groetjes
Paul Hermans
Laat jij je Killi's nog eitjes leggen, zo ja hoe doe je dat, en lukt dat ?
Hij groeide voorspoedig en na een half jaartje was hij zo groot dat hij eigenlijk niet meer in het bakkie paste (zo groot was het aquarium niet). Op een dag begon hij met eitjes leggen en bleek dat hij een zij was! Heel leuk om te zien hoor, maar ik had er geen meneer maanvis in zitten dus die eitjes zou toch niks worden volgens mij. Ik wilde die eitjes dan ook van de bladeren afhalen omdat mevrouw wel erg beschermend optrad tegen die arme kardinaaltjes. Ja, mooi niet, mevrouw 'beet' mij in mijn hand! Toen heb ik de maanvis terug gebracht naar de dierenwinkel waar ze er erg blij mee waren.
Toch was het bakkie nooit meer hetzelfde toen mevrouw weg was.
ik zie toevallig net je post en wou je ff wat vragen.
Ik heb zelf nl. pas een nieuwe bak (m'n vorige lekte en ik wou toch al wat groters) en heb er o.a. ook wat (3) jonge maanvissen in gekocht. Omdat je het had over de groote van die beesten als ze volwassen zijn maak ik me toch een beetje zorgen of ik daar wel goed aan gedaan heb. Mijn bak is 60×30×30 is dat groot genoeg denk je? Of had ik toch beter een maatje groter (80 lang) kunnen nemen? (Maar deze maat kon net mooi naast m'n pc'tje staan )
En ja, aquariums zijn te gek! Dit is dus m'n 2e bakkie pas en ik vond er vroeger ook helemaal niks aan. Maar je kunt er zo veel mee doen wat betreft inrichting ,het is net een onderwater tuin.
O ja, weet iemand toevallig een echt goeie speciaalzaak in ,of in de buurt van A'dam ? Ik ben vooral op zoek naar een zaak die een beetje ruim assortiment waterplanten heeft!
Groet BBS
Nou ja,thanks anyway!
Enne Buzzer, waar blijf je ?
quote:
op 01-24-2000 om 10:56 AM schreef sunshine het volgende:
Zo groot was mijn bakkie ook, dus ik vrees met vreze!. Maar vraag het Buzzer, volgens mij weet hij er meer van.
Succes
Zeg Sunshine,
ik wil je niet beledigen hoor maarre...hebben wij het wel over dezelfde soort vis ? Bedoel jij geen discusvis ofzo?
Die worden inderdaad nogal groot. Ik ben gisteren toch maar ff voor de zekerheid naar de dierenwinkel gegaan en het formaat van een volwassen maanvis viel mij errug mee.
Ik had het wel degelijk over een maanvis! Misschien issie wel erg groot geworden, maar zij paste écht niet meer fatsoenlijk in mijn bakkie. Zij zal een cm. of 15 zijn geweest en dat vond ik in een bakkie van 30 hoog niet passen. Het gaat dus imho. niet om de lengte alleen van je bak, maar ook over hoogte en diepte.
Maar misschien was het wel bijzonder ofzo? De man van de dierenwinkel wilde haar maar wat graag terug hebben.
Groetjes Yvonne
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |