abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36891602
In m'n nieuwe huis heb ik alle sleuven getrokken ( POKKUHJOB!!), morgen worden alle pvcpijpen, kabels gekocht etc en dan heb ik uiterlijk zondag alles tiptop in orde.

Op verschillende plekken heb ik coax en cat5 aansluitingen in de woonkamer en slaapkamers opgenomen.. Op die manier ben ik nietafhankelij van een standaard kamer inrichting.
Op audio gebied kom ik er echter niet helemaal uit.

Nu heb ik echter een vraagje, ik wil graag het volgende;

mijn audio speakers die direct naast de apparatuur staan worden direct aan de versterker gekoppeld Wil ik echter in de ander hoek van de kamer een speaker zetten, dan wil ik niet alsnog een kabel over de grond hebben.
ALs oplossing hieroorworden er dus ook pijpjes getrokkenwaar hoogwaardige kabels doorheen komen. Probleem is echter de aansluiting. Ik wil GEEN kale pijpjes uit de muur hebben steken....
Ik zat te denken aan een soort plug in systeem.

Aan een speaker zit een rode en zwarte draad. aan de ene kant zit die aan de speaker, aan de andere kant moet een plug komen die ook wel aan hoofdtelefoons zitten.
Als je een plaatje in de gedachten neemt voor 2 cat5 aansluitingen, dan wil ik iets dergelijks dus voor audio ook hebben. 2 aansluitingen (links & rechts) per plaatje.

pffff, heeft iemand een idee of ze bestaan en waar ik ze vinden kan ? Ik wil de hele electra handel met Jung gaan doen, maar dat wat ik zoek... dat vindt ik maar niet...

VONKENBOER... ?????????????
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_36891872
Wat dacht je van blinde dozen te gebruiken?

maak je 2 deksels met een klein uitsparingkje, speaker sluit je dan in de doos aan met een kroonsteen, deksel dr op en tisbest mooi
pi_36892072
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
Wat dacht je van blinde dozen te gebruiken?

maak je 2 deksels met een klein uitsparingkje, speaker sluit je dan in de doos aan met een kroonsteen, deksel dr op en tisbest mooi
uhm, kun je je voorstellen dat ik GEEEEEN kroonsteentjes wil gebruiken als ik voor bijna 1000 euro aan dozen, kabels en weet ik veel wat ga halen ???? Daarnaast vindt ik kroonsteentjes geen optie om hoogwaardig audio kabel mee te koppellen. Maaaaaar in ieder geval wel bedankt voor het meedenken.

Het idee om gaatjes te maken in de afdekplaat heeft echter ook al door mijn gedachten gezworven. Ik hoop echer dat er een profi oplossing kant en klaar voro bestaat...

[ Bericht 10% gewijzigd door Gompy58 op 12-04-2006 17:00:23 ]
pi_36892444
Luidspreker klemmen bij Conrad misschien een optie?

pi_36892552
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:54 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

uhm, kun je je voorstellen dat ik GEEEEEN kroonsteentjes wil gebruiken als ik voor bijna 1000 euro aan dozen, kabels en weet ik veel wat ga halen ???? Daarnaast vindt ik kroonsteentjes geen optie om hoogwaardig audio kabel mee te koppellen. Maaaaaar in ieder geval wel bedankt voor het meedenken.

Het idee om gaatjes te maken in de afdekplaat heeft echter ook al door mijn gedachten gezworven. Ik hoop echer dat er een profi oplossing kant en klaar voro bestaat...
hm TULP stekkers? die kan je met inbouw doos krijgen, is dat een idee? of anders van die XLR pluggen?
  woensdag 12 april 2006 @ 17:11:34 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_36892608
Je hebt inbouwdozen met audiostekkers . (Je weet wel de ouderwetse Philips stekker met een platte en ronde pen). Zijn van de betere merken inbouwdozen vast wel te verkrijgen.

Voor dit type stekker:
Winkel waar ik werk kan de inbouwdozen bestellen van meerdere fabrikanten. Kortom, zoek een klein elektronicazaakje op in de buurt en vraag of ze die kunnen bestellen van de fabrikant waar jij al je inbouwrommel van hebt. Hou er rekening mee dat ze behoorlijk prijzig kunnen zijn. We hebben ze een tijdje geleden gehad van Berker geloof ik, en die kostten 40 euro per stuk. We hebben nu merkloze liggen voor een euro of 8 per stuk.

[ Bericht 51% gewijzigd door bleiblei op 12-04-2006 17:16:36 ]
pi_36892705
Inbouwdozen met tulp stekkers nemen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_36893517
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:14 schreef Lucille het volgende:
Inbouwdozen met tulp stekkers nemen.
Ja das dus idd wat ik wil... maar waaaaaaaaaaaar
  woensdag 12 april 2006 @ 17:43:14 #9
36431 bleiblei
pi_36893585
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:40 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg makkelijk om zelf te maken. Je koopt een blindplaat, boort er een gaatje in, propt er een tulp chassisdeeltje in en klaar. Hoef je alleen ff de speakerdraden er nog op te solderen.
pi_36893742
Zelf maken is ws best mogelijk idd, begrijp me niet verkeerd, maar het liefste zou ik als alles dan toch nieuw komt, dit gewoon er passend bij hebben.
pi_36893953
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:40 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Probeer DIL Electronica in Rotterdam.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_36893981
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:50 schreef Gompy58 het volgende:
Zelf maken is ws best mogelijk idd, begrijp me niet verkeerd, maar het liefste zou ik als alles dan toch nieuw komt, dit gewoon er passend bij hebben.
en hoe denk je dan dat de draad in de doos vast geknoopt zit? dat wordt Schroeven / solderen.. :/
  woensdag 12 april 2006 @ 18:01:18 #13
36431 bleiblei
pi_36894025
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en hoe denk je dan dat de draad in de doos vast geknoopt zit? dat wordt Schroeven / solderen.. :/
Wat weer erg goed is voor je hoogwaardige audio verbinding met de speakers .
Maar dat is weer een ander verhaal.
pi_36894148
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wat weer erg goed is voor je hoogwaardige audio verbinding met de speakers .
Maar dat is weer een ander verhaal.
Solderen is goed! tis alleen een KUT werk

heb het hier ook gedaan bij de Home Cinema, alleen met opbouw goten.. :/ ipv inbouw buizen

en mn PC hok heb ik voor mn rear speakers ee nverleng kabel gemaakt met 4x1mm² kabel en aan bijde kanten een tulp bus gesoldeert, speakers hebben toch al een plugje, en de andere kant heeft een tulp tulp kabeltje
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 18:11:12 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36894276
Ze bestaan dat is één ding wat zeker is; busch en jaeger heeft ze zeker te weten in het assortiment zitten. Of dat bij een B-merk zoals jung ook het geval is weet ik eigenlijk niet; op hun mega brakke productsite staan ze in ieder geval niet vermeld.

Ik zou zeggen neem eens contact op met http://www.elektroonline.nl/elektro/
Ze staan daar wel in het assortiment : Product: 0402 01 AUDIO WCD 2P INB(55) CWT
¤ 14,08 (Incl BTW).

Of neem eens contact op met een installateur bij jou in de buurt

(Geen voorstander is van jung schakelmateriaal )
pi_36894429
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:11 schreef Vonkenboer het volgende:

(Geen voorstander is van jung schakelmateriaal )
Vertel? wat is dr brak aan?
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 18:43:42 #17
92034 crew  Vonkenboer
pi_36895176
Over het algemeen slechte insteek en draaicontacten; draden gaan moeilijk en blijven moeilijk vastzitten en daarom moeilijk te verwerken.
Ook het kleurbehoud valt tegen als het schakelmateriaal in de zon gemonteerd wordt; maar dat kan tegenwoordig wel anders zijn
Het is gewoon van dat schakelmateriaal wat het net niet is; het is geen gamma kwaliteit (berker e.d.) maar het is ook niet veel beter.

Busch en jaeger betaal je meer voor maar is kwalitatief net wat beter schakelmateriaal

Ik vind het design ook nooit zo geweldig van jung maar dat is een uitspraak gebaseerd op mijn mening.
pi_36895637
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Over het algemeen slechte insteek en draaicontacten; draden gaan moeilijk en blijven moeilijk vastzitten en daarom moeilijk te verwerken.
Ook het kleurbehoud valt tegen als het schakelmateriaal in de zon gemonteerd wordt; maar dat kan tegenwoordig wel anders zijn
Het is gewoon van dat schakelmateriaal wat het net niet is; het is geen gamma kwaliteit (berker e.d.) maar het is ook niet veel beter.

Busch en jaeger betaal je meer voor maar is kwalitatief net wat beter schakelmateriaal

Ik vind het design ook nooit zo geweldig van jung maar dat is een uitspraak gebaseerd op mijn mening.
k heb hier berker rommel, maar idd contacten zijn daar ook niet alles van ( met name de steek.. )
  woensdag 12 april 2006 @ 19:18:29 #19
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36896229
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:05 schreef blackie007 het volgende:
Luidspreker klemmen bij Conrad misschien een optie?

[afbeelding]
En hoe wil je zo iets dan netjes monteren?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36896442
Jung is inderdaad niet meer wat het ooit was. Maar Gompy, als je toch nog niet zeker weet waar je de speakers in de toekomst gaat zetten, dan zou ik gewoon loze buizen leggen. Eventueel trekdraad erin, maar niet afwerken met aansluitingen en kabel "voor het geval dat". Kost je extra geld voor kabel die niet direct gebruikt wordt. De inbouwdoos gewoon afblinden met een blindplaat. In die blindplaat kun je later naar behoefte altijd nog een aansluiting naar keuze monteren, of je nu tulp, jack, speakon, of XLR aansluitingen wilt gebruiken.
Overigens zou ik in het euvele geval ervoor kiezen om de speakerkabel on-onderbroken uit de blindplaat te laten komen en naar de luidspreker laten lopen. Hoe minder overgangen in een luidspreker aansluiting, hoe beter.
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 19:26:09 #21
92034 crew  Vonkenboer
pi_36896447
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k heb hier berker rommel, maar idd contacten zijn daar ook niet alles van ( met name de steek.. )
Als je een vrije keuze hebt in schakelmateriaal (weet niet wat er in de rest van het huis zit of dat het allemaal vernieuwd wordt dan had ik gekozen voor Busch en Jaeger schakelmateriaal en dan uit de Busch-Duro 2000 SI/SI Linear serie.

Mooi creme / wit schakelmateriaal met een tijdloos uiterlijk wat bij ieder interieur past
*mijn mening*
pi_36896475
quote:
Op woensdag 12 april 2006 19:26 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Als je een vrije keuze hebt in schakelmateriaal (weet niet wat er in de rest van het huis zit of dat het allemaal vernieuwd wordt dan had ik gekozen voor Busch en Jaeger schakelmateriaal en dan uit de Busch-Duro 2000 SI/SI Linear serie.

Mooi creme / wit schakelmateriaal met een tijdloos uiterlijk wat bij ieder interieur past
*mijn mening*
ach tis overal verschillend hier nu

mn 1ne stopcontact is van "merten" ofzo? en de andere staat niks op :/
pi_36896995
Wij hebben ze van Peha gekocht. Met het systeem wat al eerder als plaatje hier was:

maar dan ingebouwd. Je hebt ze ook met tulp stekkers. In het boek van Peha staat overigens veel meer dan op de site van electroonline staat, maar dikke kans dat ze ze wel gewoon kunnen bestellen.

Wij betaalden 7 euro per stuk.
pi_36905999
@vonkenboer,

Ik wist niet beter dan dat Jung een A merk is..... De planning is dta ik morgen al het materiaal ga inkopen bij Alcoo in Utrecht.

Ik ben nog nergens aan gebonden, hooguit dat ik uit sentiment een paar oude schakelaartjes boven laat zitten. Je weet wel, wond bakkeliet met zo'n pikie dat uitsteekt...

Mocht je me dus ECHT iets aan kunnen raden dan.... Heb gisteravond nog ff geteld. In de woonkamer komen
27 stopcontacten (slik)
1 keer invoer coax, 3 keer uitvoer coax
5 keer cat5
4 keer audio in/uit.

Bij jung kan ik overigens niet groter dan raampjes van 5. op 2 plaatsen zou een 6 raam wel fijn zijn...
Wat overigens ook gedana gaat worden is op de plekken waar audio/pc werk komt, wil ik contactdozen met overspanningbeveiliging gebruiken.

ps,

ik zit ff op die link van je te neuzen en zie allemaal schakelkasten staan. Nog een leuke sugestie voor een 5 groep met aardlek ?? ( di eniet direct d ehoofdprijs kost maar wel een stuk compacter is dan dat zwarte ding dat er nu hangt....
pi_36906478
of het ligt aan mijn geduld met dit analoge lijntje maar ik kan de sugestie die vonkeboer deed van Busch en Jaeger die die audio dingen wel zou hebben echt niet vinden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')