abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 april 2006 @ 19:39:00 #26
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_37013843
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 23:38 schreef The.Lizard.King het volgende:
Om ook maar eens een duit in het zakje te doen:

- The Origins of Species van Charles Darwin, commentaar overbodig;
Waarom zou je dat willen lezen? Er zitten ook nog eens fouten in.

Mein Kampf heeft ook weinig aantrekkingskracht gehad trouwens toch? Meer de uitvloeiende stroming?
Zyggie.
pi_37014949
quote:
Op zondag 16 april 2006 19:39 schreef Zyggie het volgende:

Mein Kampf heeft ook weinig aantrekkingskracht gehad trouwens toch? Meer de uitvloeiende stroming?
Dat Hitler een historisch figuur is en veel invloed heeft gehad, wil inderdaad niet zeggen dat zijn boek een inspiratiebron is geweest voor mensen. Het is meer een curiositeit waarmee later geprobeerd is zijn zieke brein te doorgronden. Maar als topicstarter graag de masochist uit wil hangen, dan moet hij dat vooral doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 16 april 2006 @ 20:54:50 #28
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_37015882
Je mag Mein Kampf best lezen hoor, daar ben ik weinig streng in, maar in deze lijst, verder een noest bolwerk van literaire klassiekers, past hij echt niet. Een kras in het marmer, beetje jammer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_37016305
quote:
- Walging van Jean-Paul Sartre. Dit is een boek wat mij erg aangreep toen ik pas begon met lezen. Erg bedrukkende sfeer en beschrijvingen de je naar de keel grijpen.
herkenbaar
pi_37016787
TVP, en een kleine toevoeging:

The Quantum Self, van danah zohar.
Ever noticed how people who believe in creationism look really unevolved
Misleidende TT"s
Mooie auto!
pi_37016991
Donkere kamer van Damocles, W.F. Hermans, ook een absolute must, lijkt me.
  zondag 16 april 2006 @ 23:07:12 #32
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37019652
quote:
Op zondag 16 april 2006 20:54 schreef Ringo het volgende:
Je mag Mein Kampf best lezen hoor, daar ben ik weinig streng in, maar in deze lijst, verder een noest bolwerk van literaire klassiekers, past hij echt niet. Een kras in het marmer, beetje jammer.
Ach, als al vermeld in de openingspost hoeft het boek geen literair meesterwerk te zijn. Eerder een boek waar geregeld over wordt gepraat, en waar ik graag een eigen oordeel over wil kunnen geven. Vaak zal dat uitdraaien op een klassieker, maar dat hoeft niet wat mij betreft.
Blijkbaar heeft het wel zo'n aantrekkingskracht dat jij en Claudia het ook gelezen hebben in het verleden. Ik laat het op de lijst staan, al was het alleen maar zodat ik later mee kan praten over wat een kutboek het eigenlijk is
  zondag 16 april 2006 @ 23:08:35 #33
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37019691
Verder ben ik eigenlijk best tevreden met het lijstje dat zo langzamerhand door jullie gevormd is, al is het oorspronkelijke idee hier en daar wat opgerekt en is een uitputtende lijst natuurlijk al helemaal een illusie.
Ik ga het beperken tot 20, omdat er nog wel tegenaan te lezen moet zijn natuurlijk. Ontdekking vd Hemel en Donkere Kamer, waren goede aanvullingen geweest, maar heb ik al gelezen. Overige 2 die gesuggereerd zijn komen mij onbekend voor. Kom ik voorlopig hierop:

• Mark Twain - Tom Sawyer
  • Dante - La divina comedia
  • Macchiavelli - De Heerser
  • David Hume - A Treatise of Human Nature
  • Hemingway - The old man and the sea
  • Adolf Hitler - Mein Kampf
  • Tolstoj - Oorlog en Vrede
  • Gabriel García Márquez - Honderd jaar eenzaamheid
  • Franz Kafka - Het Proces
  • Jack Kerouac - On the road
  • Sartre - Walging
  • Oscar Wilde - The picture of dorian gray
  • Dostojevski - Misdaad en Straf
  • Gogol - Dode Zielen
  • Darwin - Origin of Species
  • Plato - De Staat
  • Goethe - Faust
  • Nietzsche - Aldus sprak Zarathoestra
  • Marcel Proust - A la recherche du temps perdu
  • Kundera - Ondraaglijke lichtheid van het bestaan

[ Bericht 2% gewijzigd door Hephaistos. op 17-04-2006 23:13:06 ]
  •   zondag 16 april 2006 @ 23:11:39 #34
    74523 BaggerUser
    ModderFokker!
    pi_37019774
    a hitchhickers guide to the galaxy - douglas adams
    De enige echte BaggerUser!
    Riemen
    fiets kopen
    pi_37020210
    Geoffrey Chaucer- The Canterbury Tales
    Italo Calvino - If on a winter's night a traveller
    James Joyce - Ulysses
    Ovidius - Metamorfosen
    Johann Wolfgang von Goethe - Faust

Het is trouwens The Old Man and The Sea van Ernest Hemingway
      maandag 17 april 2006 @ 00:22:32 #36
    81729 The.Lizard.King
    . . . . . . . . . . . . . . .
    pi_37021712
    Eigenlijk mis ik nog wat werken uit de Oudheid. Ik zou dan ook Ovidius en Homerus willen voorstellen. Dan is het écht een mooie lijst.

Edit:
    O, en Hitler hoort natuurlijk niet in dit rijtje thuis. Mocht je hem alsnog schrappen, wat tegenover de overige auteurs niet meer dan fatsoenlijk zou zijn, dan zou ik Proust aan willen bevelen.
    I only go out to get me a fresh appetite for being alone.
      maandag 17 april 2006 @ 00:28:58 #37
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_37021884
    Macchiavelli is de schrijver, niet de titel
    Vampire Romance O+
      maandag 17 april 2006 @ 00:48:12 #38
    95427 Hephaistos.
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_37022331
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 00:28 schreef MouseOver het volgende:
    Macchiavelli is de schrijver, niet de titel
    Dat verklaart de vreemde blikken in de boekhandel toen ik vroeg waar de boeken van De Heerser stonden...
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 00:22 schreef The.Lizard.King het volgende:
    Eigenlijk mis ik nog wat werken uit de Oudheid. Ik zou dan ook Ovidius en Homerus willen voorstellen. Dan is het écht een mooie lijst.

Edit:
    O, en Hitler hoort natuurlijk niet in dit rijtje thuis. Mocht je hem alsnog schrappen, wat tegenover de overige auteurs niet meer dan fatsoenlijk zou zijn, dan zou ik Proust aan willen bevelen.
    De oudheid komt er inderdaad wat karig van af, maar Homerus (en Vergilius) ken ik al redelijk goed, en in Ovidius heb ik ooit eindexamen gedaan. Proust ga ik er opzetten, al zal ie het tijdsgedwongen waarschijnlijk met een willekeurige selectie moeten doen. Hitler blijft erop.
    pi_37023008
    voor zover dit boek echt bestaat:

Abdul Alhazred - Necronomicon
    - En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
    - Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
    - Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
      maandag 17 april 2006 @ 01:52:57 #40
    35245 bolivian
    Gun-toting hip gangster
    pi_37023335
    Misschien is een bundel van Edgar Allan Poe ook nog wel aardig, voor tussendoor, .
    And so I throw the windows wide /
    And call to you across the sky
    Lissabon!
    pi_37023380
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 01:52 schreef bolivian het volgende:
    Misschien is een bundel van Edgar Allan Poe ook nog wel aardig, voor tussendoor, .
    precies...
    En vergeet dan ook H.P. Lovecraft niet
    - En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
    - Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
    - Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
      maandag 17 april 2006 @ 02:10:57 #42
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_37023554
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 00:48 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat verklaart de vreemde blikken in de boekhandel toen ik vroeg waar de boeken van De Heerser stonden...
    [..]
    Hitler blijft erop.
    Schande, een draak van een werk dat weinigen hebben gelezen en dat niet gelezen zou moeten worden.

En je kan het ook nog eens niet in een boekhandel kopen.

En er wordt helemaal niet veel naar verwezen en uit geciteerd.

En Origin Of Species, waarom?! Niet literair en een willekeurig nieuw boek zal je de evolutietheorie beter kunnen uitleggen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Zyggie op 17-04-2006 02:23:22 ]
    Zyggie.
    pi_37023649
    In plaats van de boeken daadwerkelijk te lezen kan je misschien beter artikelen lezen of documentaires bekijken waarin het gedachtengoed besproken wordt. Dan komt iig de boodschap enigszins over.
      maandag 17 april 2006 @ 12:15:08 #44
    95427 Hephaistos.
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_37028249
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 02:10 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Schande, een draak van een werk dat weinigen hebben gelezen en dat niet gelezen zou moeten worden.

En je kan het ook nog eens niet in een boekhandel kopen.

En er wordt helemaal niet veel naar verwezen en uit geciteerd.

En Origin Of Species, waarom?! Niet literair en een willekeurig nieuw boek zal je de evolutietheorie beter kunnen uitleggen.
    Over Mein Kampf ga ik niet meer in discussie. Let it go, het is mijn lijstje

Darwin heb ik serieus over getwijfeld of ik die erop zou zetten, maar het lijkt me toch wel interessant om het origineel eens gelezen te hebben. Wellicht is het een wat zwakkere broeder, maar ik kan toch moeilijk tegen Darwin zeggen dat hij er niet op mag en Hitler wel

Sowieso ga ik de lijst afronden. Tenzij er nog een geweldige suggestie komt, ga ik Duivelsverzen of Elementaire deeltjes er neer zetten. Dan kom ik op een mooie 20 boeken uit die ik dit jaar kan gaan lezen, dank voor alle suggesties
    pi_37029299
    quote:
    Maar je proeft wel de verwondering van Darwin zélf, je begrijpt hóe hij tot zijn theorie gekomen is.
      maandag 17 april 2006 @ 14:18:05 #46
    81729 The.Lizard.King
    . . . . . . . . . . . . . . .
    pi_37031838
    Ik heb trouwens een fout bespeurd in je lijst. An Essay Concerning Human Understanding is geschreven door John Locke, niet door David Hume. De laatste schreef An Enquiry Concerning Human Understanding. Niet dat je straks met Locke opgescheept zit terwijl je Hume had willen lezen...
    I only go out to get me a fresh appetite for being alone.
    pi_37032096
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 14:18 schreef The.Lizard.King het volgende:
    Ik heb trouwens een fout bespeurd in je lijst. An Essay Concerning Human Understanding is geschreven door John Locke, niet door David Hume. De laatste schreef An Enquiry Concerning Human Understanding. Niet dat je straks met Locke opgescheept zit terwijl je Hume had willen lezen...
    Het gaat hier om interessant doen
    Verbreek nu niet de illusie.
      maandag 17 april 2006 @ 15:15:05 #48
    95427 Hephaistos.
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_37033253
    quote:
    Thanks, al was de fout waarschijnlijk vanzelf wel aan het licht gekomen
    pi_37033357
    quote:
    Op zaterdag 15 april 2006 13:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Doe dat nou niet. Huur lekker eens Der Untergang.
    Of lees het boek waar Der Untergang op gebaseerd is.
    pi_37033515
    quote:
    Ja je hebt volkomen gelijk hoewel Locke ook interessant is

Ik bedoelde A Treatise of Human Nature van meneer Hume....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')