Het gaat om een oude dag voorziening, een klein turks dorpje voor ouderen als je het stuk had gelezen dan had je gezien dat ze ook nog aan de Nederlandse mensen denken.quote:Op zondag 16 april 2006 17:26 schreef Vitalogy het volgende:
Nou laat ik het zo zeggen.
Als de Turkse gemeenschap zelf het geld op kan brengen voor een speciaal dorp waar oude Turken van de eerste generatie van hun golden years kunnen genieten dan zeg ik ga vooral je gang.
Maar kom niet aankloppen voor sympathie voor de hard werkende Turkse gemeenschap of wat dan ook voor excuus om weer eens belastingcenten los te peuteren. Ik zie geen enkele reden om deze mensen speciaal te behandelen. Als ze zelf wat willen dan zorg er maar zelf voor.
Verdien je iig een beetje respect voor de verandering.

quote:Op zondag 16 april 2006 17:29 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Hee daar maar daarstraks vragen dorpje jou ik aan overwegen jij wonen?

Lekker relevant antwoord.quote:Op zondag 16 april 2006 17:30 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Het gaat om een oude dag voorziening, een klein turks dorpje voor ouderen als je het stuk had gelezen dan had je gezien dat ze ook nog aan de Nederlandse mensen denken.
En bovendien is het hun goedrecht om hier hun oude dag te slijten.

Is heel relevant. Of doel je op het feit dat er belastingcenten voor worden neergeteld??quote:

Naar het schijnt is er een grote Turkse gemeenschap daar. Het lijkt mij eigenlijk ook niet zo verstandig om hun tussen de Nederlandse ouderen te zetten, ze moeten dan helemaal gaan aanpassen aan het eten en de slaapgewoontes van oudere Nederlanders.quote:Op zondag 16 april 2006 17:49 schreef Lithion het volgende:
Maar goed, rijst uiteraard de vraag hoe de verdere etnische opbouw van de ouderenbevolking van Almelo is en bij hoeveel bejaarden men dan de grens trekt om daar een apart wijkje voor op te richten.

Ja, gut. Vreselijk. Bel Amnesty!quote:Op zondag 16 april 2006 17:53 schreef MrSASO het volgende:
Naar het schijnt is er een grote Turkse gemeenschap daar. Het lijkt mij eigenlijk ook niet zo verstandig om hun tussen de Nederlandse ouderen te zetten, ze moeten dan helemaal gaan aanpassen aan het eten en de slaapgewoontes van oudere Nederlanders.

Die heb je al genoeg, kijk de huidige bejaardentehuizen maar hier of de aanleunwoningen.quote:Op zondag 16 april 2006 17:54 schreef Balthar het volgende:
Op zich vind ik het niet zo erg.
Als ik oud ben wil ik ook graag een autochtoon dorp waar geen enkele allochtoon te vinden is.
Lekker Boerenkool en Spruitjes krijgen en alleen nog maar westerse muziek horen i.p.v. dat gejengel.
Laat die mensen, als ik het straks ook maar mag, anders is het discriminatie....

Het is inderdaad vreselijk ja als je altijd Turks heb gegeten, en je moet ineenkeer op je oude dag overstappen op Hollandse pot. Als het andersom was, was je ook niet zo blij als jij op je oude dag ineenkeer Turkse maaltijden voorgeschoteld krijgt.quote:

Als ik geėmigreerd zou zijn (en ik heb al meermaals in het buitenland gewoond), dan zou ik me al lang aangepast hebben aan de eet- en leefgewoontes van daar. Juist omdat emigreren een zo bewuste keuze voor een hele maatschappij is. Het is niet zomaar een andere locatie waar je voor kiest, het is een package deal: locatie, klimaat, cultuur, taal. Nogmaals, daar kies je voor.quote:Op zondag 16 april 2006 17:58 schreef MrSASO het volgende:
Het is inderdaad vreselijk ja als je altijd Turks heb gegeten, en je moet ineenkeer op je oude dag overstappen op Hollandse pot. Als het andersom was, was je ook niet zo blij als jij op je oude dag ineenkeer Turkse maaltijden voorgeschoteld krijgt.

Indisch of indonesisch? De laatste etnische groep kent namelijk wel een iets andere voorgeschiedenis mbt Nederland dan andere etnische groepen in de Nederlandse maatschappij.quote:Op zondag 16 april 2006 18:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ha, leuk gaan we nu ook met terugwerkende kracht zanikken over de vele Indische bejaardenhuizen die ons kikkerlandje rijk is?

Ja maar dat ben jij, hoeveel Nederlanders die zijn vertrokken eten in Spanje bijvoorbeeld paella, die eten ook gewoon Nederlands eten, je eet waar je mee bent opgevoed.quote:Op zondag 16 april 2006 18:03 schreef Lithion het volgende:
[..]
Als ik geėmigreerd zou zijn (en ik heb al meermaals in het buitenland gewoond), dan zou ik me al lang aangepast hebben aan de eet- en leefgewoontes van daar. Juist omdat emigreren een zo bewuste keuze voor een hele maatschappij is. Het is niet zomaar een andere locatie waar je voor kiest, het is een package deal: locatie, klimaat, cultuur, taal. Nogmaals, daar kies je voor.

Dus?quote:Op zondag 16 april 2006 18:05 schreef Lithion het volgende:
[..]
Indisch of indonesisch? De laatste etnische groep kent namelijk wel een iets andere voorgeschiedenis mbt Nederland dan andere etnische groepen in de Nederlandse maatschappij.

Diezelfde waardeloze nepmigranten verdienen ook geen eigen pension.quote:Op zondag 16 april 2006 18:06 schreef MrSASO het volgende:
Ja maar dat ben jij, hoeveel Nederlanders die zijn vertrokken eten in Spanje bijvoorbeeld paella, die eten ook gewoon Nederlands eten
Nee, ik eet wat ik voorgeschoteld krijg of wat voorhanden is. Ik ga in het buitenland dus echt niet op zoek naar drop, hagelslag of speculaas.quote:je eet waar je mee bent opgevoed.

Nederlands eten is altijd voorhanden, er zijn altijd aardappelen, vlees en groenten.quote:Op zondag 16 april 2006 18:11 schreef Lithion het volgende:
[..]
Diezelfde waardeloze nepmigranten verdienen ook geen eigen pension.
[..]
Nee, ik eet wat ik voorgeschoteld krijg of wat voorhanden is. Ik ga in het buitenland dus echt niet op zoek naar drop, hagelslag of speculaas.

Ja, en dus?quote:Op zondag 16 april 2006 18:15 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Nederlands eten is altijd voorhanden, er zijn altijd aardappelen, vlees en groenten.
De basis van vele keukens en vele gerechten, ik geloof niet dat jij dan ineenkeer het Spaanse kookboek uit je hoofd gaat leren om vervolgens elke dag Spaans te eten.
Ik durf te wedden dat elke Nederlander die in het buitenland woont, vaak nog wel een Nederlands gerecht eten.

Ik heb in mijn tijd in het buitenland nooit een echt Nederlands gerecht gegeten. Een AGV'tje is overigens geen Nederlands gerecht, dat kennen ze in heel Europa.quote:Op zondag 16 april 2006 18:15 schreef MrSASO het volgende:
Nederlands eten is altijd voorhanden, er zijn altijd aardappelen, vlees en groenten.
De basis van vele keukens en vele gerechten, ik geloof niet dat jij dan ineenkeer het Spaanse kookboek uit je hoofd gaat leren om vervolgens elke dag Spaans te eten.
Ik durf te wedden dat elke Nederlander die in het buitenland woont, vaak nog wel een Nederlands gerecht eten.

Daar moet een heel aparte leefomgeving voor opgezet worden? Ik kan in mijn Nederlandse keuken ook perfect een Thaise of Indische maaltijd maken hoor.quote:Op zondag 16 april 2006 18:19 schreef MrSASO het volgende:
Waarom je die turkse mensen dat dan niet zou gunnen.

aardappelen vlees en groeten vormt het hoofdvoedsel voor veel mensen, dat je dat aantrefd in landen in de buurt is niet zo raar. meestal is de bereiding anders en de toegevoegde kruiden.quote:Op zondag 16 april 2006 18:15 schreef MrSASO het volgende:
[..]

Het gaat hier over oudere Turkse mensen, mischien kunnen ze helemaal niet meer koken.quote:Op zondag 16 april 2006 18:21 schreef Lithion het volgende:
[..]
Daar moet een heel aparte leefomgeving voor opgezet worden? Ik kan in mijn Nederlandse keuken ook perfect een Thaise of Indische maaltijd maken hoor.

Nou, wat is dan het probleem om in een bejaardenhuis een turkse kok aan te nemen die een heerlijke turkse maatlijd op tafel kan zetten? Ik snap dat etnische afscheidingsgedrag niet zo goed in deze.quote:Op zondag 16 april 2006 18:23 schreef MrSASO het volgende:
Het gaat hier over oudere Turkse mensen, mischien kunnen ze helemaal niet meer koken.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |