abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 januari 2000 @ 03:29:00 #1
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_175655
Ik heb sinds 3 maanden een tropisch aquarium en buiten verwachting (ik keek nooit naar vissen) is het m'n grootste hobby geworden! Ik heb nu net een kweekbakje aangeschaft.
In de bak zitten Diamantgoerami's, Corydorassen, Indische Glasswels, Tetra's, Killi's (aplocheilichtus Normani), modderkruipers en Gibbiceps.
Wie weet wat meer van Gibbiceps (of is ook verzot op zijn/haar aquarium)?
pi_175656
M'n pa heeft ook 'n tropisch aquarium. Is wel leuk . Alleen 'n buurjongen van me heeft piranha's, dat is toch nog net ff wat toffer.
Ik zal 'ns aan m'n pa vragen, die heeft 'n heel boek over verschillende aquariumvissen.
pi_175657
Ja dat lijkt me ook nog wel eens wat, een tropisch aquarium Ik ben alleen veel te vaak (lang) weg dus dat lijkt me niet handig voor die vissen
pi_175658
Ja hoor, ben er weer!
Je wou wat meer weten over Gibbiceps, nou weet is dit een latijnse/wetenschappelijke benaming, dus weet ik effe niet welke je bedoelt, dus dat zal ik even opzoeken en je krijgt binnenkort nog antwoord van mij.
En ik ben natuurlijk ook erg verzot op mijn aquarium.

groetjes

Paul Hermans

Kattenweb, alles over katten en katachtigen.
http://katten.huisdier.net

zondag 23 januari 2000 @ 20:18:00 #5
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_175659
Ik heb al mijn aquariumboeken er opna geslagen, maar ik heb niets kunnen vinden over Gibbiceps, voor de rest zit mijn aquarium zo'n beetje hetzelfde in elkaar.

Laat jij je Killi's nog eitjes leggen, zo ja hoe doe je dat, en lukt dat ?

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 24 januari 2000 @ 10:07:00 #6
2004 sunshine
Still shining!
pi_175660
Ik heb ook eens een aquarium gehad, met simpele visjes erin, weliswaar. Een paar kardinaaltjes enzo. Maar ook met een prachtige maanvis. De verkoper in de dierenwinkel zei dat een maanvis makkelijk bij andere visjes kon, als hij er van jongs af aan mee opgroeide kon het geen kwaad, zou hij de anderen niet opeten.

Hij groeide voorspoedig en na een half jaartje was hij zo groot dat hij eigenlijk niet meer in het bakkie paste (zo groot was het aquarium niet). Op een dag begon hij met eitjes leggen en bleek dat hij een zij was! Heel leuk om te zien hoor, maar ik had er geen meneer maanvis in zitten dus die eitjes zou toch niks worden volgens mij. Ik wilde die eitjes dan ook van de bladeren afhalen omdat mevrouw wel erg beschermend optrad tegen die arme kardinaaltjes. Ja, mooi niet, mevrouw 'beet' mij in mijn hand! Toen heb ik de maanvis terug gebracht naar de dierenwinkel waar ze er erg blij mee waren.
Toch was het bakkie nooit meer hetzelfde toen mevrouw weg was.

Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_175661
Hallo Sunshine,

ik zie toevallig net je post en wou je ff wat vragen.

Ik heb zelf nl. pas een nieuwe bak (m'n vorige lekte en ik wou toch al wat groters) en heb er o.a. ook wat (3) jonge maanvissen in gekocht. Omdat je het had over de groote van die beesten als ze volwassen zijn maak ik me toch een beetje zorgen of ik daar wel goed aan gedaan heb. Mijn bak is 60×30×30 is dat groot genoeg denk je? Of had ik toch beter een maatje groter (80 lang) kunnen nemen? (Maar deze maat kon net mooi naast m'n pc'tje staan )

En ja, aquariums zijn te gek! Dit is dus m'n 2e bakkie pas en ik vond er vroeger ook helemaal niks aan. Maar je kunt er zo veel mee doen wat betreft inrichting ,het is net een onderwater tuin.

O ja, weet iemand toevallig een echt goeie speciaalzaak in ,of in de buurt van A'dam ? Ik ben vooral op zoek naar een zaak die een beetje ruim assortiment waterplanten heeft!

Groet BBS

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
  maandag 24 januari 2000 @ 10:56:00 #8
2004 sunshine
Still shining!
pi_175662
Zo groot was mijn bakkie ook, dus ik vrees met vreze! . Maar vraag het Buzzer, volgens mij weet hij er meer van.
Succes
pi_175663
SHIT!!!

Nou ja,thanks anyway!

Enne Buzzer, waar blijf je ?

pi_175664
ik heb geen aquarium...
lekker belangrijk
pi_175665
quote:
op 01-24-2000 om 10:56 AM schreef sunshine het volgende:
Zo groot was mijn bakkie ook, dus ik vrees met vreze! . Maar vraag het Buzzer, volgens mij weet hij er meer van.
Succes

Zeg Sunshine,

ik wil je niet beledigen hoor maarre...hebben wij het wel over dezelfde soort vis ? Bedoel jij geen discusvis ofzo?

Die worden inderdaad nogal groot. Ik ben gisteren toch maar ff voor de zekerheid naar de dierenwinkel gegaan en het formaat van een volwassen maanvis viel mij errug mee.

woensdag 26 januari 2000 @ 10:36:00 #12
2004 sunshine
Still shining!
pi_175666
Hoi BBS,

Ik had het wel degelijk over een maanvis! Misschien issie wel erg groot geworden, maar zij paste écht niet meer fatsoenlijk in mijn bakkie. Zij zal een cm. of 15 zijn geweest en dat vond ik in een bakkie van 30 hoog niet passen. Het gaat dus imho. niet om de lengte alleen van je bak, maar ook over hoogte en diepte.
Maar misschien was het wel bijzonder ofzo? De man van de dierenwinkel wilde haar maar wat graag terug hebben.

Groetjes Yvonne

pi_18207376
Maanvissen hebben een grote bak nodig. Misschien ff op google kijken voor meer info over maanvissen. Of een aquarium-boek raadplegen
i'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotamy
  maandag 5 april 2004 @ 22:51:43 #14
16715 Mylene
*schatje*
pi_18207427
Topickick .

Bovendien is er nu F&F.

Slotje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: