B_BOY | zaterdag 15 april 2006 @ 15:20 |
wat schrijf jij bij een proefwerk op als je echt geen flauw idee hebt wat het antwoord zou moeten zijn. ik schreef bij Scheikunde schoolexamen op: Dat is een goede vraag. Toen ik daar een herkansing overkreeg schreef ik bij een vraag op: "Zelfs in de herkansing zit een vraag waar ik geen touw aan vast kan knopen. Over dit Proefwerk is nagedacht" vullen jullie ook dit soort creatieve antwoorden in of laten jullie het gewoon leeg? bij multiplechoice gok ik trouwens altijd gewoon iets. (lijkt me vrij logisch) | |
Biancavia | zaterdag 15 april 2006 @ 15:21 |
Tja, met dat soort antwoorden zul je inderdaad veel herkansingen moeten maken. ![]() | |
marcb1974 | zaterdag 15 april 2006 @ 15:23 |
Ik schrijf in zo'n geval niets op. Als ik een vaag idee heb komt er meestal een lang verhaal te staan waar vast wel iets in zit ![]() | |
Borkydude | zaterdag 15 april 2006 @ 15:23 |
Altijd voor C gaan. | |
B_BOY | zaterdag 15 april 2006 @ 15:23 |
quote:dat werkt meestal ook vrij goed krijg je in ieder geval nog een paar puntjes ofzo. | |
nozem | zaterdag 15 april 2006 @ 15:25 |
Och. Ik volg een gamma-studie, er is altijd wel wat van te maken. Je kunt beter een lulverhaal opschrijven dan helemaal niks. Met lulverhalen heb ik nog aardig wat voldoendes weten te halen. | |
ikwilookwatzeggen | zaterdag 15 april 2006 @ 15:26 |
Ik schreef een keer bij Godsdienst als antwoord een verwijzing naar een bijbelboek op (Genesis 2 vers bla tot bla), weet niet meer welke het was maar er stond ongeveer "Op deze vraag ben ik U het antwoord niet waardig o Heere." Het werd goed gerekend! ![]() | |
SterkStaaltje | zaterdag 15 april 2006 @ 15:27 |
quote: ![]() | |
B_BOY | zaterdag 15 april 2006 @ 15:27 |
whehe das wel mooi. | |
_Boo_ | zaterdag 15 april 2006 @ 15:27 |
Op de middelbare school hadden we bij de proefwerken van Engels vaak vragen als "Maak een zin met het woord x" en dat waren dan die idioom woordjes die je had moeten leren. Standaard antwoord was dan " I don't know how to make a sentence with the word x" en dan had je alsnog een zin, maar die werd de tweede keer niet meer goed gerekend ![]() | |
Litso | zaterdag 15 april 2006 @ 15:28 |
Ligt eraan welk vak. Sommige open vragen kun je een heel eind raak lullen en toevallig toch het goede antwoord hebben, zoals bij godsdienst maar ook soms biologie enzo ![]() Ik heb toen ik wist dat ik een jaar niet zou halen alle laatste proefwerken expres zo creatief mogelijk ingevuld... mijn frans lerares is toen naar mijn mentor gestapt om te vragen of alles wel goed met me ging ![]() | |
Lieveheers_Meisje | zaterdag 15 april 2006 @ 15:30 |
quote:Ik kan me niet voorstellen dat je bij deze .... kuch kuch .... creatieve antwoorden veel sympathie bij je leraar oproept of krijg je dan toch extra punten voor de vraag? ![]() | |
Stretto | zaterdag 15 april 2006 @ 15:34 |
quote:Staphorst? ![]() | |
Borkydude | zaterdag 15 april 2006 @ 15:36 |
Eerst bij ANW was er zo'n vraag: Wat betekende Paul Frank ofzo voor de wetenschap? Ik zo: Paul Frank was de eerste die zijn lul in een wasbeer stak. Kreeg ik 2 punten aftrek ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 april 2006 @ 15:38 |
Mijn ex is nog steeds trots dat hij bij de maatschappijleer-test bij de vraag "Wat betekent FNV?" als antwoord " Federatie Naakte Vloerkleden" had opgeschreven. Ik moet toegeven, het was een zinloze toets... Meestal laat ik het gewoon leeg, of gok ik iets wat het nog zou kunnen zijn. Misschien heb je het zomaar goed. | |
Borkydude | zaterdag 15 april 2006 @ 15:38 |
Schrijf dan Federatie Naakte Vakkenvullers op. | |
Litso | zaterdag 15 april 2006 @ 15:40 |
quote:Wat erg dat je ook gewoon aftrek krijgt dan ![]() Mijn broertje moest een keer de 10 geboden opnoemen, maar kon ze niet allemaal herinneren. Dus zaten er op zijn blaadje ook geboden bij als "Gij zult geen koe van een berg afgooien teneinde een geit te raken" | |
lurkerdelurklurk | zaterdag 15 april 2006 @ 15:47 |
Een klasgenoot heeft bij natuurkunde ooit als antwoord keigroot "KOEIEN" ingevuld, aangezien hij het antwoord niet wist. De leraar vroeg hem of alles wel helemaal jofel ging, en hij antwoordde "U zegt altijd dat ik IETS in moet vullen!". Hij kreeg volgens mij alsnog een punt ![]() | |
-AnneX- | zaterdag 15 april 2006 @ 15:56 |
vraag 1 is altijd B ![]() | |
B_BOY | zaterdag 15 april 2006 @ 15:59 |
quote:das wel creatief. | |
Drive-r | zaterdag 15 april 2006 @ 15:59 |
Ooit voor een aardrijkskunde tentamen voor een de definitie van een of andere term (die ik niet kende) ingevuld 'Lokale soep met balletjes'. Enfin, de leraar was erg verrast om twee maal dit antwoord te krijgen, mijn buurman had mee zitten lezen ![]() | |
Biancavia | zaterdag 15 april 2006 @ 16:00 |
quote: ![]() ![]() | |
Borreke | zaterdag 15 april 2006 @ 16:01 |
probeer meestal iets op te schrijven waar watr punten uit te halen zijn, deelpunten dan, en als ik er geen zin in heb meestal gewoon iets van "snapte ik niet" | |
Anne | zaterdag 15 april 2006 @ 16:02 |
Ik schrijf dan niets op. Ik teken iets. | |
B_BOY | zaterdag 15 april 2006 @ 16:06 |
quote:wat teken je dan zoal? | |
Litso | zaterdag 15 april 2006 @ 16:08 |
Als ik de vraagstelling niet snap schrijf ik dat er trouwens wel bij. | |
Anne | zaterdag 15 april 2006 @ 16:09 |
quote:Ligt aan de vraag ![]() | |
sitting_elfling | zaterdag 15 april 2006 @ 16:12 |
Vroegah ... schreef ik dat dus ook op hae... Dingen zoals, Ik ben u het antwoord schuldig. Ik heb geen idee wat het antwoord is. Sja, dit is nou echt een goede vraag. en bij die vertaal toetsen, dat je woordjes enzo moest vertalen, de meest gekke dingen op ging schrijven zoals swathed stranger = Pietje bell ebullient writing = Hall. E. Luja maar sinds kort merkte ik dat je voor zelfs beetje gelul in de goede richting vaak nog wel 'punt .. a la 0.5 punt krijgt' Dus nu doe ik altijd wel mn best om iig iets zinnigs op te schrijven. | |
Drive-r | zaterdag 15 april 2006 @ 16:12 |
quote:Precies. Als een of andere maffe prof weer een onbegrijpelijke vraag neer gekwakt heeft, dan leg ik meestal duidelijk uit waarom hij onbegrijpelijk is, dat zorgt meestal nog voor wat punten. Laatst ook een vraag gehad die simpelweg niet kon, terwijl je met het veronderstelde antwoord nog een aantal vragen verder moest rekenen ![]() Ik heb het uitgelegd en scheelde me het halve tentamen.... | |
TechXP | zaterdag 15 april 2006 @ 16:18 |
quote:Ik moest eens neerzetten hoe god er uit zag als die zou bestaan. Creatief antwoord maar gedaan ![]() Men was daar niet boos over. Wel over de satansgetallen/tekens die ik op het blaadje had gezet. Tsja.. gelovige leraar.. kon er niet zo om lachen die gast. | |
Me_Wesley | zaterdag 15 april 2006 @ 16:34 |
Sowieso bij betavakken altijd iets opschrijven dat iets met de vraag te maken heeft. Zeker bij natuurkunde, als je iets krijgt over de zwaartekracht oid eventjes F=m*g ofzo opschrijven. Levert altijd wel punten op. Bij niet beta-vakken kalk ik ook altijd maar wat neer. Maar meestal is het alleen grappig op het moment zelf en dus niet voor herhaling vatbaar ![]() | |
Mirel | zaterdag 15 april 2006 @ 16:46 |
Ik schreef heel groot paard op. Of ging tekenen. | |
-Marlii- | zaterdag 15 april 2006 @ 17:02 |
Ik bedenk een mooi verhaaltje met het woordje waar het 'iets' mee te maken moet hebben volgens mij ![]() ![]() | |
intoxicated | zaterdag 15 april 2006 @ 17:12 |
Bij multiplechoice kan je nooit 's lekker bijdehand zijn ![]() | |
B_BOY | zaterdag 15 april 2006 @ 17:17 |
quote:kan wel. C & A aankruisen en dan bij uitleg. dat is toch het voordeligste ![]() | |
Mirel | zaterdag 15 april 2006 @ 17:18 |
Je kan 2 dingen aankruizen, maar dat is eigenlijk gewoon dom. | |
gewooneenuser | zaterdag 15 april 2006 @ 17:52 |
Bij multiple choice gokken? Kan je hier beter niet doen, ze werken hier standaard met giscorrectie, oftewel -1/3 punt bij een fout antwoord! (En terecht, anders kan je op basis van puur geluk al je examens halen) | |
intoxicated | zaterdag 15 april 2006 @ 18:09 |
Bij ons zit de gokkans gewoon in de normbepaling. Somehow voelt dat beter, hoef je je tenminste niet druk te maken om 'niet durven invullen' en daarna ontdekken dat het toch wel goed was geweest ![]() | |
Koewam | zaterdag 15 april 2006 @ 19:40 |
"Jeeeeeezus... deze begrijp ik ook al niet". Meestal bij scheikunde. ![]() | |
Dafar | zaterdag 15 april 2006 @ 19:47 |
Ik probeer wat zinnigs op te schrijven, anders laat ik het wel leeg en doe een her... | |
Haushofer | zaterdag 15 april 2006 @ 20:57 |
Ik heb ook wel es een multiplegok tentamen gehad, maar dan kreeg je een halve punt aftrek bij elk fout antwoord. | |
Rene | zaterdag 15 april 2006 @ 20:58 |
Ik schrijf dan op. "In mijn ogen is dit niet behandeld" ![]() | |
Marietje_34 | zaterdag 15 april 2006 @ 21:02 |
geweldig topic dit ![]() ![]() | |
R-Mon | zaterdag 15 april 2006 @ 21:02 |
quote: ![]() | |
Haushofer | zaterdag 15 april 2006 @ 21:11 |
Nou ja, als ik het echt niet weet vul ik 42 in. Ik denk, ik maak em alvast maar ff. | |
lovegrrl | zaterdag 15 april 2006 @ 21:20 |
Afhankelijk van de vraag laat ik een aantal regels open (meestal aardig veel regels ![]() daarna ga ik lekker verder met het tentamen, als ik dan alles klaar heb ga ik terug naar die vraag en ga ik net zo lang slap lullen tot mn regels vol zijn. krijg er vaak toch nog wat puntjes uit zo dus het werkt wel ![]() | |
Typmuts | zaterdag 15 april 2006 @ 23:49 |
quote:Zo doe ik het ook altijd. Werkt blijkbaar wel, want heb m'n laatste tentamen (naar mijn gevoel) zo gehaald... In 4 Havo (het jaar dat ik al wist dat ik bleef zitten) heb ik een Frans-steekproef een keer ingevuld met alleen maar als antwoord "Omelet du fromage" (ja, van Dexter). Kon de docente niet waarderen.... | |
Athlon_2o0o | zondag 16 april 2006 @ 03:49 |
quote:Dan nog is gokken beter dan niks invullen. | |
ooge | zondag 16 april 2006 @ 04:10 |
wij moesten een keer een een artikel schrijven voor nederland met het onder werp 'lef' van ongeveer een a4tje. iemand had toen op het blaadje gezet "dit is lef hebben." hij kreeg een 8 ![]() | |
alsem | zondag 16 april 2006 @ 04:13 |
ik zet heel vaak bij open vragen gewoon een A of B neer ![]() als je vraag 4 niet weet, op de ene pagina vraag 1 tot en met 3 en op de volgende vraag 5 tot eind, vaak zien ze dat nieteens en tellen ze alleen de fouten ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 april 2006 @ 11:05 |
quote:Dat verhaal heb ik nou al zo vaak gehoord he... Vind hem iets te sterk, eerlijjk gezegd. | |
Drive-r | zondag 16 april 2006 @ 11:07 |
quote:Een typische 'urban legend' in onze kleine polderlandje... | |
gewooneenuser | zondag 16 april 2006 @ 11:14 |
quote:Als je een examen van 40 MC-vragen gokt bij deze regeling krijg je volgens de wetten van de kansrekening een 0. Stel dat je 20 vragen zéker weet van dat examen, dan ben je wel gek als je er nog een paar gaat gokken, grote kans dat je onder de 10/20 uitkomt en dus gebuisd bent. | |
Me_Wesley | zondag 16 april 2006 @ 12:06 |
quote:Nee, want de verwachtingswaarde van het aantal punten als je die overige 20 vragen gokt is 0. Oftewel, het maakt niet uit of je nou wel of niet gokt ![]() | |
B_BOY | zondag 16 april 2006 @ 12:14 |
een succesvol topic ![]() | |
Maeghan | maandag 17 april 2006 @ 18:50 |
Ik deed ook weleens iets raars ja. Een of andere eiwitverbinding was ik de naam van vergeten, dus maar Erasmusbrug opgeschreven. En een keer bij kansberekening kwam ik niet uit de vraag (en ja ik weet al dat ik hopeloos ben), dus heb ik gewoon op een apart blaadje het uit zitten tekenen (ging over kapotte glazen in verpakkingen van zes, je wilt niet weten hoeveel glazen ik heb zitten tekenen) en dat werd goedgekeurd. In geschiedenis was ik slecht, daar schreef ik altijd maar gewoon vanalles op,a lles wat ik me over het onderwerp kon herinneren, in de hoop dat er nog iets van werd goedgerekend. | |
Paltos | maandag 17 april 2006 @ 18:57 |
quote:Strakke actie. | |
Eland | maandag 17 april 2006 @ 19:15 |
quote:Dat heeft ie niet echt meegemaakt. Dat verhaal heb ik nu al 10x gehoord, de ene keer bij godsdienst of levensbeschouwing, dan weer bij filosofie of Nederlands, en dan had ie weer een 8, dan weer een 9 of een 10. Geouwehoer dus. | |
Paltos | maandag 17 april 2006 @ 19:16 |
quote:Vuige leugen dus. ![]() | |
Keksi | maandag 17 april 2006 @ 20:57 |
Tijdens een 6 uur durend statistiek tentamen kwam ik na 5,5 uur bij de laatste 2 vragen aan. Het ging over 2^k factor analysis en meer van die onzin. Toen stond er de intelligente vraag 'What would you do if instead of a 2^k factorial design, a 3^k factorial design was required'? Waarop uit mijn brein het antwoord ontspoot: 'I would resign my job and go home'. ![]() | |
Me_Wesley | maandag 17 april 2006 @ 22:25 |
quote:6 uur! Fuck a duck ![]() | |
thomzor | dinsdag 18 april 2006 @ 13:01 |
vriend van mij kreeg op een natuurkundetentamen iets wat ie niet snapte, iets van hoeveel broodjes moet deze parkiet eten om zover te vliegen bladiebla had ie opgeschreven dat parkieten helemaal niet kunnen vliegen ![]() | |
Orealo | dinsdag 18 april 2006 @ 13:06 |
Bij natuurkunde kreeg ik een keer de hoog niveau vraag : "Hoe kan je het best een doos stenen optillen?" Tuurlijk, door je knieeen zakken etc, maar ik schreef op "Steen voor steen" werd goed gerekend ![]() Vaak schreef ik ook op 'boeie' dat vonden ze minder tof.. tijdens cijfers oplezen : "Orealo : boeie" | |
MichielPH | dinsdag 18 april 2006 @ 13:54 |
quote:Man, denk nou eens na! Het is niet zo dat de leraar het artikel leest en daarna op gevoel een cijfer opschrijft. Het gaat meer zo: Je komt dus uit op een 3. Daarna heb je nog puntenaftrek voor je schrijffouten. Weinig tekst, dus ws. geen schrijffouten: 0 punten aftrek. Als 2e heb je een richtlijn qua het aantal woorden; ik stel dat de maximale aftrek 2 punten was. Uiteindelijke cijfer: 1 | |
Kroekroek | dinsdag 18 april 2006 @ 17:39 |
Ik was een keer met een Duits toets een paar multiple choice vragen vergeten in te vullen. Toen de leraar het had nagekeken, vroeg hij aan een aantal klasgenoten "A, B, C of D?" Die klasgenoten zeiden maar wat. En die antwoorden vulde hij in bij de lege vakjes op mijn toets. Toch nog 2 van de 3 goed. ![]() Hij wilde even duidelijk maken, dat ik die dingen normaal gewoon moet invullen. | |
Kroekroek | dinsdag 18 april 2006 @ 17:41 |
quote: ![]() | |
Nesle | woensdag 19 april 2006 @ 17:28 |
Als ik iets niet weet gewoon lukraak 5 regels vollullen. Altijd wat puntjes ![]() | |
Market_Garden | zondag 23 april 2006 @ 21:25 |
Ik heb een hele grote stempel, met daarop de tekst: "Doe het lekker zelf!". Alleen weten niet alle leraren het te waarderen als het bij bijna elke opgave staat ![]() | |
123hopsaflops | zondag 23 april 2006 @ 21:29 |
ik had een keer bij Engels als vertaling voor 'Wie is Johan?' geschreven 'Who the fuck is Johan?', toen was mijn leraar heel erg boos geworden ![]() |