, Kiki Classen en Henk Schiffmacher,
wat was b dan? drempel?quote:Op zondag 16 april 2006 21:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
sodemieter op , 10 B idioot![]()
trouwens, antwoord op 1 is in mijn geval: man
Slecht wegdek en een drempel is hetzelfde.quote:Op zondag 16 april 2006 21:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
ja. antwoord A was slecht wegdek, das het tegenovergestelde van antwoord B: een drempel
quote:Op zondag 16 april 2006 21:23 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Slecht wegdek en een drempel is hetzelfde.
Ja, daarom wordt je gewoon beinvloed tijdens dit nepexamen dat toch telt omdat het SBS6 is en dan is het altijd goed.quote:Op zondag 16 april 2006 21:23 schreef ilona-scuderia het volgende:
Die vraag over het besparen van brandstof (hoog of laag opschakelen) en toen dat gelach in het publiek toen er zo hoog mogelijk werd gezegd
Dat waren de racers zeker...
Nogal verschillen jaquote:Op zondag 16 april 2006 21:35 schreef veldmuis het volgende:
11N
12B
13A
14A
15N
16B
17J
18C
19J
20N
Merk toch wel dat ik het allemaal niet meer precies weet
Sorry, maar dat is een ander bordquote:Op zondag 16 april 2006 21:41 schreef mirelia het volgende:
http://www.tdekkers.nl/borden/l5.gif
einde rijstrook
Die kan volgens mij niet eens lezenquote:Op zondag 16 april 2006 21:50 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Henk Schiffmacher mag van mij wel slagen...
quote:Op zondag 16 april 2006 21:52 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Die kan volgens mij niet eens lezen.
36 (bord is toch geen invoegstrook? Rijstrook gaat over in snelweg (3e baan in dit gevalquote:
Als dat die was heb ik die idd fout!quote:Op zondag 16 april 2006 22:05 schreef Remco2002 het volgende:
[..]
36 (bord is toch geen invoegstrook? Rijstrook gaat over in snelweg (3e baan in dit geval)
Dan komt daar wel een voorsorteerstrook voor!quote:Op zondag 16 april 2006 22:06 schreef mirelia het volgende:
volgens mij mag 40 wel omdat je na de snelweg linksaf moet kunnen als dat kan
Het was geen vluchtstrook maar een pechding!quote:Op zondag 16 april 2006 22:13 schreef Remco2002 het volgende:
44 Je mag niet stoppen op een stuk vluchtstrook om te bellen, enkel voor noodgevallen (zag dat bordje)
Wie controleert dat?quote:Op zondag 16 april 2006 22:14 schreef mirelia het volgende:
klopt en bellen is geen pech
quote:Op zondag 16 april 2006 21:52 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Die kan volgens mij niet eens lezen.
Grapje?quote:Op zondag 16 april 2006 22:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Je hebt 48 vragen goed.
Ja HALLO vragen goed hebben is niet zo moeilijk. maar het goede antwoord op de vragen is iets anders...
Moet je binnenkort ook op? Gezien je vele reacties in topics die over rijlessen gaanquote:Op zondag 16 april 2006 22:58 schreef mirelia het volgende:
ik wou dat ik op 1e paasdag om 22.30 uur mocht afrijden
lekker rustig
nee hoor...21 dec geslaagdquote:Op zondag 16 april 2006 23:05 schreef Remco2002 het volgende:
[..]
Moet je binnenkort ook op? Gezien je vele reacties in topics die over rijlessen gaan
Dat doe ik ook weleens, maar die lesauto's zijn allemaal niet zo snel als je eigen auto meestalquote:Op zondag 16 april 2006 23:24 schreef mirelia het volgende:
vraag 23 fout...ik voeg meestal voor de auto in vandaar dat ik dacht dat het nee was
aiquote:Op zondag 16 april 2006 23:37 schreef mirelia het volgende:
op scherp 5 fout
Jammerquote:Op zondag 16 april 2006 23:42 schreef mirelia het volgende:
lol fucked up......8 fout
deden vast teveel boeren meequote:Op zondag 16 april 2006 23:48 schreef Remco2002 het volgende:
lol, dag vooroordelen dat vrouwen niet kunnen rijden
de 2 dames zijn anders wel gezaktquote:Op zondag 16 april 2006 23:48 schreef Remco2002 het volgende:
lol, dag vooroordelen dat vrouwen niet kunnen rijden
Die gozer komt toch ook van de overkant? en rechtdoor gaat voor.. dacht eigenlijk dat ik rechtdoor gingquote:Op maandag 17 april 2006 00:08 schreef dennistd het volgende:
die vraag 30 was ik het niet eens met het antwoord:
[afbeelding]
Volgens mij heeft die bovenste auto voorrang, omdat die onderste haaietanden heeft.
Maar volgens het antwoord had die onderste voorrang. Ik snap alleen niet waarom dat zo zou zijn?
Ja, maar hij staat al middenop, en daar staan geen haaietanden. En haaietanden gaan volgens mij voor de regel van de korste bocht.quote:Op maandag 17 april 2006 00:09 schreef tralalala het volgende:
[..]
Die gozer komt toch ook van de overkant? en rechtdoor gaat voor.. dacht eigenlijk dat ik rechtdoor gingen anders korste bocht dus dan heb je alsnog voorrang
![]()
Dit was de reden voor deze topicquote:Op maandag 17 april 2006 00:02 schreef ARKON het volgende:
heeft iemand de uitzending opgenomen?
Theorie heb dit jaar gehaald maar ik wou wel even kijken wat de vragen waren heb namelijk de eerste helft gemist
Klopt. ik vond hem ook al vreemd...quote:Op maandag 17 april 2006 00:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, maar hij staat al middenop, en daar staan geen haaietanden. En haaietanden gaan volgens mij voor de regel van de korste bocht.
maandagavond (of woensdagavond) komt er een tv-rip op de nieuwsgroepenquote:Op maandag 17 april 2006 00:20 schreef Bhai het volgende:
[..]
Dit was de reden voor deze topicWeet iem. of er een herhaling ofzo komt
Voor zo'n situatie moet je de middenberm als doorgetrokken streep zien, en dus die 2 weghelften zijn eigenlijk 1 weg, en de haaietanden die aan het begin van de weg staan tellen ook voor die bovenste auto.quote:Op maandag 17 april 2006 00:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, maar hij staat al middenop, en daar staan geen haaietanden. En haaietanden gaan volgens mij voor de regel van de korste bocht.
Maar waarom zie je dan in praktisch elk geval ook haaietanden op het middenstuk staan? Om verwarring zoals dit te voorkomen?quote:Op maandag 17 april 2006 11:00 schreef JosvG het volgende:
[..]
Voor zo'n situatie moet je de middenberm als doorgetrokken streep zien, en dus die 2 weghelften zijn eigenlijk 1 weg, en de haaietanden die aan het begin van de weg staan tellen ook voor die bovenste auto.
De beide auto's hebben dus haaietanden, en de korte bocht gaat voor de lange bocht.
Ik heb donderdag examen, dus ik heb genoeg geleerd om dit zo te weten![]()
Ik weet niet waarom dat is, misschien bij drukkere kruispunten? Het is in ieder geval zoals ik het uitgelegd heb, die situatie hebben we op theorieles uitgebreid behandeld.quote:Op maandag 17 april 2006 12:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar waarom zie je dan in praktisch elk geval ook haaietanden op het middenstuk staan? Om verwarring zoals dit te voorkomen?
Dan nemen we m meequote:Op maandag 17 april 2006 03:21 schreef Robbiej het volgende:
[..]
maandagavond (of woensdagavond) komt er een tv-rip op de nieuwsgroepen
ik 4quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:01 schreef Light het volgende:
Ik mag ook blijven rijden, had 3 fout zondag
link?quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:54 schreef Bhai het volgende:
Hij is gepost op FTADus degene die 'm willen downloaden...
Hij is nogal incompleet, vandaar de zovele PARSquote:
Die haaietanden wijzen je er op dat je voorrang moet verlenen aan bestuurders op de kruisende weg en daar is hier geen sprake van.quote:Op maandag 17 april 2006 12:35 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom dat is, misschien bij drukkere kruispunten? Het is in ieder geval zoals ik het uitgelegd heb, die situatie hebben we op theorieles uitgebreid behandeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |