Welk boek is dat?quote:Op maandag 17 april 2006 15:19 schreef MrBean het volgende:
[..]
Of lees het boek waar Der Untergang op gebaseerd is.
Oh! Oh! Ik heb de geweldige suggestie waar je om vraagt: Milan Kundera's Nesnesitelná Lehkost Bytí (Ondraaglijke lichtheid van het bestaan, Tsjechië, 1986). Lees hem in zijn oorspronkelijke taal, en je hoort er helemaal bij in intellectuele gezelschappen.quote:Op maandag 17 april 2006 12:15 schreef Hephaistos. het volgende:
Sowieso ga ik de lijst afronden. Tenzij er nog een geweldige suggestie komt, ga ik Duivelsverzen of Elementaire deeltjes er neer zetten. Dan kom ik op een mooie 20 boeken uit die ik dit jaar kan gaan lezen, dank voor alle suggesties![]()
Ik zou toch nog graag de kolderieke "De Zeven Gekken" van Roberlto Arlt toegevoegd zien.quote:Op maandag 17 april 2006 23:19 schreef Hephaistos. het volgende:
Haha wat zijn dat toch voor suggesties dat ik enkel boeken lees om interessant te doen? Is het cynisme zelfs op TTK al zo ver doorgedrongen?![]()
Dhr. Kundera was me onbekend, maar na wat gegoogle is de interesse gewekt. Bovendien heeft het topic nu wel lang genoeg voortgesudderd. Eindresultaat:Mark Twain - Tom Sawyer Dante - La divina comedia Macchiavelli - De Heerser David Hume - A Treatise of Human Nature Hemingway - The old man and the sea Adolf Hitler - Mein Kampf Tolstoj - Oorlog en Vrede Gabriel García Márquez - Honderd jaar eenzaamheid Franz Kafka - Het Proces Jack Kerouac - On the road Sartre - Walging Oscar Wilde - The picture of dorian gray Dostojevski - Misdaad en Straf Gogol - Dode Zielen Darwin - Origin of Species Plato - De Staat Goethe - Faust Nietzsche - Aldus sprak Zarathoestra Marcel Proust - A la recherche du temps perdu Kundera - Ondraaglijke lichtheid van het bestaan
Bedankt, gegroet en tot volgend jaar!
Slotje!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.He's simple, he's dumb, he's the pilot.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |