Ben benieuwd hoe Scheringa hier weer op gaat reageren.quote:„Landelijk stadionverbod Scheringa”
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM, zaterdag
Aanvankelijk drong het niet tot KNVB-directeur Henk Kesler door en dacht hij aan een verlate 1-aprilgrap. ,,Toen ik van het stadionverbod voor Ajax-topman Martin van Geel bij AZ hoorde, barstte ik in lachen uit en reed bijna de vangrail in.” Bij nader inzien vindt Kesler het gedrag van AZ-voorzitter Dirk Scheringa bij het krankzinnige af.
„Als deze maatregel voor vijf jaar niet snel wordt teruggedraaid, overwegen wij vanuit de KNVB Scheringa een landelijk stadionverbod op te leggen. En waar Scheringa geen enkele grond heeft om Van Geel te weigeren bij AZ, hebben wij die nu wel. Met zijn handelswijze brengt Scheringa het betaald voetbal direct op ernstige wijze in diskrediet en een stadionverbod kan daarvan het gevolg zijn.”
Kesler gaat er vooralsnog van uit dat het stadionverbod snel van tafel wordt geveegd. Een brief van Ajax-preses John Jaakke aan Dirk Scheringa, om als grote kerels met elkaar rond de tafel te gaan zitten, heeft tot geen enkele reactie vanuit Alkmaar geleid. Kesler: „Ajax verdient alle complimenten voor de wijze waarop ze ermee omgaan.”
De tranen van Scheringa over Van Geels vertrek bij AZ vorige zomer en diens werkwijze zijn volgens Kesler krokodillentranen. „Deed Van Geel het dan anders na zijn overgang van Willem II naar AZ? Toen ging ook een aantal spelers mee naar Alkmaar. Zo gaat dat nu eenmaal bij trainers en technisch directeuren. Als Scheringa daar niet tegen kan, moet hij snel uit de voetballerij stappen, want naast winnen hoort verliezen. Daar moet je tegen kunnen.”
Bovendien vindt Kesler dat een technisch directeur altijd zijn club moet kunnen volgen. „Keur je het standpunt van Scheringa goed, dan is een trainer die met problemen weggaat of zelfs een speler waarin je het niet zitten, de volgende die een stadionverbod krijgt opgelegd. Dit is een belachelijke beslissing van Scheringa, op het krankzinnige af.”
Bij AZ blijven ze nog ieder commentaar weigeren en persoonlijk wenst Dirk Scheringa ook nergens op te reageren. Hoewel hem dit binnen de club al wel is aangeraden.
De grond van het stadionverbod van vijf jaar voor Van Geel ligt bij zijn vertrek naar Ajax en diens transferpolitiek richting de Alkmaarse club met betrekking tot Olaf Lindenbergh, Ron Vlaar (inmiddels spelend voor Feyenoord), Kenneth Perez en een etentje met Joris Mathijsen.
We zien het hoor met die scheidsrechters de laatste tijd, van Egmond was ook weer drama alleen ze assistent lette ene keertje niet opquote:Op zaterdag 15 april 2006 11:37 schreef MaxPower het volgende:
Ultiem bewijs dat Ajax het lieverdje van de KNJB is...
quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:37 schreef MaxPower het volgende:
Ah, daarom wordt Luinge natuurlijk het hand boven het hoofd gehouden, nu Blind in het gelijk is gesteld!quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:37 schreef MaxPower het volgende:
quote:"Toen ik van het stadionverbod voor Ajax-topman Martin van Geel bij AZ hoorde, barstte ik in lachen uit en reed bijna de vangrail in.”
Die goal van woensdag was wel aardug buitespel andersquote:We zien het hoor met die scheidsrechters de laatste tijd, van Egmond was ook weer drama alleen ze assistent lette ene keertje niet op Ik wil wel is zien hoeveel penaltys Feyenoord en Psv krijgen en hoeveel wij
Dat durven ze niet meer. Ze kunnen zich alleen nog maar erger beschamen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:36 schreef Trancelocator het volgende:
Nog steeds geen reactie van AZ-kant hierop?
Maar je dacht ik plaats toch maar een reactie....quote:
Inderdaad, ik help de mods graag herinerren aan de maatregel om "strenger" te worden, die ze 3 dagen geleden ingevoerd hebben...quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:57 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Maar je dacht ik plaats toch maar een reactie....
Scheringa, de Nederlandse Berlusconi. Als ze verliezen gaan ze zich gedragen als kleine kinderen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:59 schreef Beschouw het volgende:
Scheringa hoorde je niet mppperen toen Van Geel half Willem II naar Almaar haalde en evenmin nu Brands Molhoek al van RKC heeft losgeweekt. Selectieve verontwaardiging van Dirk. Bah. Moet trouwens ook beseffen dat hij als voorzitter een voorbeeldfunctie heeft. Mooi voorbeeld die reactie....
Kesler, niet bepaald mijn favoriet, handelt juist. Klasse Kesler!
Klopt.quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:12 schreef TerroRobbie het volgende:
Verder vind ik deze affaire nogal opgeklopt. Het is een randzaak waar we het eigenlijk niet te veel over moeten hebben."
Leuk gequotequote:Op zaterdag 15 april 2006 20:12 schreef TerroRobbie het volgende:
Verder vind ik deze affaire nogal opgeklopt. Het is een randzaak waar we het eigenlijk niet te veel over moeten hebben."
Waar heb jij het nou weer overquote:Op zaterdag 15 april 2006 20:16 schreef Beschouw het volgende:
Maar als AZ-supporters Van Geel ooit te grazen nemen, weet Scheringa van niks....
Wat logisch ook, dat je als supporter een vertrokken directeur te grazen wilt nemen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:16 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Klopt.
Maar als AZ-supporters Van Geel ooit te grazen nemen, weet Scheringa van niks....
Verrassendquote:AZ trekt stadionverbod Martin van Geel in
AZ Alkmaar heeft zojuist laten weten dat het besloten heeft het stadionverbod opgelegd aan Martin van Geel te hebben ingetrokken. Het intrekken volgt na grote kritiek de afgelopen dagen vanuit de gehele voetbalwereld, waaronder vanuit AZ zelf. Dirk Scheringa heeft vanochtend contact gehad met Ajax-voorzitter John Jaakke om een gesprek tussen beide clubs te arrangeren zodra Scheringa terug is uit het buitenland.
Scheringa is zelf een paasei.quote:Op zondag 16 april 2006 17:36 schreef Beschouw het volgende:
Scheringa kiest eieren voor zijn geld. Zal een boel eieren opleveren trouwens.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |