Hoi. Het is de bedoeling dat je per tweetal films er één uitkiest die je het beste vindt. Dus van het eerste tweetal óf Spartacus óf Barry Lyndon. Mits je allebei hebt gezien.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:47 schreef Kizim het volgende:
1. Spartacus (1960) - Barry Lyndon (1975)
2. Lolita (1962) - Killer's Kiss (1955)
3. The Shining (1980) - The Killing (1956)
4. Fear and Desire (1953) - Eyes Wide Shut (1999)
5. Full Metal Jacket (1987) - 2001: A Space Odyssey (1968)
Ik zat te denken aan een weekje per ronde. Iedere vrijdag is wel zo handig, ook voor mij.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:13 schreef Sokolsky het volgende:
Hoe lang blijft de ronde open? Ik heb een update gepland voor 4, en tegen Eyes Wide Shut maakt Fear and Desire bij mij best wel kans.
Ik verwacht ook dat ik 'm okay zal vinden...Kubrick stelt me zelden teleur.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:51 schreef BlaatschaaP het volgende:
Lolita vind ik een van Kubricks beste. Maargoed, dat zegt eigenlijk heel weinig.
* Aernoud verbaast zich over gebrek aan grammatica kennis verdrietige piet.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet verbaasd zich nu niet meer over TS zijn topic
quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zat te denken aan een weekje per ronde. Iedere vrijdag is wel zo handig, ook voor mij.
1. Spartacus (1960) - Barry Lyndon (1975)quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:43 schreef Kolkus het volgende:
ik mag toch hopen dat ASO er niet, in de voorronde godbeterhet, meteen uitvliegt.....![]()
Barry Lyndon moet je zeker gaan zien; schitterende, behoorlijk onderschatte kostuumfilm!quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:08 schreef laurenzo85 het volgende:
4 Kubricks nog niet gezien dus.. Weet ik dat ook meteen![]()
(Barry, heel duel 2, Fear and Desire)
Prachtige film inderdaad.quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:54 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Barry Lyndon moet je zeker gaan zien; schitterende, behoorlijk onderschatte kostuumfilm!
Ik hou helemaal niet van kostuumfilms, begon dan ook met een flinke dosis wantrouwen aan Barry Lyndon, maar asjeblief wat is dat een goede film. Wat mij betreft de enige goede kostuumfilm die er is. Schitterende muziek ook, bijvoorbeeld het pianotrio in Es van Schubert tijdens de begrafenisscene.quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:54 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Barry Lyndon moet je zeker gaan zien; schitterende, behoorlijk onderschatte kostuumfilm!
Hij is filmisch ook zoooo moooooi, die prachtige scenes gefilmd bij kaarslicht, die zijn niet gefaked of getruukt (zoals nog steeds gebeurd ) maar écht met kaarslicht gedraait.quote:Op zondag 16 april 2006 22:38 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik hou helemaal niet van kostuumfilms, begon dan ook met een flinke dosis wantrouwen aan Barry Lyndon, maar asjeblief wat is dat een goede film. Wat mij betreft de enige goede kostuumfilm die er is. Schitterende muziek ook, bijvoorbeeld het pianotrio in Es van Schubert tijdens de begrafenisscene.
Hij had er speciale lenzen voor laten maken. Meteen de eerste scene viel me het prachtige licht al op.quote:Op zondag 16 april 2006 22:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij is filmisch ook zoooo moooooi, die prachtige scenes gefilmd bij kaarslicht, die zijn niet gefaked of getruukt (zoals nog steeds gebeurd ) maar écht met kaarslicht gedraait.
Waren objectieven die eigenlijk bedoelt waren voor spionage satellieten wil het verhaal.quote:Op zondag 16 april 2006 23:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hij had er speciale lenzen voor laten maken.
Absoluut mee eens dat Spartacus Kubrick-onwaardig is.quote:Op zondag 16 april 2006 23:26 schreef Eluc het volgende:
Barry Lyndon heb ik niet gezien maar heb hele hoge verwachtingen en Spartacus vond ik erg Kubrick-onwaardig.
Dat zal toch niet gebeuren?!?!? Wat zijn dat voor minkukels dan die dat oppervlakkige-spektakelverhaal-met-onuitstaanbaar-sentimaal-slot (Spartacus dus) verkiezen boven een meesterwerk als Barry Lyndon?quote:Op maandag 17 april 2006 17:29 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Absoluut mee eens dat Spartacus Kubrick-onwaardig is.
Hij heeft bij Spartacus de regie overgenomen van de aanvankelijke, ontslagen, regisseur, dit echter vooral als verlengstuk van Kirk Douglas, die alle touwtjes in handen had.
Er is geen moment merkbaar dat Kubrick Spartacus op de regisseursstoel heeft gezeten.
Daarom erg zonde dat het schitterende Barry Lyndon eruit gaat vliegen.
Voor mij ook moeilijk aangezien het er op lijkt dat er na deze ronde nog maar 1 film inzit die ik heb gezienquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:15 schreef Bolderbast het volgende:
ik denk dat dit een erg lastig tournament voor mij gaat worden....Kubrick
films streep je niet zo ff weg....ik ga het toch proberen
[..]
quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:44 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Voor mij ook moeilijk aangezien het er op lijkt dat er na deze ronde nog maar 1 film inzit die ik heb gezien
Leuke avatar trouwens, kan me nog een quote van die kerel in die film levendig herinneren.
Het is nog niet te laat om je stem te wijzigenquote:Op dinsdag 18 april 2006 16:35 schreef Bolderbast het volgende:
Ik heb dan wel op Spartacus gestemd, maar eigenlijk verdiend Barry Lyndon het meer om door te gaan in deze ronde......waarom staat Spartacus nu niet tegenover Full Metal Jacket ofzo, want die laatste verdiend het ook niet om er nu al uit te vliegen
Tja, da's het gevaar van puur willekeurige duels maken.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:35 schreef Bolderbast het volgende:
waarom staat Spartacus nu niet tegenover Full Metal Jacket ofzo, want die laatste verdiend het ook niet om er nu al uit te vliegen
Ik tel pas op vrijdagmiddag, dus je edit maar een eind weg.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:29 schreef Sokolsky het volgende:
Het is nog niet te laat om je stem te wijzigen
If you ever point that gun at me, I'm gonna take it, shove it up your ass and pull the trigger until it goes 'click'.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:35 schreef Bolderbast het volgende:
ik vind Spartacus ook niet waardig om door te gaan in het KUBRICK tournament, zoals eerder gezegd is in deze film niks kubricks te ontdekken, en was kubrick er zelf uiteindelijk ook helemaal niet blij mee.......
maar toevallig staat ie tegenover Barry Lyndon, de enige Kubrick film die ik niet echt kan waarderen, op de muziek en mise-en-scene na.....maar ik heb dan ook een hekel aan "kostuumfilms".......
Ik heb dan wel op Spartacus gestemd, maar eigenlijk verdiend Barry Lyndon het meer om door te gaan in deze ronde......waarom staat Spartacus nu niet tegenover Full Metal Jacket ofzo, want die laatste verdiend het ook niet om er nu al uit te vliegen
[..]
the jesus
![]()
zie ook mijn sig
Ik vind het ook lomp... zo in de eerste ronde alquote:Op zondag 16 april 2006 22:44 schreef Sloggi het volgende:
5. Full Metal Jacket (1987) - 2001: A Space Odyssey (1968)
Ik weiger te kiezen.
Een soort battle-of-the-best inderdaadquote:Op vrijdag 21 april 2006 16:39 schreef Weakling het volgende:
Mijn hemel, dit is toch wel het tournament met het hoogste AUW gehalte bij het maken van de keuzes ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |