quote:BRAKEMAX-PADS USED ORIGINAL BY:
BMW - AUDI - FERRARI - VOLVO - MERCEDES
quote:Een sport-remset van BRAKEMAX geeft uw auto 30% meer rem-power.
U merkt dat uw auto vlotter op het rempedaal reageert. Ook tijdens snel accelereren en snel opvolgend remmen blijft de BRAKEMAX-set remvermogen leveren. Door de perforaties in de schijven en de speciale high-carbon legering is de warmte-afvoer beduidend beter dan bij standaard schijven. Dit voorkomt fading en zorgt voor constante rempower bij extreem gebruik. Tevens worden de remblokken schoon gehouden en blijven deze hierdoor optimaal presteren.(U hoort de remblokken bijten in de schijven).
De sport-remset bestaat uit 2 geperforeerde high-carbon remschijven (linkse en rechtse uitvoering) met een set sport-remblokken waarvan het frictiemateriaal is afgestemd op de legering van de schijven. Per autotype worden verschillende frictiematerialen gebruikt met een frictiecoėfficient van 0.45 mu. De frictiespecificaties worden altijd op de blokken vermeld door de fabrikant (bv T 427).
De sport-remset geeft de meest optimale remwerking en levensduur wanneer deze als set met geadviseerde remblokken wordt gemonteerd.
U kunt de losse blokken en schijven van de sport-sets in de onderdelendatabase vinden met een artikelnummer eindigend op /S.
Om een BRAKEMAX sport-remset samen te stellen, dient u de remblokken en remschijven met /S apart te bestellen.
* BRAKEMAX sets zijn uitwisselbaar met uw standaard remsysteem en zijn zeer simpel te monteren.
* BRAKEMAX sets zijn leverbaar voor vele automerken: SPORT-KWALITEIT voor een STANDAARD-PRIJS.
* BRAKEMAX sets voldoen uiteraard aan alle EU-gestelde eisen zoals ECE-R90 en TUV.
Remschijven BRAKEMAX-Sport sets
= HIGH-CARBON CASTING GG-25-HC, CNC cross or radiused drilled, balanced.
= MAXIMUM AIR CIRCULATION
= INCREASED BRAKE PAD BITE
= REDUCE FADING
= IMPROVED WET-WEATHER BRAKING
= REDUCE BRAKE PAD GASES
= KEEP BRAKE PADS CLEAN
BRAKEMAX HIGH-CARBON CASTING USED IN AUTOMOTIVE INDUSTRIES BY:
BREMBO-BRADI-FREMAX-ATE-URPA
Remblokken BRAKEMAX-Sport sets
High-perfomance friction coėfficient (mu) from -0.45 and temperature range within the pads are effective 200-500 C.
ANTI-SQUEAL SHIMS, ECE R90 TESTED.
= GOOD BITE IN COOL AND HOT CONDITIONS
= LONG DISC-LIFE
= REDUCED FADING
= NO SQUEALING
Voornamelijk straatgebruik maar af en toe ook circuitgebruik, 75% straat en 25% circuit. (gebruik 'm niet als daily driver)quote:Op zondag 16 april 2006 12:11 schreef Googolplexian het volgende:
Het is belangrijk je remmen af te stellen op je rijgedrag dus blissard's vraag "Waarvoor wil je het gaan gebruiken?" is redelijk essentieel
En voor een MX-5 ?quote:Op zondag 16 april 2006 12:20 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Voornamelijk straatgebruik maar af en toe ook circuitgebruik, 75% straat en 25% circuit. (gebruik 'm niet als daily driver)
Jep, MX-5.quote:Op zondag 16 april 2006 12:22 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
En voor een MX-5 ?
Dan zou ik voor EBC Green Stuff gaan en bijbehorende schijven
http://www.ebcbrakesdirect.com/car/default.asp?v=car&part=pad&make=MAZDA&model=MX5&t1=padquote:
quote:Op zondag 16 april 2006 12:33 schreef Mex_ het volgende:
Heb de EBC schijven en blokken al gevonden bij http://www.ilmotorsport.de/ blokken zijn qua prijs gelijk en de schijven zijn maar 9¤ duurder. Dinsdag ritje Duitsland dus
quote:Op zondag 16 april 2006 12:48 schreef Mex_ het volgende:
Hoop dat ze het spul op voorraad hebben, volgende week Clubspecials @ Zandvoort.
Ik zie in die laatste kolom DS2000 bij Green en DS2500 bij Red, zouden ze daarmee de Ferodo blokken bedoelen?
Ik denk dat je ook rekening moet houden met of iemand goed kan remmen of nietquote:Op zondag 16 april 2006 12:58 schreef Mex_ het volgende:
Op miata.net zijn de meningen nogal verdeeld over de green stuff blokken..
http://miata.net/products/perform/ebc.html#green
Daaruit haal ik juist dat red meer voor straatgebruik is, of kijk ik niet goed?quote:Op zondag 16 april 2006 12:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]wel gaan voor de stalenremleidingen erbij en vergeet EBC Red Stuff (staat stoer, dat High Performance erbij maar de pads worden niet warm genoeg bij lichte auto's)
edit: hier trouwens wat meer info over de pads: http://www.ebcbrakes.com/Automotive.html
[afbeelding]
Als de Red stuff's gelijk zijn aan Ferodo DS2500 dan lijkt me dat een betere optie. Dinsdag even een rondje bellen om te kijken wat me die gaan kosten. De Miata is nu nog orgineel maar krijgt binnekort een Greddy turbokit + nog wat goodies waarmee ik op ~170pk hoop uit te komen.quote:Op zondag 16 april 2006 13:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook rekening moet houden met of iemand goed kan remmen of niet
Disc Warping gebeurd ALTIJD als je na heftig remmen de voet op de rem houdt bij stilstand, bijv.
Zwarte afscheiding op de discs betekent dat de pads of de disc te heet is geworden ... die mensen hebben waarschijnlijk alleen de pads vervangen en op een ongegroefde of niet-geventileerde schijf gezet ... tsjaof ze hebben de pads meer belast dan de bedoeling is (en hadden red stuffs moeten nemen voor track-use). Bij het advies om Green Stuff te nemen ga ik natuurlijk niet uit van 500 pk op je Miata
Je kunt ook effe de tuner bellen om te kijken welke hij gebruikt
edit: veel mensen hebben ook niet het geduld om de spullen goed in te remmen.
met 172 pk's op m'n Sol ga ik met de volgende pads voor Green Stuffquote:Op zondag 16 april 2006 13:11 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Als de Red stuff's gelijk zijn aan Ferodo DS2500 dan lijkt me dat een betere optie. Dinsdag even een rondje bellen om te kijken wat me die gaan kosten. De Miata is nu nog orgineel maar krijgt binnekort een Greddy turbokit + nog wat goodies waarmee ik op ~170pk hoop uit te komen.
quote:Op zondag 16 april 2006 13:09 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Daaruit haal ik juist dat red meer voor straatgebruik is, of kijk ik niet goed?
quote:...and for Highly Tuned Cars/Faster Street Driving
Since this material was introduced in late 2003, it has received many positive write ups from performance drivers of faster cars such as the Impreza. You can read some of these write ups and comparisons to other performance materials on www.scoobynet.co.uk and www.subiegal.com. This is a truly impressive fast road pad for repeated heavy braking. It emits far less dust than semi-metallic pads and has been proven to stop a saloon car 13 metres quicker than OEM pads from 100mph/160kph.
Over de Red Stuff of de Green Stuff? Of allebeiquote:Op zondag 16 april 2006 18:24 schreef Mex_ het volgende:
Ik hoor op andere fora alleen maar negatieve dingen over EBC.![]()
quote:EBC is helemaal troep die je moet laten staan. Daar heb ik echt nog nooit iets goeds overgehoord...
quote:Ik hoor maar weinig goeie verhalen over Greenstuff. Toen ik vorig jaar naar nieuwe schijven en blokken op zoek was werd me dat door een winkel die het levert zelfs niet echt aangeraden... Heb toen ook niet voor niks Ferodo genomen
quote:Bij TI zijn er ook een paar die er Brakemax schijven onder mikken, maar eerlijk gezegd ben ik er geen fan van.
Net zo min als ik fan ben van EBC
quote:I fitted EBC red ceramic pads and turbo grooved discs to the front of the car on Saturday morning. Most people's comments were "Ugh, why are you fitting those? EBC are crap" or "You'll have to be careful because they don't work when they're cold".
Well, the verdict is that even when cold and having done only 4 miles they're better than the standard discs with DS2500 pads. I have another 180 miles to do before the recommended bedding period is over but I'm looking forward to getting them really hot and seeing how they compare under 'spirited' driving.
quote:Most people's comments were "Ugh, why are you fitting those? EBC are crap" or "You'll have to be careful because they don't work when they're cold".
I assume they've tried the new EBC compounds then?
They did have a very poor reputation before, but AFAIK the new compounds are a lot better.
Only tried the DS2500's. They're OK, but produce far too much dust for my liking which can lead to vibration on large rotors.
Personally, I'll be glad to see the back of them.
Dit zijn wel quotes van mensen met meer performance (Impreza Turbo, enzo) Ikzelf zou voor jouw auto nog steeds voor de Greens gaanquote:Stefan, they hadn't tried the new EBC compunds, they were basing their 'valued' opinion on what they had heard about EBC products over the last few years. Ie: talking out of their arse! That's why I went for EBC, the feedback I've heard from people who've actually tried them is very good.
I don't know whether the EBC red ceramic pads have a low-dust compound like the older EBC pads, but let's face it they can't be any worse than DS2500s!
http://www.tcc-shop.nl/cheycartquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:24 schreef Googolplexian het volgende:
http://www.totalcarconcept.com/
Ferodo met korting
Ga ze meteen even bellen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:24 schreef Googolplexian het volgende:
http://www.totalcarconcept.com/
Ferodo met korting
Ik ga al voor een soort van 'big brake kit'quote:Op woensdag 19 april 2006 09:35 schreef t0n het volgende:
Axxis Ultimates, zitten standaard bij Rotora Big brake kits.
Ferodo DS2500's...
RVS leidingen...
Klaar....
Ik hoor je wel.
Leg eens uit.quote:Op woensdag 19 april 2006 10:20 schreef TeazNutz het volgende:
DS2500 is leuk, maar infeite onzinnig voor schijven van 255mm
offtopic:quote:Op woensdag 19 april 2006 10:41 schreef ConQuestador het volgende:
Verglaasde blokken.... ach, nog maar 3x gehad met mijn vorige auto (iedere keer op het circuit)![]()
daarna gewoon doorgaan, de verglazing slijt er vanzelf af
Omdat niet echt grote schijven zijn, en grote schijven kan je associeren met snelle auto'squote:
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld, alleen is het zo dat er voor de Miata niet veel groters te krijgen is terwijl er toch volop mee geracet wordt, waarschijnlijk meer dan jij denkt. Er past überhaupt niets groters in mijn 14" wieltjes (waar ik nogal aan gehecht ben, 4,9kg)quote:Op woensdag 19 april 2006 16:16 schreef TeazNutz het volgende:
[..]
Omdat niet echt grote schijven zijn, en grote schijven kan je associeren met snelle auto's
die DS2500 serie is gemaakt voor bijna circuit gebruik.
Ze presteren het beste als ze heet zijn..
heb je hem?
Dat zijn lekker lichte velgen dan! Wat voor zijn het?quote:Op woensdag 19 april 2006 16:53 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld, alleen is het zo dat er voor de Miata niet veel groters te krijgen is terwijl er toch volop mee geracet wordt, waarschijnlijk meer dan jij denkt. Er past überhaupt niets groters in mijn 14" wieltjes (waar ik nogal aan gehecht ben, 4,9kg)
Dat je de Miata niet ziet als een snelle auto kan ik in komen alleen met wat kleine aanpassingen is een Miata sneller dan je denktIk hoop op ~170pk @ 950kg uit te komen, dus de remmen zijn vrij belangrijk, ook omdat ik er vaker het circuit/de ring mee op wil.
OEM Mazda, niet moeders mooiste maar wel lekker licht dusquote:Op woensdag 19 april 2006 17:01 schreef 1299 het volgende:
[..]
Dat zijn lekker lichte velgen dan! Wat voor zijn het?![]()
Ben benieuwdquote:Op donderdag 20 april 2006 11:22 schreef Kolkie het volgende:
Ah, jammer, ik zie het topic net te laat. Anders had ik je nog Hawk plus blokken kunnen aanraden. Zoals iemand het zo mooi zei 'al koop je gebruikte Hawk-blokken waar nog maar 1 mm voering opzit dan is dat nog genoem om het verschil te voelen'. Maargoed, axxis is ook niet verkeerd.
http://www.sandtler.de/ka(...)eiben/typ_gt_gta.htmquote:p.s. zoals wellicht bekend ben ik een groot tegenstander van alles wat geboord of geperforeerd is qua schijven. Als je zonodig gas/prut afvoer wilt hebben neem je maar gegroefde.
Schrijven?quote:Op donderdag 20 april 2006 12:12 schreef t0n het volgende:
Rotora schrijven, Axxis pads, RVS leidingen. Kom je al 'n heel eind
Gegroeft. Ligt eraan.quote:
True.quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:47 schreef PNG het volgende:
[..]
Gegroeft. Ligt eraan.
Wat er gebeurt is dat er gaten letterlijk ingeboord worden. Letterlijk "geperforeerde schijven". Die scheuren. Heel andere kant van het spectrum zijn de gesmede cq gegoten schijven...met gaatjes.
En dat is heftig spul.
Die scoop heb ik al naar gekeken maar gaat nog niet meevallen bij mij, mijn wagentje heeft een airco waardoor ik een enorme radiator heb en dus geen ruimte om ergens een slang te monteren aan de voorkant.quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:45 schreef t0n het volgende:
[..]
True.
Rotora en Stoptech schijven zijn gegoten... die scheuren niet zomaar...
Axxis is voor de rest niet zo bekend bij de mensen die geen japanners rijden krijg ik 't idee...
Maar ik ga je verzekeren dat Mex_ hier nog even wat over gaat zeggen zodra hij 't circuit rond geweest is.
p.s.
Mex, zorg je er wel voor dat je 'n scoop naar je remmen toe maakt?
[afbeelding]
Zoiets..
Die sportsuspension heb ik wel maar zat er niet oem opquote:Op vrijdag 21 april 2006 08:54 schreef t0n het volgende:
Dat is echt klote, ik hoop dat je toch ergens 'n plekkie kan vinden, ding is echt aan te raden als je serieuze fading wilt voorkomen.
Btw, ff snel vraagje.. je hebt geen sport suspension hé?
Deze dusquote:Axxis Mazda Miata Mx-5 (Except Sport Suspension) 94-03 Brake Pad; Axxis Ultimate Front
quote:Slotted rotors do three things;
They take your money.
They wear pads faster.
They tell you when they are worn out because the slots disappear.
That's about it, at least for a track car.
Modern pad materials do not dust or outgas such that slots or holes can help.
quote:Drilled or slotted rotors have no place on a track car. They're nice looking for the street but they have a negligible effect on performance. The only possible upside to the slots is a little stronger initial bite. Maybe. The downsides are increased sucking sound of cash leaving your wallet, much faster pad wear, and potentially dangerous rotor failures due to cracking.
quote:I think that if you do some research you will fnd that a large majority of Miata owners (including spec miata racers) are fine with the stock rotors. If anything you'd be better off to spend the money saved on a good set of performance pads. But then there are some on this form that would say that is unnecessary as well.
Dit gaat dus allemaal over Miata's, hoe het bij andere merken zit weet ik utieraard nietquote:Dhale is correct. Slotted rotors were designed for pads that outgassed even under standard operating temps and helped give the gas a way to evacuate from between the pad and rotor preventing vapor lock.
Modern pads do not outgas appreciably under normal operation and consequently slotted rotors are simply a cosmetic item. They will not increase your braking performance in any way shape or form.
Definitely save your money for a good set of pads. While OEM pads are a good compromise for streetable pads, a proper performance pad is an absolute *must* for track useage!!
Is ongeveer even groot als mijn velg + bandquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:16 schreef wimwerf het volgende:
heb je ook geen last van fading...![]()
[afbeelding]
hehehe...je heb ze ook in een kleiner maatje...;)quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:18 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Is ongeveer even groot als mijn velg + band![]()
Nee deze maat bevalt me prima. Anders past het toch niet in mijn 14" velgen. En ik heb al een keer mijn banden laten blokkeren bij 200 Km/h dus zeker met betere schijven + blokken heb ik meer dan voldoende remkrachtquote:Op vrijdag 21 april 2006 14:35 schreef Mex_ het volgende:
Voor dat geld moet je schijvne en blokken in je huidige maat kunnen krijgen. Of wil je groter?
http://www.sandtler.de/ka(...)r/scheiben_index.htmquote:Op vrijdag 21 april 2006 15:35 schreef 1299 het volgende:
[..]
Nee deze maat bevalt me prima. Anders past het toch niet in mijn 14" velgen. En ik heb al een keer mijn banden laten blokkeren bij 200 Km/h dus zeker met betere schijven + blokken heb ik meer dan voldoende remkracht
Wat voor merk zijn die schijven dan? En waar kan ik die krijgen?
200¤ voor blokken en schijven?quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:15 schreef casejunkie het volgende:
Ik ga binnenkort zelf een brakemax setje kopen met sportblokjes. Dit puur voor straat gebruiken (wel wat sportiver straat gebruik).
voor mijn auto kost een set voor de voorkant net geen 200 euro en ben dus benieuwd naar de kwaliteit.
Kom je nu mee aanquote:Op maandag 10 juli 2006 18:15 schreef Five_Aces het volgende:
Wat je wel even moet doen is de delen waar je dus geen contact van de blokken hebt even met iets als hammerite of zo behandelen, anders roesten die dingen onder je reet weg.
hehe, das waarquote:Op maandag 10 juli 2006 23:31 schreef Five_Aces het volgende:
Ja ik kan niet bijhouden wie de hele tijd wat kooptToen ik "zimmerman" las had je ze er al onder zitten
330mm, dat is bijna de doorsnede van mijn 14" velgjesquote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:42 schreef noidea het volgende:
Ik rijd sinds kort weer in m'n nissan 200sx, en ik moet zeggen dat zo'n Rotora big brake kit (330mm) ook erg lekker remt.
[afbeelding]
Haha, ja maar mijn auto is dan ook wel iets zwaarder, dus kheb wel iets meer nodig.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:00 schreef Mex_ het volgende:
[..]
330mm, dat is bijna de doorsnede van mijn 14" velgjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |