Ik hoop dat het of heel hard regenen. Of dat de wind uit een andere hoek gaat waaien.quote:Op zondag 16 april 2006 09:15 schreef D.Rose het volgende:
en nu?
Misschien als iedereen meeblaast?quote:Op zondag 16 april 2006 09:18 schreef mjb44 het volgende:
[..]
Ik hoop dat het of heel hard regenen. Of dat de wind uit een andere hoek gaat waaien.
quote:Op zondag 16 april 2006 09:19 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Misschien als iedereen meeblaast?![]()
Hier regent het wel. (Midden Nederland)
Ik woon in Leeuwarden en heb er ook last van...quote:Op zondag 16 april 2006 09:13 schreef mjb44 het volgende:
Ik werd vannacht wakker (even pissen) dacht ik "er staat hier in de buurt iets in de fik" want mijn hele huis stinkt naar rook. Ik dus de raampjes die ik open heb staan dicht gedaan. Ben weer gaan slapen. Werd een half uurtje geleden wakker. Stinkt het hier nog naar rook. Ik zet dus even de tv aan op de regionale omroep. Ik dacht bij zo'n fik staat er vast wel iets op teletekst. Heeft de presentator het er toevallig net over. Schijnt dat dit rook is van paasvuren helemaal uit moffrika (Duitsland). En doordat de wind deze kant op is hebben wij last van de rook van al die grote paasvuren daar. Ik woon in Groningen en dat is toch zeker 50 km bij moffrika vandaan.
Pasen (lekker vrij)![]()
Paasvuur (de rook daarvan)![]()
Dus dat is oorzaak van die stank die ik ruikquote:Op zondag 16 april 2006 09:31 schreef Trance_X het volgende:
[..]
Ik woon in Leeuwarden en heb er ook last van...![]()
Idd, je kan het zelfs zíenquote:Op zondag 16 april 2006 12:07 schreef RemCOW het volgende:
Oohw, ik zat het me ook al af te vragen. Want de paasvuren hier in het Noorden worden pas morgen aangestoken. Weet ik dat ook weer. Maar het staat hier echt blauw inderdaad (Groningen-stad)...
Och het fikt toch wel.quote:Op zondag 16 april 2006 12:29 schreef mjb44 het volgende:
[..]
Ik hoop dat het heel hard gaat regenen vanavond.
De rook gaat dan in ieder geval niet zo ver.quote:
Ik ruik niets.quote:Op zondag 16 april 2006 09:57 schreef ForumGek het volgende:
Assen ook, regen en blauwe lucht + stank !
Ben net herstellend van bronchitus. de hele week lopen te blaffen piepen en dat soort narigeheid. anti-biotica kuur, ging net weer de goede kant op en nu dit weer.quote:Op zondag 16 april 2006 12:53 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik ruik niets.
Maar ach.. een keer per jaar een stinkdag ?
In de randstad stinkt het elke dag... kop op dus.
Ja en zo is er altijd wat joh.quote:Op zondag 16 april 2006 12:57 schreef mjb44 het volgende:
[..]
Ben net herstellend van bronchitus. de hele week lopen te blaffen piepen en dat soort narigeheid. anti-biotica kuur, ging net weer de goede kant op en nu dit weer.![]()
Vanochtend wel, maar inmiddels weer weg.quote:Op zondag 16 april 2006 09:22 schreef kansloze_dertiger het volgende:
De wind komt uit het Westen. Hier in West-Nederland is niks te ruiken.
Ligt dat wel in Nederland?quote:Op zondag 16 april 2006 15:17 schreef Natalie het volgende:
Hier in Assen (Drenthe) stinkt het ook al de ganse dag naar brandlucht.
Ik zit nu in Groningen. Zelfde verhaal. Gisteravond begon de ellende al en kunnen ik en mijn vriendin (quote:Op zondag 16 april 2006 15:17 schreef Natalie het volgende:
Hier in Assen (Drenthe) stinkt het ook al de ganse dag naar brandlucht.
Wil het wel geloven. winschoten ligt behoorlijk wat dichter bij Moffrika dan de stad Groningen. en hier was het vanochtend blaauw van de rook. Gellukkig is het nu weg (of ik ben er aan gewend)quote:Op zondag 16 april 2006 14:17 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ja hier in Winschoten (15 km vd grens) was het ook een stank
Vanmorgen met de honden gewandeld maar was eigenlijk gewoon te vies om buiten te zijn, het was net of het mistig was en stinken dat het deed.
En vanavond zitten we weer in de rook.quote:Op zondag 16 april 2006 15:25 schreef mjb44 het volgende:
[..]
Wil het wel geloven. winschoten ligt behoorlijk wat dichter bij Moffrika dan de stad Groningen. en hier was het vanochtend blaauw van de rook. Gellukkig is het nu weg (of ik ben er aan gewend)
Ik wil nu geen regen. Vanavond - vannacht pas. Dan gaat de rook niet zo ver.quote:Op zondag 16 april 2006 15:29 schreef Dennis-1993 het volgende:
Ik ruik het hier ook wel, ik klaag ook niet, en het weer is lekker.
Dan wil meneer regen.....
En maar hopen dat we vanavond niet ook nog een keer in de woonkamer kunnen meegenieten van die luchtquote:Op zondag 16 april 2006 15:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik zit nu in Groningen. Zelfde verhaal. Gisteravond begon de ellende al en kunnen ik en mijn vriendin () al meegenieten *KUCH* van de paasvuren.
Mmm...dan trekken we ons daar wel terugquote:Op zondag 16 april 2006 15:41 schreef paddy het volgende:
[..]
En maar hopen dat we vanavond niet ook nog een keer in de woonkamer kunnen meegenieten van die lucht
Er is natuurlijk wel een plek waar die lucht niet is hè ?![]()
Alleen is het hier op tweede paasdagquote:Op zondag 16 april 2006 15:30 schreef Wriker het volgende:
Die paasvuren zijn ELK jaar en ELK jaar zijn er weer mensen die vragen waar die rooklucht toch vandaan komt.![]()
En het daarnaast gewoon blauw staat in de stad.quote:Op zondag 16 april 2006 15:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Alleen is het hier op tweede paasdag
dus sta je wel wat vreemd te kijken als opeens zaterdagavond (en zondagochtend) alles in de rook staat. Dan vraag je je toch eerst af of er in de buurt misschien iets in de fik staat.
En niet allen in de stad Groningen. Ook in Assen, Emmen, Drachten, Leeuwarden. Allemaal plaatsen die ik al langs heb zien komen.quote:Op zondag 16 april 2006 15:54 schreef RemCOW het volgende:
[..]
En het daarnaast gewoon blauw staat in de stad.
Ja, dat is wel vreemd.
Ik rook 't ook al eerder. Zou idd goed gisteren zijn geweest. Dacht eerst dat de boel hier oververhit was, maar kon niets vinden.quote:Op zondag 16 april 2006 15:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik zit nu in Groningen. Zelfde verhaal. Gisteravond begon de ellende al en kunnen ik en mijn vriendin () al meegenieten *KUCH* van de paasvuren.
hoezoquote:Op zondag 16 april 2006 18:31 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Zou het vanavond weer zo erg worden als gister?
Gisteren was het in Moffrika. Vanavond en morgenavond word in Nederland gebrand. En als we een beetje pech hebben zijn die moffen ook nog niet uitgebrand en beginnen ze daar vanavond en morgenavond gewoon weer. waarom dat niet gewoon in een keer kan is mij een raadsel.quote:Op zondag 16 april 2006 18:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
hoezogaan ze nog een keer paasvuren ontsteken dan? Verbied het, nu het nog kan!
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |