Ok well, fair enough.quote:Op zondag 17 februari 2008 20:07 schreef True_infidel het volgende:
Ow over veel dingen wel magnetron..
Maar de dingen waar ik spijt van kreeg waren zo op te lossen...maar als je een tattoo neemt weet je van te voren dat het er voor altijd op zit ( tenzij je dus nog meer geld uit gaat geven om onder een laser te gaan liggen).
Ow en die foto van je sterretje.....dat kan nooit de bedoeling wezen dat het er zo uit gaat zien.
Ik heb er wel meer gezien die weg waren gehaald...hele armen zelfs.....maar dit lijkt wel een freakin brand wond....
Dus na zo'n behandeling had jij soort van harde blaren? Ohjee, dat klinkt niet prettig (moet ik nu nodig zeggen natuurlijkquote:Op zondag 17 februari 2008 21:09 schreef WRH het volgende:
Magnetron, ziet er zoals eerder gezegd echt niet ok uit, heb zelf nooit zo'n huid reactie gehad.
Wel de eerste keer wat blaren, al waren dat niet echt de 'gebruikelijke' blaren, deze waren echt hard, leek meer op een schubbenhuis dan blaren. leek ook geen risico van openbarsten, want dan had ik hard mijn best moeten doen, de huid was absoluut niet dun.
na een paar dagen was dit weg.
zoals het jouwe er uitziet lijkt het wel iets weg te hebben van een allergische reactie.
Mag ik vragen bij welke kliniek je bent geweest, waar je nu heengaat, en wat de reden is?quote:Op maandag 18 februari 2008 13:40 schreef WRH het volgende:
Blaren vielen qua pijn wel mee eigenlijk, omdat ze zo hard waren hoefde ik ook niet echt voorzichtig te doen, want per ongeluk doorprikken was echt vrijwel onmogelijk.
Ik heb dit alleen de 1ste keer gehad, 2de en 3de niet of nauwelijks. (4de staat volgende maand gepland, bij een andere kliniek dan de vorige behandelingen).
Bovendien waren de blaren snel weer verdwenen, na een week was er echt niets meer te zien.
Vind het idee van een allergische reactie ook heel vreemd, geen idee hoe zoiets zich verhoudt tot een laser, maar het is wel duidelijk dat je huid meer dan licht geïrriteerd is, hij ziet er echt flink beschadigd uit en die zwelling vind ik met name heel vreemd en zou ik ook zorgwekkend vinden.
Zou er misschien te lang op dezelfde plek gelaserd zijn?
Tatoeageverwijdering draait om hele korte laser pulsen, misschien dat de pulsen te lang duurden?
(geen idee, roep ook maar wat en probeer mee te denken)
hoop wel voor je dat je huid snel weer gezond is, zou zeker niet te snel een volgende behandeling nemen maar dat voel je zelf wel prima aan.
inderdaad zou een keurmerk al heel veel doen voor deze praktijken, zoals je moet zoeken op internet naar ervaringen, gegevens of informatie over diverse lasers en werking etc, niet normaal meer.
Oh wow, dat is ook niet tof nee, wel het ongemak van de behandeling, maar totaal geen effect.quote:Op maandag 18 februari 2008 16:03 schreef WRH het volgende:
zat bij Vossius in Amsterdam, dezelfde kliniek waar Samson eerder behandeld is.
Merk na 3 behandelingen dat eigenlijk alleen de eerste behandeling daadwerkelijk effect had, de andere 2 eigenlijk letterlijk nul effect.
na de eerste behandeling kon ik echt goed verschil zien; werd vager, lichter, grijzer (zwarte semi - tribal) en werd er al helemaal vrolijk van.
de 2de behandeling deed absoluut niets, erg veel pijn tijdens de behandeling, dat dan weer wel, licht blaren, na een week over en daarna gewoon geen effect.
Kritische vragen gesteld de 3de behandeling, ik kreeg er niet echt een goede verklaring voor waarom er nauwelijks effect te zien was.
er werd besloten om de laser 'hoger' af te stellen, 1 malig, om te kijken wat dat deed.
dat was dus zo mogelijk nog minder, wederom geen enkel resultaat in vergelijking met ervoor.
Heb zelf stapels foto's, dus kan het goed bekijken en dan is er gewoon geen verschil meer na de eerste behandeling.
waardeloos dus, want wél de pijn tijdens het laseren, ongemak diezelfde avond en toch geen verbetering.
Ook werd ik een beetje zenuwachtig toen langzaamaan de totale behandelduur veranderde; voor de behandeling zou het zeker in een keer of 10 weg zijn, na de 2de werd er niet meer gesproken over 10 keer en na de 3de behandeling was het opeens ruim 2 jaar voor ik er van af zou zijn.
ik geloof wel dat het uiteindelijk weggaat maar ik wil het graag dit jaar nog weg hebben.
de kosten maken me niet zo veel uit en eigenlijk denk ik dat daar DE clue zit, want volgens mij geldt dat voor bijna alle personen die een tatoeage weg willen hebben; het ding moet gewoon weg, wat het ook kost en daarmee zijn we natuurlijk een geweldige doelgroep.
mede door de (bevestigende) verhalen van Samson ga ik daarom elders kijken.
ik heb de afspraak met Vossius vooralsnog alleen tijdelijk afgezegd, nog niet defiitief, omdat ik eerst wil aankijken wat de andere kliniek ervan vindt en wat de behandeling bij hen voor effect heeft.
als dat inderdaad veel beter / zichtbaarder is, kom ik niet meer terug bij Vossius.
quote:De zwelling is gelukkig wel voor een groot deel afgenomen, heb alleen wat zachte vellen eromheen nu, waarvan ik me serieus afvraag wanneer die nou eindelijk eens loslaten
Jaquote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]Tjee je had echt een flinke wond hé ? Ben ook benieuwd wat de dokter er deze week van zegt
quote:llereerst wil ik graag wat zorgen weg nemen, het is zeer voorkomenlijk dat
ze huid na de eerste behandeling heftig reageert, dit is voor iedereen
anders. Heb je een wat lagere weerstand dan kan het zijn dat het wat langer
duurt voor de huid helemaal is genezen.
Wij behandel iedere 5 weken zodat de huid de tijd heeft te herstellen. Ook
de jeuk is voorkomen normaal. Wij raden onze cliënte een litteken crème aan
en deze te gebruiken als de wond weer helemaal dicht is dit helpt tegen de
jeuk. Voor de eerste week geven wij onze cliënte een verkoelende aloë gel
mee zodat de huid afkoelt en het is daarnaast ook ontstekingsremmend. Mocht
u toch nog u bedenkingen hebben kom gerust naar onze studio (wel op
afspraak) zodat ik het even kan bekijken. Het kan zijn dat de stand van de
laser bij u huid lager moet met resultaat een minder heftige reactie. Wij
behandelen iedere 5 weken gedurende 15 keer dit zodat de huid kan wennen.
Wij hebben er gewoon op deze manier meer vertrouwen in en het resultaat is
dan ook bijzonder goed.
Ja, dat mailtje schept nu niet bepaald veel vertrouwen qua professionaliteitquote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:26 schreef Empathologica het volgende:
Ik heb al geen hoge dunk van dat centrum op alleen al door de spelling
Als de wond weer helemaal dicht is !!??????? Dus de sukkels geven toe dat je ze verwondenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 14:22 schreef magnetron het volgende:
Ik heb trouwens nog een antwoord van het Amersfoorts Laser Centrum gekregen, iemand daar ervaring mee?
[..]
Hmm... weet niet wat ik daarvan moet denken, maar ja goed, ze hebben natuurlijk ook maar 1 foto gezien en ik ben toen nog niet naar de dokter geweest. (maar toch, ik heb ze wel verteld over het vel wat ik ben kwijtgeraakt
hmm.)
Ik heb ze in ieder geval mijn verhaal teruggemaild over de dokter, de brandwondencreme, et cetera.
Welkom in de ongereguleerde wereld van de tatoeageverwijdering. Hier valt idd nog een hoop te verbeteren. Het is echt wel tijd dat hier een keurmerk voor komt. Er zullen in de loop van de tijd alleen maar meer spijtoptanten komen....quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als de wond weer helemaal dicht is !!??????? Dus de sukkels geven toe dat je ze verwonden![]()
Nou ja !!!zó eerlijk zijn ze tenslotte wel.
Maar je hóórt toch immers helemaal geen wond te krijgen van het laseren
![]()
Wat een rare bedoening is het daar zeg.
Onvoorstelbaar....... de regering bemoeit zich overal mee. Voor de onnozelste zaken moet je een papiertje hebben en dit mág zomaar......quote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:01 schreef Samson het volgende:
[..]
Welkom in de ongereguleerde wereld van de tatoeageverwijdering. Hier valt idd nog een hoop te verbeteren. Het is echt wel tijd dat hier een keurmerk voor komt. Er zullen in de loop van de tijd alleen maar meer spijtoptanten komen....
Ja ernstig hequote:Op dinsdag 19 februari 2008 19:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar....... de regering bemoeit zich overal mee. Voor de onnozelste zaken moet je een papiertje hebben en dit mág zomaar......
Nee precies, toen ik dat over die wond las dacht ik echt van nou lekker dan... jullie hebben gelijk, ik zette er ook al mijn vraagtekens bij. Ik heb maar geantwoord met mijn verhaal over mijn twijfels en de dokter etc., dan weten ze in ieder geval dat het niet goed zit, maar ik heb tot nu toe verder niets meer gehoord...quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:57 schreef WRH het volgende:
Na zo'n mailtje zou het voor mij ook niet meer hoeven, ze geven toe dat je er een open wond van krijgt (nog niet eerder tegengekomen, lijkt me echt niet goed) en ook de duur ertussen van 5 weken vind ik veel te krap gesteld.
Er wordt toch wel een langere duur minimaal bij de meeste behandelaars in acht genomen, afhankelijk van de reactie van de huid misschien zelfs wel nog langer.
en ook al meteen aangeven dat er in principe 15 behandelingen nodig zijn? (zo lees ik die '15 keer' tenminste)
Waarop gebaseerd?
en het aangeven dat er een aloë vera gel meegegeven wordt?!
gewoon die groene gel die je in elke drogist meekrijgt?
hebben ze geen vergunning of iets dergelijks voor een beter middeltje?
Aloë vera gel aanraden vind ik al beetje vreemd, aangezien daar 9 van de 10 keer parfum inzit, wil je toch niet op een behandelde en beschadigde huid hebben lijkt me?
vind het een rare suggestie.
en als laatste:
inderdaad, de spelling en het kromme Nederlands, zo wil je toch geen professionele mail uitsturen.
dat er hier geregeld een spelfoutje of tikfoutje verschijnt vind ik niet zo belangrijk, het is hier een forum / vrije tijd, maar als ik zo'n mail zou uitsturen als het om business gaat, kan ik mijn tent wel dichtgooien, dan word ik nergens meer serieus genomen.
Nou ik ben in ieder geval blij dat de dokter dus gisteren tegen me zei dat het er in ieder geval stukken beter uitzag dan vorige week.quote:Op donderdag 21 februari 2008 21:44 schreef deedeetee het volgende:
@ magnetron, wat zei de dokter er nu van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |