http://beta.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=B8C3701522572673quote:Kommt, ihr Töchter, helft mir klagen,
Sehet - Wen? - den Bräutigam.
Seht ihn - Wie? - als wie ein Lamm.
Sehet, - Was? - seht die Geduld,
Seht - Wohin? - auf unsre Schuld;
Sehet ihn aus Lieb und Huld
Holz zum Kreuze selber tragen.
Wie dit niet mooi vindt, is een barbaar.quote:Op zaterdag 15 april 2006 07:37 schreef Slappertje het volgende:
't Kan aan mij liggen, of het feit dat ik op m'n werk de hele avond respectievelijk hardcore, terror en speedcore heb gehoord, maar ik vind het nogal slaapverwekkend![]()
Zou dat niet MUZ zijn?quote:Op zaterdag 15 april 2006 07:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Schopje naar het juiste forum
Ik heb nooit gezegd dat het niet mooi is, slaapverwekkend welquote:Op zaterdag 15 april 2006 10:00 schreef Ippon het volgende:
[..]
Wie dit niet mooi vindt, is een barbaar.![]()
Iets wat mooi is, kan niet slaapverwekkend zijn.quote:Op zaterdag 15 april 2006 10:26 schreef Slappertje het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat het niet mooi is, slaapverwekkend wel![]()
Babaar ben ik toch wel![]()
Bezopen beslissing, hoort absoluut thuis in het C&H forum want De Matthäus Passion van Johann Sebastian Bach (1685-1750) is volgens het Cultureel Woordenboek een van de hoogtepunten van de Westerse cultuur en voor velen de grootste muzikale schepping aller tijden..quote:Op zaterdag 15 april 2006 07:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Schopje naar het juiste forum
Kom daar maar eens mee aan met die andere profeet ..... zo'n 600 jaar later.quote:O Haupt voll Blut und Wunden,
Voll Schmerz und voller Hohn,
O Haupt, zum Spott gebunden
Mit einer Dornenkron’.
600 jaar na (1685-1750)??quote:Op zondag 16 april 2006 17:46 schreef Ippon het volgende:
[..]
Bezopen beslissing, hoort absoluut thuis in het C&H forum want De Matthäus Passion van Johann Sebastian Bach (1685-1750) is volgens het Cultureel Woordenboek een van de hoogtepunten van de Westerse cultuur en voor velen de grootste muzikale schepping aller tijden..
[..]
Kom daar maar eens mee aan met die andere profeet ..... zo'n 600 jaar later.
600 jaar na 33 AD.quote:Op zondag 16 april 2006 22:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
600 jaar na (1685-1750)??
Over welke profeet hebben we het dan?? Mr Spock??
YEP, maar dat is volgens de mod slechts een gedicht en geen cultuur.quote:Op maandag 17 april 2006 00:44 schreef Nekto het volgende:
O Haupt voll Blut und Wunden, van Paul Gerhardt, terecht opgenomen, want wat een schitterend gedicht is dat (en hoe mooi is het in de Mattheus Passion).
Dat doet me altijd de rillingen over de rug lopen.
quote:O Haupt voll Blut und Wunden,
Voll Schmerz und voller Hohn,
O Haupt, zum Spott gebunden
Mit einer Dornenkron',
O Haupt, sonst schön gezieret
Mit höchster Ehr' und Zier,
Jetzt aber höchst schimpfieret:
Gegrüßet sei'st du mir!
Pff, dus we mogen maar over één aspect van de Matthaus Passion praten hier? Dan kun je bezig blijven met verplaatsen, denk ik. Dat is het nadeel van subforaquote:Op maandag 17 april 2006 09:06 schreef Isabeau het volgende:
Gaat het nou om de tekst (TTK), de uitvoering (MUZ) of om de cultuur van het jaarlijks weer opvoeren van de Mattheus Passion (C&H)?
Kloptquote:Op maandag 17 april 2006 09:12 schreef Viking84 het volgende:
Pff, dus we mogen maar over één aspect van de Matthaus Passion praten hier? Dan kun je bezig blijven met verplaatsen, denk ik. Dat is het nadeel van subfora
Maar begrijp ik nou goed dat jij uit het feit dat jij de MP toen zelf behoorlijk slaapverwekkend vond, concludeert dat de mensen die de MP wel keer op keer prachtig vinden, dat alleen maar zeggen omdat het zo hoort, omdat het een hype is om de MP mooi te vinden? Als jij als moderator van TTK echt je eigen mening als norm neemt, dan vraag ik me serieus af of jij wel geschikt bent als moderator voor dit subforum. No offense.quote:Op maandag 17 april 2006 09:06 schreef Isabeau het volgende:
En ik vind de Mattheus Passion steeds meer een soort 'hype' en dat is al jaren aan de gang. Iedereen moet maar meezingen met meezing versies en er zijn tig koren die hier een heel jaar voor oefenen. Ik ben één keer bij een uitvoering geweest en in het begin was het allemaal oh en ah en wat mooi, maar na een tijdje toch behoorlijk slaapverwekkend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |