abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36978084
quote:
Huiseigenaar met satelliet gecontroleerd

Gepubliceerd op zaterdag 15 april 2006

Nederlandse huizenbezitters worden via satellietbeelden door gemeenten continu nauwlettend in de gaten gehouden of zij zich schuldig maken aan illegale bouwpraktijken, milieudelicten of andere strafbare feiten.
Het digitale oog registreert als een big brother op een afstand van zevenhonderd kilometer van de aarde feilloos alle veranderingen rondom woningen, zo meldt De Telegraaf. Minstens dertig gemeenten in ons land maken intussen gebruik van satellietopnamen om overtredingen op te sporen.

Volgens de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) neemt de satelliet de rol over van de bouwinspecteur. De opnamen vanuit de ruimte zijn tot op een meter nauwkeurig . Zelfs een illegale vuilstort of het kappen van bomen wordt geregistreerd.

Drie dagen
Gemeenten die het big brother-systeem al gebruiken zijn Haarlem, Oss, Almere en Doetinchem. Wie zonder bouwvergunning een dakkapel plaatst, een keuken of serre aanbouwt, wordt al binnen drie dagen door de wakende satelliet opgespoord. Ambtenaren van bouw- en woningtoezicht kunnen direct hun slag slaan.

„De satelliet komt gemiddeld eens per drie dagen over Nederland. De beelden signaleren feilloos wie tussentijds een dakkapel plaatst of een schuurtje zonder vergunning achter een woning aan het bouwen is”, zegt Michiel Dorresteijn directielid van het Amersfoortse bedrijf NEO dat de satellietbeelden bewerkt.

„Wij zijn niet op de hoogte van deze satellietcontroles. Dit lijkt op het bekeuren van automobilisten die twee kilometer te hard rijden”, aldus woordvoerder Hans André de la Porte van de Vereniging Eigen Huis.
BRON

Wat een communistische praktijken, het zou me niks verbazen als de betreffende gemeenten allemaal in meerderheid een links college hebben.
Want het is natuurlijk al belachelijk dat je voor en dakkapel, het kappen van een boom, e.d. een vergunning nodig hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door more op 16-04-2006 19:55:18 ]
pi_36978102
Vroeger deden ze dit met een helicopter
Niks nieuws dus.
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:42:21 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_36978125
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:40 schreef more het volgende:

[..]

BRON

Wat een communistische praktijken, het zou me niks verbazen als de betreffende gemeenten allemaal in meerderheid een links college hebben.

Wat is hier anders aan dan vrij fouilleren op straat? Ingevoerd door onze rechtse Overheid?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:44:17 #4
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36978162
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:41 schreef Godlike02 het volgende:
Niks nieuws dus.
Inderdaad, alleen stond het bouwwerk dan vaak al 2 jaar voor je er problemen mee kreeg. Beide manieren vind ik trouwens behoorlijk zieke werkverschaffing.
Vampire Romance O+
pi_36978183
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:44 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Inderdaad, alleen stond het bouwwerk dan vaak al 2 jaar voor je er problemen mee kreeg. Beide manieren vind ik trouwens behoorlijk zieke werkverschaffing.
In mijn gemeente deze ze het minimaal twee keer per jaar
En werkverschaffing? Dit is net zoveel de wetten handhaven als een politieagent op straat.
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:48:22 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36978247
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:45 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

In mijn gemeente deze ze het minimaal twee keer per jaar
En werkverschaffing? Dit is net zoveel de wetten handhaven als een politieagent op straat.
Het gezeik over illegale schuurtjes is over het algemeen de kneuterigheid zelve. Uitzonderingen daargelaten is niemand gebaat bij controle daarop. En die uitzonderingen komen wel aan het licht door ingediende klachten.
Vampire Romance O+
pi_36978319
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:48 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Het gezeik over illegale schuurtjes is over het algemeen de kneuterigheid zelve. Uitzonderingen daargelaten is niemand gebaat bij controle daarop. En die uitzonderingen komen wel aan het licht door ingediende klachten.
Meestal komen er wel klachten ja als je je pand dermate gaat aanpassen.
Bij mij in de gemeente ging het dan ook meestal om illegale kap van bomen.
Maar je moet eens weten hoeveel mensen toch gewoon gaan verbouwen of na een afkeuring toch de verbouwing door zetten.

Het is niet alleen maar gezeik maar ook voor veiligheid.
Al is de kneuterigheid inderdaad aanwezig.
Maar in dit geval lijkt de satteliet me dus een uitkomst vergeleken met vroeger.
pi_36979209
Dit doen ze al jaren met behulp van vliegtuigjes/helicopters,
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_36979234
we gaan naar een politiestaat waar alles en iedereen wordt gecontroleerd. nu zijn het nog huizen straks wij als we gechipped worden.

"1984" komt steeds dichterbij
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_36979275
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:34 schreef huupia34 het volgende:
we gaan naar een politiestaat waar alles en iedereen wordt gecontroleerd. nu zijn het nog huizen straks wij als we gechipped worden.

"1984" komt steeds dichterbij
Onzin, dit gebeurde al jaren. Alleen dan met helicopters of inspecteurs in de wijken. Nu gaat het gewoon automatisch. Wat heb jij liever na 1 week gezeik of na 2 jaar gezeik?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zaterdag 15 april 2006 @ 13:38:14 #11
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_36979314
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat is hier anders aan dan vrij fouilleren op straat? Ingevoerd door onze rechtse Overheid?
TS is simpelweg de zoveelste law-and-order kneus die anderen keihard wil aanpakken zolang dat maar geen consequenties heeft voor z'n eigen gedrag.

niet te beroerd om 'm even in te koppen...
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 15 april 2006 @ 13:39:09 #12
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_36979335
quote:

[..]

BRON

Invoeren van een politiestaat is juist typisch rechts, zo is de laatste jaren gebleken
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_36980538
quote:

[..]

BRON

zaterdag 15 april 2006 @ 14:41:20 #14
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_36980588
Wat loop je te trippen met links en rechts.
Zyggie.
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:42:41 #15
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_36980611
Keihard aanpakken die dakkapelterroristen en illegale schuurbezitters.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_36980726
En TS is zelf zeker degene die het eerste naar de gemeente rent om zijn beklag te doen als er bij hem in de straat een illegaal schuurtje, dakkapel, of uitbouw word gebouwd.

De meeste mensen vinden dat de overheid zich nergens mee mag bemoeien. todat ze overlast hebben van jongeren, er illegaal een boom word gekapt door de buren of de buren ineens illegaal een dakkapel gan bouwen.
pi_36980887
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:41 schreef Godlike02 het volgende:
Niks nieuws dus.
Het constante karakter van deze controle is het probleem...

Er is niks mis met steeksproefsgewijze controle zoals snelheidscontroles op de snelwegen, een chef die je werk periodiek beoordeelt, of een inspecteur van de bedrijfsarts die je bezoekt als je je ziek meldt...

Als er een systeem komt waarmee je snelheid constant wordt gecontroleerd, jouw chef konstant naast je buro staat of dat er dag en nacht een bedrijfsarts in z'n auto zit voor je deur wanneer je je ziek hebt gemeld ga je wel anders piepen.

1984 komt idd wel erg snel dichterbij zo...
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_36981036
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:36 schreef existenz het volgende:

[..]

Onzin, dit gebeurde al jaren. Alleen dan met helicopters of inspecteurs in de wijken. Nu gaat het gewoon automatisch. Wat heb jij liever na 1 week gezeik of na 2 jaar gezeik?
het begint met wat onschuldigs, langzaam aan wordt dat uitgebreid. en voor dat je het weet worden we overal geregistreerd en gecontroleerd.

net als met die nieuwe rfid chip, leuk voor je huisdier.daar begint het mee. daarna de mens.

het is een trent, en ik vind dat benauwend.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:12:06 #19
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36981264
quote:

[..]

BRON

Ben je geboren als karikatuur van jezelf of ben je zo geworden?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:16:59 #20
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_36982704
Kalk een realistisch uitziende lanceerinstallatie met een dikke Scud-B raket en gifvaten in je tuin. Eens kijken hoe snel die ambtenaren (pun) voor de deur staan.
The Internets, I needs it..
pi_36982860
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:01 schreef huupia34 het volgende:

[..]

het begint met wat onschuldigs, langzaam aan wordt dat uitgebreid. en voor dat je het weet worden we overal geregistreerd en gecontroleerd.

net als met die nieuwe rfid chip, leuk voor je huisdier.daar begint het mee. daarna de mens.

het is een trent, en ik vind dat benauwend.
]

die chips zijn idd troep eerste klas (al zijn ze makkelijk uit te schakelen door ze in de magnetron te leggen.

ik vind dit juist een goede regel het bespaart waarschijnlijk een hoop tijd (de computer zal het wel kunnen doen) en je weet meteen waar je aan toe bent.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_36982935
Zijn er echt ambtenaren die om de 3 dagen satelietfoto's gaan vergelijken?
Ik geloof hier werkelijk geen fuck van.
pi_36982960
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:16 schreef Dr_Crouton het volgende:
Kalk een realistisch uitziende lanceerinstallatie met een dikke Scud-B raket en gifvaten in je tuin. Eens kijken hoe snel die ambtenaren (pun) voor de deur staan.
Denk dat dat eerder komt doordat de buren gaan klagen
pi_36983023
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:27 schreef Refragmental het volgende:
Zijn er echt ambtenaren die om de 3 dagen satelietfoto's gaan vergelijken?
Ik geloof hier werkelijk geen fuck van.
Ja ik begrijp het, ambtenaren en daadwerkelijk efficient werken komt op mij ook nogal ongeloofwaardig over.
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:34:51 #25
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36983114
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:16 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ja of leuke boodschappen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')