abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37137850
Githa drinken uit een beker is net als plassen op een potje van de 1 op de andere dag doen ze het ineeens
  donderdag 20 april 2006 @ 20:07:20 #152
24188 Belana
kloon van belana
pi_37137882
weet je githa, daar heb je ook gelijk in hoor. het is ook niet dat ik me er echt druk om maak, maar het is wel het enige waar ik onzeker in ben, zo van, hoe moet dat nou? moet ik daar nou zelf actief iets in doen of juist niet?
stormy waters...
sailin'
pi_37138242
Githa Thijs doet zijn handje telkens in de beker en haalt alles er zo uit, of idd net zoals jordy hij draait de beker gewoon om
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 20 april 2006 @ 20:20:35 #154
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37138327
Liam is ook nog maar net 2 hoor!!!! Dat hier nou een paar van die supervlotten bij zitten, wil niet meteen betekenen dat jij iets 'fout' of verkeerd doet ofzo hoor.
Volgens mij is de gemiddelde leeftijd iets van ruim 3, dus je hebt nog wel ff
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_37138390
Dat deed Djulian dus ook Bar en toen ik laatst ff niet oplette as mijn koffiekopje ineens leeg Nergens een druppelje te bekennen dus ik verdacht Djulian er niet van, toen hij op schoot kwam en half zat te stuitern van de cafeine wist ik dat hij het wel was geweest en sindsdien knoeit hij zelden.
Die dingen komen dus echt ineens denk ik.

wat ben ik opschepperig vandaag
  donderdag 20 april 2006 @ 20:25:10 #156
24188 Belana
kloon van belana
pi_37138488
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:20 schreef E.T. het volgende:
Liam is ook nog maar net 2 hoor!!!! Dat hier nou een paar van die supervlotten bij zitten, wil niet meteen betekenen dat jij iets 'fout' of verkeerd doet ofzo hoor.
Volgens mij is de gemiddelde leeftijd iets van ruim 3, dus je hebt nog wel ff
Ja, weet ik ook wel hoor, ik verwacht ook nog niks, tis meer dat ik me afvraag of je er actief wat aan "moet" doen of dat het allemaal spontaan komt
Verder ben ik er dus juist niet mee bezig met hem, want het interesseert hem gewoon niet echt, dus dan niet denk ik dan, maar aan de andere kant vraag ik me dan dus af of dat goed is. Nahja, ik kom lekker helder over
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 20 april 2006 @ 20:25:30 #157
81992 Githa
pi_37138499
Belana, ik denk hoe actiever jij bent hoe minder zin Liam krijgt.
Nu wil ik helemaal niet zeggen dat jeniet moet motiveren en sommige kindjes hebben ook net dat steuntje nodig d.m.v. een beloningssysteem ofzo, maar Liam is zo oud toch nog helemaal niet Ik zou me niet zo onzeker maken hoor.

Bar je zou toch zeggen dat ze na 3 x die inhoud over hun gezicht gekregen te hebben, het wel door zouden hebben, maar nee hoor
Hij begint zo enthousiast en gooit zijn hoofd achterover en * klots * klots* daar gaat alles weer en samen drinken is dan weer niet stoer genoeg.
Maak me daar ook helemaal niet druk om hoor, moet er zelfs wel om lachen. Van de zomer mag hij oefenen zoveel hij wil, lekker in zijn luier scheelt weer een dweilpartij

Ohw, uit een rietje drinken is hij opeens verleerd sinds hij geen fles meer krijgt

edit: HA! maar als het stiekem kan wil ik wedden dat hij het ook netjes leeg kan drinken, maar dan gooit hij zijn hoofdje ook niet zo in zijn nek want dan moet het in het geniep
en Anitra, je hebt alle reden om vandaag op te scheppen ik zou ook super trots zijn!
pi_37138576
Hier kan Thijs dus echt niet uit een rietje drinken Thijs gaat blazen of trekt het rietje eruit.

Ach met Thijs duurt het allemaal ff
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  donderdag 20 april 2006 @ 20:31:26 #159
24188 Belana
kloon van belana
pi_37138751
hahahaha Githa, hier ook zo 1. Liam drinkt al heel lang uit een gewone beker, maar snapt het nog steeds niet, die zwaartekracht Ik heb laatst voor mijn eigen gemak maar weer een antilekbeker gekocht
een rietje gaar hier wel al heel lang goed.
stormy waters...
sailin'
pi_37140466
Uit een rietje drinken is voor Isis geen probleem. Misschien omdat ik nog wel eens een pakje koop als we weg zijn en het drinken dat we meegenomen hadden op is. Ze vind het super om uit een rietje te drinken. Drinken uit een beker gaat hier ook nog niet (wel als ik de beker vast houd) , maar ze heeft nog tijd genoeg omdat te leren.
  donderdag 20 april 2006 @ 23:25:21 #161
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_37146765
Jolie is zo leuk en lief en knap, ze doet echt alles en iedereen na.
Ze zegt steeds 'okiejokie' ipv 'okidoki' dat vind ik zo'n kleuterwoord, echt te wijs

Vanmorgen voor dat ze naar de oppas moest had mijn ochtendhumeur een botsing met haar drukke dreumes gedrag. Later kreeg ik d'r aan de telefoon. Voordat ze iets zei was het iedere keer een halve minuut stil, zo lang moest ze steeds nadenken
mama? mama? hallo?
Hallo Jolie met mama.
mamaliza hallo?
Ja hallo Jolie met mama
Hoi
Hoi
mama boos?
Nee mama is toch niet meer boos. Dat had ik toch al gezegd. Ik vond het juist heel goed dat je zo goed meewerkte met weggaan.
mama nee boos?
Nee mama is helemaal niet boos. Ik vond juist dat jij heel goed luisterde vanochtend.
gee pjoblee
*proest* Geen probleem?
ja
nou da's helemaal mooi dan, ga maar weer lekker spelen dan.
okiejokie

Van de week was ze een keer laat bij Mac Donalds voor een ijsje, of eigenlijk voor een mooie 'labnon' maar een kindje voor haar pakte de laatste twee ballonnen. Ze was daar echt maanden geleden voor het laatst gweest maar schijnbaar had ze onthouden dat ieder kindje daar één ballon mocht. Ik weet nog dat mijn zus toen zei, dat er altijd voor ieder kindje één ballon was. Ze was duidelijk teleurgesteld maar probeerde zich echt te vermannen, zo lief en knap met dat trillende onderlipje en dan wegslikken en met afhangend hoofd bij ons komen zitten. D'r ijsje smaakte d'r niet eens echt meer geloof ik want ze at niet door en dat is niks voor Jolie. Gelukkig had iemand het gezien en een ballon voor d'r gevuld. Geen gewone maar een echte hartjes ballon, ze gaf hem en zei 'speciaal voor meisjes is deze' erbij. De ballon is nog steeds heel en staat op dat stokje bij de commode en Jolietje zegt steeds 'pesaal voo mij he'
  donderdag 20 april 2006 @ 23:31:40 #162
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_37147035
Oh en ik wilde nog vertellen dat ze van de week even met de grote kindjes op straat mee mocht spelen. Machtig vond ze dat, nu kijkt ze s avonds steeds of ze er zijn. Ze is eigenlijk nog veel te klein natuurlijk maar ze vond het maar wat spannend. Ze kreeg ook flink aandacht en had zelf de grootste lol als lummel ze keek echt niet meer naar me om

dit was het hoor, echt waar, maar ze is zo geweldig leuk!
pi_37147189
Lief die verhalen juist Luchtbel!
Myrthe staat ook steeds op de uitkijk of de 'kindewe' buiten gaan spelen. Leuk is dat he Ze mag nu alleen ff niet buiten van me, heeft zonder paracetamol 40 graden koorts en ontstoken oogjes, maar het wordt al bijna weer mooier weer.
pi_37147392
Ik vind die dialogen zo lief en daar mag je hele toics vol van schrijven hoor
pi_37147415
Jolie ik smelt helemaal van de verhalen die jou mama over jou verteld
  donderdag 20 april 2006 @ 23:44:43 #166
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_37147524
Ja dit weekend toch? Beterschap voor Myrthe!

En volgens mij ben ik helemaal vergeten te vertellen dat ze al kan mee trappen op een driewieler. Bij de oppas is er eentje met zo'n stok er aan vast en soms trapt ze al helemaal zelf. Jeetje wat ben ik daar trots op. Zo knap vind ik dat. Ze is niet zo heel handig en een beetje bang soms ook. Oh oh wat staat ze eng en onhandig te klungelen op het zitstukje van een glijbaan en wat is het soms moeilijk voor haar om op iets te gaan zitten dat kan wegrijden of gaan bewegen. Klein wipje, fietsje, maar ze doet het toch maar mooi!
pi_37147570
Beterschap Myrtje

En gaaf dat ze al kan trappen op een driewieler, Jolie word groot
  vrijdag 21 april 2006 @ 00:24:32 #168
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_37148918
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:25 schreef Belana het volgende:

[..]

Ja, weet ik ook wel hoor, ik verwacht ook nog niks, tis meer dat ik me afvraag of je er actief wat aan "moet" doen of dat het allemaal spontaan komt
Verder ben ik er dus juist niet mee bezig met hem, want het interesseert hem gewoon niet echt, dus dan niet denk ik dan, maar aan de andere kant vraag ik me dan dus af of dat goed is. Nahja, ik kom lekker helder over
Wij zijn er afgelopen dagen er wel actief mee bezig geweest, maar dat was omdat ze steeds vaker aangaf dat ze een schone luier wilde (soms voordat het vies was). Maar ze durfde niet op het potje te plassen en op de w.c. durfde ze niet eens te zitten. Ik was eigenlijk van plan om te wachten tot de zomer, maar vond dit toch wel duidelijk een moment om toch maar even te proberen.
En het is erg goed gegaan! We hebben haar geen luier meer omgedaan en het is maar een paar keer misgegaan. Ik heb maar 1x de grond schoon hoeven te maken (de andere keren heeft Arjan dat gedaan , grapje). Gisteren was het potje 'weg', dus nu doet ze alles gewoon op de w.c. (wel met verkleiner, dus die moet ook weer 'verdwijnen'). 's Nachts heeft ze ook geen luier meer om en dat gaat tot nu toe ook nog steeds goed. Onze kleine meid wordt groot!

Luchtbel, ik geniet van je verhalen over Jolie, 't is ook bijna net zo'n schatje als Judith als ik de verhalen lees .
En beterschap voor Myrthe!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 21 april 2006 @ 07:30:16 #169
95752 crew  Chell
Kluns
pi_37151452
Heerlijk die verhalen over Jolie! Ik vind die dreumes/peuter leeftijd echt zo leuk!
  vrijdag 21 april 2006 @ 07:53:51 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_37151581
Ow wat goed van Judith Grijs!! weer een kindje zindelijk (hoe oud is Judith nou ook alweer)

Liam zegt wel vaak dat ie zonder luier wil, maar voor mijn gevoel is dat meer omdat ie het in zijn blote billen wel lekker vind, dus dat mag ie van de zomer gaan doen en wie weet helpt het
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 21 april 2006 @ 09:14:00 #171
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_37152411
foto van ongeveer 2 weken geleden:

ik weet niet de foto te zien is?

Judith is nu twee en een half jaar (overmorgen precies).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_37152587
wat is ze al groooot! (en knap hoor, al op de wc!)

ik las laatst (op ouders-online) geloof ik ook een discussie over wel niet stimuleren/belonen van het zindelijk worden. daar was iemand die ervoor pleitte om juist zo weinig mogelijk aandacht er aan te schenken. zij beweerde: zindelijk worden is een natuurlijk proces, net als leren lopen, en kinderen hebben daar op een gegeven moment toch wel een intrinsieke motivatie voor. juist door al die sticker- en andere beloningssystemen wordt het veel beladener, en lijkt het voor het kind meer iets dat ze voor jou moeten doen dan voor zichzelf. vond ik wel een logisch verhaal eigenlijk. wij hebben voor piet wel al een tijdje zo'n sticker-systeem, maar erg motiverend lijkt het tot nu toe niet te werken.
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2006 @ 09:26:51 #173
7074 moussy
kuttekop
pi_37152625
Bix, zo hebben wij het met Rene uiteindelijk ook gedaan, na hele potjses en wc-drama's. Met Cas ga ik het weer zo doen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_37152644
wat bedoel je precies met 'zo'?
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2006 @ 09:34:50 #175
7074 moussy
kuttekop
pi_37152756
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 09:27 schreef bixister het volgende:
wat bedoel je precies met 'zo'?
met de manier van zindelijkheidstraining, die er niet is, zoals je er boven omschreef.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 21 april 2006 @ 09:35:11 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_37152764
wat is judith groot
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 21 april 2006 @ 09:36:13 #177
24188 Belana
kloon van belana
pi_37152790
ik denk ook dat ik maar laat komen zoals het komt hoor, hij is idd ook "vanzelf" gaan lopen en praten e.d.
stormy waters...
sailin'
pi_37153722
Inderdaad Belana!
Als je kind eht zelf aan gaat geven is het er aan toe. En dan kun je er op in springen door alle tips die hier al genoemd zijn.

Grijs je moet weer vaker posten en vooral foto's. Wat is Judith veranderd
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_37154388
Bedankt voor de beterschapswensen

Wij willen ook meer foto's van Judith
pi_37154407
Jeetje lees t nu pas 40 graden koorts is niet niks
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_37155561
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:24 schreef jessie het volgende:
Inderdaad Belana!
Als je kind eht zelf aan gaat geven is het er aan toe. En dan kun je er op in springen door alle tips die hier al genoemd zijn.
Uit het boek van de Nanny:
Veel ouders zijn geforceerd bezig hun kind uit de luiers te krijgen. Laat ik zeggen dat elk kind dat op tweejarige leeftijd zindelijk is een geweldige prestatie levert - en vat dit alsjeblieft niet op als een doel waarnaar je moet streven. De kans dat kinderen zindelijk worden is veel groter tussen de tweeënhalf en drie jaar; bovendien gaat het dan een stuk vlugger. Wanneer je het juiste tijdstip uitkiest, kan je kind binnen een week of twee zindelijk zijn. Als je met zindelijkheidstraining begint voordat je kind eraan toe is, of er naar gelang het jou uitkomt mee begint en weer stopt, kun je er van uitgaan dat het veel tijd kost - maanden soms
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_37155780
Is de koorts al wat minder poemojn?

Ik sta er net verbaasd van als ieder ander dat Djulian nu al plast op het potje. En het was niet de bedoeling om anderen in onzekerheid te brengen over leeftijd en zindelijkhjeid.
pi_37156023
Hoe is het nu met Myrthe?
Beterschap!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:44:26 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_37159367
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:43 schreef Anitra het volgende:
En het was niet de bedoeling om anderen in onzekerheid te brengen over leeftijd en zindelijkhjeid.
lekker ding, dat ligt toch niet aan jou! Ik zei al, ik ben eigenlijk nooit echt ergens onzeker over, laat alles komen zoals het komt, had het alleen hier mee, om wat voor reden dan ook en nu moet ik voor eens en voor altijd besluiten dat ik me daar niet meer druk om maak. Is mijn "probleem" hoor
stormy waters...
sailin'
pi_37160253
Myrthe geeft 't ook pas achteraf aan dus die hoeft ook nog niet
Het gaat wel beter gelukkig al heeft ze nog verhoging. Maar haar ogen waren nu een stuk schoner al dan gisteren dus hopelijk gaat dat ook over. De huisarts had 't over een zalfje dat je onder haar ogen zou moeten smeren en de apotheek zou het wel weten maar die wisten 't niet en durfden geen zalfje te geven uit angst dat ze het in haar ogen zou smeren. Dus we doen 't nog maar even zonder. Het ziet eruit alsof ze vreselijk gehuild heeft. En 't is pas de eerste keer dat ze echt ziek is dus eigenlijk boffen we nog.
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:32:29 #186
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_37160790
Gelukkig gaat het weer wat beter Poemojn, maar toch nog een dikke knuffel voor Myrthe.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 22 april 2006 @ 08:06:03 #187
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_37178847
Myrthe, snel helemaal opknappen hoor, het mooie weer komt eraan!

Luuke is logeren. Gaat gisteren de telefoon. Lief. "Ehm, het is gebeurt hoor!". Is madammeke gewoon opgestaan en zo, los, naar mijn zus gelopen!!! Later heeft ze het nog 3 of 4 keer gedaan! Ik had haar nog zo gezegd dat ik geen stapjes meer wilde tot na het weekend.
Maarehm. Ze loopt! Meer dan 2 voorzichtige pasjes...!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_37178919
Luuke goed zo
  zaterdag 22 april 2006 @ 08:28:38 #189
24188 Belana
kloon van belana
pi_37178970
Luuke ook al lopen

Hoe is het nou met Myrthe?
stormy waters...
sailin'
pi_37179015
ik heb hier een kleine giller rondlopen bij alles als Thijs iets niet lukken krijgt.
en dat kan hij echt alleen als hij alleen met mama is

Thijs heeft trouwens het op handen en voeten lopen ontdekt en stapt nu regelmatig een stapje of 4 op handen en voeten door de woonkamer, wel een komisch gezicht
  † In Memoriam † zaterdag 22 april 2006 @ 10:17:12 #191
81992 Githa
pi_37179804
Luuke lopen is zo leuk
maar nu even wachten met oefenen tit je mama het ook kan zien hoor
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:39:37 #192
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_37180074
Luuke You go girl! Lopen is zo leuk, en makkelijk, dat heeft Noah nu ook (weer) door
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_37180542
Luuke, stoere meid!

Morris is van de week officieel overgegaan naar de dreumesgroep. Hij zat er al weken omdat hij het daar gewoon superleuk vindt. Maar nu is het dus voor het echie!
Er is voor hem gezongen en hij kreeg een afscheidsfeestmuts. En natuurlijk heeft hij getrakteerd. Op eendjes

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_37180618
Met Myrthe gaat 't goed Haar ogen zijn nog niet helemaal over,maar wel beter. Gisteren toch even buiten geweest (het was zo warm!) en ze heeft lekker met haar pop in de speeltuin gespeeld: samen van de glijbaan af (pop eerst), samen op de wip (pop aan de ene kant, Myrthe aan de andere kant tot er kinderen kwamen helpen zodat ze echt kon wippen ).. en ze kan nu ineens echt goed springen Ze noemt zichzelf sinds vandaag 'Myrthe' En de afgelopen week wees ze steeds naar m'n woordenboek met de opmerking 'auto', ik begreep nooit zo waarom. Maar nu zag m'n man net het logo van de EU erop staan en dat staat ook op auto's Dus terwijl ze ziek was heeft ze een hoop bijgeleerd.

Luuke wat goed!
En Morris een officiele dreumes Leuk hoor (die traktatie ook!)
En Thijs komt ook vooruit wel origineel
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:09:08 #195
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_37181894
Pfffff, jullie gaan hard zeg!

Fijn dat Myrthe zich weer beter voelt en wat knap dat ze gewoon dat logo herkende.

Thijs, filmpje!!!!!

Snoop, dat tractatie-idee ga ik van je pikken. Weer eens wat anders dan die eeuwige rozijntjes en koekjes.

Luuke, kleine wandelaar
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:00:32 #196
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_37184324
Oh Lucky Luuk, stoere dame! Wat een knapperdje ben je.

En Tex; wat goed dat Noah de 'vibe' ook weer helemaal heeft hervonden!

Juultje heeft niet meer dan een paar incidentele en wankele losse stapjes gezet, dus van echt wandelen is hier nog geen sprake, maar hij wil, hij wil, hij wil!!!!! Gretig beest. Aan de hand stapt ie trots als een kleine pauw door het hele huis. Hij kan er geen genoeg van krijgen, zo lief.
En wat ik te gek vind is dat ie eindelijk 'alles' met ons mee mag eten nu. Ik ben vrij rigoreus overgestapt op 'met de pot mee' en dat gaat zo goed!!!! Daar ben ik echt trots op. Ik kan er zo van genieten om hem lekker van de indische kip te zien smikkelen of een bordje pasta te zien leegeten. Heel gezellig, lekker met z'n drietjes aan tafel uit dezelfde pan eten. Juul is een echt mannetje..... met jagersinstinct enzo, VLEESCH!
Dat heeft meneer het liefst! Monster.
En nog zo'n ding; ik dacht net (meer voor de gein dan voor iets anders); goh, laat ik eens proberen of ie het concept 'rietje' snapt. En dat je dan moet zuigen enzo en dat er dan vocht uitkomt. Dus ikke bekertje water gepakt met rietje erin....
SLORP! Leeg!
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:03:00 #197
24188 Belana
kloon van belana
pi_37184391
hahahahah, juultje wat een liefie
stormy waters...
sailin'
pi_37184894
hij zal je nog veel vaker verbazen Renzell.
Ik vind het altijd zo bijzonder hoe kindjes zich ontwikkelen en hoe veel ze al begrijpen en hoe snel ze kunnen zijn met alles
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:30:58 #199
24188 Belana
kloon van belana
pi_37184954
zo ben ik nog altijd verbaasd en trots zo goed als Liam kan praten! Hele zinnen komen er tegenwoordig uit. Ik vind dat zo knap Hij komt ook soms "ff prate mama" dan wil ie op schoot en gaan we kletsen, heel serieus. Dan verteld ie van de andere oppaskindjes, of van dingen die hij op de televisie heeft gezien. Ik vind dat zo gezellig
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:20:01 #200
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_37190116
Dat kletsen lijkt me idd echt te gek! Terwijl (bijna) ieder kindje het doet, zijn dat soort dingen zo verschrikkelijk bijzonder dat je ze haast niet kunt geloven. Kletsen, zomaar!!! Eerst nog niks kunnen en dan ineens een conversatie kunnen voeren. dat gaat je verstand toch gewoon te boven?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')