BRONquote:Huiseigenaar met satelliet gecontroleerd
Gepubliceerd op zaterdag 15 april 2006
Nederlandse huizenbezitters worden via satellietbeelden door gemeenten continu nauwlettend in de gaten gehouden of zij zich schuldig maken aan illegale bouwpraktijken, milieudelicten of andere strafbare feiten.
Het digitale oog registreert als een big brother op een afstand van zevenhonderd kilometer van de aarde feilloos alle veranderingen rondom woningen, zo meldt De Telegraaf. Minstens dertig gemeenten in ons land maken intussen gebruik van satellietopnamen om overtredingen op te sporen.
Volgens de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) neemt de satelliet de rol over van de bouwinspecteur. De opnamen vanuit de ruimte zijn tot op een meter nauwkeurig . Zelfs een illegale vuilstort of het kappen van bomen wordt geregistreerd.
Drie dagen
Gemeenten die het big brother-systeem al gebruiken zijn Haarlem, Oss, Almere en Doetinchem. Wie zonder bouwvergunning een dakkapel plaatst, een keuken of serre aanbouwt, wordt al binnen drie dagen door de wakende satelliet opgespoord. Ambtenaren van bouw- en woningtoezicht kunnen direct hun slag slaan.
„De satelliet komt gemiddeld eens per drie dagen over Nederland. De beelden signaleren feilloos wie tussentijds een dakkapel plaatst of een schuurtje zonder vergunning achter een woning aan het bouwen is”, zegt Michiel Dorresteijn directielid van het Amersfoortse bedrijf NEO dat de satellietbeelden bewerkt.
„Wij zijn niet op de hoogte van deze satellietcontroles. Dit lijkt op het bekeuren van automobilisten die twee kilometer te hard rijden”, aldus woordvoerder Hans André de la Porte van de Vereniging Eigen Huis.
Wat is hier anders aan dan vrij fouilleren op straat? Ingevoerd door onze rechtse Overheid?quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:40 schreef more het volgende:
[..]
BRON
Wat een communistische praktijken, het zou me niks verbazen als de betreffende gemeenten allemaal in meerderheid een links college hebben.
Inderdaad, alleen stond het bouwwerk dan vaak al 2 jaar voor je er problemen mee kreeg. Beide manieren vind ik trouwens behoorlijk zieke werkverschaffing.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:41 schreef Godlike02 het volgende:
Vroeger deden ze dit met een helicopter
Niks nieuws dus.
In mijn gemeente deze ze het minimaal twee keer per jaarquote:Op zaterdag 15 april 2006 12:44 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Inderdaad, alleen stond het bouwwerk dan vaak al 2 jaar voor je er problemen mee kreeg. Beide manieren vind ik trouwens behoorlijk zieke werkverschaffing.
Het gezeik over illegale schuurtjes is over het algemeen de kneuterigheid zelve. Uitzonderingen daargelaten is niemand gebaat bij controle daarop. En die uitzonderingen komen wel aan het licht door ingediende klachten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:45 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
In mijn gemeente deze ze het minimaal twee keer per jaar
En werkverschaffing? Dit is net zoveel de wetten handhaven als een politieagent op straat.
Meestal komen er wel klachten ja als je je pand dermate gaat aanpassen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:48 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Het gezeik over illegale schuurtjes is over het algemeen de kneuterigheid zelve. Uitzonderingen daargelaten is niemand gebaat bij controle daarop. En die uitzonderingen komen wel aan het licht door ingediende klachten.
Onzin, dit gebeurde al jaren. Alleen dan met helicopters of inspecteurs in de wijken. Nu gaat het gewoon automatisch. Wat heb jij liever na 1 week gezeik of na 2 jaar gezeik?quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:34 schreef huupia34 het volgende:
we gaan naar een politiestaat waar alles en iedereen wordt gecontroleerd. nu zijn het nog huizen straks wij als we gechipped worden.
"1984" komt steeds dichterbij
TS is simpelweg de zoveelste law-and-order kneus die anderen keihard wil aanpakken zolang dat maar geen consequenties heeft voor z'n eigen gedrag.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is hier anders aan dan vrij fouilleren op straat? Ingevoerd door onze rechtse Overheid?
Invoeren van een politiestaat is juist typisch rechts, zo is de laatste jaren geblekenquote:Op zaterdag 15 april 2006 12:40 schreef more het volgende:
[..]
BRON
Wat een communistische praktijken, het zou me niks verbazen als de betreffende gemeenten allemaal in meerderheid een links college hebben.
quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:40 schreef more het volgende:
[..]
BRON
Het constante karakter van deze controle is het probleem...quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:41 schreef Godlike02 het volgende:
Vroeger deden ze dit met een helicopter
Niks nieuws dus.
het begint met wat onschuldigs, langzaam aan wordt dat uitgebreid. en voor dat je het weet worden we overal geregistreerd en gecontroleerd.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:36 schreef existenz het volgende:
[..]
Onzin, dit gebeurde al jaren. Alleen dan met helicopters of inspecteurs in de wijken. Nu gaat het gewoon automatisch. Wat heb jij liever na 1 week gezeik of na 2 jaar gezeik?
Ben je geboren als karikatuur van jezelf of ben je zo geworden?quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:40 schreef more het volgende:
[..]
BRON
]quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:01 schreef huupia34 het volgende:
[..]
het begint met wat onschuldigs, langzaam aan wordt dat uitgebreid. en voor dat je het weet worden we overal geregistreerd en gecontroleerd.
net als met die nieuwe rfid chip, leuk voor je huisdier.daar begint het mee. daarna de mens.
het is een trent, en ik vind dat benauwend.
Denk dat dat eerder komt doordat de buren gaan klagenquote:Op zaterdag 15 april 2006 16:16 schreef Dr_Crouton het volgende:
Kalk een realistisch uitziende lanceerinstallatie met een dikke Scud-B raket en gifvaten in je tuin. Eens kijken hoe snel die ambtenaren (pun) voor de deur staan.
Ja ik begrijp het, ambtenaren en daadwerkelijk efficient werken komt op mij ook nogal ongeloofwaardig over.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:27 schreef Refragmental het volgende:
Zijn er echt ambtenaren die om de 3 dagen satelietfoto's gaan vergelijken?
Ik geloof hier werkelijk geen fuck van.
Ja of leuke boodschappen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:16 schreef Dr_Crouton het volgende:
Kalk een realistisch uitziende lanceerinstallatie met een dikke Scud-B raket en gifvaten in je tuin. Eens kijken hoe snel die ambtenaren (pun) voor de deur staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |