Zeg, even wat anders: ik zie in jouw profiel dat je een vrouw bent.quote:Op maandag 17 april 2006 03:30 schreef Wickedangel het volgende:
I.R. is een streng tiepje, maar deze reeks is dan ook naar hem vernoemd, dus hij mag wel wat eisen stellen![]()
Is er een conventie dan?quote:Op maandag 17 april 2006 03:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Geef toe, op het moment dat ik alles maar zou tolereren hier zou het hier in no time een slowchat worden zoals er al tientallen zijn. En dan is de lol er wel af.
Gelukkig is dat vannacht niet het geval!quote:Op maandag 17 april 2006 03:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
zou het hier in no time een slowchat worden
Ja goed hè.quote:Op maandag 17 april 2006 03:34 schreef broer het volgende:
[..]
Zeg, even wat anders: ik zie in jouw profiel dat je een vrouw bent.
Maar op niveau, broer, op niveau.quote:Op maandag 17 april 2006 03:35 schreef broer het volgende:
Gelukkig is dat vannacht niet het geval!
Vliegt je dochter nu echt uit?quote:Op maandag 17 april 2006 03:30 schreef ElizabethR het volgende:
Ik was zoeken naar een recensie in de 'Stem' over mijn dochter met Solomon Burke in het Chasse theater en ik kan het niet meer vinden, ga maar slapen dus. Trusten!!
Ik zou niet durven!quote:Op maandag 17 april 2006 03:36 schreef Wickedangel het volgende:
Ga je nu sarcastisch met mij flirten?![]()
Slaap lekker.quote:Want ik ga pitten. Bewaar het anders voor een volgende keer![]()
Ja hallo, ik kom nooit buiten, dat weet je tochquote:Op maandag 17 april 2006 03:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Je hebt morgen vrij. En wordt/ is weer lente, k_i_m. En dan zijn zo veel mooie mensen op aarde.
Khebbumquote:
Zo, en dit was de tweede keer dat ze met hem zong, en daarom krijgt ze nu een contract. Ik ben best wel erg trots en opschepperig, is dat vreemd?quote:Opgekrabbeld met behulp van God
Door Willem Jongeneelen
Vrijdag 9 december 2005 - BREDA – Niet elke dag is er een wereldster te gast in Breda. Gisteren was er die wel: Solomon Burke, grondlegger van de soul, goed voor de verkoop van ruim zeventien miljoen platen. Zijn in samenwerking met Mezz georganiseerde optreden in Chassé was het laatste van zijn Europese tournee en het enige in Nederland.
Solomon Burke zingt, vertelt, charmeert, preekt en deelt rozen uit.
Foto Kees van DongenThe king of rock ‘n soul. Zo pleegt de in 1940 in Philadelphia geboren zanger zich te noemen. Hij werd in 1964 zo gekroond door een Amerikaanse diskjockey en heeft die koosnaam tot op de dag van vandaag behouden.
Na James Brown is hij wellicht de grootste soulzanger aller tijden. Inmiddels zeker ook de zwaarste.
Burke laat ook in Breda horen vooral een begiftigd gospelzanger en nog altijd geweldig bij stem te zijn.
Vanaf zijn zevende is hij actief in de kerk. Als zanger maar later ook als ouderling/predikant. In 1961 mocht hij zich als kerkleider geen rhythm & blueszanger noemen van de bisschop. Hij verzon een nieuwe term, waar ze géén aanstoot aan konden nemen: hij noemde zich voortaan een soulzanger. Een nieuwe naam voor een eigenlijk al bestaand genre is dan geboren.
De show in Chassé heeft iets van een groots opgezette, blazersrijke soulrevue. De 11-koppige Souls Alive Band met daarin ook zijn jongste dochter Candy schotelt een dwarsdoorsnede van ruim veertig jaar soulgeschiedenis voor, maar legt in een aantal medley’s toch vooral accent op het werk uit de jaren zestig; werk dat bekend geworden is door Burke zelf, of door collega’s als Otis Redding, Ben E. King en Little Richard.
Zijn opkomst gebeurt met de gordijnen dicht zodat het publiek het waggelen van de zeer corpulente Burke bespaard blijft.
De koningsmantel is indrukwekkend, maar binnen de minuut werpt hij die af en neemt de zwarte panter plaats in zijn zetel. Hij zingt, vertelt, charmeert, preekt en deelt rozen uit. De glitters in zijn pak schitteren even veel als het zweet op zijn ronde hoofd. Een oudere zwarte lakei komt na elke song dat hoofd afzemen. Vreemd gezicht.
Solomon Burke mag dan wederom een wereldster zijn nu, vooral in de jaren ’80 en ’90 raakte hij wat in de vergetelheid.
Tot hij in 2002 dankzij producer Joe Henry en de cd ‘Don’t Give Up On Me’, nota bene uitgebracht door een punklabel, een glorieuze comeback maakte. Van die cd laat Burke in Chassé een aantal moderne soultracks horen, geschreven door onder meer Van Morisson, Tom Waits en Dan Penn. Ze vormen het hoogtepunt van de avond, omdat ze stukken spannender klinken dan die toch wat routineus overkomende verplichte oudere nummers. Al blijft het door Burke zelf geschreven ‘Everybody Needs Somebody To Love’ (tevens legendarisch in de versie van The Blues Brothers) een perfecte publiekslieveling als afsluiter.
Solomon Burke heeft nog nooit een nr. 1 hit gescoord. Dat prikt. Maar hij is er nog steeds, daar waar veel eendagsvliegen definitief afgeserveerd zijn. Zijn comeback heeft Burke een Grammy opgeleverd en hem helemaal terug op de popkaart geplaatst. Als hij zich met een swingende versie van ‘Proud Mary’ aan de ‘rock ’n roll’ van Creedence Clearwater Revival waagt, stroomt het podium vol dansende fans en mag Martine uit Tilburg, ook afkomstig uit het publiek, haar vocale kunsten vertonen. Burke is terecht onder de indruk.
De 65-jarige Solomon Burke bewijst met fraaie gevoelige ballads maar ook gladde edelkitsch helemaal terug te zijn. Opgekrabbeld met behulp van God. Die heeft dat zo gewild. Hij is uitverkoren. In 2002 herrezen. Thuis in Philadelphia is hij nog altijd actief voor een andere dochter (een van zijn 21 kinderen) die een uitvaartcentrum runt. Wellicht dat hij daarom altijd leeft alsof het zijn laatste dag is. Met zoveel overgewicht weet je het ook maar nooit? Amen.
Volgens iemand (sig000 volgens mij) moest de slowchat altijd in ieder geval iets van een intellectuele lading hebben.quote:Op maandag 17 april 2006 03:35 schreef broer het volgende:
[..]
Gelukkig is dat vannacht niet het geval!
Ik ga met je mee.quote:Op maandag 17 april 2006 03:39 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
![]()
Straf!![]()
Intussen: trusten allemaal![]()
Dus je meldt je bij deze af voor de nog nader te bepalen S-B meet voor hen die hier al jaren hun tijd vergooien?quote:Op maandag 17 april 2006 03:41 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja hallo, ik kom nooit buiten, dat weet je toch.
Dronken van liefde, mag dat ook??quote:Op maandag 17 april 2006 03:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zou daaraan willen toevoegen 'of moeten de posters erg dronken zijn'.
Semi-check.quote:Op maandag 17 april 2006 03:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
quote:Op maandag 17 april 2006 03:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Wacht even! Ik meende het allemaal niet serieus. Maar jij was gewoon oprecht, toch?quote:Op maandag 17 april 2006 03:44 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Dronken van liefde, mag dat ook??
Ik ben een zeer oprecht persoontje!quote:Op maandag 17 april 2006 03:45 schreef broer het volgende:
[..]
Wacht even! Ik meende het allemaal niet serieus. Maar jij was gewoon oprecht, toch?
Ik ook. Behalve 's nachts. En overdag soms. Of vaak eigenlijk. En behalve tijdens mijn onoprechte momenten.quote:Op maandag 17 april 2006 03:46 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Ik ben een zeer oprecht persoontje!
Zeg! Niet eerst het halve topic volposten en dan gaan klagen, hè!quote:Op maandag 17 april 2006 03:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh, ik ga slapen. En een uitvinding doen waardoor een S-B topic niet in minder dan 2 weken gevuld mag worden.
Daarom vind ik je nou juist zo leuk!quote:Op maandag 17 april 2006 03:51 schreef broer het volgende:
[..]
Ik ook. Behalve 's nachts. En overdag soms. Of vaak eigenlijk. En behalve tijdens mijn onoprechte momenten.
Ja, met uitzondering van die gelegenheden ben ik ook een heel oprecht persoontje.
Je bent gewoon popi! Deal with it! Of wordt blauw en deletequote:Op maandag 17 april 2006 03:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh, ik ga slapen. En een uitvinding doen waardoor een S-B topic niet in minder dan 2 weken gevuld mag worden.
Meetings zijn zó 1984quote:Op maandag 17 april 2006 03:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dus je meldt je bij deze af voor de nog nader te bepalen S-B meet voor hen die hier al jaren hun tijd vergooien?
De nummering gewoon wat aanpassen.quote:Op maandag 17 april 2006 03:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Koester het.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:27 schreef broer het volgende:
Wat is het rustig, hier. Gisteren was het nog wel zo druk.
Ja.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:27 schreef broer het volgende:
Wat is het rustig, hier.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:30 schreef Lamon het volgende:
Koester het.
Ook verstild is het nog best een aardig topic.
Is ook eigenlijk wel zo. Maar ik heb vandaag de hele dag nog bijna niemand gesproken, dus ik wilde wat aanspraak.quote:
Ik vind aanspraak van 2 of 3 mensen veel prettiger dan een hele groep die door elkaar kwebbelt. Maar that's just mequote:Op dinsdag 18 april 2006 01:37 schreef broer het volgende:
[..]
[..]
Is ook eigenlijk wel zo. Maar ik heb vandaag de hele dag nog bijna niemand gesproken, dus ik wilde wat aanspraak.
Oók alweer waar. Maar kijk nu hoe lang Lamon alweer stilvalt. Twee of drie mensen garanderen geen gesprek.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:38 schreef Tijn het volgende:
Ik vind aanspraak van 2 of 3 mensen veel prettiger dan een hele groep die door elkaar kwebbelt. Maar that's just me
Dat klinkt vast eenzamer dan het is.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:37 schreef broer het volgende:
Maar ik heb vandaag de hele dag nog bijna niemand gesproken, dus ik wilde wat aanspraak.
Och, beetje eenzaam is het wel. Ik heb met twee mensen ge-msn'd, met twee mensen gebeld en twee kassameisjes gesproken ('alsjeblieft', 'dank je wel'). Maar verder kwam het er gewoon niet van vandaag. Gebeurt jou dat nooit?quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:42 schreef Lamon het volgende:
Dat klinkt vast eenzamer dan het is.
Helaas. Ik ben niet cool. En dat spijt me.quote:Het eerste is waarschijnlijker, het tweede vele malen cooler.
Als ik mijn best doe, wil het nog wel eens slagen, ja.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:46 schreef broer het volgende:
Och, beetje eenzaam is het wel. Ik heb met twee mensen ge-msn'd, met twee mensen gebeld en twee kassameisjes gesproken ('alsjeblieft', 'dank je wel'). Maar verder kwam het er gewoon niet van vandaag. Gebeurt jou dat nooit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |