Zij die hongeren en dorsten naar gerechtigheidquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgens mij niet zozeer de rechtvaardigen zelf, maar zij die naar rechtvaardigheid verlangen[/mierenneukmodus].
Check:quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Zij die hongeren en dorsten naar gerechtigheid
Het zijn afstammelingen van Benjamingquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 12:00 schreef freecell het volgende:
(toen nog niet koning) Saul ging op zoek naar Ezelinnen![]()
Maar Saul was de zoon van Kis en Samuel van Elkana toch? Dus die zal je wel niet bedoelen
Leviathan?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:34 schreef freecell het volgende:
Troel 1
Freecell 1
Van welk woeste zeebeest wordt gezegd dat God hem al spelende aan banden legt?
Ik twijfelde tussen Leviathan en Behemoth. Of zijn dat verschillende benamingen voor hetzelfde monster? Even een nieuwe vraag bedenkenquote:
Troel 1quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:43 schreef liesell het volgende:
Hij zei het tegen de duivel, toen hij 40 dagen in de woestijn verbleef.
Jij moet nu een nieuwe vraag stellen hè?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:47 schreef liesell het volgende:
Ah, Lucas 4
Vol van heilige Geest keerde Jezus terug van de Jordaan. Hij bleef veertig dagen lang in geestvervoering* in de woestijn, [2] waar Hij door de duivel op de proef werd gesteld. Al die dagen at Hij niets, en toen ze voorbij waren kreeg Hij honger. [3] Toen zei de duivel tegen Hem: ‘Als U de Zoon van God bent, zeg dan tegen deze steen dat hij een brood moet worden.’ [4] Jezus antwoordde hem: ‘Er staat geschreven: Niet van brood alleen zal de mens leven.’ [5]
Iddquote:Op zondag 3 augustus 2008 08:04 schreef freecell het volgende:
Je bent al wel erg lang aan het denken hoor
Dat is de poel van Bethesda waar een engel het water zou beroeren en als je er op dat moment inzat, werd je genezen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:46 schreef freecell het volgende:
Whaha, ik kan niet zeggen dat ik je nu wel snap. Toch wel ernstig
Nuja, hij was iig goed (wat ik al best knap van mezelf vind)
Nieuw lijstje:
Freecell 2
Troel 1
Viking84 1
liesell 1
En nieuwe vraag: in het nieuwe testament is er op een gegeven moment sprake van een specifieke plek waar alle mensen die een bepaald iets doen, genezen.
Hoe heet deze plek en hoe komt het dat mensen daar genezen?
(als de vraag te onduidelijk is, zeg het even, dan probeer ik hem aan te passen, is nu wat vaag om het on-googlebaar te houden)
Niks ervan, mijn beurt om een vraag te stellenquote:Op maandag 4 augustus 2008 15:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Score.
Freecell 3
Troel 1
Viking84 1
liesell 1
Ali-Kannibali 1
Strikt genomen noemde Jezus Petrus waarschijnlijk Kefa, omdat de "s" een Grieks suffix is die in het Aramees natuurlijk niet voorkomtquote:Op maandag 4 augustus 2008 15:38 schreef freecell het volgende:
Ik zou het als Kefas schrijven, maar het is goed
Het antwoord 'bier' vervalt hiermee, dat moet immers koud gedronken wordenquote:Op maandag 4 augustus 2008 16:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik zal een hint geven: lauw.
Ja, dat bedoelde ik inderdaad. Al zou ik het geen schatten in de hemel noemen, maar een christelijk karakter, zuiver als goud.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:02 schreef freecell het volgende:
Uit de brief aan Laodicea? (moest ik meteen aan denken bij 'lauw')
Dan moeten ze goud kopen, wat door God gelouterd is.
Dit betekent dat ze zich schatten moeten verzamelen in de hemel (door inzet) en geen schatten op aarde.
Alleen snap ik dan de overgeblevenen niet?
Is goed!quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:00 schreef Haushofer het volgende:
De inwoners van Jeruzalem voor de omsingelende legertroepenIk meende dat dat een profetie uit Lucas is.
Bij 25 piunten heb je gewonnen hadden we gezegdquote:Op maandag 4 augustus 2008 20:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Kunnen we ook nog iets winnen na X aantal vragen?
't Is lastig om vragen te bedenken die niet makkelijk te googlen zijnquote:Op maandag 4 augustus 2008 20:36 schreef freecell het volgende:
[..]
Is goed!
Het wordt in de NBG51 de 'gruwel der verwoesting' genoemd. Staat in zowel Mattheus als Lucas trouwens
Update:
Freecell 4
Ali-Kannibali 2
Troel 1
Viking84 1
liesell 1
Haushofer 1
Een exemplaar van "The God delusion"quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:24 schreef freecell het volgende:
[..]
Bij 25 piunten heb je gewonnen hadden we gezegd
En wat je dan gewonnen hebt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |