abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37000759
Heeft er iemand ervaring met de remdelen (blokken en schijven) van Brakemax. Dit merk kwam ik via marktplaats tegen op http://www.autopartsonline.nl/ Ze bieden orginele schijven en blokken aan tegen nette prijzen, maar dus ook Brakemax sportblokken en schijven tevens tegen erg nette prijzen. Het probleem is alleen dat ik via google bv vrij weinig kan vinden over eventuele kwaliteit van Brakemax.

Dit is de text die op hun site staat, kan iemand dit bevestigen?
quote:
BRAKEMAX-PADS USED ORIGINAL BY:
BMW - AUDI - FERRARI - VOLVO - MERCEDES
quote:
Een sport-remset van BRAKEMAX geeft uw auto 30% meer rem-power.
U merkt dat uw auto vlotter op het rempedaal reageert. Ook tijdens snel accelereren en snel opvolgend remmen blijft de BRAKEMAX-set remvermogen leveren. Door de perforaties in de schijven en de speciale high-carbon legering is de warmte-afvoer beduidend beter dan bij standaard schijven. Dit voorkomt fading en zorgt voor constante rempower bij extreem gebruik. Tevens worden de remblokken schoon gehouden en blijven deze hierdoor optimaal presteren.(U hoort de remblokken bijten in de schijven).

De sport-remset bestaat uit 2 geperforeerde high-carbon remschijven (linkse en rechtse uitvoering) met een set sport-remblokken waarvan het frictiemateriaal is afgestemd op de legering van de schijven. Per autotype worden verschillende frictiematerialen gebruikt met een frictiecoėfficient van 0.45 mu. De frictiespecificaties worden altijd op de blokken vermeld door de fabrikant (bv T 427).

De sport-remset geeft de meest optimale remwerking en levensduur wanneer deze als set met geadviseerde remblokken wordt gemonteerd.
U kunt de losse blokken en schijven van de sport-sets in de onderdelendatabase vinden met een artikelnummer eindigend op /S.
Om een BRAKEMAX sport-remset samen te stellen, dient u de remblokken en remschijven met /S apart te bestellen.

* BRAKEMAX sets zijn uitwisselbaar met uw standaard remsysteem en zijn zeer simpel te monteren.
* BRAKEMAX sets zijn leverbaar voor vele automerken: SPORT-KWALITEIT voor een STANDAARD-PRIJS.
* BRAKEMAX sets voldoen uiteraard aan alle EU-gestelde eisen zoals ECE-R90 en TUV.

Remschijven BRAKEMAX-Sport sets

= HIGH-CARBON CASTING GG-25-HC, CNC cross or radiused drilled, balanced.
= MAXIMUM AIR CIRCULATION
= INCREASED BRAKE PAD BITE
= REDUCE FADING
= IMPROVED WET-WEATHER BRAKING
= REDUCE BRAKE PAD GASES
= KEEP BRAKE PADS CLEAN

BRAKEMAX HIGH-CARBON CASTING USED IN AUTOMOTIVE INDUSTRIES BY:
BREMBO-BRADI-FREMAX-ATE-URPA

Remblokken BRAKEMAX-Sport sets

High-perfomance friction coėfficient (mu) from -0.45 and temperature range within the pads are effective 200-500 C.
ANTI-SQUEAL SHIMS, ECE R90 TESTED.

= GOOD BITE IN COOL AND HOT CONDITIONS
= LONG DISC-LIFE
= REDUCED FADING
= NO SQUEALING


pi_37001392
Vooral de tekst: " Ook tijdens snel accelereren .... blijft de BRAKEMAX-set remvermogen leveren." erg grappig. Blijven de klauwen hangen dan? :-)
Ik kan er ook niets over vinden, heb er nog nooit van gehoord ook. Het ziet er verder echter wel erg profi uit. Gewoonlijk zou ik geen enkel risico nemen met m'n remmen, maar dit lijkt me gewoon goed spul.
Waarvoor wil je het gaan gebruiken? De genoemde "sport kwaliteit" is, niet altijd het beste voor gewoon straat gebruik.
pi_37001483
Persoonlijk zou ik eerst (of tegelijk) voor stalen remleidingen gaan. Zelf heb ik de combo van Ferodo blokken en OMP schijven.

Het is belangrijk je remmen af te stellen op je rijgedrag dus blissard's vraag "Waarvoor wil je het gaan gebruiken?" is redelijk essentieel
Calm down, please!
  zondag 16 april 2006 @ 12:19:59 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37001699
Textar is wel een originele remblokken leverancier voor bv. BMW
Maar op de Textar site is ook niets te vinden over "Brakemax"

Of heeft dat autoparts een "eigen huis-merk" oid?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_37001722
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:11 schreef Googolplexian het volgende:
Het is belangrijk je remmen af te stellen op je rijgedrag dus blissard's vraag "Waarvoor wil je het gaan gebruiken?" is redelijk essentieel
Voornamelijk straatgebruik maar af en toe ook circuitgebruik, 75% straat en 25% circuit. (gebruik 'm niet als daily driver)
pi_37001768
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:20 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Voornamelijk straatgebruik maar af en toe ook circuitgebruik, 75% straat en 25% circuit. (gebruik 'm niet als daily driver)
En voor een MX-5 ?

Dan zou ik voor EBC Green Stuff gaan en bijbehorende schijven
.
edit: goedkoop is echter anders maar zijn ZEER goede blokken.
Calm down, please!
pi_37001785
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:22 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

En voor een MX-5 ?

Dan zou ik voor EBC Green Stuff gaan en bijbehorende schijven
Jep, MX-5.
pi_37001848
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:23 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Jep, MX-5.
http://www.ebcbrakesdirect.com/car/default.asp?v=car&part=pad&make=MAZDA&model=MX5&t1=pad

Ontopic : Ik heb zelf nooit van BrakeMax gehoord. Dacht heel eerlijk dat Ferrari deals had met OMP en Brembo (vanwege F1 ook).
Calm down, please!
pi_37002021
Heb de EBC schijven en blokken al gevonden bij http://www.ilmotorsport.de/ blokken zijn qua prijs gelijk en de schijven zijn maar 9¤ duurder. Dinsdag ritje Duitsland dus
pi_37002171
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:33 schreef Mex_ het volgende:
Heb de EBC schijven en blokken al gevonden bij http://www.ilmotorsport.de/ blokken zijn qua prijs gelijk en de schijven zijn maar 9¤ duurder. Dinsdag ritje Duitsland dus
wel gaan voor de stalenremleidingen erbij en vergeet EBC Red Stuff (staat stoer, dat High Performance erbij maar de pads worden niet warm genoeg bij lichte auto's)

edit: hier trouwens wat meer info over de pads: http://www.ebcbrakes.com/Automotive.html



[ Bericht 8% gewijzigd door Googolplexian op 16-04-2006 12:45:40 ]
Calm down, please!
pi_37002372
Hoop dat ze het spul op voorraad hebben, volgende week Clubspecials @ Zandvoort.

Ik zie in die laatste kolom DS2000 bij Green en DS2500 bij Red, zouden ze daarmee de Ferodo blokken bedoelen?
pi_37002574
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:48 schreef Mex_ het volgende:
Hoop dat ze het spul op voorraad hebben, volgende week Clubspecials @ Zandvoort.

Ik zie in die laatste kolom DS2000 bij Green en DS2500 bij Red, zouden ze daarmee de Ferodo blokken bedoelen?
denk het ... maar heb zelf DC2500's en die heb ik genomen i.p.v. EBC Red Stuff omdat die Red Stuff's te weinig remden als ze koud waren. Mijn autootje (DelSol VTi) is te licht om de pads goed op te kunnen warmen. Maat van me heeft een Volvo T5-R en die heeft geloof ik wel heel veel plezier van Red Stuff.

In eerste instantie werd me Green Stuff aanbevolen maar ik was eigenwijs en had gedacht vorige zomer meer op de track te rijden dus kocht ik Red Stuff. Nu met die DC2500 remt 'ie stukken beter iig. Toch had ik die Green Stuffs moeten nemen Heb in een Sol gereden die ze wel had en da's toch wel effe remmen met een hoofdletter R.
Calm down, please!
pi_37002643
Op miata.net zijn de meningen nogal verdeeld over de green stuff blokken..

http://miata.net/products/perform/ebc.html#green
pi_37002847
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:58 schreef Mex_ het volgende:
Op miata.net zijn de meningen nogal verdeeld over de green stuff blokken..

http://miata.net/products/perform/ebc.html#green
Ik denk dat je ook rekening moet houden met of iemand goed kan remmen of niet
Disc Warping gebeurd ALTIJD als je na heftig remmen de voet op de rem houdt bij stilstand, bijv.
Zwarte afscheiding op de discs betekent dat de pads of de disc te heet is geworden ... die mensen hebben waarschijnlijk alleen de pads vervangen en op een ongegroefde of niet-geventileerde schijf gezet ... tsja of ze hebben de pads meer belast dan de bedoeling is (en hadden red stuffs moeten nemen voor track-use). Bij het advies om Green Stuff te nemen ga ik natuurlijk niet uit van 500 pk op je Miata

Je kunt ook effe de tuner bellen om te kijken welke hij gebruikt

edit: veel mensen hebben ook niet het geduld om de spullen goed in te remmen.
Calm down, please!
  zondag 16 april 2006 @ 13:09:35 #15
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_37002923
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:39 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

wel gaan voor de stalenremleidingen erbij en vergeet EBC Red Stuff (staat stoer, dat High Performance erbij maar de pads worden niet warm genoeg bij lichte auto's)

edit: hier trouwens wat meer info over de pads: http://www.ebcbrakes.com/Automotive.html

[afbeelding]
Daaruit haal ik juist dat red meer voor straatgebruik is, of kijk ik niet goed?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_37002969
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:06 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik denk dat je ook rekening moet houden met of iemand goed kan remmen of niet
Disc Warping gebeurd ALTIJD als je na heftig remmen de voet op de rem houdt bij stilstand, bijv.
Zwarte afscheiding op de discs betekent dat de pads of de disc te heet is geworden ... die mensen hebben waarschijnlijk alleen de pads vervangen en op een ongegroefde of niet-geventileerde schijf gezet ... tsja of ze hebben de pads meer belast dan de bedoeling is (en hadden red stuffs moeten nemen voor track-use). Bij het advies om Green Stuff te nemen ga ik natuurlijk niet uit van 500 pk op je Miata

Je kunt ook effe de tuner bellen om te kijken welke hij gebruikt

edit: veel mensen hebben ook niet het geduld om de spullen goed in te remmen.
Als de Red stuff's gelijk zijn aan Ferodo DS2500 dan lijkt me dat een betere optie. Dinsdag even een rondje bellen om te kijken wat me die gaan kosten. De Miata is nu nog orgineel maar krijgt binnekort een Greddy turbokit + nog wat goodies waarmee ik op ~170pk hoop uit te komen.
pi_37003038
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:11 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Als de Red stuff's gelijk zijn aan Ferodo DS2500 dan lijkt me dat een betere optie. Dinsdag even een rondje bellen om te kijken wat me die gaan kosten. De Miata is nu nog orgineel maar krijgt binnekort een Greddy turbokit + nog wat goodies waarmee ik op ~170pk hoop uit te komen.
met 172 pk's op m'n Sol ga ik met de volgende pads voor Green Stuff
Ik heb hier nog een setje Red Stuff liggen voor de Sol (voor) Als het dezelfde maat is mag je ze wel hebben maar zo te zien niet (andere vorm). Jammer want het zou top zijn als je kunt vergelijken, ofcourse
Calm down, please!
pi_37003085
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:09 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Daaruit haal ik juist dat red meer voor straatgebruik is, of kijk ik niet goed?
quote:
...and for Highly Tuned Cars/Faster Street Driving

Since this material was introduced in late 2003, it has received many positive write ups from performance drivers of faster cars such as the Impreza. You can read some of these write ups and comparisons to other performance materials on www.scoobynet.co.uk and www.subiegal.com. This is a truly impressive fast road pad for repeated heavy braking. It emits far less dust than semi-metallic pads and has been proven to stop a saloon car 13 metres quicker than OEM pads from 100mph/160kph.
Sinds ze ook Yellow Stuff hebben is Red Stuff meer gecategoriseerd als Heavy Street Use.

Die zou ik nemen als je bijvoorbeeld 75% Trackday en 25% Streetuse hebt.
Voor heftig vermogen en hardcore racing > Yellow Stuff ... maar verwacht dan niet goed te kunnen remmen als je ze niet belast (en dat had ik dus ook met Red Stuff ... na een noodstop remden ze stukken beter )
Calm down, please!
pi_37011558
Die Brakemax dingen vertragen prima. Heb ze eerst goed ingeremd en daarna eens flink gaan planken: de boel gaat flink stinken en de schijven worden lekker blauw maar geen fading en krom trekken zullen ze mijns inziens ook niet snel doen. Ben eigenlijk uitermate tevreden, ook met de 'looks'
pi_37012145
Ik hoor op andere fora alleen maar negatieve dingen over EBC.
pi_37015527
quote:
Op zondag 16 april 2006 18:24 schreef Mex_ het volgende:
Ik hoor op andere fora alleen maar negatieve dingen over EBC.
Over de Red Stuff of de Green Stuff? Of allebei
Calm down, please!
pi_37015857
Algemeen
quote:
EBC is helemaal troep die je moet laten staan. Daar heb ik echt nog nooit iets goeds overgehoord...
quote:
Ik hoor maar weinig goeie verhalen over Greenstuff. Toen ik vorig jaar naar nieuwe schijven en blokken op zoek was werd me dat door een winkel die het levert zelfs niet echt aangeraden... Heb toen ook niet voor niks Ferodo genomen
quote:
Bij TI zijn er ook een paar die er Brakemax schijven onder mikken, maar eerlijk gezegd ben ik er geen fan van.

Net zo min als ik fan ben van EBC
pi_37015905
quote:
Op zondag 16 april 2006 20:53 schreef Mex_ het volgende:
Algemeen
[..]
geen eigen ervaringen van die mensen?
Calm down, please!
pi_37016450
quote:
I fitted EBC red ceramic pads and turbo grooved discs to the front of the car on Saturday morning. Most people's comments were "Ugh, why are you fitting those? EBC are crap" or "You'll have to be careful because they don't work when they're cold".

Well, the verdict is that even when cold and having done only 4 miles they're better than the standard discs with DS2500 pads. I have another 180 miles to do before the recommended bedding period is over but I'm looking forward to getting them really hot and seeing how they compare under 'spirited' driving.
quote:
Most people's comments were "Ugh, why are you fitting those? EBC are crap" or "You'll have to be careful because they don't work when they're cold".
I assume they've tried the new EBC compounds then?

They did have a very poor reputation before, but AFAIK the new compounds are a lot better.

Only tried the DS2500's. They're OK, but produce far too much dust for my liking which can lead to vibration on large rotors.

Personally, I'll be glad to see the back of them.
quote:
Stefan, they hadn't tried the new EBC compunds, they were basing their 'valued' opinion on what they had heard about EBC products over the last few years. Ie: talking out of their arse! That's why I went for EBC, the feedback I've heard from people who've actually tried them is very good.

I don't know whether the EBC red ceramic pads have a low-dust compound like the older EBC pads, but let's face it they can't be any worse than DS2500s!
Dit zijn wel quotes van mensen met meer performance (Impreza Turbo, enzo) Ikzelf zou voor jouw auto nog steeds voor de Greens gaan

De meningen lijken nogal verdeeld maar let wel op dat je recente fora leest ... de oude pads van EBC waren inderdaad niet super (en toch wonnen ze toen al races)
Calm down, please!
pi_37025860
Ben er inmiddels achter dat de schijven van http://www.fremax.com/ zijn en de blokken dus van http://www.textar.com (Brakemax dus)
pi_37053283
www.apracing.com

you get what you pay for...
pi_37058587
EPC is gewoon rommel, Die greenstuff zijn inderdaad goed voor je stof, maar dat gaat tenkostte van je remvermogen.

Die schijven zien er leuk uit, maar that's it
Als ik jullie een tip mag geven, www.webteile24.de

Ga daar eens kijken, zimmermans met ATE of Ferodo blokken.
Scherpe prijzen hebben de duitsers
pi_37066250
Waar kan je fatsoenlijk brembo schijven bestellen voor een Mitsubishi Colt?
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:07:51 #29
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_37066511
Bij de alfa156club ken ik alleen maar goede ervaringen met brakemax en autopartsonline, zelfs zo goed dat er contact is gekomen met bovengenoemt bedrijf en wij clubkorting daar hebben.

(Alleen heb ik ze zelf nog niet, maar als ik binnenkort niewe remmen moet, dan is brakemax zeker 1 van de opties)
pi_37066646
Brakemax heeft geen eens de juiste remschijven voor mijn Colt GTi

Die ze aanbieden zijn te klein, bij een maat van mij zijn die schijven toen ook gescheurd in 2 weken tijd en de remblokken sleten scheef af.

Ik heb overigens momenteel wel remblokken van brakemax op mijn originele schijven, maar dat remt verder best goed.
pi_37078793
Calm down, please!
pi_37083761
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:24 schreef Googolplexian het volgende:
http://www.totalcarconcept.com/

Ferodo met korting
http://www.tcc-shop.nl/cheycart

De webshop werkt niet ik krijg zo het php script voor me neus
pi_37087556
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:24 schreef Googolplexian het volgende:
http://www.totalcarconcept.com/

Ferodo met korting
Ga ze meteen even bellen.
pi_37087610
Axxis Ultimates, zitten standaard bij Rotora Big brake kits.
Ferodo DS2500's...

RVS leidingen...

Klaar....

Ik hoor je wel.
pi_37088103
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:35 schreef t0n het volgende:
Axxis Ultimates, zitten standaard bij Rotora Big brake kits.
Ferodo DS2500's...

RVS leidingen...

Klaar....

Ik hoor je wel.
Ik ga al voor een soort van 'big brake kit' De schijven en blokken van een 1.8i > '94 passen namelijk ook, schijven zijn 255mm ipv 235mm en grotere blokken uiteraard. Hoef daarvoor alleen de brackets aan te passen.

Ferodo DS2500 bij TCC komt op ~104¤.
pi_37088139
Is niet té duur, maar het kan goedkoper
pi_37088526
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:59 schreef t0n het volgende:
Is niet té duur, maar het kan goedkoper
Ik hoor 't wel
pi_37088552
Komt goed
pi_37088643
DS2500 is leuk, maar infeite onzinnig voor schijven van 255mm
Ik heb ze gehad om mijn 312'ers.
Ze werken pas goed als ze op temperatuur zijn. Ik zou een normale set pakken, toch een stuk goedkoper.
Mijn inziens een waist of money, koop een brembo blokken set en das ook prima.

Goed inremmen is al 80%, als je te hard inremt verglazen je blokken en ben je al klaar
pi_37088741
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:20 schreef TeazNutz het volgende:
DS2500 is leuk, maar infeite onzinnig voor schijven van 255mm
Leg eens uit.
pi_37088788
t0n ... ik heb hier nog een setje EBC Red Stuff liggen (weinig gebruikt) voor circuit gebruik.

hebbuh?
Calm down, please!
pi_37088952
Pleur op marktplaats man
pi_37088968
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:33 schreef t0n het volgende:
Pleur op marktplaats man
Neuh ik hou ze voor eigen gebruik of geef ze aan een liefhebber
Calm down, please!
  woensdag 19 april 2006 @ 10:41:29 #44
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_37089204
Verglaasde blokken.... ach, nog maar 3x gehad met mijn vorige auto (iedere keer op het circuit) daarna gewoon doorgaan, de verglazing slijt er vanzelf af
pi_37089587
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:41 schreef ConQuestador het volgende:
Verglaasde blokken.... ach, nog maar 3x gehad met mijn vorige auto (iedere keer op het circuit) daarna gewoon doorgaan, de verglazing slijt er vanzelf af
offtopic:
Ben je er zondag ook @ zandvoort, ik/we rijden namelijk in dezelfde sessie als de Alfa 156 club.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mex_ op 19-04-2006 11:24:56 ]
pi_37090074
offtopic:

Mex, Zondag rijdt Niels met z'n EG K20, en 'n dude met 'n 300zx of 'n skyline R32 GTR ook op Zandvoort... Gaat als de tieftering.
pi_37098444
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:24 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Leg eens uit.
Omdat niet echt grote schijven zijn, en grote schijven kan je associeren met snelle auto's
die DS2500 serie is gemaakt voor bijna circuit gebruik.
Ze presteren het beste als ze heet zijn..

heb je hem?
pi_37098809
Nee, dat is niet geheel waar.

Ze blijven ook goed presteren, bij enorme temperaturen.

ik moet toegeven dat DS2500's.. minder goed remmen bij koud dan Axxis Ultimates.
pi_37099832
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:16 schreef TeazNutz het volgende:

[..]

Omdat niet echt grote schijven zijn, en grote schijven kan je associeren met snelle auto's
die DS2500 serie is gemaakt voor bijna circuit gebruik.
Ze presteren het beste als ze heet zijn..

heb je hem?
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld, alleen is het zo dat er voor de Miata niet veel groters te krijgen is terwijl er toch volop mee geracet wordt, waarschijnlijk meer dan jij denkt. Er past überhaupt niets groters in mijn 14" wieltjes (waar ik nogal aan gehecht ben, 4,9kg)

Dat je de Miata niet ziet als een snelle auto kan ik in komen alleen met wat kleine aanpassingen is een Miata sneller dan je denkt Ik hoop op ~170pk @ 950kg uit te komen, dus de remmen zijn vrij belangrijk, ook omdat ik er vaker het circuit/de ring mee op wil.
pi_37100121
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:53 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld, alleen is het zo dat er voor de Miata niet veel groters te krijgen is terwijl er toch volop mee geracet wordt, waarschijnlijk meer dan jij denkt. Er past überhaupt niets groters in mijn 14" wieltjes (waar ik nogal aan gehecht ben, 4,9kg)

Dat je de Miata niet ziet als een snelle auto kan ik in komen alleen met wat kleine aanpassingen is een Miata sneller dan je denkt Ik hoop op ~170pk @ 950kg uit te komen, dus de remmen zijn vrij belangrijk, ook omdat ik er vaker het circuit/de ring mee op wil.
Dat zijn lekker lichte velgen dan! Wat voor zijn het?
pi_37100362
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:01 schreef 1299 het volgende:

[..]

Dat zijn lekker lichte velgen dan! Wat voor zijn het?
OEM Mazda, niet moeders mooiste maar wel lekker licht dus

pi_37119397
Iemand de voor/nadelen/verschillen in gebruik van:

  • Geboorde schijven
  • Gegroefde schijven
  • Geboorde + gegroefde schijven
  • Schijven met kuiltjes
  • Normale schijven
  • pi_37119432
    pleur je msn es aan, heb de prijs voor je
    pi_37119478
    Done
    pi_37119802
    Blokken zijn inmiddels besteld, thanks to t0n Het zijn Axxis Ultimate blokken geworden.

    Zijn ze op miata.net nogal over te spreken, meer dan over de DS2500 blokken.

    http://www.streetbeatcustoms.com/rot10906350-sy.html

    Axxis Ultimate Friction brake pads use superior formulation which gives excellent pedal feel, hot or cool. They are pre-conditioned during manufacture, which eliminates the need for bedding in.
    # Features: Special Kevlar® and ceramic strengthened formulation
    # High co-efficient of friction
    # High temperature resistance
    # Low metal content, non-asbestos
    Fits Rotora Mazda Miata Mx-5 (Except Sport Suspension) 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003.

      donderdag 20 april 2006 @ 11:22:45 #56
    56074 Kolkie
    in a state of trance
    pi_37121853
    Ah, jammer, ik zie het topic net te laat. Anders had ik je nog Hawk plus blokken kunnen aanraden. Zoals iemand het zo mooi zei 'al koop je gebruikte Hawk-blokken waar nog maar 1 mm voering opzit dan is dat nog genoem om het verschil te voelen '. Maargoed, axxis is ook niet verkeerd.

    p.s. zoals wellicht bekend ben ik een groot tegenstander van alles wat geboord of geperforeerd is qua schijven. Als je zonodig gas/prut afvoer wilt hebben neem je maar gegroefde .
    Life is too short don't stress every day
    pi_37121901
    Gegroefde For The Win.

    Geboord is alleen maar verneuken van je metaal.. tenzij ze 280+ mm zijn, dan is 't logischer te verdelen.
    pi_37121955
    quote:
    Op donderdag 20 april 2006 11:22 schreef Kolkie het volgende:
    Ah, jammer, ik zie het topic net te laat. Anders had ik je nog Hawk plus blokken kunnen aanraden. Zoals iemand het zo mooi zei 'al koop je gebruikte Hawk-blokken waar nog maar 1 mm voering opzit dan is dat nog genoem om het verschil te voelen '. Maargoed, axxis is ook niet verkeerd.
    Ben benieuwd
    quote:
    p.s. zoals wellicht bekend ben ik een groot tegenstander van alles wat geboord of geperforeerd is qua schijven. Als je zonodig gas/prut afvoer wilt hebben neem je maar gegroefde .
    http://www.sandtler.de/ka(...)eiben/typ_gt_gta.htm

    zoiets?
    pi_37122832
    Wat raden jullie aan voor mijn Colt GTi. Ik ben van plan daar over enige tijd een ander motorblok in te hangen, en dan is het wel fijn om de remmen ook wat aan te passen. Hij remt nu al behoorlijk hoor, maar wat minder fading is nooit weg.

    Ik ga er over het algemeen geen circuit mee rijden, wel behoorlijk ruig straatgebruik. Ik zat te denken om gewoon mijn huidige schijven & blokken te vervangen door een A-merk. Ik heb niet zo'n zin om de zuigers e.d. aan te passen.
    pi_37123215
    Rotora schrijven, Axxis pads, RVS leidingen. Kom je al 'n heel eind
    pi_37123508
    quote:
    Op donderdag 20 april 2006 12:12 schreef t0n het volgende:
    Rotora schrijven, Axxis pads, RVS leidingen. Kom je al 'n heel eind
    Schrijven?

    Waar kan ik die kopen en wat moet dat ongeveer kosten? En is het eenvoudig om zelf de remleidingen te vervangen door RVS leidingen?
      donderdag 20 april 2006 @ 15:15:27 #62
    56074 Kolkie
    in a state of trance
    pi_37128741
    Life is too short don't stress every day
    pi_37130440
    Brakemax remschijven die verkeerde maat bleken te zijn:




    Aan beide kanten bij de gaten doorgescheurd op meerdere plekken. Kwaliteitje hoor!
    pi_37131912
    gegroefd dus
    pi_37133919
    Laatste set Textar blokken die ik er onder heb gehad was in minder dan 5 maanden weg. Remde niet onaardig, en zo sleet het ook. Niet echt spannend. EBC Green stuff remt voor geen meter beter was mijn eigen ervaring, maar betaald er wel behoorlijk voor, kortom eigen keuze. Ga dan meteen voor een Ferrodo DS2500 blok. Dan betaal je wel meer, maar heb je tenminste ook wat. Wil je niet al te duur uit zijn, pak je "bv" een Brembo Max schijf met een DS2500 blok als el cheapo oplossing. Zoals rallyastra ook wel eens zegt, ga je echt slag groter dat remt meteen stuk harder, maar dan zit je alweer stapje verder.
    Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
    blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
    pi_37150409
    quote:
    Op donderdag 20 april 2006 16:48 schreef Mex_ het volgende:
    gegroefd dus
    Gegroeft. Ligt eraan.

    Wat er gebeurt is dat er gaten letterlijk ingeboord worden. Letterlijk "geperforeerde schijven". Die scheuren. Heel andere kant van het spectrum zijn de gesmede cq gegoten schijven...met gaatjes.
    En dat is heftig spul.
    Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
    blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
    pi_37151638
    of gewoon oem schijven voor 1/5 van de prijs...
    pi_37151992
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 01:47 schreef PNG het volgende:

    [..]

    Gegroeft. Ligt eraan.

    Wat er gebeurt is dat er gaten letterlijk ingeboord worden. Letterlijk "geperforeerde schijven". Die scheuren. Heel andere kant van het spectrum zijn de gesmede cq gegoten schijven...met gaatjes.
    En dat is heftig spul.
    True.

    Rotora en Stoptech schijven zijn gegoten... die scheuren niet zomaar...

    Axxis is voor de rest niet zo bekend bij de mensen die geen japanners rijden krijg ik 't idee...
    Maar ik ga je verzekeren dat Mex_ hier nog even wat over gaat zeggen zodra hij 't circuit rond geweest is.

    p.s.
    Mex, zorg je er wel voor dat je 'n scoop naar je remmen toe maakt?


    Zoiets..
    pi_37152030
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 08:45 schreef t0n het volgende:

    [..]

    True.

    Rotora en Stoptech schijven zijn gegoten... die scheuren niet zomaar...

    Axxis is voor de rest niet zo bekend bij de mensen die geen japanners rijden krijg ik 't idee...
    Maar ik ga je verzekeren dat Mex_ hier nog even wat over gaat zeggen zodra hij 't circuit rond geweest is.

    p.s.
    Mex, zorg je er wel voor dat je 'n scoop naar je remmen toe maakt?
    [afbeelding]

    Zoiets..
    Die scoop heb ik al naar gekeken maar gaat nog niet meevallen bij mij, mijn wagentje heeft een airco waardoor ik een enorme radiator heb en dus geen ruimte om ergens een slang te monteren aan de voorkant.
    pi_37152105
    Dat is echt klote, ik hoop dat je toch ergens 'n plekkie kan vinden, ding is echt aan te raden als je serieuze fading wilt voorkomen.


    Btw, ff snel vraagje.. je hebt geen sport suspension hé?
    pi_37152187
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 08:54 schreef t0n het volgende:
    Dat is echt klote, ik hoop dat je toch ergens 'n plekkie kan vinden, ding is echt aan te raden als je serieuze fading wilt voorkomen.


    Btw, ff snel vraagje.. je hebt geen sport suspension hé?
    Die sportsuspension heb ik wel maar zat er niet oem op Je kan dus gewoon die blokken bestellen.
    pi_37152199
    Ja, die blokken voor zonder, of voor met?

    pi_37152263
    quote:
    Axxis Mazda Miata Mx-5 (Except Sport Suspension) 94-03 Brake Pad; Axxis Ultimate Front
    Deze dus

    De Miata is in de US ook geleverd als MSM uitvoering, Mazda Speed Miata, met een ander onderstel en remmen etc..
    pi_37152277
    Thx.
    pi_37152697
    Na een avondje lezen op miata.net ben ik eruit, ik ga voor OEM schijven + de eerder genoemde blokken. Een aantal quotes die me dit hebben doen besluiten:
    quote:
    Slotted rotors do three things;
    They take your money.
    They wear pads faster.
    They tell you when they are worn out because the slots disappear.
    That's about it, at least for a track car.
    Modern pad materials do not dust or outgas such that slots or holes can help.
    quote:
    Drilled or slotted rotors have no place on a track car. They're nice looking for the street but they have a negligible effect on performance. The only possible upside to the slots is a little stronger initial bite. Maybe. The downsides are increased sucking sound of cash leaving your wallet, much faster pad wear, and potentially dangerous rotor failures due to cracking.
    quote:
    I think that if you do some research you will fnd that a large majority of Miata owners (including spec miata racers) are fine with the stock rotors. If anything you'd be better off to spend the money saved on a good set of performance pads. But then there are some on this form that would say that is unnecessary as well.
    quote:
    Dhale is correct. Slotted rotors were designed for pads that outgassed even under standard operating temps and helped give the gas a way to evacuate from between the pad and rotor preventing vapor lock.

    Modern pads do not outgas appreciably under normal operation and consequently slotted rotors are simply a cosmetic item. They will not increase your braking performance in any way shape or form.

    Definitely save your money for a good set of pads. While OEM pads are a good compromise for streetable pads, a proper performance pad is an absolute *must* for track useage!!
    Dit gaat dus allemaal over Miata's, hoe het bij andere merken zit weet ik utieraard niet
    pi_37152903
    Duidelijke taal toch.
    pi_37155016
    heb je ook geen last van fading...
    pi_37155063
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 11:16 schreef wimwerf het volgende:
    heb je ook geen last van fading...
    [afbeelding]
    Is ongeveer even groot als mijn velg + band
    pi_37155121
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 11:18 schreef Mex_ het volgende:

    [..]

    Is ongeveer even groot als mijn velg + band
    hehehe...je heb ze ook in een kleiner maatje...;)
    pi_37157007
    Wat zou ik ongeveer kwijt zijn voor 2 schijven plus blokken voor? Uitgaande van 256MM schijven.
    pi_37158015
    Ligt eraan wat je wil, maar Ferodo DS2500 blokken voor iets meer dan 100¤ per setje en een setje schijven ongeveer 200¤.

    In mijn geval 90¤ voor de blokken en 35¤ per stuk voor de OEM schijven.
    pi_37158977
    Dus maar 300 Euro?? En wat voor schijven praat je dan over?
    pi_37160882
    Voor dat geld moet je schijvne en blokken in je huidige maat kunnen krijgen. Of wil je groter?

    [ Bericht 15% gewijzigd door Mex_ op 21-04-2006 14:46:50 ]
    pi_37162571
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 14:35 schreef Mex_ het volgende:
    Voor dat geld moet je schijvne en blokken in je huidige maat kunnen krijgen. Of wil je groter?
    Nee deze maat bevalt me prima. Anders past het toch niet in mijn 14" velgen. En ik heb al een keer mijn banden laten blokkeren bij 200 Km/h dus zeker met betere schijven + blokken heb ik meer dan voldoende remkracht

    Wat voor merk zijn die schijven dan? En waar kan ik die krijgen?
    pi_37163673
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 15:35 schreef 1299 het volgende:

    [..]

    Nee deze maat bevalt me prima. Anders past het toch niet in mijn 14" velgen. En ik heb al een keer mijn banden laten blokkeren bij 200 Km/h dus zeker met betere schijven + blokken heb ik meer dan voldoende remkracht

    Wat voor merk zijn die schijven dan? En waar kan ik die krijgen?
    http://www.sandtler.de/ka(...)r/scheiben_index.htm
    pi_37168284
    Ik ga binnenkort zelf een brakemax setje kopen met sportblokjes. Dit puur voor straat gebruiken (wel wat sportiver straat gebruik).

    voor mijn auto kost een set voor de voorkant net geen 200 euro en ben dus benieuwd naar de kwaliteit.
    Driving:
    Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
    Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
    Mazda MX-5 1.6i 16v
    pi_37179368
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 19:15 schreef casejunkie het volgende:
    Ik ga binnenkort zelf een brakemax setje kopen met sportblokjes. Dit puur voor straat gebruiken (wel wat sportiver straat gebruik).

    voor mijn auto kost een set voor de voorkant net geen 200 euro en ben dus benieuwd naar de kwaliteit.
    200¤ voor blokken en schijven?

    Hmmz
    http://www.autopartsonline.nl/ --> This account has been suspended.
    Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.
    pi_37258389
    Afgelopen weekend met Mazda op Zandvoort gereden, een aantal keer flink geschrokken van de fading. Laat die nieuwe blokken maar snel komen dus
      woensdag 24 mei 2006 @ 11:55:10 #89
    8030 ConQuestador
    Alfa Romeo 156 GTA
    pi_38156419
    Even schopje omhoog, ik heb van iemand een setje Pagid blauw blokjes gekregen, en die remmen al een stuk beter dan de originele alfablokjes. Maar.... ik heb mijn schijven alweer krom geremd
    Het wordt dus tijd voor andere schijven, natuurlijk zijn die Brakemax een optie, maar ik kijk graag om me heen.

    Wie heeft nog tips voor niet al te dure (gegroefde / geboorde) schijven (inclusief URL zou top zijn)
    pi_39691616
    Woei, eindelijk



    Axxis Ultimate blokken en Zimmermann schijven

    Het wachten op de schijven duurde nogal lang
      maandag 10 juli 2006 @ 16:47:24 #91
    8030 ConQuestador
    Alfa Romeo 156 GTA
    pi_39694337
    Is dat wat, die zimmermann schijven ? ik zie ze regelmatig voorbij komen op Ebay, maar ik heb nog nooit iemand gesproken die ze heeft.
      maandag 10 juli 2006 @ 18:15:45 #92
    88663 Five_Aces
    S50B32 @ 340 bavarian horses
    pi_39696876
    Zijn redelijke schijven voor straatgebruik, word ook wel mee op het circuit gereden. Ervaringen met Zimmermann onder BMW zijn dat ze onwijs snel op zijn, maar de prijs is er ook naar. Voor wat die dingen kosten kan je wel een paar setjes slijten. Wat je wel even moet doen is de delen waar je dus geen contact van de blokken hebt even met iets als hammerite of zo behandelen, anders roesten die dingen onder je reet weg.
    RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
    ///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
    pi_39704255
    quote:
    Op maandag 10 juli 2006 18:15 schreef Five_Aces het volgende:
    Wat je wel even moet doen is de delen waar je dus geen contact van de blokken hebt even met iets als hammerite of zo behandelen, anders roesten die dingen onder je reet weg.
    Kom je nu mee aan
      maandag 10 juli 2006 @ 23:31:20 #94
    88663 Five_Aces
    S50B32 @ 340 bavarian horses
    pi_39708152
    Ja ik kan niet bijhouden wie de hele tijd wat koopt Toen ik "zimmerman" las had je ze er al onder zitten
    RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
    ///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
    pi_39708172
    quote:
    Op maandag 10 juli 2006 23:31 schreef Five_Aces het volgende:
    Ja ik kan niet bijhouden wie de hele tijd wat koopt Toen ik "zimmerman" las had je ze er al onder zitten
    hehe, das waar Komt goed, deze winter gaat waarschijnlijk toch alles uit elkaar.
    pi_39713921
    Ik rijd sinds kort weer in m'n nissan 200sx, en ik moet zeggen dat zo'n Rotora big brake kit (330mm) ook erg lekker remt.
    If you can't smoke it, or light it, fuck it.
    pi_39714135
    quote:
    Op dinsdag 11 juli 2006 08:42 schreef noidea het volgende:
    Ik rijd sinds kort weer in m'n nissan 200sx, en ik moet zeggen dat zo'n Rotora big brake kit (330mm) ook erg lekker remt.
    [afbeelding]
    330mm, dat is bijna de doorsnede van mijn 14" velgjes
    pi_39714480
    quote:
    Op dinsdag 11 juli 2006 09:00 schreef Mex_ het volgende:

    [..]

    330mm, dat is bijna de doorsnede van mijn 14" velgjes
    Haha, ja maar mijn auto is dan ook wel iets zwaarder, dus kheb wel iets meer nodig.
    If you can't smoke it, or light it, fuck it.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')