quote:
Oh ja...quote:Op woensdag 12 april 2006 20:42 schreef fotoloog het volgende:
Dit moet deeltje 526 zijn !
Dat zal wel weer een rel veroorzaken....quote:Op woensdag 12 april 2006 20:42 schreef fotoloog het volgende:
Geen eendagsvlieg...
Dit moet deeltje 526 zijn !
Nou; jij mag ook wel 't één en ander verantwoorden, hoor...quote:
Misschien wil Erwin de rommel wel opruimen.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:48 schreef Diaan73 het volgende:
ja jullie moeten wel beter opletten hoor, onze Lord vindt dat niet leuk![]()
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt, maar wat ik wel weet is dat de Nijmeegse aanpak van de veelplegersproblematiek erg succesvol is en in vele plaatsen navolging krijgt.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:50 schreef Treinhomo het volgende:
Nou; jij mag ook wel 't één en ander verantwoorden, hoor...
Jouw Nijmegen heeft 't plan opgevat om veelplegers maar te gaan vertroetelen, want dat is goedkoper dan steeds maar weer opsluiten.
Die problematiek is waar ik daadwerkelijk met m'n hoofd zat...quote:
Ik ga er maar van uit dat dat een retorische vraag is ...quote:
Zal ik ook nog even een duit in het zakje doen. Ik heb de burgemeester van Nijmegen vanmiddag gehoord.... en het gaat dus om 150 mensen (veelplegers/drugsverslaafden) die steeds weer in de fout gaan, omdat ze geld nodig hebben voor de drugs. Ook al die akkefietjes kost de politie/gemeente/gemeenschap heel veel geld en proberen ze het zo op te lossen. Ik denk dat het zeker de moeite waard is om te proberen. Immers niet geschoten, is altijd mis...quote:Op woensdag 12 april 2006 21:03 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik ga er maar van uit dat dat een retorische vraag is ...![]()
Wat ik ervan begrepen heb, is dat de notoire veelplegers te pas en te pas (!) door de politie worden aangesproken, zodat ze het idee krijgen dat ze voortdurend in de gaten worden gehouden, met als gevolg dat ze ... eh ... niet zo veel meer plegen, zeg maar. Kennelijk is dat buitengewoon effectief; het aantal 'feitjes' begaan door veelplegers is in Nijmegen de afgelopen tijd significant gedaald. Reden waarom andere steden nu ook zoiets gaan doen - of er inmiddels al mee zijn begonnen.
Meer weet ik er ook niet van. Maar volgens jou worden ze niet meer opgepakt en vastgezet na een inbraak of iets dergelijks? Hmmmmm ..... ik kan dat maar moeilijk geloven. Dat zou bijvoorbeeld evidente rechtsongelijkheid betekenen. Bovendien gaat een gemeente niet over zulke dingen.
Maar, oei, wat zijn we ineens serieus! Dat is niet de bedoeling!![]()
quote:Op woensdag 12 april 2006 21:03 schreef pyl het volgende:
Maar volgens jou worden ze niet meer opgepakt en vastgezet na een inbraak of iets dergelijks ? Hmmmmm ..... ik kan dat maar moeilijk geloven. Dat zou bijvoorbeeld evidente rechtsongelijkheid betekenen.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C65E485679C109.htmlquote:12 April 2006 17:49
Nijmegen gaat veelplegers helpen
De gemeente Nijmegen heeft een nieuwe aanpak bedacht voor veelplegers. Dat zijn criminelen die steeds opnieuw in de fout gaan. Als ze hun straf hebben uitgezeten, krijgen ze van de gemeente woonruimte, een uitkering, een opleiding en eventueel ook gratis drugs.
Nijmegen heeft te maken met ongeveer 150 veelplegers, die verantwoordelijk zijn voor een groot deel van de misdaad in de stad. Ze kosten de maatschappij handenvol geld, zegt de burgemeester.
Een dag in de gevangenis kost 200 tot 250 euro. De nieuwe aanpak van Nijmegen is volgens de burgemeester een stuk goedkoper
Alle waar naar z'n geld.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:07 schreef Diaan73 het volgende:
Zal ik ook nog even een duit in het zakje doen. Ik heb de burgemeester van Nijmegen vanmiddag gehoord.... en het gaat dus om 150 mensen (veelplegers/drugsverslaafden) die steeds weer in de fout gaan, omdat ze geld nodig hebben voor de drugs. Ook al die akkefietjes kost de politie/gemeente/gemeenschap heel veel geld en proberen ze het zo op te lossen. Ik denk dat het zeker de moeite waard is om te proberen. Immers niet geschoten, is altijd mis...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |