lees de openingspostquote:Op woensdag 19 april 2006 18:49 schreef ChRoNiC het volgende:
Je hoort de laatste tijd echt veel over Tsjernobyl, hoe zou dat komen?
Ja maar sowieso, ik had de OP gelezen. Maar ook een hoop mensen die er heen gaan om de omgeving te verkennen enzo.quote:
Er zijn al jaren reizen naar dat gebied.. Doordat de mens er weg is is er een natuurgebied ontstaan, wat erg populair is voor tripjesquote:Op woensdag 19 april 2006 22:12 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ja maar sowieso, ik had de OP gelezen. Maar ook een hoop mensen die er heen gaan om de omgeving te verkennen enzo.
Dat is al iets van de laatste paar maanden.
Misschien omdat het gebied langzaam aan weer wat toegangelijker wordt?quote:Op woensdag 19 april 2006 22:12 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ja maar sowieso, ik had de OP gelezen. Maar ook een hoop mensen die er heen gaan om de omgeving te verkennen enzo.
Dat is al iets van de laatste paar maanden.
Linkje met wat info over dit programma.quote:Op maandag 17 april 2006 12:38 schreef jeoren het volgende:
a.s. zondag om 21.05 uur op Canvas; een programma over Tsjernobyl
Ja dat is ook niet onlogisch. De volkskrant had wel een bespreking van een boek over de ramp. Maar dat was niet meer dan een halve pagina.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:13 schreef jeoren het volgende:
NRC is aannemelijk, maar in dat weblog lees ik dit:
donderdag 20 april 2006 door coenvz
Kernenergie, omdat het moet
Ben de laatste tijd nogal spraakzaam over de kernramp van Tsjernobyl, dat krijg je als je dagen zwoegt op een lang stuk voor de Zaterdagbijlage. De lezer zal merken dat ik de wetenschappelijk
Wel apart om een nagespeeld programma te zien met allemaal engelstalige acteursquote:Op maandag 17 april 2006 12:38 schreef jeoren het volgende:
a.s. zondag om 21.05 uur op Canvas; een programma over Tsjernobyl
Dank uquote:Op maandag 24 april 2006 11:22 schreef Henk-Wim het volgende:
Zag dit op de RTL-site, maar kan het hier niet openen.
Linkje
NRC toch ook, za 22 april?quote:Op maandag 24 april 2006 18:50 schreef jeoren het volgende:
Zullen we een overzicht van GROTE Tsjernobylkrantenartikelen gaan samenstellen?
za 22 april: Nederlands dagblad
ma 24 april: Algemeen Dagblad
ma 24 april: Trouw
Volgens mij hoe ze daar zo lang en vaak konden werken zonder dat hun dosimeter (persoonlijke stralingsmeter) teveel aan gaf. Ze lopen waarschijnlijk veel te veel straling op. Ze zullen dat ding bewust zelf wel afschermen oid.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:45 schreef Henk-Wim het volgende:
Zojuist die BBC-docu gekeken. Afgelopen zomer kon ik amper geloven dat er mensen IN de sarcofaag werkten maar nu is mij dat veel duidelijker geworden. Wat een mensen zeg, petje af hoor. Echte wetenschappers he: alles om iets te willen weten. Een ding wat ik niet begreep: welke vraag stelde de reporter (terwijl ze in hun flatje aan de tafel zaten te praten/eten) waarop ze antwoorden: nu ga je te ver en dat is ons geheim. Begreep ik niet.
Die Discovery-docu is ook een aanrader, behalve dat Diatlov overdreven autoritair wordt neergezet. Zo schijnt hij niet geweest te zijn (volgens o.a. het boek Alarm!) De overige films ben ik aan het downloaden.
Aanrader voor iedereen die met nieuwsgroepen overweg kan!
Van hun site:quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:40 schreef -calimero- het volgende:
28 mei is er op Discovery channel een docu over Tsjernobyl. Tijd weet k niet.
Wordt herhaal op maandag 29 mei om 13:00 uur en waarschijnlijk in de dagen erna.quote:22:00 - Battle of Chernobyl
Documentaire over het gevecht om een tweede explosie van Chernobyl te voorkomen, een explosie die heel Oekraïne en een groot deel van Europa van de kaart zou hebben geveegd.
Inderdaad.. Er van uitgaande dat 1mg al genoeg was om een mens te doden, en dat daar 100 kilo van dat spul ligt..quote:Op maandag 29 mei 2006 00:17 schreef kebabkever het volgende:
heb em net gezien, echt heel intrigerend zeg.....nooit geweten dat de halveringstijd van plutonium * dat het de helf minder schadelijk is* 245.000 jaar is ..wat een spul
Ik kijk hem ook ja, wel aangrijpend moet ik eerlijk zeggenquote:Op maandag 17 juli 2006 22:07 schreef TommyGun het volgende:
Sorry voor de kick, maar op dit moment op Talpa bezig.
Echt indrukwekkend, hoe die gasten maar vol blijven houden dat er totaal niks aan de hand is.
Creepy shit
http://home.versatel.nl/a.heer/Oekraine/Tsjernobyl.htmquote:Op maandag 17 juli 2006 22:12 schreef Henk-Wim het volgende:
Iets meer info? Wie ontkent wat?
Dat stukje dat ze zandzakken uit een helicopter gooien, is dat niet een beetje onzin dat ze verblind werden door de reactor? Of is dat werkelijk zo scherp?quote:Op maandag 17 juli 2006 22:27 schreef TommyGun het volgende:
[..]
http://home.versatel.nl/a.heer/Oekraine/Tsjernobyl.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Tsjernobyl
Over dat ontkennen, het is dus zo dat die mensen tijdens de ramp zo geestelijk in de war zijn geraakt dat ze geloven dat er niks aan de hand is en dat ze alles onder controle hebben. Later dringt toch wel door dat het grondig fout is maar bijvoorbeeld brandweer mannen, helicopter personeel enzo blijven maar in / rondom de reactor hangen om het te blussen. Ook al komen er mensen naar buiten die meteen neervallen. Creepy vind ik dat. Die mensen weten bijna van niks, omdat de 'grote koppen' het binnen de 'groep' houden.
Ik weet niet, heb er zelf niet echt verstand van maar het zou goed kunnen. Ik snap eigenlijk niet waarom ze daar gewoon mee door gaan, al hoor je die 'zandzakken gooier' kotsen en doen. Gehersenspoeld lijken ze wel.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:29 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Dat stukje dat ze zandzakken uit een helicopter gooien, is dat niet een beetje onzin dat ze verblind werden door de reactor? Of is dat werkelijk zo scherp?
Compleet gestoord inderdaadquote:Op maandag 17 juli 2006 22:30 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Ik weet niet, heb er zelf niet echt verstand van maar het zou goed kunnen. Ik snap eigenlijk niet waarom ze daar gewoon mee door gaan, al hoor je die 'zandzakken gooier' kotsen en doen. Gehersenspoeld lijken ze wel.Misschien dat 't op Wikipedia staat over kernreactors?
Ik ben goed bekend met Tsjernobyl en bedoelde dan ook wat voor programma dat was, wie er aan het woord was die het ontkende, etc. Maar ik heb inmiddels de TVGids erop nageslagen dus weet het inmiddels.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |