quote:Op woensdag 12 april 2006 20:28 schreef thabit het volgende:
Als je naar Barcelona gaat heeft het weinig zin om Spaans te leren. Ze spreken daar namelijk Catalaans.
quote:Op woensdag 12 april 2006 20:28 schreef thabit het volgende:
Als je naar Barcelona gaat heeft het weinig zin om Spaans te leren. Ze spreken daar namelijk Catalaans.
So true.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:28 schreef thabit het volgende:
En denk je dat ze er geen Spaans verstaan?quote:Op woensdag 12 april 2006 20:28 schreef thabit het volgende:
Week geleden zijn een hoop klasgenoten van mij erheen gegaan en het schijnt dat ze echt amper Spaans spraken/ verstonden daar.quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
En denk je dat ze er geen Spaans verstaan?![]()
Tuurlijk verstaan ze dat wel.quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:02 schreef LedZep het volgende:
Het gewone volk dan natuurlijk.
er is een verschil tussen kunnen en willenquote:Op vrijdag 14 april 2006 18:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Week geleden zijn een hoop klasgenoten van mij erheen gegaan en het schijnt dat ze echt amper Spaans spraken/ verstonden daar.
Heb dit ook gedaan met don quijote in Madrid en Sevilla. Ben later ook naar Granada geweest (jeugdherberg) en dacht; dit was ook wel een leuke stad geweest om spaans te leren. Heel veel studenten, gezellig en de Sierra Nevada en de kust binnen dagtrip bereik.quote:Op woensdag 12 april 2006 19:33 schreef joostv2 het volgende:
In de zomervakantie wil ik 3 weken naar Spanje om Spaans te gaan leren. Waarschijnlijk naar Barcelona, Madrid of Salamanca. Nu kom ik op internet heel veel taalscholen tegen en vroeg ik me af of iemand ervaring heeft. De websites die ik geselecteerd heb zijn www.linguaschools.com, www.donquijot.com en www.studytravel.nl
Heeft iemand ervaring met één van deze 3 ?
Mijn budget is laag dus de prijs is ook belangrijk.
He tof idee een talenschool. Ik ben bijna klaar met studeren en wil daarna nog naar het buitenland. Omdat ik nooit in mijn eentje iets heb ondernomen dacht ik zelf ook aan een talenschool. Lijkt mij een perfect iets om in je eentje te doen omdat je toch iets opsteekt, vakantie viert en ook zekerheid hebt dat je andere mensen ontmoet. Heb jij ook gekeken naar andere landen of alleen Spanje?quote:Op donderdag 20 april 2006 17:20 schreef joostv2 het volgende:
inhispania ziet er inderdaad ook goed uit! Ben nog wat verder aan het zoeken geweest en San Sebastián lijkt me ook een supergave stad! En is ook niet zo extreem warm in de zomer..Golfsurfen lijkt me ook wel heel vet! Op www.tandemsansebastian.nl heb ik wel veel kunnen vinden..
Spaanse taalscholen genoeg in Barcelona en als niet-Spaans sprekende Nederlander lijkt alles op elkaar en als beginner ga je echt nog geen gesprekken aanknopen met mensen op straat. Het valt allemaal best mee. Leraren op school spreken gewoon Spaans, dus maak je daar niet te druk om.quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:58 schreef joostv2 het volgende:
ja toch ga ik er wel vanuit dat de taalscholen in Barcelona ook wel Spaans aanbieden..
en zou het verschil tussen Spaans en Catalaans echt zo groot zijn voor iemand die nog helemaal geen Spaans spreekt ??
Maar Salamanca lijkt me ook erg relaxt..
Grootste bullshit ooit, maar goedquote:Op vrijdag 14 april 2006 18:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Week geleden zijn een hoop klasgenoten van mij erheen gegaan en het schijnt dat ze echt amper Spaans spraken/ verstonden daar.
Ik heb met tricolore gemaild en die hadden voor vrijwel alle locaties in italië nog ruimte.. volgens mij valt het idd wel mee.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:46 schreef joostv2 het volgende:
de reserveringstermijn is trouwens bij de meeste bedrijven zo een 2 weken..
last-minute kan ook wel volgens mij maar dat zou ik zoieso even checken als ik jou was.
Naast het leren van de taal, ontmoet je nog zoveel leuke mensen en doe je nog zoveel leuke dingen. Het is dus niet alleen het leren. Ik zou trouwens twee weken gaan, omdat de meeste mensen op zo'n school zo lang blijven. Zo ging het bij mij wel. Laatste dag email-adressen uitwisselen en uitgebreid knuffelenquote:Op maandag 3 juli 2006 11:42 schreef joostv2 het volgende:
ik ga voornamelijk naar Spanje omdat je de taal dan wel moet spreken. Hierdoor leer je het veel sneller dan wanneer je in Nederland blijft om het te leren. Daarnaast lijkt het me een superleuke ervaring omdat er mensen met verschillende nationaliteiten op de spaanse taalscholen samen komen..
Ik vind de prijzen nogal meevallen, bij Lingua kost 1 week Barcelona maar 130,- Euro. Hier krijg je 20 uur les voor..
Ik zou geen lange cursus doen: gewoon een cursus van 4 weekjes en daarna zelf met Spanjaarden spaans lullen!quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:04 schreef MOY het volgende:
hallo mensen met wat meer buitenlandervaring,
Ik wil ook graag naar Spanje, maar ik dacht er aan om 16 weken te gaan. Maar de meeste van jullie lijken het over veel kortere perioden te hebben. Is het zo dat de cursussen misschien wat te slap zijn om 16 weken te gaan dokken. Zeg maar, dat je het meeste wat ze aanbieden na 8 weken ofzo wel overgebracht is als je je best doet. Of leer je echt lekker door, met een langere periode?
Iemand met positieve ervaringen over lange cursus, via een bepaalde organisatie, ik hoor het graag.....mogelijk eerst standaard spaans en dan zakelijk ofzo? .... nah ja..... ervaringen? Anyone?
Ben 4 weken naar mester ( www.mester.com ) in Salamanca geweest via studytravel ( www.studytravel.nl ). Dat gaat heel snel, had nog wel een paar weken langer willen blijven. Je haalt in 4 weken wel een (beginners)diploma en kunt ook wel wat spaans lullen, maar je bent er nog lang niet! Ik zou zelf wel een week of 6-8 gewild hebben, maar ja, geld, geld, geldquote:Op donderdag 6 juli 2006 00:04 schreef MOY het volgende:
hallo mensen met wat meer buitenlandervaring,
Ik wil ook graag naar Spanje, maar ik dacht er aan om 16 weken te gaan. Maar de meeste van jullie lijken het over veel kortere perioden te hebben. Is het zo dat de cursussen misschien wat te slap zijn om 16 weken te gaan dokken. Zeg maar, dat je het meeste wat ze aanbieden na 8 weken ofzo wel overgebracht is als je je best doet. Of leer je echt lekker door, met een langere periode?
Iemand met positieve ervaringen over lange cursus, via een bepaalde organisatie, ik hoor het graag.....mogelijk eerst standaard spaans en dan zakelijk ofzo? .... nah ja..... ervaringen? Anyone?
Een avondje en dat ziet er gaaf uit. Geen idee overigens of naar de beheersing van Spaans goed en of ze daar duidelijk Spaans sprekenquote:Op zondag 16 juli 2006 18:30 schreef NY_Giant het volgende:
San Sebastian lijkt me ook wel een gave stad om Spaans te leren. Iemand daar wel eens geweest?
Het schijnt dat iedereen daar goed Spaans spreekt en nog maar 30% van de Basken Baskisch spreekt.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Een avondje en dat ziet er gaaf uit. Geen idee overigens of naar de beheersing van Spaans goed en of ze daar duidelijk Spaans spreken
Hoe zat het nu in Barcelona met het Catalaans/Spaans in de stad zelf? Kan je met Spaans een aardig eind komen?quote:Op maandag 3 juli 2006 11:57 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Naast het leren van de taal, ontmoet je nog zoveel leuke mensen en doe je nog zoveel leuke dingen. Het is dus niet alleen het leren. Ik zou trouwens twee weken gaan, omdat de meeste mensen op zo'n school zo lang blijven. Zo ging het bij mij wel. Laatste dag email-adressen uitwisselen en uitgebreid knuffelen![]()
tuurlijk, ze zien heus wel dat je een toerist bent die graag Castilliaans wil spreken. En ze kunnen het allemaal, tis net als het fries.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:16 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Kan je met Spaans een aardig eind komen?
Ik zou zeggen, de andes-landen: Peru, Bolivia, Equador. Lekker goedkoop ook.quote:Op vrijdag 17 november 2006 08:30 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Tijd om dit topic weer eens wakker te schudden !
vraag:
In welk land in zuid-amerika spreken ze spaans in de meest pure vorm ? d.w.z. echt spaans wat goed te leren is..
Ik weet niet hoe oud je bent, maar er zijn talenscholen die programma's aanbieden voor jongeren <20 jaar. Daarna kom je gewoon in een internationale groep van volwassenen, waarbij het niet uitmaakt hoe oud iemand is.quote:Op zaterdag 18 november 2006 22:28 schreef flyin-hawk het volgende:
Volgend jaar plan ik om een talencursus te gaan doen ergens in het zuiden van Spanje, Marbella, Granada of Malaga dacht ik aanHet zal een maandje worden ergens in maart/april voordat ik een stage ga lopen voor mijn studie. Nu heb ik al wat zitten zoeken met google naar talenscholen. Ze lijken allemaal wel kwaltiteit te bieden door hun keurmerken en certificaten maar ik zoek eigenlijk een school die zich vooral richt op jongeren. Het liefst zou ik natuurlijk met leeftijdsgenoten zitten en niet met 30+ enzo
Heeft iemand ervaringen met scholen die bekend staan om hun jonge studenten?
Ohja mijn niveau Spaans is ongeveer 'intermediate' maar je kunt overal wel vanuit een bepaald niveau instappen
en terechtquote:Op zaterdag 18 november 2006 22:28 schreef flyin-hawk het volgende:
Heeft iemand ervaringen met scholen die bekend staan om hun jonge en vrouwelijke studenten?
Precies, maar ik wil uiteraard ook feesten met jongeren die rond mijn leeftijd, 21 zijnquote:
Ik was het vergeten maar is inderdaad ook zeer fijnquote:
Het is daar toch hetzelfde weer als hier? Als ik het goed heb.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:30 schreef NY_Giant het volgende:
San Sebastian lijkt me ook wel een gave stad om Spaans te leren. Iemand daar wel eens geweest?
goede link.quote:Op donderdag 23 november 2006 15:10 schreef Renesite het volgende:
[..]
Het is daar toch hetzelfde weer als hier? Als ik het goed heb.
Het lijkt me wel mooi daar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/San_Sebastian_(Spanje)
(oopsoud topic
)
doenquote:Op donderdag 23 november 2006 14:20 schreef DAMH het volgende:
Alicante is ook een leuke stad om spaans te leren gedurende het schooljaar doordat er veel studenten wonen en het weer er goed is
Btw die campus hierro (zit er nu namelijk) is de puta madre,, echt fakin mooi en groot,, en als man zijnde,, jesus wat lopen hier veel vrouwen rondquote:
ajs bv naar de Universiteit gaat in Alicante heb je blokken van 4weken in verschillende nivo's dus denk niet dat je uitgeleerd raakt voorlopig danquote:Op dinsdag 24 april 2007 15:32 schreef partyyboyy het volgende:
Ik wil volgend jaar ook een cursus gaan doen in Spanje, ergens in april/mei. Geen idee nog voor hoe lang. Maar het lijkt me wel leuk om in ieder geval samen met jongeren te zitten van mijn leeftijd (22).
Zitten er rond die tijd niet veel ouderen? En een beginnerscursus hoe lang zou je daar over doen voordat je het wel gezien hebt en een stapje hoger wilt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |